Jump to content

Montare / Demontare EGR


zonkkk
 Share

Postare recomandată

Salut tuturor,

 

Am urmarit discutiile voastre si voiam sa va intreb daca ati intalnit pana acum problema pe care o am eu acum la un Golf 4 1.4, motor BCA. Martorul Check Engine s-a aprins din senin, iar erorile depistate aveau legatura cu EGR-ul. Am mers in service, am curatat clapeta de acceleratie si conducta care intra in EGR, dar nu a putut fi adaptat. Se cerea verificarea bateriei si a potentiometrului din Egr. Dupa conectarea acelui robotel la baterie (pentru a elimina varianta asta), eroarea persista. Am schimbat Egr-ul cu unul nou insa dupa montare, la adaptare apar aceleasi erori. La fel si dupa un update al ECU. FIrele care fac legatura intre ECU si EGR au fost verificate (nu stiu cat de amanuntit). Care ar putea fi problema?

 

Multumesc mult!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
On 2/26/2006 at 9:45 AM, rvacaru said:

Foloseste schema asta ca si punct de pornire, nu cred ca ai nevoie de mai mult, EGR se demonteaza foarte usor.

Sunt niste garnituri acolo (metalice), s-ar putea sa fii nevoit sa le inlocuiesti (se deformeaza uneori la demontare).

E vorba de piesele 22 si 23 (cod 036 131 547 F) si 26 (cod 036 131 550 H)

Pentru demontare nu trebuie sa desfaci nimic altceva decat EGR. Dai capacul de plastic de pe motor jos, astepti sa se raceasca si dai EGR jos (cateva suruburi).

Era poate interesant sa circuli de test cu mufa lui (se vede in poza unde e, intre 22 si 23, sus pe EGR) scoasa.

Si sa observi daca se schimba ceva in mersul motorului (ar trebui sa nu mai zmuceasca, etc). Asta o sa te coste un bec de Engine Check aprins, care va trebui redus la tacere cu VAG-COM

Spor :blink:

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Skoda Octavia 2, 2.0 l (140 CP) diesel, an fabriacatie 2005

De vreo trei zile mi s-a aprins becul check engine. Nici o problema (vizibila/observabila) din punct de vedere a felului in care functioneaza motorul, porneste usor, motorul trage bine, nervos si la turatii mici, etc.

Pe tester 'cules' eroare legata de clapeta EGR. Clean eroare si mers de ieri pana astazi fara bec aprins, astazi eroarea a revenit. In timpul testarii mi-a aratat cum varia valoarea impusa, respectiv, cea masurata a unui indicator de noxe (nu stiu daca era vorba despre oxizi de azot sau si altceva...). In functie de turatie, se cam mentinea valoarea dubla a masuratorii fata de impusa...

1. Ma bate gandul ca inainte sa constat ca trebuie sa cumpar altul sa incerc curatarea astuia...Am cautat astea doua zile pe net un filmulet, tutorial, orice cu privire la motorul de 2.0 l mentionat pe primul rand si n-am gasit nimic... Ma poate ajuta cineva cu vreo trimitere intr-o zona potrivita, din acest punct de vedere? Clip, tutorial, poze, pdf cu descrierea pozitionarii si demontarii, sfaturi de la cineva care a mai facut asta, scule necesare, smecherii de avut in vedere...

2. Cascand ochii sub capota, dupa ce am privit mai multe clipuri YouTube cu demontari si curatari de EGR, m-am cam prins pe unde este si aproape ca as purcede sa incerc demontarea organoleptic, insa nu prea m-as prinde la o astfel de incercare decat dupa ce pierd speranta ca ma poate ajuta cineva si nu inainte de a cumpara garniturile cu care se etanseaza acesta pe galerie, care am inteles ca e foarte posibil sa se deterioreze in timpul demontarii... Unde ziceti ca as gasi asa ceva?

3. In filmuletele pe care le-am vazut (la straini) foloseau pentru curatare un cleaner dedicat. Cu ce ma sfatuiti sa incerc curatarea (dupa ce indepartez mecanic eventualele super depuneri grosiere...) si de unde as putea achizitiona chimicalul cu pricina?

4. Orice credeti ca ar fi bine sa stiu in pregatirea operatiei asteia, in timpul ei si dupa aia ar fi bine apreciat...

Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in primul rand... posteaza eroarea completa. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu prea stiu ce ar trebui sa postez...

N-am primit un buletin de masuratoare. Am cascat ochii in aparatul celul care facea masuratoarea (Service Vitan Barzesti) si dupa ce a aparut eroare clapeta EGR, a ales o optiune care presupunea detaliere si n-a aparut nici un detaliu... Si meseriasu' a zis ca nu exista alta eroare, ca probabil clapeta cu pricina nu se misca asa cum trebuie.

Modificat de FaneDuru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

motorul BKD nu are clapeta EGR direct diagnosticabila. Este o valva actionata de vacuum. Defectul lor clasic este ca se sparge membrana de la capsula vacuumatica. Deci va trebui sa cumperi valva EGR noua. iar ce ai vazut tu la test, respectiv valoarea care nu scadea deloc, era aerul proaspat versus gaze recirculate. Cand valva e deschisa, jumate vine din EGR , jumate aer proaspat. Daca valoarea se mentionea dubla, e clar ca valva EGR nu se deschidea si se facea admisie doar de aer proaspat

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si nu e mai bine pentru turbina aerul proaspat, fara vapori de gaze?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, andrei_221 said:

motorul BKD nu are clapeta EGR direct diagnosticabila. Este o valva actionata de vacuum. Defectul lor clasic este ca se sparge membrana de la capsula vacuumatica. Deci va trebui sa cumperi valva EGR noua. iar ce ai vazut tu la test, respectiv valoarea care nu scadea deloc, era aerul proaspat versus gaze recirculate. Cand valva e deschisa, jumate vine din EGR , jumate aer proaspat. Daca valoarea se mentionea dubla, e clar ca valva EGR nu se deschidea si se facea admisie doar de aer proaspat

Multumesc pentru raspuns!   

Nu era nici o valoare care sa nu fi variat deloc... Ambele cresteau in functie de acceleratie, proportional cu 'galagia', iar raportul dintre ele se pastra aproximaniv la 1:2. In sensul ca daca la ralanti valaoarea impusa era x, cea masurata cam 2x si cand dupa accelerare impusa devenea 2x, cea masurata ajungea cam pe la 4x... Nu stiu daca informatia privind valoarea masurata venea de la sonda lambda si chiar reprezenta oarece proportional cu noxele emise...

 Pe net am vazut cateva clipuri cu modele la care se putea desface capsula vacuumetrica si schimba membrana... Diagnoza tipului asta de cauza se facea atasand o pompa de vacuum si urmarind (ochiometric) felul in care se misca clapeta (decuplata de furtun) la variatii ale vacuumului. Dar esti sigur ca la tipul asta de motor valva este actionata direct de capsula vacuumatica si nu de actuator electric comandat de computer in baza valorilor date de senzorul de vacuum? Vazusem varianta asta la un motor diesel 2.0 l folosit pe Audi...

Ai vreun fel de documentatie privitoare la motorul in discutie, care sa prezinte/descrie functionarea si localizarea EGR-ului?

Multumesc anticipat!

1 hour ago, calin.g said:

Si nu e mai bine pentru turbina aerul proaspat, fara vapori de gaze?

 Ba da, motorului, in general, ii place, insa cantitatea de noxe emisa in atmosfera depaseste normele admise (oxizii de azot si carbon nefiind arsi complet la a doua trecere), iar datorita (sau din cauza...) oxigenului in exces, temperatura in camera de ardere e mai mare, favorizand si din cauza asta producerea de noxe. Daca incerci sa faci ITP, nu prea iti iese...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai ca nu suntem in State, la noi ies toate, cu putina motorina super si aditv nu scoate pic de fum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

45 minutes ago, calin.g said:

Se poate, insa as prefera sa nu vad becul ala (check engine) aprins si m-as simti chiar mai bine daca stiu ca nu poluez excesiv... N-as prea cheltui 8 milioane pe EGR nou si incerc sa explorez posibilitatea curatarii (repararii, eventual a capsulei vacuumetrice...). Mai intai vreau sa 'deslusesc' unde se afla si de care tip este, dupa care sa inteleg daca e cazul sa incerc curatarea, daca nu e membrana capsulei vacuumatice rupta, asa cum zicea andrei_221

Modificat de FaneDuru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca ai motor BKD .... la punctul C este aceasta supapa EGR. care costa vreo 350 lei.

Daca ai alt cod de motor... spune care e

 

04a_zps6537bd4f.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul este, intr-adevar, BKD. Iar cei cca 350 lei nu sunt de speriat. Gospodarul de la sevice, care a facut diagnoza vorbea despre 700-900 lei plus manopera...

In fine, as imparti problema in urmatoarele aspecte:

   A. Merita sa incerc sa-l desfac, sa testez integritatea membranei capsulei vacuumatice si sa cumpar supapa EGR doar daca aceasta nu functioneaza? Sau, sub aspect probabilistic, statistica zice ca in astfel de situatii nu prea ai ce sa cureti? Din ce am citit pe net (pana acum) mai toata lumea, mai ales la sistemul fara servomecanism de miscare clapeta, in functite de semnatul de la senzorul de vacuum, zice ca se poate curata bine in cele mai multe cazuri. Cu atentie si rabdare, iar din punctele astea de vedere sunt destul de chinez... Daca solutia asta o sa mi se para cea mai nimerita, cu ce se poate curata bine depunerea aia? Dupa racaire mecanica a depunerilor grosiere. In clipurile de pe net folosesc o solutie, oarecum, dedicata. Gasim de-asta si pe la noi sau aveti o recomandare pentru vreun adjuvant ce poate fi folosit?

  B. Chiar daca logica/statistica zice ca e bine sa cumpar unul nou, as vrea sa-l demontez/montez singur si pentru asta as cam avea nevoie de urmatoarele informatii/sfaturi:

      a. ce tip e EGR-ul in discutie (cod, sau alt element de identificare), ca sa stiu ce caut si eventual, daca stiti vreun furnizor. E suficient sa intreb de supata EGR pentru BKD de 2.0 l TDI?

      b. care este tehnica optima de demontare si ce scule ar fi necesare. In mai toate clipurile foloseau cheie torx de 30 si inbus de 6... Cu prelungitor si dispozitiv cu clichet. De obicei EGR-ul e prins in trei suruburi, cel putin unul nu e prea vizibil... Daca ai poza asta, banuiesc/sper ca ai si partea in care scrie oarece cu privire la demontare si ordinea optima in care trebuie abordata problema. Banuiesc ca si celelalte litere au semnificatia lor, din acest punct de vedere'. Daca ai doar poza atasata, macar un link spre pagina/pdf-ul din care ai extras-o si incerc sa ma lamuresc singur. Multumesc, oricum!

      c. in toate cazurile, inteleg a e foarte probabil ca garniturile dintre supapa EGR si celelalte componente metalice ale motorului se cam strica la demontare si e recomandabil sa cumpar inainte unele noi. Daca e asa, ce cod au si de unde as putea sa le achizitionez? Daca sunt din neamul alora metalice si e improbabil sa se strice doar la o montare-demontare incerc sa fiu foarte atent, eventual sa le decalesc inainte de remontare pentru a etansa suficient de bine. Dar as avea nevoie de confirmarea asta...

      d. orice, altceva, apreciati ca ar fi bine sa am in vedere inainte sa purced la treaba...

Inca o data, multumesc pentru tot!

  Dupa editare: Am gasit oarece dar nu prea arata cum, ci mai degraba ce (basca, limba aia in care incearca niste indicatii...): 

Ce am aflat este ca garniturile sunt din cauciuc si ca dupa 11 ani e posibil sa fi imbatranit si sa devina casant, desi nu e obligatoriu...

Modificat de FaneDuru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu trebuie desfacut ptr a verifica integritatea membranei - scoti doar furtunul de cauciuc si tragi pe la acel stut metalic. daca tine vacuum e ok. Daca vrei sa-l cureti ai de desfacut max 7 suruburi - doua la galerie si celelalte la clapeta de cutt off si corp egr. Ca producator - pierburg sau wahler. Nu se duce nici o garnitura de etansare, stai linistit. Poti sa-l demontezi si singur in maxim 20-30 min e gata toata treaba - si curatat daca e nevoie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cat despre decapsulare si inlocuire membrana..... nu are niciun rost. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sarutmana, boeru'!

Ma intreb daca metoda de diagnoza a eventualei membrane sparte chiar functioneaza... In sensul ca axul clapetei ar cam trebui sa fie bine etansat fata de incinta capsulei vacuumatice, iar capacul acesteia trebuie sa fie ambutisat etans, de asemenea. Daca (toata) incinta capsulei e etansa, chiar daca membrana e sparta, ma tem ca daca incerc sa aspir aerul (cu gura, probabil...), nu prea o sa ma prind ca e membrana rupta. Gresesc pe undeva...? Ce vazusem eu la altii consta in demontarea partii dinspre galerie, astfel incat sa poti vedea clapeta in interiorul supapei EGR care se misca si revine in functie de vacuumul aplicat. Necesara doar cheie imbus de 6?

9 minutes ago, andrei_221 said:

cat despre decapsulare si inlocuire membrana..... nu are niciun rost. 

 

Aici sunt, evident, de aceeasi parere. Sa 'dezambutisezi' capsula iti trebuie doar ambitie. Dar, s-o reambutisezi astfel incat sa etanseze, folosind o garnitura care sa reziste la temperaturile alea (de fapt se etanseaza pe membrana noua, dar nu cred ca ai de unde sa o cumperi...), cred ca e cat se poate de dificil... Teoretic, poti incerca sa construiesti (pe strung...) un alt capac al capsulei, apoi un alt soi de prindere cu suruburi de corpul supapei, dar e mai mare daraua ca ocaua si ar fi mai ieftin sa cumperi tot ansamblul... Chiar daca ai acces gratuit la strung si materiale.

Ceva documentatie cu privire la felul optim recomandat de demontare? Imi place sa ma documentez inainte si ma apuc babeste de observat si facut doar daca n-am alta alternativa...

Modificat de FaneDuru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Procedura de testare e sigura, crede-ma. Nu trebuie desfacut nimic. Daca e sparta membrana nu tine vacuum. Ai nevoie si de imbus pe 8 parca ptr cele 2 suruburi de la galerie. Vezi in aria de passat b6 sau golf v ca e detaliata demontarea. Nu e fizica atomica. Ca sa ai loc poti scoate priza de aer si tubulatura de plastic-acel cot. Manopera la service cred ca e in jur de 70 lei dar o poti face tu lejer. Daca nu te descurci da un tel si te indrum. Cheers.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc!

Am sa incerc, bineinteles. Insa, teoretic, mi se pare ca chiar daca membrana e sparta, capsula toata fiind etansa complet (ea insasi) nu prea ai de unde sa tragi aer. Doar daca membrana e varza (imbatranita complet) si nu mai asigura nici etansarea ambutisarii... Dar, ce ma costa sa incerc...?

Incerc sa dau o 'raita' si pe la Passat B6 ori Golf V si daca nu gasesc ceva clar o sa casc ochii atent si ma apuc de treaba doar dupa ce vad toate suruburile de prindere si identific ce chei(e) ar fi necesare(a)...

 

Dupa editare: Gasit aici oarece, din sopronu' rusului, insa mai mult trebuie sa deduci decat sa inteleti...

 

Modificat de FaneDuru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

19 hours ago, FaneDuru said:

 

Schimba capsula egr, ai membrana sparta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e imposibil sa fie cum zici. Oare nu merita, insa, sa diagnozez intai ca e sparta? Crezi ca metoda, recomandata mai sus, care presupune sa aspir pe stutul furtunului de vacuum si daca nu pot s-o fac sa presupun ca membrana e OK? Teoretic, capsula vacuumatica e o incinta inchisa si chiar daca e membrana sparta nu prea se poate face vid prin aspiratie. Doar daca etansarea axului de translatie al valvei nu e perfecta, ceea ce poate fi presupus. Ce parere ai?

Sau, sa fiu mai sigur, in varianta in care nu pot sa aspir, ai stire cam la ce vacuum minim s-ar misca valva? Sa desfac doar partea pe care pot vizualiza valva/clapeta, sa racordez o pompa de vid (pot imagina o improvizatie dintr-o pompa obisnuita de umflat roti la care-i intorc pielea...) observand (ochiometric) daca valva se misca la vacuum si e adusa inapoi de arc, fara vacuum. Ti se pare ca as pierede vremea?

Presupunand ca membrana e chiar sparta si trebuie sa inlocuiesc EGR-ul, merita sa pun unul second hand de la dezmembrari? Pana acum, pe net am gasit doar o groaza de oferte de genul asta (inre 220 - 400 lei). Nici nu stiu (acum) cat costa si de unde sa iau una noua...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nou-e in jur de 350-370 lei pe wahler parca/ sau pierburg. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum ajung sa cumpar de 'pe wahler sau pierburg'...? Din cate am priceput, cautand pe net, Wahler e producator si pentru EGR-ul asta are codul 7496D, dar de unde cumpar (la pretul ala estimat de tine)...? Pe Amazon.uk se vinde la pretul de 65 lire, insa fara transport in Romania.

Cam la fel si varianta Pierburg...

Exista vreun magazin in tara care sa vanda asa ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vb cu alex-volksman sau gabi77.

Cand am spus "pe wahler" ma referean la marca/ brand nu la un site sau magazin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am prins ca sunt fabricanti doar dupa ce am inceput sa caut. Nu prea eram familiarizat (pana acum) cu piata EGR...

Cum dau de  alex-volksman sau gabi77?

Modificat de FaneDuru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc!

Am trimis un PM lui GABIVVX si un mail catre magazinul din link.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!