Jump to content

Probleme cutie de viteze manuala - Golf 7


petrrru

Recommended Posts

Salut,

 

Am o problema la cutia de viteze (cred) la un Golf 7, 1.2 tsi, cutie in 6 trepte (+marsarier), si anume: cateodata dupa ce folosesc marsarierul nu pot sa aduc maneta schimbatorului in punctul neutru, e blocata, desi incerc acest lucru doar in momentul cand masina nu mai este in miscare.Masina are 3500 km, intra usor in toate treptele de viteza, inclusiv marsarier, iese usor din toate treptele in afara de marsarier, situatie pe care o intampin aleatoriu, aproximativ la 12-15 folosiri ale marsarierului se intampla o data sa iasa greu.Ambreiajul nu da semne de patinare, masina trage foarte bine in toate treptele.Am fost cu masina in service pentru o lucrare pe garantie (inlocuirea manetei stergatoarelor deoarece nu mai functionau butoanele ce actioneaza asupra computerului de bord), prilej cu care am semnalat si problema schimbatorului blocat in marsarier.Din pacate, desi am "frecat " masina o jumatate de ora, nu am putut sa replic problema, pur si simplu nu a vrut sa se blocheze.Inginerul din service mi-a explicat ca o cauza ar putea fi faptul ca , folosind sistemul auto-hold, in momentul in care masina se opreste dupa ce am dat cu spatele, rotile infranandu-se, trenul de rulare ramane tensionat si acest lucru actioneaza asupra timoneriei, care in timp se va mai "lasa", deocamdata e noua si e mai rigida.Recomandarea ar fi decuplez auto-holdul in momentul in care dau cu spatele , si , de asemenea, dupa ce masina s-a oprit sa astept doua secunde cu ambreiajul calcat inainte de a  aduce maneta in pozitia neutru.Intrebarile mele pentru voi ar fi:

-Credeti ca e normal sa se intample asa?A mai patit cineva ceva asemanator?

-Care poate fi explicatia pentru care aceasta situatie nu se repeta la fiecare manevra in marsarier?

 

Multumesc.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
  • Replies 113
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • petrrru

    23

  • andrrei22ro

    9

  • CristiM

    7

  • IRONICK

    5

Top Posters In This Topic

Popular Posts

N-ai înțeles nimic, am zis ca pot pleca pe 20% fara frana de mana tocmai pentru ca stiu sa folosesc ambreajul si era vorba de un Logan nu de Golf care imi face probleme si pe plat dar nu mereu. Și ca

E normal. E noua. Cand nu intra nu o forta, ca o cârâi de pomana. Daca nu intra, bagata a 2-a,apoi R intra f usor. După vreo 7000km isi da drumul.  E normal. E noua. Cand nu intra nu o forta, ca o

Multumesc de raspunsuri. Deci asa functioneaza...e prima masina la care intampin treaba asta....asta si dacia 1310.

Posted Images

C o s m i n

Explicatia inginerului de la service e cat se poate de logica. Si cred ca asa se si intampla.

Ce poti face? Tu personal nimic. Noi aici, nici atat.

Masina fiind in garantie, nu poti decat sa te adresezi in continuare dealerului. Si eventual sa ne tii la curent cu evolutia problemei.

Link to post
Share on other sites
Bogdan Moraru

Cosmin tind sa te contrazic putin. Cum actionarea tijelor este facuta prin cabluri 2 la numar, tensionarea trenului de rulare nu are mare influenta asupra timoneriei(Are dar nu atat incat sa simta asa ceva). Daca era platforma veche vezi G4 atunci da, orice modificare a pozitiei motorului si implicit a cutiei de viteze ducea la dureri de cap in ceea ce tine de schimbarea treptelor de viteze.

 

Intr-adevar fiind in garantie trebuie sa se adreseze importatorului/dealerului. Cel mai simplu este o reglare a timoneriei. Unul dintre cabluri are o "saiba" alba care blocheaza culisarea atunci cand cuplezi marsarier.

Edited by Bogdan Moraru
Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru raspunsuri.

Din pacate atunci cand am fost la dealer masina s-a comportat exemplar.Problema o intampin destul de rar, am fost plecat in concediu si am mers mai bine de 1000 de km, multe intoarceri si nu s-a blocat nici macar o data, dar azi dimineata am patit-o din nou.Incerc sa gasesc o modalitate de a replica problema, si apoi sa ma duc la dealer.Mai mult ca sigur problema este legata de timonerie, nu este o problema in functionarea ambreiajului, cred ca nu e o problema ca folosesc masina in conditiile astea.

Link to post
Share on other sites
Bogdan Moraru

Nu, nici pe departe. Bucura-te linistit de masina.

Link to post
Share on other sites

Ma intreb daca o cauza ar putea fi o cantitate prea mica de ulei in cutie? Nu prea stiu ce manifestari ar fi specifice acestui lucru, dar ma gandesc ca e oarecum plauzibil .

Link to post
Share on other sites

Si eu am temeri cu privire la uleiul din CV. Cum la motor uleiul era pe minim, lichidul de racire era tot pe minim...Adica ridica semne de intrebare.

Link to post
Share on other sites

Ma intreb daca o cauza ar putea fi o cantitate prea mica de ulei in cutie? Nu prea stiu ce manifestari ar fi specifice acestui lucru, dar ma gandesc ca e oarecum plauzibil .

Nu ai decit sa mergi la un service sa-ti desfaca surubul de nivel de la cutie si sa vezi daca curge ulei,daca nu curge mai completezi.

Link to post
Share on other sites
Bogdan Moraru

Daca era nivelul minim, agata in toate treptele nu doar in marsarier.

Link to post
Share on other sites

Ai dreptate, dar m-am gandit ca se simte doar in marsarier pentru ca nu e sincronizata in marsarier.

Oare uleiul in cutie si cel din motor sunt puse de dealer cand se face pregatirea de livrare sau vine asa din fabrica?

Link to post
Share on other sites
C o s m i n

Sau chiar calitatea uleiului poate sa cauzeze problema.

Nu agata decat in treptele mai sensibile. In cazul tau, marsarier-ul.

In orice caz, ai deja 3 posibili factori. Trebuie verificat/eliminat fiecare, Cu certitudine nimeni nu poate sti care din ei.

 

Tot ce e lichid se pune din fabrica, pentru ca se fac teste chiar si la trenul de rulare, in sarcina si cu motorul pornit.

Link to post
Share on other sites

E oarecum linistitor faptul ca uleiul e pus din fabrica.

Voi incerca sa verific nivelul uleiului din cutie, ar fi testul cel mai usor de facut .

Link to post
Share on other sites

Din ce an este masina? Din  ce stiu este ca la 2 ani se verifica si completeaza daca este cazul

Link to post
Share on other sites

E 2014, are 5500 de km in acest moment.

Link to post
Share on other sites

si eu patesc acelasi lucru de vreo 2 ani.....in unele situati iese greu din marsarier (eu am constatat ca intampin problema cel mai fregvent la manevre scurte si rapide la intoarcerea pe stradute).

in alte situati am problema respevtiva dupa ce merg in marsarier doar 1/2 -1 m pentru a centra masina pe locul de parcare. Tot aleatoriu, dupa ce ma chinui sa scot din marsarier intra greu in treapta 1.

Am observat ca daca ridici piciorul de pe ambreiaj pana in momentul de tremur apoi al calci din nou pana la fund iese mai usor din marsarier.

Cu privire la AutoHold eu personal nu cred ca ar avea vreo legatura.....pentru ca eu mi-am facut retrofitul cu AH de curand si aveam problema si inainte de a-mi monta sistemul.


Ideea este ca trebuie o verificare la timonerie .... cred ca este primul pas logic.

Link to post
Share on other sites

Ai dreptate, cateodata se intampla la manevre mai bruste, cateodata la cele mai line manevre.Ai verificat uleiul din cutie?Mai mult ca sigur ai alt tip de cutie pe motorul tau dar uleiul ar putea fi un factor comun.

Link to post
Share on other sites

da am verificat recent uleiul in cutie ...este "bun" si la nivel (am rugat un mecanic sa verifice cand am facut service-ul).

Edited by BobyCC
Link to post
Share on other sites

Deci nu ai primit nici o explicatie plauzibila pana acum.Macar am aflat ca nu se intampla nimic daca mergi asa, desi tot e deranjant.

Link to post
Share on other sites

Nu am primit nici o explicatie plauzibila .....mecanicul m-a sfatuit sa ma reintorc la un control de timonerie (dar inca nu mi-am facut timp)

Link to post
Share on other sites

Oricum, e ciudat ca o timonerie "dereglata" sa se manifeste doar atunci cand vrei sa scoti din marsarier, in rest intra si iese foarte usor din trepte.

Link to post
Share on other sites
  • 5 months later...

Salut,

 

Nu stiu daca ai rezolvat problema intre timp, insa acelasi lucru mi se intampla si mie.

Aceeasi masina (1.2TSI), aceeasi culoare :)

Masina este noua (luata la mijlocul lui noiembrie) si are doar 2500km.

Se intampla doar uneori, cand incerc sa scot din marsarier. Ultima data azi dimineata, la manevre de parcare.

 

Eu mai am si o alta problema deranjanta. Imi miroase ambreiajul chiar si la un mic efort, cum ar fi urcarea pe o bordura.

La inceput se intampla mai rar, dar acum apare mirosul mai des. Am crezut sa aibe legatura cu acea blocare in marsarier.

La tine miroase ambreiajul?

Edited by CristiM
Link to post
Share on other sites

Salut,

 

Si la mine miroase ambreiajul la manevre care necesita patinarea lui, mirosea mai tare in primii 2000 de km la manevre de urcare a bordurilor, dar apoi a inceput sa miroasa tot mai putin, acum am 9000 de km.

Am avut un accident acum o luna si am avut masina in service, a trebuit inlocuita o janta+amortizor partea dreapta fata.Am avut-o in acelasi service la care am fost si pt  a reclama problema marsarierului in trecut, doar ca atunci s-a incapatanat sa nu faca probleme oricat am testat-o.Acum le-am zis ca , daca tot va sta mai mult timp in service, sa verifice din nou problema ambreiajului pt ca era dea dreptul enervant, facea tot mai des.Cand am luat masina din service mi-au spus ca au tetstat-o aproape in fiecare zi in diverse conditii si ca nu s-a blocat deloc.Am luat masina si cam o luna de zile nu am avut probleme, apoi s-a intamplat din nou, dar face mult mai rar si, desi iese greu din marsarieir, nu mai e ca inainte când avea momente când pur si simplu se bloca.

In concluzie, sunt convins ca i-au facut ceva cat a fost in service, dar nu vor sa imi zica, poate au constatat o defectiune, dar au remediat-o superficial, cat sa nu mai faca probleme chiar asa mari, si spera sa treaca perioada de garantie fara sa se ajunga la înlocuirea piesei.Ma gândesc la o defectiune a cutiei de viteze , dar ca sa fie siguri inseamna demontarea ei, e o lucrare pe care service-urile nu prea se grabesc sa o faca, mai ales ca nu iti pot taxa manopera.

Asadar problema nu e rezolvata si , pentru ca acum face mult mai rar, nici nu o pot duce din nou in service deoarece nu pot replica problema acolo.

Voi incerca sa o utilizez in regim normal si sper ca piesa defecta sa cedeze si sa o înlocuiesc pe garantie.

Daca se va modifica ceva in comportamentul masinii voi posta aici , poate vor mai aparea si alti posesori de golf VII cu aceeasi problema, si astfel ne ajutam cu informatii.

Deocamdata  suntem doar doi posesori de Golf cu problema asta.Cine stie?Poate culoarea  e de vina :D

Sarbatori Fericite!

Link to post
Share on other sites

Salut Petru,

 

Merci pentru informatii. M-am mai linistit un pic, in sensul ca problema mea nu e singulara si sper si ca si in cazul tau cu trecerea timpului ambreiajul sa miroasa tot mai putin.

Cat despre blocarea ocazionala la iesirea din marsarier o sa ii rog la primavara sa faca o verificare

(trebuie sa ajung pentru vopsirea usii fata dreapta si a aripii fata dreapta - mi-a julit-o un destept la doua saptamani dupa ce am luat-o).

In februarie trebuie sa vina Polo-ul pe care l-am comandat pentru sotie; sunt curios daca va avea vre-una dintre problemele astea.

De la ce dealer ai luat masina? Tot la ei ai fost in service? Eu am luat masina de la Midocar Vitan.

 

Sarbatori Fericite!

Edited by CristiM
Link to post
Share on other sites

salut..sa sti ca si la mine cateodata cand dau cu spatele si vreau sa scot  din  viteza sa o las pe liber sau sa o bag in a 1 a  ramane  blocat putin..mai  dau un pic in spate si  appoi iese.. si la mine la fel nu mereu... nu stiu de ce..asa e  si la tine? toate cele  bune

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri

 Ne cerem scuze că intervenim dar credem că folosiți un plugin de ad-block. 

Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere ce sunt afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block. Ne-ar ajuta foarte mult sustinerea acestei comunitati. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante. Multumim! :)

PS: daca aveti probleme cu situl chiar si dupa ce a fost dezactivat adblocker incercati sa intrati din alt browser si discutati cu noi pe topicul Updete forum din aria acesta https://vwforum.ro/forum/20-anunturi-administrative-observatii-si-sugestii/
Exista si alte extensii (gen VPN) sau antivirus ce filtreaza traficul si pot bloca cookies. Verificati si pe acestea daca le aveti setate corect pentru vwforum.ro . Multumim

 

 

Accept