Jump to content

2.0tdi - scoate fum negru/funingine la doar 30 000 km ?


75NOR
 Share

Postare recomandată

Ok, am inteles.

 

O sa verific la revizie cate incercari nereusite am avut pe regenerare DPF, caci de una stiu sigur, am oprit motorul si a mai mers ventilatorul vreo 5 min :(

Si am mai avut una in care incepuse regenerarea, pornise ventilatorul si am lasat-o cu motorul pornit, la ralanti aprox 10min pana s-a oprit singur ventilatorul si a scazut turatia motorului....

 

Dar, bec galben niciodata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 75NOR

    14

  • radu81

    9

  • sarbul

    5

  • bartro

    3

Top Posters In This Topic

Posted Images

Up-date: am ajuns la 31000km. Bara a ramas curata, nu mai am depuneri de funingine.

 

Sunt la al 4-lea plin consecutiv cu Rompetrol Efix55 (aia scumpa :( ).

Dupa primii 28 000km ai masinii facut DOAR cu Petrom Diesel Extra, am remarcat urmatoarele, de cand am trecut la Rompetrol Efix55:

1. NU se mai murdareste bara spate de mazga/funinginea aia neagra

2. Motorul urca mult mai usor in ture, e mult mai responsiv, chiar si in D

3. Consumul a scazut !!! Nu fac misto, la acelasi stil de mers dintotdeauna, am reusit sa scot 4.7% !!! pe traseul meu preferat: BV-Sighisoara-Medias-Sibiu-BV. Stilul de mers este croaziera la 110km/h in D, depasit tot ce am putut, folosit S, pe toate serpentinele si in depasirile "in lung de linie" :)

Ca si termen de comparatie, cu Petrom Diesel Extra scoteam 5.1-5.2% pe traseul asta.

 

Fata de Petrom Diesel Extra, diferenta de pret este de 0.1Ron/litru, adica 5 Ron la un plin. In conditiile in care pe extraurban scot 0.5l/100km economie, se justica din plin pretul lui Efix 55.

 

Cu un plin, am ajuns sa fac (extraurban 70%, urban 30%) 900km lejer, repet, acelasi stil de condus ca si pana acum. Cu Petrom, nu treceam de 750km cu un plin, exact in aceleasi conditii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O fii reclama mascata la Rompetrol , n-o fii ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu sunt multumit de Rompetrol,de 2 ani merg numai cu aceasta motorina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la acest topic: 75NOR, nu am avut niciodata funinginea pe care o descrii, m-am uitat intentionat dupa ce am citit tot topicul, si esapamentul arata similar cu ce a postat sarbul, poate chiar mai curat, dar a mea, ce e drept, are doar 18000km.

 

Daca totusi s-a ajuns sa se aprinda becul galben , obligatoriu trebuie sa-i faci curatarea DPF . Intreruprea procesului de curatare nu-i face bine masinii iar la o diagnoza poti sa vezi cate incercari nereusite de curatare au fost .

PS : am cu masina cca 107k km ; niciodata nu s-a aprins becul galben pt curatare DPF dar cicluri de curatare au fost nenumarate ( estimez eu la fiecare cca 500 - 600 - 700 km ) .

Curios, pana acum am observat o singura regenerare in toti acesti km pe care ii am. Estimarea asta de 500-700km este pe baza la toate ciclurile pe care le-ai observat?

 

Legat de motorina: in 80% din cazuri alimentez de la Rompetrol, varianta ieftina de motorina, in celelalte de la Petrom, la fel varianta ieftina. In ambele cazuri, scot intre 810-860km la plin (53-54L). Mereu alimentez cand sunt aproape pe 0 (autonomie de 10-40km ramasa), mereu cu plin facut si cu reset la nr de km.

Stilul meu este combinat intre normal si sportiv, iar 75% dintr-un plin este facut in afara, pe autostrada (140 pilot automat) sau DN (80-100).

 

Intrebare deschisa: merita diferenta de pret varianta mai scumpa de motorina? Care sunt avantajele?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In 18.000 km sigur ai avut mai multe regenerari ; poate nu le-ai sesizat dar sigur au fost ( poate s-au realizat cand ai mers la drum lung si nu ai sesizat ca masina isi face regenerarea )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O fii reclama mascata la Rompetrol , n-o fii ...

Dap, am un contract cu Rompetrol si primesc motorina gratis :D (NOT)

Referitor la acest topic: 75NOR, nu am avut niciodata funinginea pe care o descrii, m-am uitat intentionat dupa ce am citit tot topicul, si esapamentul arata similar cu ce a postat sarbul, poate chiar mai curat, dar a mea, ce e drept, are doar 18000km.

 

Intrebare deschisa: merita diferenta de pret varianta mai scumpa de motorina? Care sunt avantajele?

 

Si eu ma intreb asta. Vreau ca de la urmatorul plin sa testez cu Rompetrol Ieftina. Diferenta de 0.3Ron/litru fata de Efix 55, adica fix 15Ron economie la un plin. Cat de 2 cafele lungi cu lapte :D

 

Motivul pentru care am fixul cu motorina scumpa este ca am patit-o la Passat. Avand acelasi 2.0TDI commonrail, alimentand doar cu OMV ieftina aveam variatii de turatie la ralanti si mi se parea ca urca greu in ture motorul. Cum am trecut la motorina scumpa au disparut variatiile de ralanti... Motorul nu avea nicio problema, facusem si scanare, de asta am presupus ca e de la motorina.

 

Cand am luat Superbul, am zis sa-i dau direct motorina buna. Bine-rau, habar nu am. Poate e doar placebo, dar pentru 15Ron la un plin.... n-a fost un capat de tara.

 

Strict ca si considerent tehnic, moorina scumpa e aditivata, indiferent de Brandul benzinariei. Doar ca aditivul ala are o proportie gen 150ml la 1000l, adica fix...nimic.

Modificat de 75NOR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta cu motorina e Placebo. Acum 2 luni am plecat din București și am alimentat din Pipera OMV cu motorina "ieftina". Pana in Arad nu și-a făcut nicio regenerare (verificat cu vcds), relantiul nu a oscilat, nu a consumat mai mult fata de variantele premium de motorina, deci pentru mine cea premium nu aduce nimic mai bun. Iar asta e valabil în general pentru ca deobicei cu asta alimentez. Dintre cele premium am încercat 2 plinuri consecutive de la fiecare producător mai puțin Lukoil. Totul a fost urmărit pe vcds iar valorile au rămas la fel. Pana nu se face un studiu ca motorina premium e clar mai buna eu rămân pe clasica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o fi sau nu reclama , habar n-am...cert e ca pe mine m-a convins.. :lol:  trec pe Efix 55 si  ii fac plinu' la Superba. .. numa asa sa facem proba... nu de fitzosenie ci de test... de curiozitate intreb, trebuie sa stau pana se stinge bujia sau ii dau direct? :10[1]:  :mop:  hai la munca , sa pot amortiza cei 15 ron in plus la pompa...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A fost un test facut de cei de la BMW, aparuse in autobild, cu un 520D X Drive automatic. Alimentat Rompetrol Efix 55 si sigilat rezervorul, au mers Buc- CT-AR-Buc cu un plin, a iesit un super consum, cu pilotul Claudiu David. A iesit 4% consum, pe 1550km !!!

 

Uite aici:

http://www.auto-bild.ro/stiri/dubla-traversare-a-romaniei-cu-un-plin-de-carburant-24235.html

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da da asa e, sunt cititor fidel de Autobild. Acuma ce sa zic, practic e o alta gama , cu alte dotari si altfel conceputa. adica pentru economie. dar la alti bani. deci nu prea e economie.  ce ma consoleaza pe mine e faptul e ca in masina mea( de fapt a tuturor) se poate sta picior peste picior fara sa ti-l rupi, portbagaj urias, ceea ce nici seria 7 nu are. Intr-adevar daca e savb de consum , adica on topic , da , e mult peste ce ofera Skoda in momentul de fata. daca stau bine sa ma gandesc si peste VW si Mertz.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Calitatea motorinei in functie de pret si statie nu influenteaza consumul astfel incat sa apara diferente notabile. Consumul este influentat primar de stilul de condus, viteza si trafic si secundar de presiune roti, nr persoane, instalatie AC, etc. Doar o foarte mica variatie a unor factori (nu toti) poate genera diferente de +/- 0.5 ltr/100 km. De 8 ani (ultimele 3 masini au fost diesel) alimentez numai de la Omv (motorina aditivata doar iarna, in rest numai standard). Nu am avut nici o problema de pornire, oscilatie relanti, putere, etc.

P.S. Vara asta, la drumuri lungi prin tara am ajuns la un consum pe CB de 4.4 % (2.0 tdi, 140 CP, 6M). Mers constant, trafic liber, fara viteze mari, 2 persoane, AC folosit 50% din parcurs.

Modificat de radumelinte
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu cum ajungeti voi la CB de 4.4% cu acelasi motor ca al meu de 140CP si 6M. Dimineata cand ma duc la munca, ruta Ploiesti (Kaufland nord-est), ocolesc Ploiesti-ul pe centura, si pana in Urlati - fix 30km - scot la dus undeva la 4.9-5.1 (mers cu 100km/h cu pilot automat in a 5-a), si cand ma duc in Ploiesti scot 5.1-5.5 (mers intre 70-90 in localitati si 120-140 in afara). Pana acum 3 luni, aveam pe CB un consum mediu de 6.2-6.3. Acum am intre 5.9-6.0, in conditiile in care incerc sa merg ceva mai constant (tot am momente in care o calc clar :bom:), evit accelerarile inutile (ca apoi sa pun frana), scot pilotul automat si masina scade la viteza la care pot sa virez stanga/dreapta fara sa pun piciorul pe frana, etc. Mentionez ca schimb vitezele la 2500rpm si merg de obicei cu 1800-2250 rpm, mereu cu AC pornit (21-23 grade auto), si cu o singura persoana in masina, fara bagaje, maxim 2 persoane cu putine bagaje. Care ar trebui sa fie consumul meu mediu?

O sa fac un test la urmatorul plin si voi pune motorina scumpa si de la Rompetrol, si Petrom si OMV - sunt sigur ca nici 50km in plus nu o sa am la autonomie (820-860km in acest moment cu 54L)

 

Tot legat de consum: cea mai stranie intamplare a fost pe autostrada Buc-Ploiesti, unde mereu merg cu 140 pilot automat (cel putin de cand mi-am luat amenda pentru 155km/h :D) scot consum instant de 6-6.5, si la sfarsit un average de aprox 6l/100km (cumulat cu Ploiesti - Urlati). Acum vreo 2 luni, cand veneam spre Bucuresti, putin dupa ce am intrat pe autostrada consumul instant a scazut, si mergeam cu 140km/h cu un consum de 3.5-4.2, care a tinut asa timp de vreo 20km, dupa aceea a revenit. A mai patit cineva ceva asemanator?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e niciun mister, daca te bate vintul din fata sau din spate poti avea diferente mari de consum.

Sub 5 pe medie daca dau 140 in afar nu ai cum sa vezi. Merg cu 60 in localitati si cu 110 in afara, minim 50 de km, si o sa vezi consum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@mihaip86 - nu o sa scoti niciodata un consum mai mic daca mergi cu CC, incearca din pedala si mai scade nitel :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@mihaip86 - nu o sa scoti niciodata un consum mai mic daca mergi cu CC, incearca din pedala si mai scade nitel :)

Pe bune ? cel mai mic consum il obtii cu CC, din pedala intotdeauna vei avea variatii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cu pedala scot un consum mai mic. CC nu poate anticipa conditiile de drum la fel de eficient ca un om.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe bune, mai documenteaza-te. S-a discutat de atatea ori pe aici.


 

@mihaip86 - nu o sa scoti niciodata un consum mai mic daca mergi cu CC, incearca din pedala si mai scade nitel :)

Pe bune ? cel mai mic consum il obtii cu CC, din pedala intotdeauna vei avea variatii

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am testat, pe 2 masini total diferite, rezultatele au fost concludente. Poate am eu un picior mai economic. Variatii nu am cu pedala pot sa tin pedala fix pe o pozitiae anuma, in schimb CC are variatii, pentru ca are o viteza fixa ca tinta, nu o sarcina, si prin bucla de feed-back va incerca in continu sa pastreze viteza setata prin modificari la puterea motorului / acceleratie.

Interesant ar fi un CC in care, pe langa o viteza tinta, ai putea sa setezi si un consum maxim sau mediu. Adica, ca exemplu, sa-l spui, as vrea sa merg cu 130, dar sa nu consum mai mult de 7% (nu, nu am diesel :) ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are cum sa faca asta... daca vine o panta deja pierde din viteza si tu ca om cand prinzi o panta loc ca apesi acceleratia ca sa ti viteza constanta nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in anumite limite, motorul va putea pastra turatia constanta ( si deci viteza) chiar daca masina urca o panta.

 

Repet, in anumite limite, unde nu este nevoie de retrogradare, etc iar dieselul chiar poate sa faca treaba asta destul de usor ca are cuplu mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are cum sa faca asta... daca vine o panta deja pierde din viteza si tu ca om cand prinzi o panta loc ca apesi acceleratia ca sa ti viteza constanta nu?

Nu, daca nu pierd prea multa viteza si daca dupa panta urmeaza vale, si vreau sa am un consum cat mai mic.

CC e pentru confort si siguranta (discutabil), nu pentru economie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal, mi-a venit o idee. buna,  rea o sa vedem. Hai sa facem un concurs. respectiv , stabilim o perioada de(  x.. zile) in care fiecare isi conduce masina cat mai economic. ( ceva in gen seria 5 plinla plin ...  1550 km bla bla bla). dar... conditiile de exploatare vor fi particularizate de catre fiecare sofer in parte. adica dupa nevoi. scoala , gradinita, serviciu, concediu..  dupa nevoile fiecaruia . cu alte cuvinte nu numai traseu urban, sau numai extraurban. repet fiecare dupa cum are nevoie de masina. conditiile in care realizeza consumul respectiv il priveste pe fiecare sofer in parte. ( grd. de incarcare, sursa combustibilului, presiunea in pneuri etc.) desigur , fabulatia nu isi are locul aici.

 

  Radu 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie mi-a venit o idee si mai buna.Sa incetati cu off-topicul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok. intrucat colegu ne roaga asa de frumos, mut ideea in topicul de consum 170cp. desi nu se refera numai la cei care au aceasta putere. se refera la motorizarea 2.0 tdi.SUPERB. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!