Jump to content

Probleme legate de temperatura apei


strepSils
 Share

Postare recomandată

Este adevarat, dar te mai pot pacali un calorifer infundat, aerotema defecta care nu dirijeaza aerul prin calorifer.... Proba fara termostat e sfanta, daca motorul se incalzeste si radiatorul ramane rece e clar pompa de apa cu probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

caloriferul nu este infundat (am curat tot, am curatat de 5 ori apa) , pt ca FARA "strap" baga caldura CU "strap la ventilator nu a mai bagat caldura (baga mai frig ca afara), aeroterma e buna, si gliseaza bine de pe cald pe rece. Deci din cate vad nu cred ca mai are rost sa mai fac proba cu termostatul ... ?  patachia69, este tatal meu, iar acum sunt plecat si sunt pe tableta lui, nu am stiut ca are si el cont 

 Scuze, nu mi am dat seama:) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca fara termostat si vezi daca temp. iti mai creste asa alarmant . Eu am patit exact ca Ebi, axul termostatului a gaurit orificiul acela din interiorul flansei de la termostat si in felul acesta si la mine temperatura a crescut pana la 130. Daca si fara termostat ,temperatura creste la fel de mult,incearca sa verifici pompa de apa asa cum au mai spus si colegii mai sus ,se poate ca pompa sa aiba paleti rupti sau si mai rau axul pompei sa se invarta dar paletii sa stea pe loc. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pompa de apa defecta (paletii rupti),schimb-o,nu te mai chinui degeaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect, verifica pompa, vezi si in vas daca pe returul ala mic iti vine lichid.

Modificat de KOMODO
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine a fost pompa de apa. Nu s-a blocat dar, paleta din interior nu se mai invartea. Pus si simplu s-a uzat prinderea pe ax si nu mai facea circuitul de racire. Radiatorul era rece si se incalzea doar apa din motor. Merita sa o schimbi. Mai mult de 200 de lei nu e.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mai stiu sigur daca in vas venea returul, daca imi vad mai ajunge returul, mai poate fi pompa de apa, dar adca nu ajunge returul e sigur pompa de apa ?

 

 - oricum ce e cert ca ori de la termostat ori de la pompa, asta e sigur:) pana luni sper sa ma hotarasc ce fac prima oara :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De curind am schimbat distributia si suportul ala care vine termostatul si senzorulde temperatura iar acum nu mai sta apa la 90 iar daca ajunge la 90 imediat scade pina pe la70 apoi urca la 80.Cine stie de la ce ar putea fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De de ai schimbat senzorul ? Daca il mai ai punel pe cel vechi la loc si vezi cum indica, poate iti indica prost, sau fi antent cand ajunge apa la 90 de grade porneste ventilatorul si iti scade apa (adica daca ventilatorul iti scade apa sau scade fara ventilator) dar cel mai sigur pune un vag com.

Apa ar trebui sa fie in mod normal sub 90 adica intre 80-87 de grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am pus senzorul vechi si tot asa chear acum o jumatate de ora am mers cu masina vrio 30 de km si apa nu a urcat mai mult de 70-75 de grade

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa schimb termostatul sa vad daca e de acolo

Modificat de agigolf 3
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica si ventilatorul, adica vezi daca porneste cand trebuie porneste ... Are acolo un termocontact eu am schimbat 3 :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am dat jos pompa de apa, si era buna, dar daca tot am umblat am si schimbat-o, cand colo termostatul cel nou era tot stricat, asa ca am luat altul, dupa ce am schimbat termostatul tot imi ajungea apa la 110 grade, dar macar de data asta isi facea ciclul la apa, (am pus ventilatorul pe direct si scadea apa, inainte nu) deci cu alte cuvinte termocontactul este sticat sau nu functioneaza, desi termocontactul era nou, nu merge sau nu stiu ,...  

 - asa ca m-am saturat sa schimb termocontactul la 3 luni, acum vad ca nici cu unul nou nu merge, i-am pus un buton in bord si il pornesc de acolo :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tizule cine nu cunoaste enuntul din fizica care spune ca apa fierbe la 100 grade celsius ? La tine 110 grade nu este tocmai ok ptr motor, la temperatura asta cred ca exista riscul de a arde garnitura la chiulasa si de a provoca alte neplaceri legate de buna functionare a motorului. Am avut si eu probleme cu instalatia de racire, am schimbat termostatul,am pus unul cu aceiasi deschidere la 87 de grade Wahler,am schimbat si flansa aceia de plastic ,ptr ca de fapt aia era buba, iar pompa de apa  este noua si ea din vara cand am schimbat distributia. Acum indiferent ca este vara sau iarna,ca ma deplasez in oras sau in afara lui,temperatura apei sta batuta in cuie la 90 si caldura baga la greu. Robert ai incercat sa faci un vag com? Ma gandesc ca este totusi posibil ca temperatura din bord sa nu fie una si aceiasi cu temperatura transmisa de senzorul de temperatura la ecu, sunt ele multe golfuri 3 la care ceasurile din bord sunt decalibrate si afiseaza valori eronate. Pe finalul interventiei mele eu iti recomand  sa fi foarte atent cu temperatura asta mare la apa si poate alti colegi sa vina cu sfaturi si recomandari ptr a remedia problema asta. Va doresc tuturor membrilor acestui forum multa sanatate,sarbatori fericite si la cat mai putine defectiuni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci eu testele astea le-am facut doar pe loc .... pentru ca nu a stiut nimeni de unde e, astazi dupa ce am schimbat tot, temperatura iar ajungea la 110 grade...(asta pentru ca opream eu omtorul atunci) ca altfel, am schimbat 3 termostate ( febi, febi, si wahler) cele 2 febi nu am mers pur si simplu se deschideau doar putin, asta wahler merge. pompa de apa, senzor temperatura, 2 termocontacte, am curatat si radiatorul ( sa nu fie infundat) iar dupa toate astea temperatura tot nu statea la 90 de grade , si ventilatorul tot nu porneste singur, i-am facut strap si astazi cu strap scadea temperatura (pana astazi nu scadea nici cu strap) asa ca mi-am tras un buton in bord, si cand sare apa de 90 pornesc eu ventilatorul :))) zici ca sunt in fred si barney :D, daca nu porneste saracia de ventilator, orice termocontact as pune.

 - din partea electrica nu are cum sa fie pt ca, cu "strap" porneste iar daca scot siguranta in timp ce merge se oprese instant, deci relee merg.

 - daca mai are cineva vreo idee de ce masa nu porneste singur.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   Nu este adevarat ce spune Robert72 ca apa fierbe la 100 grade. Asta numai la presiunea de o atmosfera. Pe un munte inalt apa poate fierbe si la 70 grade. La masina, circuitul de racire este presurizat asa ca apa fierbe pe la 120 grade daca nu este desurubat capacul la vasul de expansiune.

   Intrebi ce sa mai faci: Te-ai uitat cu atentie la flansa termostatului? Unde se impinge termostatul sa deschida, nu este gaurita flansa? Nu se poate sa fie 2 termostate noi din cutie deja defecte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La ABS termostatul nu e cu flansa din aceea de plastic in care se impinge tija termostatului  ca sa deschida ci este tot metalic si prin constructia lui se impinge intr-o traversa metalica ce o contine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ebi, stiu mi-a ajuns apa si la 130 de grade si nu are nimic, atata timp cat nu stai cu temperatura acolo prea mult :) daca credeti-ma nu mai stiu ce sa mai verific sau ce sa mai schimb, am schimbat tot si ba chiar de doua ori si tot nu merge. Am inteles ca ar mai avea un releu ventilatorul ala ar fi singurul care nu e verificat.

 - si cu termocontactul pur si simplu se infileteaza acolo nu are nimic acolo. 

 - Termocontactul are 3 pini (in linie) daca are cineva unul pe acasa original. Sa imi spuna unde  e releul ala sa il verific si pe ala. Sau orice idee cat de ciudata nu stiu sau uitat 4 mecanici la ia toti au dat din umeri:) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Termocontactul comanda ventilatorul direct fara nici un releu,ventilatorul iti porneste cand ajunge apa in jur de 100 de grade?Ai incercat si cu alt senzor de temp?,iti arunca apa din vas daca o pornesti cu capacul de la vas scos?Daca e adevarat ce zici si apa ajunge la 130 sigur arzi garnitura de chiulasa si o sa ovalizezi si chiulasa,asta daca nu deja ai arso.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci, ventilatorul raceste apa, daca ii fac strap, asa ca am pus un buton cu 3 faze in masina cu stap la ventilator,

 - treapta 1 - ventilator oprit

-  treapta 2 - ventilator pornit treapta 1

-  treapta 3 - ventilator pronit treapta 2

 

 - la 130 de grade a ajuns o singura data si aia a fost de test, in rest de cate ori am mai facut teste sa vad cum merge nu am lasat sa ajung max 100-110 maxim

 

 Si merge far nicio problema, dau drumu la el doar cand ma dau la masina si cand stau mai mult pe loc la relatii, in rest sta apa intre 82-88 de grade pana in 90 de grade, cand sare umpic de 90 de grade dau durmu la ventilator si imediat scade. probelma nu e de la chiulasa, sau pompa apa sau termostat sau orice altceva, ideea e ca nu porneste ventilatorul cand trebuie, defapt deloc. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am pus golful  pe diagnoza si nu mia dat nimic suspect dar totusi cind cobor la vale scade temperatura si daca cobor mai mult coboara chear de tot.A mai patit cineva asa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

termostatul l-ai verificat, sa nu fie blocat pe deschis.... ? pt ca pe vremea asta nu ar trebuie sa stea deschis de tot mai ales la valea vand frig, daca ai de gand sa schimbi termostatul sa iei wahler de 87 de grade e la mn, nu stiu la a ta. 

 

 - zic sa iei wahler pt ca eu am schimbat 2 si nu deschidea niciunul cand trebuia decat asta a fost bun, acum poate am fost eu mai ghinionist.

Pentru modelul din deschiere , cod motor ABU are: Wahler deschidere 84 de grade, cod piesa 4264.84D - pret in jur de 44 lei

Modificat de rob3rt17
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mersi mult pt sfaturi o sa schimb zilele urmatoare termostatul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu am rezolvat nici acum problema cu apa, pana la urma am dat si a 4 a oara termostatul jos, surpriza nu mergea nici asta, era blocat pe inchis, l-am blocat eu pe deschis si nu mai am nicio problema, decat ca nu se mai incalzeste apa aproape deloc. Are cineva idee ce pot face, de ce orice termostat pun ramane blocat pe inchis ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!