Jump to content

Despre Reincarcarea cu Freon/Ulei la AC


Stefan_B
 Share

Postare recomandată

Probabil nu are treaba cu topic-ul , dar am o mare nelamurire... Zilele trecute am gasit o pata de ulei galben curat sub masina exact sub farul din dreapta. Dupa ce am ridicat capota am vazut ca este in partea stanga a radiatorului (cum stai in fata masinii si te uiti la ea) un cilindru metalic in care intra conductele de la AC. Bineinteles, acum cand apas butonul de AC, compresorul nu mai cupleaza si nu mai baga rece in masina. 

Ce e acel cilindru ? care e denumirea lui ? Din el a curs acel ulei ? Se repara sau se inlocuieste ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

filtrul uscator este acel cilindru.

 

daca e galben/verzui deschis - posibil sa fie ulei cu substanta de constrast- totusi, cam greu sa fie asa pierdere incat sa o vezi pe jos...

 

e normal sa nu mai porneasca compresorul, avand in vedere ca este frig afara.... sub 6 grade, nu porneste

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, uleiul ala e galben cu tenta verzuie. Nu stiu cum sau de ce ... dar pe jos erau aproximativ 100-150 grame de ulei. Cum se poate remedia problema ? Acea substanta ce face ? AC-ul mai functioneaza fara ea ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici nu ai 150 grame de ulei in instalatie. de unde asemenea cantitate pe jos ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate am estimat eu prea mult, dar oricum balta de ulei nu era chiar una mica. Dar totusi, acel filtru uscator ce are defect de a curs uleiul din el ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, uleiul ala e galben cu tenta verzuie. Nu stiu cum sau de ce ... dar pe jos erau aproximativ 100-150 grame de ulei. Cum se poate remedia problema ? Acea substanta ce face ? AC-ul mai functioneaza fara ea ?

 

 

Poate am estimat eu prea mult, dar oricum balta de ulei nu era chiar una mica. Dar totusi, acel filtru uscator ce are defect de a curs uleiul din el ?

 

poate nu este de la tine.... ridica masina pe elevator si inspecteaza componentele.... din pacate, altfel nu merge......

 

abia dupa ce inspectezi, faci o poza sa vedem si noi.... putem sa ne dam cu parerea.....

 

P.S. - sa nu fie antigel de la alta masina..... 

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este de la mine , pentru ca am observat acea pata de ulei sub masina intr-o dimineata (asflatul era uscat) , iar a 2-a zi am parcat masina in alt loc si pata de ulei a reaparut in aceasi zona sub masina! Dupa ce ies de la munca o sa fac si o poza. Atunci cand am facut o inspectie rapida am gasit acel cilindru metalic murdar de ulei (sau cel putin acea substanta de care era murdar semana la pipait cu uleiul)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atasat este poza cu acel cilindru de care vorbeam, si se vede clar si in poza ca e murdar de ulei inclusiv zona de sub el.

post-44968-0-96623600-1418147107_thumb.j

Modificat de taquito
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

teoretic ai pierdut si freonul din instalatie. e posibil sa se fi spart filtrul uscator... sau curge pe la conducte (estea cea de deasupra si mai este una sub el )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

salutare la toata lumea . am montat un compresor nou de la hela ,imi zice si mie cineva daca acesta ar avea ulei in el sau trebue bagat cu robotul . multumesc de raspunsuri

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fara dar si poate...ca sa beneficiezi de garantie trebuie mai multe operatiuni pentru ca este nou...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce operatiui daca esti amabil

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai din punctul meu de vedere spalare instalatie ac apoi colectare resturi facut vacum iar dupa incarcare cu freon si ulei...si ar trebui a mearga ok apoi...asta in caz ca restul iti functioneaza ok...sa ai factura cu , ce le scoate ochii ca a fost montat intr un service autorizat...Daca intai ai facut scanare si eroarea o aveai doar pe compresor ar trebui sa fie destul de ok daca te prezinti intr un service autorizat care ti a recomandat ca pentru a ti remedia problema climei trebuie schimbat compresorul(pe mine ma costat 125 de lei colectat freon si ulei apoi facut vacum  iar dupa incarcar in 4 minute sau mai putin cu freon si ulei...eu nu am facut spalare pentru ca am achizitionat compresor sh si am mers pe mana mea...nu era bun il duceam inapoi...)tie iti trebuie si o spalare a instalatiei pentru a beneficia de garantie...

Modificat de sdR+
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
On 11.12.2014 at 22:00, andrei_221 a scris:

teoretic ai pierdut si freonul din instalatie. e posibil sa se fi spart filtrul uscator... sau curge pe la conducte (estea cea de deasupra si mai este una sub el )

http://m.imgur.com/9xzZ4rP la mine a curs ulei ..dar daca pornesc Ac baga aer rece ..nu stiu ce ulei poate fi ..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si de ce postezi peste tot problema asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara, azi am completat cu freon instalatia de climatizare si a fost scos din instalatie 700 gr de freon si 0 de ulei si s-au introdus 750 de grame de freon si 0 ulei. Sa inteleg ca ulei se completeaza in functie de cantitatea extrasa? Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si mai mergea acel compresor daca avea 0 cantitate extrasa de ulei sau merge in continuare fara ulei?Bizar asa ceva sigur este o eroare ori nu ai observat bine procedeul de incarcare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu stiu ca ulei are alt locas pe unde se completeaza daca se desface compresorul si din cate am mai citit pe alte forumuri se introduce ulei doar daca se scoate de pe instalatie de freon la golire. Acum am cerut o parere, pana si @Al Bundy specificase pe pagina din urma ca se introduce ulei doar cat se scoate la incarcarea cu freon.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am mai mentionat. Uleiul din compresor ramane acolo. In freon se gasesc vapori de ulei, pe care aparatul ii recupereaza odata cu freonul si ii separa.

Daca la recuperare aparatul nu a recuperat ulei, inseamna ca era defect. Si logica este sa pui la loc, cat s-a recuperat. Oricum cu freonul se recupereaza de ordinul a 5-10-15 grame ulei .  in compresor la prima umplere sunt 120 grame, care se impart in tot sistemul, dar in compresor ramane majoritatea uleiului, ce nu poate fi extrasa cu aparatul de freon.

 

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu le zic sa bage 750freon si 50 ulei(ca in poza),indiferent cit scot ca se mai pierde in timp.In compresor a bagat o data(completare) cind a fost jos pt ambreiaj. 

Imag002.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

50 ml ulei este jumate din cantitatea aflat in compresor , enorm de mult. Iti scade eficienta plus ca apare riscul de soc Hidraulic.

Acolo nu este + 50 ml ulei... se refera la freon

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci freon poate fi 750-800 ml si ulei cit scot atit baga ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DA.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Sal.,

Si eu am făcut o verificare a instalației de AC la mașina din semnătura și după 9 ani (caci nu am verificat instalația de când am luat mașina) cel cu aparatul a scos 430 gr freon / 1 ml ulei și a băgat 600 gr freon / 10 ml ulei .

A băgat bine sau este puțin ?

EU am Grila BadgeLess și nu mai am eticheta aia când deschid capota .

Mulțumesc .

Modificat de @DRI@N
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut eu de curand operatiunea. 600 g freon intra dar la ulei mie imi intra 35ml. Freon recuperat 400, ulei 24, uv 5 parca. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!