Jump to content

Ventilator ventilatie - probleme


netplay
 Share

Postare recomandată

post-66026-0-59609000-1454098336_thumb.j ceva poze nu pot pune filmulet


ceva poze, nu merge film( sau nu stiu eu)


la reperul #10 am observat cea mai mare valoare 11,3 (adica 0,8 diferenta fata de #9 -10,5) . Asta daca am inteles corect ceea ce ai vrut sa verific


O sa incerc zilele ce urmeaza sa-l curat , cum m-a sfatuit Florin. va multumesc pentru asistenta

post-66026-0-23498700-1454098536_thumb.j

post-66026-0-58066800-1454098548_thumb.j

post-66026-0-16289500-1454098563_thumb.j

post-66026-0-60143300-1454098575_thumb.j

post-66026-0-78605100-1454098597_thumb.j

post-66026-0-60912600-1454098615_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Valorile le vezi cu vag com pe hvac (climatronic) in blocurile de masura ceva de genul http://prntscr.com/9wrwdi pe prima treapta de ventilatie trebuie sa ai undeva la 3.6v .Specified voltage este valoarea lui J126 , actual voltage este valoarea ceruta de climatronic cele doua valori trebuie sa fie la o diferenta maxima tolerata de 0.8v, un J126 care lucreaza bine are  valori  identice cu actual voltage sau are diferente mici de 0.1-0.2V si face corectia repede.Daca ai fluctuatii de turatie la ventilator intermitente cel mai probabil este din regulatorul J126 , de asemenea nu este exclus sa functioneze incorect intermitent respectiv doar pe anumite trepte de ventilatie ( plaje de voltaj daca este pus pe auto) .Daca nu ai vag com cauta in aria prestari servicii un coleg care sa te ajute sau poti sa masori cu un aparat de masura voltajul pe firele ventilatorului.

 

http://prntscr.com/9ws1n6 , http://prntscr.com/9ws1wt

 

LE:

 

eroarea 4FA ce ai avut anterior respectiv 01274 este de la clapeta de recirculare

 

01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)

01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71): Faulty Possible Causes

  • Wiring/Connectors from/to Air Flow Flap Positioning Motor (V71) faulty
  • Positioning Air Flow Flap Positioning Motor (V71) blocked
  • Positioning Air Flow Flap Positioning Motor (V71) faulty

Possible Solutions

  • Check Air Flow Flap Positioning Motor (V71)
    • See Measuring Value Blocks (MVB)
    • Perform Output Test
    • Perform Basic Setting
  • Check/Repair Wiring and Connectors
Modificat de GTD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc GTD, azi imi soseste vcds-ul si ma apuc de invatat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salutare,

Pe scurt : problema aeroterma - nu functioneaza pe nici una din cele 4 trepte (Golf 4 / 2000) :

1. siguranta termica (deloc probabil dar am zis sa incerc totusi) : cumparat cu ~2 lei, inlocuit (am folosit 2 reglete/ciocolate), NIMIC.

2. scos bloc control / consola reglaje aeroterma pentru a verifica daca nu cumva contactele de la "aragaz" (buton trepte 1-4) sunt oxidate - IN LUCRU (contactele par a fi in regula ; am reusit sa rup butonul de la AC - nu e panica, improvizez - revin cu poze)

3. cel mai probabil, blocul de rezistente/rezistorul/"pachetul verde" al aerotermei este decedat. acum vin intrebarile :

a. cunoaste cineva valorile tensiunii pentru fiecare treapta a aerotermei ? (treapta 1 - x Volti, treapta 2 - y Volti, treapta 3 - z Volti, treapta 4 - 12-13 V) SAU valorile rezistentelor din "pachetul verde"/rezistor ? (tr 1 - x Ohm, tr 2 - y Ohm, tr 3 - z Ohm) 

b. stie cineva puterea ventilatorului aerotermei (curentul consumat - Amperi - la functionarea pe ultima treapta -4-) ?

Am folosit o sursa de 15 V si 2 A pentru a alimenta ventilatorul (dupa ce l-am curatat, gresat, calcat si apretat). Aproape a decolat. Am presupus ca este la limita superioara deci o putere de 30 W.

La 12 V ai masinii si puterea estimata de 30 W rezulta un curent de ~2.5 A.

Ajung si la finalitatea problemei :

-am aproximat (fiecare isi poate alege valorile) treapta 1 - 5 V ---> rezistenta 3.3 Ohm 20.6 W

- treapta 2 - 7 V ---> rezistenta 2.2 Ohm 13.8 W

- treapta 3 - 9 V ---> rezistenta 1.2 Ohm 7.5 W

- treapta 4 - 12 V ---> direct.

Am gasit rezistentele urmatoare:

- tr 1 : AX20W 3R3 - 1.71 lei + TVA

- tr 2 : AX17W 2R2 - 1.64 lei + TVA

- tr 3 : AX17W 1R2 - 8.87 lei + TVA _SAU_ AX10W 1K5 (pentru 8.5 V) - 0.84 lei + TVA _SAU_ AX10W 1R (pentru 9.5 V) - 0.87 lei + TVA.

Planuiesc sa folosesc un radiator pe care sa montez toate 3 rezistentele (pasta termica ca bonus). Voi folosi , bineinteles , si siguranta termica , exact ca in montajul original.

 

Acum astept idei , pareri , contrargumente , sfaturi.

Multumesc.

Modificat de danss
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. in mufa care vine la rezistentele de trepte - masori daca ai 12 v, in functie de treapta selectata, pe conectori. Cate unul, pentru fiecare treapta - daca da, atunci problema este de la grup rezistente

2. cea mai usoara si safe varianta - cumperi unul SH - intre 50 si 100 lei - capacul cu totul - l-ai schimbat si va merge http://olx.ro/oferta/rezistenta-aeroterma-valeo-golf-4-bora-lupo-polo-audi-a3-1j0819022-ID5QTDK.html#ee1b3c4ca9

3. poti face si cum zici tu, dar atentie la incalzirea/racirea componentelor - asa cum ai zis si tu, mai sus....

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai bine unul ca cel din fabrica, se asigura si racirea acestuia si este ok dimensionat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Rezolvat problema aeroterma.

In mecanismul (plastic) comandat de butonul cu 4 trepte (turatiile aerotermei) este ancorata o lamela metalica care se plimba si face contact cu niste sine de cupru. Modul de prindere al acestei lamele este cel putin "indoielnic". Prin urmare, a mea lamela a scapat din angrenajul respectiv, iar "fraierul" (a se citi subsemnatul) putea sa schimbe N sigurante termice si TZ "rezistori verzi" - aeroterma nu ar fi functionat nicicum. Fixat pe pozitie, imbalsamat cu poxipol.

Am lasat butonul original de AC pe pozitie -pentru a vedea iluminarea cand este pornit AC-ul- (cel al carui mecanism de actionare am reusit sa-l sacrific in operatiunea de demontare a consolei) insa am inlaturat complet mecanismul lui interior. Am lipit direct pe mobo 2 fire pe care le-am conectat la un intrerupator mic si dragut cu parghie (gen avioane). Am incadrat perfect intrerupatorul intre aragazul de RECE/CALD si aragazul cu 4 trepte.

And there was AC !!!

Toate bune si frumoase pana am fost la munte luna asta si m-au prins oarece ploi si "racoreli" pe-acolo incat am fost nevoit sa ma joc de cateva ori la butonul de RECE/CALD (am doat AC). Cand cald, cand rece, dupa cum ii comandam.

Fiind pe RECE -treapta 2 (cred totusi ca este irelevanta treapta) am dorit mai mult aer rece in masina asa ca am comutat pe 3. Dupa ~20 secunde s-a auzit un soi de CLAC undeva in bord (nu puternic; in genul momentului cand clapeta de caldura trece de pe cald pe rece sau invers) si aerul a devenit cald apoi fierbinte.

Indiferent ce fac -ma joc la RECE/CALD si las pe RECE; ma plimb de la 1 la 4 si inapoi; pornesc AC sau il opresc- am NUMAI caldura in masina. Exact ca atunci cand comuti pe CALD.

Sistemul AC functioneaza -se aprinde butonul; se simte cum ii taie putin din avant la cuplare/la decuplare revine la puterea initiala; freon este din belsug / nu sunt pierderi pe instalatie.

Cablurile de comanda aragazuri sunt bine fixate, fiecare in clipsul lui.

 

Trag concluzia ca problema este la "clapeta" care comanda trecerea la CALD sau RECE - evident a ramas blocata pe CALD.

Nu gasesc tutoriale sau trimiteri catre aceasta "clapeta" decat pentru masinile cu clima. 

Prin urmare nu stiu unde s-o gasesc / cum sa ajung la ea.

Ajutor..

Modificat de danss
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este undeva sub aeroterma, uita-te dupa cabluri cum ajungi la ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

done. am facut exact asta, Al Bundy.. am pipait-o pe cablaj pana mi s-a dezvaluit.. :))

in link pozitionarea parghiei de la clapeta de caldura (clapeta aer RECE / CALD) :

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

god dam' it ! acum nu mai baga cald.. si nu am facut altceva decat sa bag la loc parghia si sa invart de 5-6 ori aragazul de RECE / CALD.

Modificat de danss
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salut am si eu un golf 4 sr din 99 fara ac. problema e ca a mers aeroterma si dintr-o data nu a mai mers.. nu mi-am dat seama ca nu mai merge decat in momentul cand am vazut ca nu se mai dezabureau geamurile si cand am bagat nasul in grilele din bord pe unde intra caldurea miroasea finut a ars. nu merge pe nicio treapta caldura nu misca nimic e ca si mort. vreun sfat v-a rog? cine a mai intampinat asa ceva. multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desfa motorul,2 suruburi si îl dai jos. Inainte trebuie dat jos torpedoul. Vezi daca vine tensiune la motor. 

Mai nasol e daca trebuie desfacut al 7-lea surub de la torpedou care e sub consola centrala.

eventual inainte de toate astea da cateva bobarnace in motor,sub torpedou,poate isi da drumul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mi-am amintit ca jucanduma la variatorul ala , dupa ce am vazut ca nu mai functiona aeroterma a ramas blocat pe teapta 4 variatorul si nu mergea sal invart inapoi si ma gandesc ca s-a topit ceva pe acolo

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

cum se regleaza turatia aerotermei la masinilie cu clima? mi.am dat seama ca pe dezaburire nu mai merge la turatia corespunzatoare iar dezaburirea se face f greu. la fel si cand il dau la maxim.. e anemic. pe comanda de la webasto in schimb se invarte la turatia maxima deci aeroterma poate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Am avut problema discutata mai sus (buton ventilatie blocat la treapta 2 fara sa mai bage aer de nici un fel).

Rezolvarea a fost prin inlocuirea panoului cu butoane cu unul sh.

 

Modificat de wolflow
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut,

Am si eu o problema (cred)cu vitezele ventilatorului ,am ac pe masina din semnatura

Problema e treptele de viteza ,adica merg toate numai ca nu baga ca lumea ,de abea baga,

daca dau pe recirculare baga tare de tot ,maine o revin si cu un mic filmulet sa descriu mai bine problema

filmuletul https://www.youtube.com/watch?v=M5az_uxMboA

daca linkul incalca regulamentul imi cer scuze .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Buna ziua , am si eu un necaz cu un golf4 2ooo6 ventilatorul de la incalzire functioneaza doar in treapta 4 . Unde sa caut problema?. Va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

grupul de rezistente de la ventilator, stricat. Inlocuieste-l si va merge ok

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, vasiuca said:

Buna ziua , am si eu un necaz cu un golf4 2ooo6 ventilatorul de la incalzire functioneaza doar in treapta 4 . Unde sa caut problema?. Va multumesc

inlocuieste siguranta termica de pe grupul de rezistente si greseaza ventilatorul de habitaclu sa mearga usor, daca merge greu, o sa se arda din nou si trebuie schmbat ventilatorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut din nou,

Mi-am rezolvat problema cu ventilatorul, motorul era obosit si dupa ce l-am schimbat alta putere si pana la urma am renuntat si la filtru de polen

acum are viteza foarte buna . sper sa ajute si altcineva postul

Modificat de Aerofan
cratime, semne de punctuatii, spatii, vai de limba romana
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 18.01.2018 at 9:20 AM, Al Bundy said:

inlocuieste siguranta termica de pe grupul de rezistente si greseaza ventilatorul de habitaclu sa mearga usor, daca merge greu, o sa se arda din nou si trebuie schmbat ventilatorul.

am citit si la alte comentarii insa fiind departe de domeniu as vrea sa stiu de unde fac rost de siguranta termica si cum se poate inlocui am inteles ca trebuie lipita ., va multumesc frumos pentru indrumari . Gresarea ventilatorului cu ce se face ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Uite aici cum se curata si greseaza: https://vwforum.ro/topic/79843-diy-igienizare-instalatie-ac-si-curatare-aeroterma/?page=1

Si aici cum arata rezistenta: https://youtu.be/WgQRURU5dmw

Cum faci rost de una? Simplu, mergi la magazin si cumperi :P

LE: uite aici si alte poze: https://vwforum.ro/topic/11196-vine-un-miros-urat-in-masina/?do=findComment&comment=1004281

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Probleme aeroterma...porneste cand vrea ea si cand porneste functioneaza 30 sec la viteza care e setata dupa care incetineste pana se opreste....si chiar daca schimb viteza ea nu reactioneaza...ceva pareri?

Sigurantele sunt ok.

Modificat de Popelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!