Jump to content

Vine un miros urat in masina


Ice_2k
 Share

Postare recomandată

Victor Lala

Salutare ! Am si eu o problema cu masina prietenei mele (Golf 7 1.2 TSI). Cand da drumul la ac vine un miros maxim de urat a pipi de pisica. Cum putem scapa de acest miros??? Tin sa precizez ca in jurul blocului este o problema si cu sobolanii care se urca la motoare sa stea la cald, gasind rahatei pe langa baterie... Masina este inca in garantie si are doar 22.000 km. Filtrul de polen si de aer au fost schimbate recent in februarie.

Modificat de Victor Lala
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu de ce amintesti de filtrul de aer. Prin ala trage aer doar motorul.

Da drumul la ventilatie fara a porni AC. Mai miroase urat? Daca da, pot fi cacarei, cadavre, urina prin masina. Daca mirosul este doar cand merge AC, inseamna ca de acolo este mirosul. Fa ce se lauda lumea ca a facut pana acum si nu le mai miroase.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 11 ore, Ebi a scris:

Mai lasati sfaturile inutile cu schimbarea filtrului de polen. Rareori ala este cauza-apa la el, foarte vechi, cu frunze. Mirosul urat nu vine in masina-titlul este gresit. Provine din masina. Cred ca in 45 de pagini tot ce a fost de zis, s-a zis de n ori. Cauza este bacteria legionella. Ii place umezeala. Nu-i place uscaciunea. In concluzie, opriti AC atunci cand va apropiati de destinatie si lasati numai ventilatia ca sa se usuce traseul de condens.

Eu n-am spus ca filtrul e cauza, eu spun ca ajuta la neutralizarea mirosului.

Caz concret: masina din familie mers la revizie montat filtru de polen fara carbon, dupa o zi a inceput sa miroasa urat; schimbat filtrul de polen cu unul cu carbon, a doua zi mirosul a disparut.

De acord, in 45 de pagini tot ce a fost de zis, s-a zis de n ori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am cautat bionet a15 prin oras si nu am gasit, iar pe net o sticluta de 300ml era 10 lei dar cu transport 40 (wtf?) asa ca am cumparat alt spray din ala cu spuma. De data asta nu l-am mai dat pe tot prin gurile de ventilatie (decat putin, ce a ramas) ci am facut cum a zis colegul de pe pagina anterioara, am scos filtrul de polen si am umplut acolo cu spuma, am lasat sa actioneze spuma aia vreo jum. de ora, am pus filtrul la loc si am dat pe ventilatie. Niciun miros, decat cel de spray. Am mai mers cu masina, tot niciun miros. Revin dupa cateva zile cu detalii daca incepe iar sa miroasa sau nu. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Update: Mirosul revine, incep dar sigur :))

(nu pot da edit :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai umezeala pe vaporizator si pe conducte, incearca sa folosesti clima pe ventilatie cat mai mult (daca iti permite timpul si caldura) adica sa nu dai pe AC ci doar pe vent, si atunci in timp o sa-ti dispara umezeala implicit bateria respectiva. Eu de cand am inceput sa comut de pe AC pe Econ inainte sa ajung la destinatie chiar se simte diferenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inceput sa fac asta de vreo saptamana, inainte sa ajung acasa las pe ventilatie, sau daca am drumuri scurte prin oras tin pe ventilatie si merg cu geamurile deschise, dar pana dispare umezeala/bacteria chiar nu se poate face nimic? 

// Am incercat ce s-a mai scris prin topic, iar bionet nu gasesc, pe net e 10 lei o sticla de 300ml si cu transport 40 ... 

Modificat de AllinDanut
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Au scris băieții mai sus... Bionet etc.... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

22 minutes ago, AllinDanut said:

Am inceput sa fac asta de vreo saptamana, inainte sa ajung acasa las pe ventilatie, sau daca am drumuri scurte prin oras tin pe ventilatie si merg cu geamurile deschise, dar pana dispare umezeala/bacteria chiar nu se poate face nimic? 

// Am incercat ce s-a mai scris prin topic, iar bionet nu gasesc, pe net e 10 lei o sticla de 300ml si cu transport 40 ... 

bionet e 40 lei/litru. intr-adevar daca nu ai magazin in zona, transportul e extra.

cauta si maxil sept, desogerm, klintensiv

eu am folosit domestos dar dat direct pe radiator, nu in gurile de ventilatie.

Modificat de Muale
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Zilele acestea ma zbat cu o mica problema: m-am trezit cu un miros in masina (probabil ca cei care au fost la intalnire Duminica sa il fi sesizat), unul intepator, cumva aducand un pic cu otetul. Cred totusi ca nu gresesc cand spun ca am inceput sa il sesizez Sambata, dupa ce am fost la spalatorie unde am facut si un interior. In primele zile nu i-am dat prea mare antentie dat fiind ca s-a nimerit in acelasi timp sa si tranport niste muraturi cu masina :) (desi inchise, am zis ca poate totusi..s-or fi scurs cateva picaturi si nah..trece mirosul in 1-2 zile). Doar ca a trecut si ieri, a venit si ziua de azi si mirosul e tot acolo. Asa ca azi am facut niste "teste". Am incercat sa opresc de tot ventilatia, sa inchid grilele de aerisire la interior si senzatia a fost ca mirosul a disparut. Bun...cum de ceva vreme folosesc doar ventilatia, fara AC, am zis hai sa dam drumul si la AC sa vedem ce si cum. La fel - mirosul este prezent. Am citit eu cate ceva legat de subiect pe aici pe forum si am zis hai sa las cateva minute si ventilatia la turatie mare (am citit pe aici pe undeva de faza cu tavita/apa care nu se scurgea cum trebuie parca la G6 si cum unii colegi au rezolvat asa..) - am lasat si 10 minute, timp in care am si stat, am si mers..nimic schimbat, mirosul este prezent. Cand am ajuns acasa am verificat grilele de sub capota de la stergatoare, erau doar cateva frunzulite, clar nu putea fi acolo problema. Am verificat nivelul antigelului - ca la carte, fix la jumate, deci nu pare a pierde (cel putin nu cantitati vizibile). M-am uitat ca curca in lemne prin compartimentul motor dupa ceva neobisnuit - oha, nimic neobisnuit. Pe urma zic hai sa verificam si sub presurile de cauciuc, cine stie ce au facut aia pe la spalatorie. Surprinzator sub presul de la sofer am gasit destule urme de ..ceva gen sapun..solutie alba, whatevar pe zona de cauciuc..nu mirosea cand am verificat-o, dar era acolo (vezi poze), Mocheta din zona nu este umeda, o sa verific si maine dimineata daca mai apare ceva ciudat. Celelalte cauciucuri si sub ele era ok (putin condens/stropi apa parca la pasager fata, dar foarte putin, irelevant).

Acum...nu stiu ce sa cred - o fi de la spalatorie si de la ce am gasit sub presulet ? Ca si timpi se potriveste, daca ma iau dupa mirosul solutiei gasite (adica..nici unul.) nu mai e chiar asa clar. Sau am ceva scaparit de antigel pe undeva si cand se incalzeste si bag in habitaclu aerul + vaporii respectivi ma trezesc cu minunatul miros?

Mentionez ca masina are 5 luni si 6000 Km , deci zic eu ca filtrul de polen (fie el cu / fara carbon activ) nu are cum sa fie dus decat daca eventual a mucegait dracu pe acolo :D

 

IMG_7292.JPG

IMG_7293.JPG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1-Scoate filtrul de polen si verifica sa nu ai frunze putrezite in el.

2- De obicei cei de la spalatorie mai fac ''glumite'' cu cei care nu prea dau ''atentie''

3-Daca esti sigur ca ti s-a scurs zeama de la muraturi trebuia sa o cureti cu aspirator de injectie/extractie altfel ramai cu acel minunat miros...mult si bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@CristiALF: s-au mai plins si alti utilizatori de MQB, a fost prezent si la mine acest miros intepator (asta primavara, tot circa 6000 de km), a disparut cumva de la sine. Care s-a dus la service nu a identificat vreo problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@rayn Tocmai ca nu s-a scurs nimic.

Sa vad unde e friltrul de polen mai intai si cum ajung la el :) 

@vdragos Misto! ... Pai si de la sine asta cat a durat in cazul tau? E aiurea rau.., o sa mai astept, dar nu imi place, iti dai seama..

Azi am lasat presurile acasa si am mers asa, sa se mai zvante mocheta (desi nu era umeda), just in case.. Dimineata nu mai aveam umeazeala acolo, era totul ok.. Dar de la ce naibii sa fie mirosurile astea in atatea cazuri? Antigel ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am avut un miros din asta dar vara dupa o perioada lunga de nefolosure a compresorului. nimic special :).

"Asa face toate..."

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aha, deci de la nefolosire compresor. Ar fi cumva logic, nu l-am mai folosit de ceva timp, chiar ma gandeam ieri ca poate poate...e o cauzalitate. 

Si cat "face ele asa" ? :) Trebuie sa incep sa refolosesc un timp compresorul ca sa "treaca"?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-am observat o ciclicitate a mirosului insa aparatia lui am legat-o clar de folosirea sau mai bine spus de nefolosirea compresorului. Deci, din celebra serie VW "asa face toate.."...asa face toate :) .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Las-o sa se aeriseasca fara presuri, si eventual spala mocheta - cu un biocarpet ceva.

Cred ca la spalatorie au lasat ud pe acolo si s-a imputit apa intre mocheta si covoras.

Am patit la Golf ceva asemanator - mi s-a spart o sticla de 5l de apa - si o parte s-a dus in oala rotii de rezerva si o parte in mocheta de sub bancheta spate (ca la 4mo podeau portbagajului e ceva mai sus). Si pana nu am lasat-o sa se aeriseasca bine cu bancheta rabatata si mocheta data peste cap (era jilav si pe tabla) nu s-a dus mirosul. La mine a fost de ajuns o zi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar asta e ideea Florine, ca mocheta in sine nu e uda, era doar acea zona de cauciuc care se vede in poze. O sa o las, am mai lasat si ieri seara putin, am vrut sa o las azi noapte cu geamurile jos, dar azi noapte la 11 incepuse un fel de lapovita mica si nu s-a putut...o sa o las la aerisire cat se poate insa. Si o sa incep sa folosesc si compresor pentru o perioada, sa vedem ce se intampla..

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine cred ca s-a dus dupa doua-trei drumuri cu AC pornit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Las-o in weekend sa se zvante. Treaba cu compresorul totusi nu e normala. Am intalnit-o doar la masini cu probleme ale drenajului apei rezultate de la AC (exista o scurgere la aeroterma - de la radiatorul de clima - si cand se infunda aia se face helesteu acolo, si pute)

De exemplu la unele renouri este arhicunoscuta problema

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar cum sa-l pui la munca compresorul AC daca ala oricum nu se activeaza la aceste temperaturi? La mine inca nu am observat, dar cum eu am AC mai bolnavicios...cine stie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum spune andrei, compresorul nu porneste la temperaturile astea.

scurgerea condensului (vara, cand ceri rece) se face sub masina. daca este infundat ceva cred ca o sa curga mai mult spre partea dreapta pe pres.

lichidul era alb, ca in poze? daca ai radiatorul din bord spart, curge antigel si in cateva zile vezi ca iti scade nivelul, plus mirosul specific in masina.

 

nefolosirea indelungata a compresorului (dar indelungata...) poate cauza imbatranirea unor garnituri de pe traseu si cel mai probabil scurgeri de freon. nu de apa in masina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lichidul acela alb eu banuiam ca a ramas de la spalatorie cand au spalat presurile si probabil nu l-a clatit bine pe acela sau l-a pus undeva peste niste spuma si s-a murdarit chiar inainte de a-l pune iar in masina. Antigelul meu este roz in recipient..nu alb...

Pai ok, dar daca e ceva spart, pe unde sa curga, ca eu aveam doar acolo acea solutie alba, mocheta de langa nu era umeda, de mirosit nu mirosea a nimic, si daca era de curs..pe unde sa curga a.i. sa nu ude mocheta ? Ma mai uit eu diseara sa vad daca s-a modificat ceva, dar de dimineata parea curat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca porneste compresorul si iarna, in scop de dezaburire/control umiditate, cita vreme climatronicul are pe setarea "Auto" optiune de AC sau fara AC.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

+1. Daca mergi cu temperatura setata pe 22 grade, afara sunt - 5 grade si AC off, e posibil sa iti abureasca geamurile. Daca pui AC on scapi de problema cu aburirea, deci cred ca compresorul functioneaza la orice temperatura. Iti dai seama si din turatia si vibratia la relanti daca functioneaza sau nu.  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!