Jump to content

Montare / Demontare EGR


zonkkk
 Share

Postare recomandată

cand n-am avut ce face, am incercat sa invat sa lucrez cu vagcomul .La unul din teste ,pe la instrumente de bord, parca, era o obtiune de a verifica egr, adica se oprea si se pornea din vag-com. Se simtea in functionarea motorului. Incercati sa faceti testul asta,eu m-am uitat in manuale,am inceput cu eletrica.pdf,dar uite ca acum nu gasesc sa dau exact.Documentatia e foarte vasta.DA,cred ca am gasit,verifica in "fuel injection".pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Va ntreb pe cei care ati montat/demontat EGR in special pe RVACARU....ce suruburi sunt acolo?...de cat sunt si ce cheie trebuie?

Daca iau toata valva egr in mana care e ca un bidon dupa cum vad se poate desface capacul ei?..e cu filet sau cum? pentru ca am o garnitura rotunda cumparata de la SKODA si sunt sigur ca acolo trebuie pusa insa nu am avut o astfel de valva in mana sa imi dau seama cum e prins capacul ei!

Si spuneti-mi cum se curata si cu ce?..toti spun ca au curatat-o dar nu specifica nimeni cum!

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai vezi si tu in poza, ai toate elementele, tipul de surub, etc (eu nu mai am masina si nu mai stiu exact ce e acolo)

post-74-1192306305_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

La mine problema s-a rezolvat in momentul in care am alimentat succesiv cu benzina euro 4 CO95 de la Lukoil.Daca pun de la orice alta firma problema reapare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Uite cum se curata, EGR, turbina, injecotoare si solutie atunci cand simti ca iti mere motorul in mai putini cilindrii decat trebuie...sau bate ceva. Metoda practicata de majoritatea serviceurilor. (lucru confirmat de prieten de-al meu ce lucreaza in service Renault, lucru auzit la o cunostinta ce lucreaza tot prin serviceuri, a fost si la PoRo)

Cu motorul cald talpa pana in 4 mii de ture pe toate treptele...si se pare ca si o forja de 3500 constant pe un drum drept ceva timp mai iti aduce curatenie prin motor. De ceva timp...cand am unde ii aplic si eu tratamentul. (Mentionez cifrele sunt relative...fiecare ii da cat il tine)

La a lu taicamiu (opel astra) cu 100k ii batea un piston si parca avea lipsa de putere...i-am aplicat tratamentul si e mult mai bine.

Datorita mersului prin bucuresti si mersului subturat...sunt depuneri pe peste tot in evacuare, motor samd de calamina.

Si uite cum am facut corelatia : multi s-au plans ca s-a aprins check engine cu eroarea de EGR...appoi dupa mers prin afara, probabil la viteza mai mare...s-a mai dus mizeria depusa, deci daca aveti dude dastea...o forja prelungita, e primu tratament aplicabil.

Concluzie : mersul in aglomeratie dauneaza GRAV. Sa traiasca Bucurestiul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu cum se va curata EGR la forja (blana), deoarece este inchis la turatii si sarcini mari.Cu turbina, galerii etc sunt de acord.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut,

ma alatur si eu celor cu probleme EGR , cred;

Istoria e cam asa:

1. masina second hand care cerea inspectia periodica de 90k km

2. facut revizia la un service ( cu schimabt filtre , distributie, etc ) - masina a stat la ei 2 zile

3. dupa 400km mers extern se aprinde martorul OBD

4. inapoi la service - se curata EGR - dupa 100km iar se aprinde OBD

5. inapoi la service - se schimba EGR - dupa 100Km iar se aprinde OBD

ce se mai poate face ?

motorul merge normal totul pare ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Salut,

am si eu o problema cu EGR-ul cred si ... as avea nevoie de ceva sprijin (documentatie)

motorul e AUA, 1.4, 16V

eroarea este:

prima scanare

17559 - Long Term Fuel Trim Additive Air Bank 1: Range 1: System too Lean

P1151 - 35-00 - -

16786 - EGR System: Excessive Flow

P0402 - 35-00 - -

a 2-a scanare

17559 - Long Term Fuel Trim Additive Air Bank 1: Range 1: System too Lean

P1151 - 35-00 - -

16785 - EGR System: Insufficient Flow

P0401 - 35-00 - -

Banuiesc ca mai am si vre-un furtun crapat pe acolo sau ceva. Mi-ar fi de mare ajutor multe poze, scheme, sfaturi etc ... tot ce credeti ca mi-ar fi necesar. Am masina de cateva luni, alimetez numai de la OMV si martorul motor e mereu aprins. Il sterg dar reaparare dupa un timp.

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Desi a trecut ceva timp de cand a postat CrisH, am sa incerc sa descriu metoda mea de curatare EGR de pe motorul AUA 1.4 16v:

Operatiunea trebuie efectuata doar cand motorul este rece, deoarece valva EGR este montata pe evacuarea motorului!

1)Se scoate furtunul ce intra in partea stanga a capacului de la motor(filtrul de aer);

2)Prin ridicarea a cate unui colt o data, se scoate capacul de motor;

3)Se scot conectorii de la senzorul de presiune de ulei(sageata rosie, se trage firul) si supapa EGR(sageata verde);

post-46637-0-87415900-1302451712_thumb.j

4)Se slabesc(nu se scot de tot) cele doua suruburi de la teava care uneste EGR-ul de clapeta de acceleratie(sageti albastre).

Pentru asta aveti nevoie de un imbus(parca de 3mm);

post-46637-0-81876600-1302451036_thumb.j

5)Acest pas este optional insa ajuta enorm pentru eliberarea caii de acces spre EGR. Cu un imbus sau surubelnita in stea, se indeparteaza "conducta" de aer din plastic, vizibila in coltul din dreapta-jos din prima imagine.

6)Se scot cele doua suruburi indicate de sageata alba in prima imagine, cu o cheie de 13 cu cot. Nu cred ca se pot scoate cu o cheie dreapta.

7)Cu ajutorul unui imbus(acesta era cam de 4mm), se scot cele doua suruburi care prind EGR-ul de blocul motor(zona indicata de sagetile galbene).

Atentie la cablul senzorului de temperatura a lichidului de racire si furtunul de apa care obtureaza accesul surubului de jos. Pentru a scoate acest surub fara sa afectez altceva, am prelungit operatiunea cu 30 min. si mi s-a scurtat viata cu 3 zile;

post-46637-0-18912200-1302452305_thumb.j

8)Trageti EGR-ul usor spre dreapta si inainte pentru a-l scoate de pe teava de racord cu admisia.

9)Se curata interiorul valvei cu spray de carburator(am auzit ca se poate si cu WD-40). Daca valva este inchisa, se pot "inunda" cele doua iesiri pentru a lasa solutia sa actioneze. Daca s-a blocat pe deschis(cum era la mine) e mai greu de curatat pentru ca trebuie dat cu spray de mai multe ori si eventual de folosit o carpa si o surubelnita pentru indepartarea "grosului". Atentie, nu inhalati sau puneti in contact cu pielea sprayul de curatare carburator. Cititi eticheta produsului folosit;

10)Daca vreti sa curatati cu carpa sau smirghel fin garniturile metalice, va sfatuiec sa curatati si locurile de contact ale lor, atat la valva EGR cat si la motor si racordul cu adminsia(as pune inca o imagine, dar am atins pragul de 1Mb). Eu nu am dat prea multa importanta acestui lucru si am impresia ca imi scapa gaze arse la turatii mari. In manual spune ca se schimba aceste garnituri cu unele noi.

Montarea se face in ordine inversa. Verificati la sfarsit fiecare pas pentru a fi siguri ca totul e conectat. Mentionez ca nu sunt mecanic auto iar procedura mai sus descrisa poate sa nu fie cea corecta, este doar rezultatul sfaturilor de pe net si ale prietenilor. Cred ca ar trebui ca cineva cu experienta sa ne indrume cu privire la montarea si strangerea garniturilor din metal, pentru a asigura etanseizarea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

merci pentru sfaturi, informatii, poze

astept sa vina vara si poate o sa ma apuc de treaba

pana atunci poate isi mai da cineva cu parerea

deocamdata ... am sters erorile si am alimentat de la o benzinarie de cartier

culmea fabiei - dupa 200 km nu mi s-a mai aprins nici un bec in bord si nu am nici o eroare :vaidecapulmeu:

adica dupa ce am incercat toate benzinele cele mai scumpe, cele mai laudate, etc si numai nu reuseam sa scap de acele erori si de vesnicul martor motor aprins ... acum cand ii pun o benzina mediocra cred eu ... nu mi se mai aprinde nimic in bord si nu mai are nici o eroare si ii place

singura diferenta e ca mi se pare un pic mai lenesa, cred ca mi-a crescut un pic consumul si parca se aude un pic altfel motorul

nu mai stiu ce sa cred, ma bate gandul sa-i bag iar vreo 10 litri de la OMV, Petrom, Mol, Rompetrol etc sa vedem daca imi sare martorul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CrisH, nu mai incerca inutil sa pui benzina de la N furnizori si nici mai scumpa, cel putin pana nu arunci o privire asupra supapei EGR. Benzina cu cifra octanica ridicata este mai buna, insa nu iti influenteaza circuitul de admisie cu aer, acolo unde iti apare tie eroarea. Momentan am si eu aceleasi erori si martorul aprins permanent. Asa ca va trebui sa ma mai distrez o data cu desfacutul si sa curat bine imbinarile si garniturile. Eventual am sa comand doua garnituri noi, care sunt aceleasi pentru ambele capete ale EGR-ului si costa 10RON bucata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca simptomele acuzate sunt din cauza combustibilului, efectul alimentarii se vor vedea dupa o perioada constanta de alimentare de la un distribuitor sau altul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi am reluat demontarea EGR-ului. Am curatat cu smirghel fin ambele garnituri si am mai curatat o data interiorul cu spray de carburator, supapa fiind inchisa de aceasta data, asa cum este si normal. Ca si timp mi-a luat de doua ori mai putin decat data trecuta. Am sters erorile inainte de a porni motorul si pana acum nu a mai aparut nici una, in aprox. 40km. Pana acum imi apareau erori in maxim 10 secunde de la stergere.

Offtopic: Ca si sfat general, la lucrul sub capota ajuta foarte mult un "sistem" de prindere a cheii sau imbusului de un deget sau incheietura mainii pentru recuperarea usoara in cazul in care este scapata. Astfel se pot evita situatiile frustrante in care scapi o unealta intr-un loc greu accesibil. Asta daca nu ai un "culegator" de unelte cu magnet...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

nu-l pot curata mai usor daca desfac clapeta de acceleratie? (trebuie sa o curat si pe ea) Banuiesc ca trebuie curatata doar acea teava care se afla sub clapeta sau ma insel?

pot folosi aceiasi solutie de curatat si care ar fi ce-a mai buna, care dizolva cat mai repede si mai bine acea mizerie?

merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CrisH, uite aici ce am scris eu dupa ce am curatat clapeta de acceleratie si EGR.

post-ul 193.

Poate te ajuta.

Eu am motor AUB, cred ca e la fel cu al tau. Daca mai ai intrebari te pot ajuta cu raspunsuri.

Numai bine !

Modificat de DorinTm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

c-am cat timp dureaza operatiunea de demontare a clapetei de acceleratie, EGR, curatirea lor si montarea la loc

eu termin munca la ora 6 seara ... am timp pana se intuneca?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai sa stii ca si eu cam tot pana la 6 lucrez, iti trebuie niste imbusuri pentru suruburile de la clapeta, si cheie de 13 sau de 10 fixa pentru suruburile de la EGR, atat. O pensula, si spray de curatat carburatorul am folosit eu.

Timp cred ca mai mult de 1 ora, maxim 1 ora jumate nu iti ia, eu am facut migala, si la final am siliconat si tot motorul sa arate mai bine... :) Dupa curatire a mers putin aiurea masina...sau aprins becuri in bord, se accelera... Dar trebuie sa ii faci o calibrare a clapetei dupa curatare. Am scris tot in postul ala cum se face, cu borna de la baterie. Si dupa ce faci asta trebuie sa ii dai putin gaz, sa inceapa sa lucreze EGR-ul si apoi o sa se stinga becul din bord...

Spor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am vagcom, o s-o calibrez direct

m-am interesat de un spray pt carburator si am gasit la un magazin la ... 23 lei - merita? am citit pe aici ca merge curatat cu orice fel de diluant sau cu ala te chinui mai putin?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu spray de carburator am folosit si a fost foarte ok, mergea murdaria jos ca in reclama aia cu grasimea de pe tigai de la tv :rolleyes: . Poti sa incerci cu ce vrei tu. Eu cred ca gasesti si mai ieftin (cred ca MAGIC ii spune la ala care l-am folosit eu si e pe la 13-15lei in Timisoara).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Este posibil ca din cauza EGR-ului turometrul sa oscileze intre 8-900 rpm (cateodata ajunge si la 1000rpm) sau clapeta e de vina?

Am curatat si adaptat clapeta toamna trecuta dar iarna aceasta am avut ceva probleme cu bateria (daca are vreo legatura).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

EGR (cu probleme) manifestari:

Nu merge rotund, turatii variabile = valva gripata si intredeschisa

Pornire grea la rece = valva blocata intredeshis

Pierderi de putere, nu trage

Nu atinge turatia/viteza maxima specificata

Accelerare slaba/greoaie cu dat in nas = valva nu se deschide

Detonatii = amestecul este prea bogat - valva blocata pe inchis

Se aprinde martor exhaust

La noxe apare NO mare

Consum carburant marit dar nu mai mult de 10-20% din specificat = valva blocata pe inchis

Se opreste motorul pe vreme calduroasa si regim de turatie mare.

Crish daca ai unul din aceste simptome :blah: spor la lucru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

merci, probabil e clapeta de vina

o sa incerc s-o readaptez

Modificat de CrisH
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

EGR-ul se readapteaza cumva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Musai. Egr-ul e ca femeia, trebuie readaptata Crish. :lol:

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!