Jump to content

INFO - conceptul de intretinere la interval extins


BLiTZ
 Share

Recommended Posts

Asa cum unii dintre voi stiti, incepand cu MY 2013, o parte dintre autoturismele Skoda si Volkswagen se livreaza in Romania cu posibilitatea efectuarii lucrarilor de service la interval extins.

Pentru ca nu tuturor le-a fost explicat cum anume functioneaza acest tip de intretinere, o sa fac o scurta descriere pe intelesul tuturor ca sa o aveti ca model, ca pe o imagine de ansamblu pentru planificarea viitoare a lucrarilor de intretinere la service.
Pun in sectiunea Octavia 3 aceste informatii intrucat este unul dintre modelele la care poate fi facut service-ul la interval extins. Alaturi de Octavia mai este si Superb, Yeti si Rapid. Ramane sa verific la Fabia si Citigo.

Bun, pe scurt: intervalul extins de service se imparte in 3 mari categorii:
1. service pentru schimbul uleiului motor
2. inspectia service -o baterie de lucrari de verificare a stadiului masinii functie de varsta si rulaj pentru identificarea unor probleme si corectarea lor
3. lucrari suplimentare de inlocuire consumabile cu intervale fixe dependente de timp sau de rulaj

Cele 3 de mai sus se pot combina sau nu.

1. Necesitatea inlocuirii uleiului motor va este indicata de catre ceasurile de bord in urma analizei anumitor parametri de functionare ai motorului (ca de exemplu numar porniri la rece, numar porniri la cald, lungime deplasari la rece etc, temperaturi exterioare, nivelul si temperatura uleiului motor s.a.m.d.).
Indicatia de inlocuire ulei va fi anuntata de catre ceasurile de bord dupa cum urmeaza:
-Nu mai devreme de 1 an sau 15.000km parcursi
-Nu mai tarziu de 2 ani sau 30.000km parcursi.
Veti fi anuntati cu minim 2000km inainte de necesitatea inlocuirii

2. Inspectia service se va efectua la 2 ani maxim 30.000km (care dintre cele 2 intervale apare primul) apoi la fiecare 1 an sau 30.000km (care dintre cele 2 intervale apare primul). Functie de rulaj contine o baterie mai mica sau mai mare de verificari sau teste.

3. Lucrarile suplimentare de inlocuire de consumabile in mare le stiti, dau cateva EXEMPLE (găsiți în manualul de utilizare ce și când se schimbă, funcție de motorizare): filtrul de aer se inlocuieste la fiecare 60.000km, cel de motorina la fiecare 90.000km, cureaua de distributie la fiecare 210.000km, lichidul de frana prima oara la 3 ani apoi din 2 in 2 ani.

Oricare dintre cele 3 componente se pot cupla functie de rulajul sau varsta masinii.

ATENȚIE mare însă la filtre, în special cel de aer al motorului. Noi nu avem drumuri precum nemții care-și spală mașinile de 2 ori pe an. Filtrele noastre de aer CU GREU duc 30.000km, darămite 90 ca la intervalul extins. Vă recomand să cereți verificarea lui la fiecare service, că-i pct. 1 sau 2. Motorul are mult de suferit dacă se îmbâcsește filtrul de aer.

 

INFO: modalitatea de service poate fi schimbata in bord de la Service la interval extins (si viceversa) in service, pe tester, la solicitarea proprietarului.

Edited by BLiTZ
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in broserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim! :) 

 

Accept