Jump to content

Probleme legate de temperatura apei


strepSils
 Share

Postare recomandată

84 grade

cod original 030121113

Wahler (sunt ieftine si bune ;) )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Sal, am si eu o problema. Scriu aici ca sa nu mai deschid alt topic.

La golful meu III Cod motor 2E (2.0 8v) pornea cateodata electroventilatorul aiurea si nu se mai oprea. Trebuia sa ii scot mufa. Dupa un timp isi revenea si tot asa. Intr-o dimineata am ramas fara curent in baterie si am suspectat electroventilatorul ca ar fi pornit noaptea aiurea si a descarcat-o. Asa ca i-am scos mufa. In seara asta am pornit masina cu o baterie buna, si am lasat-o pornita, am plecat de langa ea, pana a iesit abur de sub capota. Mi-am dat seama ca uitasem sa pun mufa la electroventilator. Am pus-o intr-un final si a scazut apa la 70 de grade.

Intrebari:

E termostatul stricat (probabil ramane deschis/inchis si d-asta porneste mereu elv)?

E de vina senzorul ala de temperatura apa de pe motor? Cateodata nu porneste masina cand e motorul prea cald sau dupa ce merg mult cu ea si din ce-am citit pe forum el ar fi de vina.

Ce-mi recomandati sa cumpar?

Mersi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam exclus sa fie termostatul: daca ramane deschis atunci ajunge greu apa la 90 grade si fluctueaza iar ventilatorul porneste mai rar decat de obicei; daca ramne inchis fierbe apa fara sa porneasca ventilatorul pt ca apa nici nu ajunge in radiator unde este senzorul de temperatura (nu stiu la tine cum este dar la unele masini este un senzor si in radiator care porneste ventilatorul, iar cel din motor da informatii la ECU si la instrumentul din bord, foarte probabil sa ai numai pe cel din motor care este dublu).

Oricum cel mai bine pune un vag com si vezi ce arata ala acolo la temperatura lichidului de racire dupa ce furtunele care vin la radiator sunt calde (atunci temperatura indicata ar trebui sa fie intre 80 si 90 grade pt ca termostatul - daca functioneaza in parametri - de obicei deschide pe la 84-87 grade in functie de tipul masinii)

Poti verifica senzorul si cu un instrument de masura dupa fisierul atasat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut momente pana sa vina iarna, cand orice ii faceam masinii, apa nu mai ajungea la 90 de grade, statea la 70-80 dar nu mai mult.In mersul ei firesc apa ajungea la 90 si ramanea acolo, apoi,. opream motorul, pornea elv, racea tot ce trebuie si toate erau bune si frumoase. Cum am scris si mai sus de la o vreme incoace pornea elv aiurea cu motorul oprit, si daca nu-i scoteam mufa, mergea pana ma plictiseam eu. De-aici banuiesc ca senzorul de pe motor e de vina, ptr. ca ii da comanda gresita elv. Iar in mers cred ca problema e de la termostat, daca apa nu mai ajunge la 90 de grade niciodata?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intai eu zic sa rezolvi problema elv pt ca iti poate aduce multe necazuri. Probabil senzorul de pe motor este de vina. El are doua perechi de contacte si din cate am vazut pe schema numai o pereche vine la ECU, s-ar putea ca cealalta sa comande elv. si ar trebui sa mearga pe pricipiul inchis-deschis (oricum verifica sa nu ai si un senzor pe radiator) desi parca si ala merge pe mai multe trepte.

Problema din mers ca nu ajunge la 90 este de la termostat, si daca apa nu ajunge la 90 atunci elv nu are voie sa porneasca prin urmare primeste comanda gresita.

Am analizat putin schema si treaba sta asa: ventilatorul este comandat de un modul "Radiator fan control unit" care primeste comanda de la un "Thermal switch for radiator fan", de la un "Fan run-on thermo-switch" (asta este inclus in senzorul de pe motor de care ziceam mai sus) si eventual de un "Radiator fan thermal switch for 3-rd speed " in cazul in care elv tau are 3 viteze. Acesta din urma si primul sunt intr-un singur senzor montat pe radiator din cate imi dau seama.

Toate aceste switch-uri (primul, ultimul si a doua pereche din senzorul de pe motor) merg pe pricipiul inchis-deschis si prin urmare ce trebuie sa determini este sa vezi cu un instrument de masura care are scurt atunci cand nu ar trebui (atunci cand merge ventilatorul aiurea).

Modificat de lupo_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista o sonda pe radiator, total independenta care da comanda la electroventilator in doua trepte. Aceasta nu are legatura cu nimic altceva decat cu electroventilatorul si poate da comanda aiurea la acesta sa porneasca sau nu mai comanda deloc si fierbe motorul. Schimba acea sonda, nu costa mult si scapi de probleme.

Se vede aici

post-53719-0-93238700-1330155494_thumb.p

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum a zis si demisoc, elecroventilatorul e comandat doar de termocontactul de pe radiator care are doua contacte ce corespund celor doua viteze ale elecroventilatorului. La masina mea, termocontactul cupleaza prima treapta la 95 de grade iar treapta a doua la 102 grade. Daca termocontactul e defect poate comuta la temperaturi mai mici sau sa nu comute deloc (cum am patit eu). Tind sa cred ca la tine asta e problema.

In orice caz, sunt 4 elemente active care regleaza temperatura motorului: termostatul (care poate sa deschida sau nu in parametri), senzorul de temperatura al apei (nu regleaza propriu-zis ci doar afiseaza in bord), termocontactul (care comanda electroventilatorul) si electroventilatorul (care raceste apa). Nu iau in calcul pompa de apa.

Le poti lua prin eliminare: daca termostatul ar fi defect, adica ar deschide prea repede circuitul mare al apei, nu ar justifica de ce ventilatorul tau merge de nebun dupa ce opresti masina. La fel si senzorul de temperatura a apei, el da doar indicatie catre ECU si bord. In schimb, daca termocontactul nu decupleaza la timp, electroventilatorul ramane cuplat.

Schimba-l, nu e scump si nici dificil de schimbat. Il poti si testa. Exista pe forum topic-uri care explica cum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este exact asa cum spuneti numai ca dupa cum se vede in schema senzorul de temperatura are doua perechi de contacte, una care merge la indicatorul de bord si una care vad ca intra in unitatea de comada a ventilatorului. Ma intreb daca nu are si ala un rol acolo?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu stiu ca o pereche din cele doua contacte din senzorul de temperatura intra in ECU si cealalta pereche merg la ceasul de temperatura din bord.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este exact cum spune mihai.

O cale a senzorului da informatii catre ECU si acesta mai departe catre clapeta de acceleratie iar cealalta cale se duce direct in ceasurile din bord

La mine cand a decedat acea sonda, a crescut temperatura apei si a inceput sa dea in nas motorul si eu destept nu m-am uitat la ceasul de temperatura. Noroc ca mi-a venit repede ideea de a ma uita pe bord si am vazut temperatura apei, am tras-o pe dreapta in secunda doi ca altfel buseam motorul, oricum acesta se oprea de la sine si eu insistam sa il pornesc :bom:

Cornel, tu ai specificat mai sus ca nu pornea motorul la cald, sper ca acum ai gasit explicatia dupa ceea ce am zis mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In legatura cu problemele cu pornirea la cald, ai putea sa-i citesti erorile cu o interfata VAG COM. Daca senzorul de temperatura e cu probleme o sa-ti apara imediat eroarea. Sau poti sa mai testezi senzorul ala si daca in timp ce merge ii scoti mufa; ar trebui sa creasca un pic turatia motorului.

lupo_bv aia nu cred ca e schema de la un golf 3 ...

Modificat de chi_luci
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cum se vede in poza este chiar de la un ABU numai ca din 1994 (pt 1993 nu erau prezente datele referitoare la ventilatoare), nu cred sa o fi modificat chiar asa schema de la un an la altul, dar este posibil sa fie si gresit acolo si daca este asa imi cer scuze pentru confuzia creata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vreau sa vorbesc prostii, dar fie acest model de comanda al ventilatorului este de la auto cu clima, fie fabricatie 1998 (ultimele modele), spun asta deoarece pana in prezent, la masini din 1992-1996 (benzinare,1.4-1.8) care le-am avut la reparat nu am vazut asa ceva.Principiul este simplu, un ventilator cu 2 trepte, o termocupla cu 2 contacte.Primul contact cupleaza undeva la 100-101 grade, celalat la 104-105 grade. ventilatorul are 3 fire (masa si 2 plusuri care vin legate la celelalte 2 terminale ale termocuplei de pe radiator, iar termocupla la 12V permanent! De aceea ati vazut ca opriti masina dar ventilatorul inca mai merge, pana se decupleaza contactul termocuplei (pana se raceste apa). Daca porneste ventilatorul singur(la rece) trebuie verificata termocupla sau firele sa nu faca scurt undeva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Va salut,va rog datimi un sfat.Temperatura sta la 80,la 85 porneste ventilatorul ,asta de 2 zile cand am dat jos bordul sa schimb becurile ca erau arse si nu mai vedeam ceasurile noaptea,pana la treaba asta statea la 90 si pornea vent la95 97.Termostatul este de 87.La senzor cand este rece scot mufa-motorul se tureaza ,bag mufa scade in ture,la cald-scot mufa nu se simte nimic,bag mufa creste in ture o secunda si apoi merge normalAstept parerile voastre

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Io am o alta problema cine imi poate spune care e treaba am schimbat termostat,senzor de temperatura si termocupla de pe radiator si tot nu imi sta apa la 90 problema e ca are momente in care urca la 100 chear si 110 grade cine imi poate da un sfat si mie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iulian2012 Cand iti afiseaza temperatura in jur de 90 de grade, pune mana pe furtunul de jos cel ce intra in radiator si vezi daca are aceeasi temperatura cu furtunul din partea de sus. Daca au aceeasi temperatura inseamna ca lucreaza termostatul. Pe la 100 de grade iti porneste ventilatorul? Revino cu informatiile astea sa vedem poate ne dam seama.

Modificat de v@sy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica si ventilatorul, poate e decedat si degeaba ii da termocupla comanda daca el nu porneste. Nu trebuie sa treaca acul de 90 grd decat doar daca nu cumva indica prost ceasul din bord, altfel risti sa arzi garnitura de chiulasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

furtunul de jos care intra in radiator este si el cald ca cel de sus si ventilatorul porneste 100- 110 grade am scos termostatul si lam pus in apa ferbinte si sa deschis

cum pot verifica ventilatorul daca e decedat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scoate mufa din termocupla si pune cu o sarmulita in scurt firele ca in atas. Vezi ca trebuie sa plece ambele trepte.

post-44347-0-02908100-1335435023_thumb.j

Modificat de ass1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am facut asa cum meati zis si merge in ambele trepte acum nu imi mai dau seama ce poate avea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi poate s-a decalibrat acul de la ceas. Pune masina pe vag com si vezi cat arata temperatura acolo si daca se coreleaza cu cea de pe ceas. Nu prea e bine sa mergi cu temperatura la 100-100 grd, ramai fara garnitura la chiulasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am sa merg sa vad poate sa decalibrat acul la ceas ori cum va multumesa pt sfat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am lasat astazi masina la relanti si sa ridicat apa pina la 109-110 grade asa imi indica in bord si abea acolo a pornit termoventilatorul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cine imi poate spune daca din cauza borcanului sau a capacului de la antigel se poate ridica apa mai sus de 90 grade mentionez ca am schimbat senzor de temperatura, termostat si termocupla si tot urca apa uneori peste 100 ajungind aproape de 110 grade

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred.

Esti sigur ca ceasul iti arata cum trebuie? Verifica cu un vagcom sa vezi exact temperatura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!