Jump to content

Ulei cutie de viteza AUTOMATA


MihaiMihai
 Share

Postare recomandată

Salut, nu reuesesc sa aflu cati litri de ulei intra in cutia automata de pe Polo 9N (2003, 55kW) si eventual ce ulei este recomandat. Masina are cam 100000 km si cred ca ar fi cazul sa-l schimb cu totul (inclusiv filtrul) chiar daca multa lume recomanda doar completarea. Dupa atatia ani cred ca orice ulei isi pierde proprietatile de lubrifiere oricat de "german" ar fi fost la momentul initial :).

Multam

Mihai

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi în pdf-uri. Am ataşat şi procedurile de verificare/umplere pentru că este mai sensibilă treaba şi dacă nu se ţine cont de ele s-ar putea să ai după aia probleme mai mari decât dacă nu l-ai schimba. Măcar să vezi dacă mecanicul ştie exact despre ce este vorba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc frumos pentru toate informatiile tare greu de gasit! Mai indraznesc o intrebare: vreo marca anume sau sa caut doar dupa specificatii?

Modificat de MihaiMihai
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic să pui original ca să nu ai dubii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai asta e intrebarea, ce marca si ce tip ca masina e luata second-hand si nu stiu ce ulei are de la mama ei :).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

te duci la reprezentanţă şi ştiu ei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avand in vedere ca imi trebuie 6l parca as cauta o solutie mai convenabila decat reprezentanta ca aia au niste preturi ca pentru parlamentarii care nu traiesc din salarii ! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer nu mă pricep la asta, dar întreabă, cine ştie poate nu-i chiar aşa scump.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe original e cam 120 lei / litru

 

Poti folosi Febi 29934, e la jumate de pret.

Sau Motul Multi ATF, e o idee mai scump decat febi.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Polo 9N3, 2008.

70000 km.

Cutie automata, 09G - tiptronic, 6 viteze.

 

Cu toate ca producatorul spune ca e "filled for life" - asta in 2008 - eu am zis ca nu cred ca un ulei, oricat de bun ar fi, sa tina asa de mult. Ma rog, daca viata e scurta, poate... :D

 

Asa ca am cumparat ulei corespunzator normei JWS3309 - am gasit de la Mobil - si am procedat la schimbarea lui.

M-am pregatit cu 4 litri deoarece peste tot unde am gasit pe net informatii spunea ca ia cam 3.5 litri.

Curios e ca mie mi-au curs doar 2.2 litri si inapoi au intrat tot asa, conform cu procedura de schimbare.

E adevarat, pe net e vorba de aceeasi cutie, 09G, dar am gasit info pe site-urile pentru Passat si Jetta. Probabil pentru aceste masini baia de ulei - cu toate ca pare ca are aceeasi forma - e mai mare. Pentru Polo si motorul de 1.4, intra doar 2.2 - 2.3 litri conform procedurii.

Nu ai cum sa scoti tot uleiul din cutie, deoarece o mare parte ramane in convertizor, dar am scurs tot ce se putea prin desfacerea busonului de scurgere si a tubului de nivel.

Apoi le-am pus la loc si am umplut cu ulei tot pe la orificiul de scurgere cu ajutorul unui dispozitiv improvizat.

Nivelul se verifica cu motorul pornit, la aprox 40 grade temperatura uleiului, lasandu-se sa se scurga surplusul de ulei.

 

Rezultate:

1. Uleiul vechi arata foarte bine pentru 70k km, fiind foarte putin inchis la culoare, dar inca acel roz transparent.

2. Nu s-a schimbat nimic la modul cum schimba vitezele. Oricum schimba aproape fara sa simti.

3. Frana de motor in schimb pare un pic mai eficienta, deci uleiul nou pare sa-si fi adus contributia un pic.

 

Ziceam mai sus ca initial spuneau ca e "filled for life". Zic initial, deoarece e interesant ca la americani se pare ca a aparut destul de recent un buletin in service prin care spuneau ca la tiptronic sa se inceapa sa se faca schimbul la fiecare 40k mile. Deci 64k km, la fel ca la DSG.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E bine ca ai schimbat. Nu-i face rau, cutiei. Si pana in 100000km daca schimbi, nu e tragedie. Sunt altii, cu care am discutat, posesori de Tiptronic 2002,2003, care nu l-au schimbat deloc. Eu pe la 200000 km si ceva, l-am schimbat, era aceeasi problema, ca este pentru vesnicie :icon_confused: . Dar trebuie stiut ca in West, durata de exploatare a masinii este pana in 150000km, asadar este valabila "filled for life". Viata dupa moarte e dovedita..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Aveti idee daca este greu de schimbat uleiul si filtrul pentru cutia de viteze automata cu 4 viteze? Nu am gasit in manualele de Polo cum se face schimbul respectiv si presupun ca toata lumea recomanda sa merg in service cu ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...procedurile de verificare/umplere pentru că este mai sensibilă treaba şi dacă nu se ţine cont de ele s-ar putea să ai după aia probleme mai mari decât dacă nu l-ai schimba. Măcar să vezi dacă mecanicul ştie exact despre ce este vorba.

Incapatineaza-te si ai sa vezi singur rezultatul.Daca pentru citeva zeci de lei vrei sa inveti mecanica si sa risti cutia,succes.Trebuie sa ai in vedere temperatura de test,motorul pornit,o scula de umplere,etc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu insist sa imi schimb singur uleiul :), doar vroiam sa stiu cat de complicat e ca sa ma uit dupa un service mai procopsit sau nu. In afara de schimbat sigurante, becuri si cauciucuri nu ma arunc la alte operatiuni :)!  Imi poate recomanda cineva un service/mecanic care sa ma ajute cu acest schimb de ulei in sectorul 6?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ca este un tip aici pe forum poreclit "Dudu1307" si are service-ul  in sectorul 6 pe Valea Lunga".Cauta.l in aria "Anunturi-Online" ~ "Oferte+Servici pentru membrii" ! Am sa.ti trimit(in pm),nr de telefon dc vrei sa vb direct cu el

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

L-am gasit am vorbit maine sunt la el, multam de ajutor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata, am rezolvat, totul a fost ok si de calitate! Recomand oricand pentru cine are nevoie de ceva similar dar si pentru alte probleme de mecanica!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!