Jump to content

BMW 320d sh vs Octavia RS 3 noua


PTDA
 Share

Postare recomandată

Asta cu scaunul mi se pare un lucru f important si care de multe ori e ignorat. Masina poate sa fie de 5 stele, dar daca nu poti sta pe scaunul soferului fara sa devina incomod atunci poti uita de masina aia.

 

PS: Cei de dinainte se refereau la noua clasa C. Care vine cu un interior care mie mi se pare super, un mini clasa S.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La un E-class nu te-ai gandit? 3.0 TDI 265cp 650 Nm.Un prieten a luat din germania un e class 2012 full option la 28.000 (cu 120.000 km) parca.Deci pe la 35.000 sigur gasesti unu foarte bun si puterea nici nu-ti mai zic...rupea asfaltu,cand baga picioru ma tinea in scaun.Deci masina aceea mi-a placut extraordinar de mult si la interior si la exterior si la tot.

 

Ti-am zis de E-class ca vad ca te mai gandesti si la alte masini si la C class si la A4 si la CC.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A scris in postul anterior ca nu ii place E-class...cititi putin mai atenti..

Intradevar noul C e un mini S, doar ca variante SH sunt rare si foarte scumpe. Daca ai mai astepta 1 an ar fi altceva..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Well, cred ca as fi in masura sa iti raspund, eu avand F30 de cca 1 an, 320 D, automata sport..etc.

 

Masina a fost alegerea corecta pentru mine, avand in vedere ca am testat un A4 2.0 TDI si parca 170 CP si vechiu C 220 CDI 143..daca nu ma insel.

Eu am luat-o la 5900 km, cu dotari suficiente pentru mine: xenon, navi pro, automata sport cu padele la volan, scaune incalzite, piele artificiala (nu mai iau piele fara sa fie ventilata...ever), pachet lumini...etc. Noua a fost cca 51000 EUR, iar eu am luat-o cu 35000 EUR. Devalorizarea este imensa pentru o masina care avea la timpul achizitiei circa 9 luni.

 

Ca dinamica F30 este bestiala, peste vechiul E90. Are 4 moduri: Eco Pro, Comfort (default la pornire), Sport si Sport + (DTC off).

Pe modul Sport este mult mai nervoasa iar pe Sport +, nu am mers deoarece nu avem pe unde in Romania.

Consider ca modul Comfort este suficient de dinamic pentru tara noastra.

Btw, BMW nu este facut pentru drumurile de la noi, execrabile de altfel, insa asta este alta discutie.

Cat priveste cutia, mi se pare excelenta. Habar nu am de timpii de reactie fata de DGS, pe modul Sport, schimbandu-si modul de functionare.

Oricum, 320 D F30, este o masina dinamica, respectand linia sportiva a BMW.

Insonorizarile vs A4 si nou C, aici este subiectiva treaba. Mi s-au parut la fel toate mici cu plusuri si minusuri.

Lucrurile se schimba de la seria 5/6/7 - A6/7/8 - E klasse, S klasse...etc.

--

Prin bunavointa unui prieten, am avut noua Clasa C timp de o zi la plimbare.
Masina, C 220 D Avantgarde, pachet AMG vizual, jante 18, 170 CP (cred ca erau de fapt 163, deoarece era inscriptionata Blue Efficiency), automata cu 7, fara xenon.
Dotari interioare: scaune electrice cu memorie, piele ventilata, navigatie tip iPad :) .. etc.
Masina este super misto cu pachetul AMG, fara ... nu prea ma atrage.
Destul de dotata, calitate interioara peste BMW. Materialele erau placute, plansa de bord misto, eleganta.
Singura chestie nasoala era acel iPad care parca nu era de acolo. Grafica la navi si la instrumentul cluster este sub BMW.
Mult mai confortabila decat F30, chiar si pe Sport+, BMW fiind mai rigida.
C Classe vine cu 4 setari: Comfort, Sport, Sport+ si Individual. La primele 3, sunt setari default la motor directie, la Individual se pare ca te poti juca cu ele.
Nu prea m-am prins din prima de unde se comuta intre cele 4...este un buton Agility, pe consola centrala.
Din punct de vedere al motorizarii si al cutiei Aut 7...well..aici BMW este clar superioara. Cutia are ceva intarzieri la schimbarea de trepte..cel putin asa mi s-a parut.
Totodata motorul, mi se pare putin gatuit, chiar si pe Sport+. Nu are acea agilitate pe care o regasesti la BMW, fiind mai mult docil.
Este o masina orientata catre confort, atribut care este specific Mercedes, insa total diferit de BMW, la care dinamica si sportivitatea primeaza.

 

Daca ai posibilitatea sa mergi pe BMW, fa-o, nu vei regreta. Ma rog, pentru mine a fost decisiv si nu prea imi mai vine sa trec la alta marca.

Pe langa cele enumerate mai sus, propulsia spate este delicioasa din momentul in care incepi sa o simiti.

Recunosc, mi-a fost frica putin la inceput deoarece nu stiam limitele masinii pe uscad, uda, zapada.

Iarna, cu anvelope RFT corespunzatoare anotimpului este ok.

Intretinerea este ok ca si preturi la BMW. Mai scump ca la VAG exceptand AUDI, insa ok.

 

Acum, tu decizi ce este mai bine pentru tine, buget& etc, ceea ce am scris mai sus este o opinie subiectiva.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in sfarsit o opinie avizata de la un propietar  :salut:

 

Si parerea mea este ca E class e sub noul C class la design interior/exterior.

 

Ca fapt divers - am fost surprins cand am mers cu un E200 CGI automata si zgomotul la acceleratie este mai mare ca la Superbul meu TDI CR . La asta nu m-am asteptat. O pun pe seama cilindreei mici de 1.8...  Cu siguranta asta e o masina ce trebuie configurata cu V6 ...

 

Legat de comparatia calitatii interiorului de BMW vs Skoda... Daca e sa vorbim de seria 1,3 echipare de baza - aceasta NU arata premium si nu mi se pare cu nimic peste Skoda echipare medie. Tapiseriile sunt la fel de calitative, echiparea mai bogata la Skoda.

Daca incepi sa bifezi optionalele la BMW (mai ales alea care nu sunt la SKoda), atunci Skoda nu mai are nici o sansa dar chiar si asa in echipare L&K nu e departe de BMW.

 

Personal, in 2011, am avut de ales intre BMW E90 318d (xenon, piele bej, leduri) si Superb 2.0/170 de cai (xenon,scaun electric cu 3 memorii etc), ambele la 26000 EUR, ambele noi si am ales Skoda ptr spatiu si putere/rafinament superior motor.

 

In concluzie, din experienta personala, nu pot sa mai trag linii clare intre marci. E posibil sa iei o Skoda echipata si finisata mai bine ca un BMW, poti lua un Mercedes mai sportiv ca un BMW si un Audi mai luxos ca un Mercedes. Depinde ce optionale si motorizari alegi... acestea pot schimba total balanta.

Imi aduc aminte de testul TOP Gear sau 5th gear din UK cu actualul SUperb. Cand ascundeau siglele si ii puneau pe oameni pe strada sa ghiceasca marca. Cei neavizati ziceau ca e BMW sigur. Cei mai priceputi se gandeau la Audi (vedeau probabil elem VAG gen oglinzi laterale de A4/A5)

Modificat de nsm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa nu deviem de la subiect...

E-Class mi se pare cel mai frumos(imi place mai mult ca S la exterior).Modelul 2012/2013 ,nu cel aparut acuma care are farurile lipite in fata(numai sunt despartite ca la 2012|2013).Mi se pare extraordinara masina din cauza motorului V6 biturbo 265 Cp(650 Nm) cei care stiu ce inseamna 650 Nm isi imagineaza puterea.Iar inauntru masina este dumnezeiasca la tot...Comfortabila,sport,eleganta.Este o masina care la acest motor consuma undeva la 6.2-6.6 extraurban si undeva la 12 in bucuresti.

 

In fine cred ca te-ai decis din moment ce in final a aparut cineva care are aceasta masina F30 si ti-a explicat ,cred eu,tot ce vroiai sa stii.Apropo eu zic sa nu compari E90 cu F30.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legat de comparatia calitatii interiorului de BMW vs Skoda... Daca e sa vorbim de seria 1,3 echipare de baza - aceasta NU arata premium si nu mi se pare cu nimic peste Skoda echipare medie. Tapiseriile sunt la fel de calitative, echiparea mai bogata la Skoda.

 

In concluzie, din experienta personala, nu pot sa mai trag linii clare intre marci. E posibil sa iei o Skoda echipata si finisata mai bine ca un BMW, poti lua un Mercedes mai sportiv ca un BMW si un Audi mai luxos ca un Mercedes. 

 

Mai citeste o data partile pe care le-am subliniat, iti poti da seama usor (daca vrei) ca ai spus niste gogomanii.

Asa la modul general, de dragul discutiei putem compara octavia cu seria 3 sau superb cu seria 5. Nu seria 1 cu Superb sau fabia cu seria 7

Oricum, lasand la o parte afirmatiile aruncate din avion, Skoda e nu cu o clasa ci cu doua sub BMW. Intre Skoda si BMW mai este VW si Audi. Iar "o clasa" in industria auto inseamna mult, ca valoare reprezinta intre 10k si 20k EURO.

Modificat de YEP
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am spus nici o gogomanie... Tu te-ai suit intr-un BMW "chel" ? Te-ai suit/ai vazut live un L&K de ultima generatie ? Sau vorbesti asa din auzite?

 

Superb e in aceeasi clasa cu Seria 3 nu 5 (desi ca dimensiuni e ca seria 5) - adica clasa medie si are acelasi pret cu o serie 1 motorizata asemanator. Deci ca un potential cumparator le poti lua in calcul.

 

 

Eu am descris experientele mele. Datorita meseriei, sunt foarte tipicar si atent la detalii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu te-ai suit intr-un BMW "chel" ? Te-ai suit/ai vazut live un L&K de ultima generatie ? Sau vorbesti asa din auzite?

 

Vorbesc asa din auzite.

 

 

Referitor la atentia la detalii, poa' sa fie si mama lui L&K, ramane tot o marca de buget impopotonata cu optionale. Iar BMW e premium, chiar daca, ce-i drept, entry level-urile sunt chele si neatragatoare. 

Eu am skoda superb, e o altervativa la passat, o masina foarte corecta dar atat.  BMW F30 e mai mult decat un sasiu alungit cu scaune electrice sau mai stiu eu ce optionale. A se observa ca am Superb insa asta nu inseamna ca trebuie sa o ridic mai sus decat e.

 

Inchid aici discutia, fiecare crede ce vrea. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iar BMW e premium, chiar daca, ce-i drept, entry level-urile sunt chele si neatragatoare. 

 

Nu stiu de tine, dar mie aici mi-a dat cu eroare... :)

 

@davydsss, OP-ul a spus ca nu-i place clasa E, deci tu esti pe langa subiect insistand cu modelul asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Skoda este o caruta pe langa un F30. Va rog sa imi scuzati expresia dar am mers cu multe marci, premium si non premium, iar o masina non premium oricat de dotata cu optionale ar fi ea, tot non premium ramane. Plus ca pentru facut naveta, un diesel este economic si confortabil, iar in plus de asta scapa si cu o cilindree mai mica fata de un benzinar, pentru acelasi nivel de comfort dinamic.

 

BMW F30 fara a sta pe ganduri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Subscriu. comparati skoda cu opel/ seat / peugeot / renault / etc..nicidecum cu bmw / audi / mercedes.

Un coleg a spus mai sus ca a avut de ales intre skoda si bmw LA ACELASI PRET ?! personal, as fi ales skoda doar daca nu as fi avut bani pt intretinerea bmw-ului...si asta nu doar pt emblema de pe capota ; sa dai pe o masina low cost pretul pe care l-ai fi dat pe un bmw..asa oferta pare de nerefuzat ; dar fiecare stie ce e mai bun pt el ;

Initiatorul topicului, daca astepti pareri de la posesori de bmw, cel mai bine adresezi intrebari pe topic-uri dedicate..aici cu siguranta te pot lamuri colegii despre CC si Audi .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum discutia a luat-o razna si va fi  interminabila,nu se va compara niciodata Skoda cu BMW indiferent de echipare.Diferentele de calitate ,confort ,design ,tinuta de drum consum sunt mari.Si nu mai aberati cu BMW  'chel' .Nu exista asa ceva. Echiparea standard de la BMW are dotari care la Skoda sunt optionale pe bani. Daca ar fi comparabile toti am fi demult pe alt forum.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa mor eu, inseamna ca toate E90-urile alea cu aragaz ca inainte de '89 cu rol de unitate control AC erau de fapt retrofituri ale unor nostalgici impatimiti!?

cat de mari sunt diferentele de consum intre 2.0d VWAG (184cp) si cel de la BMW?!

NU EXISTA BMW CHEL!? In RO sunt DOAR astfel de BMW-uri "FULL OPTION" si de fapt au tabureti in loc de scaune.

Modificat de mike.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aici era vorba de F30 nu de ce prezinti tu din '89,hai sa fim realisti chiar daca suntem fani VW.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact..nu suport genul de forumuri unde oamenii ridica in slavi o marca pe care o au ei..e normal, lor le place, ca de aia au ales-o...dar sa sustii pana la prostie ca e in aceeasi clasa bmw cu skoda sau ca " bmw e chel " , cand vorba colegului Calin, ce are bmw-ul in echiparea standard abea a inventat skoda la optionale..numai sunt motoare de 1.9 105 cp ca in anii 98 si bmw-uri cu AC...bmw intotdeauna a fost 1-2 clase peste skoda / seat/ vw si restul...asta se reflecta si in pretul de achizitie si costurile mai ridicate de intretinere...totusi m-a uimit colegul de mai sus care spunea ca a avut de ales intre skoda si bmw la acelasi pret..Calin a punctat foarte bine si altii, se pare ca sunt multi oameni realisti pe forumul acesta...respect pt ei si pt ca stiu sa puna lucrurile in balanta... :beer:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca voi prea ati pus bmw pe un piedestal. Exista gramada de seria 3 "chel-line" si chiar este o diferenta enorma de feeling intre o astfel de masina si una echipata decent. Sunt curios care-s dotarile alea standard de la bmw pe care "skoda d-abia le-a inventat la optionale". 2-3 exemple daca se poate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

90% o sa iau f30. Inainte o sa fac totusi un drive test si cu passat cc. Clasa e nu imi place, noul c e mult prea nou, prea scump, si exista putine sh. Va multumesc pt pareri si pt interes.

Tudore, care e treaba cu "OP-ul"? Ne cunoastem cumva? Te pot ajuta cu ceva?

Topicul se poate inchide, multumesc inca o data.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OP = cel care-a deschis topicul, original poster.

Voi lasa topicul deschis, nu vad niciun motiv de a incheia fortat discutia doar pt ca OP-ul si-a luat decizia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca dinamica F30 este bestiala, peste vechiul E90. Are 4 moduri: Eco Pro, Comfort (default la pornire), Sport si Sport + (DTC off).

Pe modul Sport este mult mai nervoasa iar pe Sport +, nu am mers deoarece nu avem pe unde in Romania.

Consider ca modul Comfort este suficient de dinamic pentru tara noastra.

 

Sunt curios daca ai mers cu ambele, in aceleasi conditii.

Recunosc, nu am mers cu F30, dar din cate am urmarit din discutiile celor care au mers, erau mai multumiti de E90, directia la F30 fiind diferita, mai "inerta" si setata spre confort.

La fel, suspensia stock are ruliu mai mare, insa este mai confortabila.

 

Oricum discutia a luat-o razna si va fi  interminabila,nu se va compara niciodata Skoda cu BMW indiferent de echipare.Diferentele de calitate ,confort ,design ,tinuta de drum consum sunt mari.Si nu mai aberati cu BMW  'chel' .Nu exista asa ceva. Echiparea standard de la BMW are dotari care la Skoda sunt optionale pe bani. Daca ar fi comparabile toti am fi demult pe alt forum.

 

Echiparea standard la BMW e reprezentata de rotile de tabla, volanul si clima manuala.

Cam orice costa la BMW, Skoda avand mai multe dotari in standard. Plus ca la Skoda pui cam tot ce vrei cu pretul a 3-4 optiuni de BMW.

Majoritatea BMW-urilor din Romania sunt dotate pentru ca multi prefera sa le ia cu >150k km, dar dotate, decat cu <100k si mai putin dotate.

Navigatia cel putin e o fixatie pentru foarte multi, desi e aproape inutila dpmdv in Romania.

 

La F30, as cauta sa aiba pachetul M exterior, modelul standard poate arata ciudat din diferite unghiuri, scaune sport, cele standard sunt o problema la BMW si neaparat un sistem de sunet superior. 

In mod ciudat, in 2014, BMW pune standard 6 difuzoare (2 in usi, 2 sub scaune si 2 pe polita spate) pe masini ca F30, fara amplficare separata.

Nu o sa ai nici locas pentru tweetere in usa, la sistemul standard, deci daca te intereseaza calitatea sunetului, sa fii atent la aspectul asta.

 

Iar daca vrei variante mai sigure, inclusiv premium selection, actualizate mai des, incearca mai degraba aici decat pe mobile.de:

 

http://www.bmw.de/de/topics/gebrauchtfahrzeuge/gebrauchtwagenboerse.html

Modificat de paul_e88
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

http://www.informatiiauto.ro/bmw-model-bmw-seria-3-sedan-dotari-standard-mid536.html

Ca idee, un bmw in echiparea standard, ar avea pe langa o skoda in echiparea stanrd urmatoarele ( si nu numai ) :

 Control dinamic al stabilităţii (DSC) cu funcţie ASC+T
- Control dinamic al tracţiunii (DTC) 
- Airbag-uri cortină faţă şi spate 
- Indicator presiune în anvelope (runflat) cu monitorizare pasivă la toate roţile şi indicator luminos 

- Discuri de frână spate ventilate (pentru BMW 318i şi 320i)

- Discuri de frână faţă ventilate, cu senzor de uzură pentru plăcuţele de frână

- Sistem VANOS a axelor cu came pentru admisie şi evacuare

- Transmisie manuală cu 6 trepte

- Intensitate iluminare stopuri frână în funcţie de forţa frânării (două trepte) 

- Faruri cu halogen pentru faza scurtă şi faza lungă ( skoda parca nu are lupe in far in echipare standard ) 

- Volan multifuncţional

- Aer condiţionat automat 

- Buton Start / Stop motor cu inel decorativ în crom perlat 

 

Este adevarat, poate pt unii sunt putine, iar dotarile la bmw sunt mai scumpe decat cele de la skoda, insa sunt multe sisteme si dotari pe care skoda nu le are ; nu sunt asa mare cunoscator, asa ca imi cer scuze daca am gresit cu ceva ; cine vrea poate accesa siteurile si articolele dedicate 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa arata un BMW cum se spune pe la noi  'chel' ,pe cand o Skoda cu aceste dotari este trecuta la Confortline,aici este comparatia ,sa nu mai vorbim de calitatea materialelor.......etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si totusi... De la "ce are bmw standard, skoda d-abia a inventat la optionale" la "bmw standard vs skoda standard" nu e cale cam lunga? Nu mai zic ca aici vorbim de varianta RS, deci o parte semnificativa din lista aia dispare.

P.S. Nu stiu ce dotari considera fiecare necesare dar pt mine da, o masina (mai ales premium) care are doar acele dotari este CHEALA.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai BMW-ul e complet chel. 

De fapt, din toata lista, nici una nu este o "dotare", in afara aerului conditionat si comenzilor pe volan.

Cam astea sunt dotarile si la o Skoda Octavia 3 Active, deci cea mai slaba dotare, plus/minus una sau doua dotari.

 

La O3 RS, deja incep sa apara mai multe dotari, care la BMW sunt optionale: 

bi-xenon, jante 17", light assistant, bluetooth, prize 12v suplimentare, radio cu ecran color 5" cu mp3, intrare USB, AUX, SD, scaune sport, reglaj lombar, tapiterie piele/stofa, senzor ploaie, suspensii sport, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iar BMW e premium, chiar daca, ce-i drept, entry level-urile sunt chele si neatragatoare.

Nu stiu de tine, dar mie aici mi-a dat cu eroare... :)

@davydsss, OP-ul a spus ca nu-i place clasa E, deci tu esti pe langa subiect insistand cu modelul asta.

Bmw e premium pentru ca sasiu, dinamica, performante tehnice, cercetare, inovatie, tehnologie de ultima ora, motorsport si brand.

Chiar si pe un chel line poti pune optionale de ii triplezi pretul. Nu te pune nimeni sa cumperi chel line.

Comparatia intre bmw chel si skoda L&K este la fel de irelevanta precum ai compara un hotel de 3 stele din mauritiuis cu iaki din mamaia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!