Jump to content

Sfaturi achiziție Octavia 3


Eto
 Share

Postare recomandată

Jupri are dreptate, nu exista optiunea de rabatare a scaunului pasagerului din dreapta la scaunele sport. In schimb, cel putin la RS (sunt identice de altfel), se pot pune acum scaune sport si electrice, ultima data cand m-am uitat eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O impresie dupa aproximativ 200 km, facuti in Bucuresti.

Cu rotile de 17" cu care a venit, la gropi/denivelari loganul este mercedes fata de octavia, atat la amortizare cat si la zgomotul pe care-l scoate cand treci peste denivelari/gropi.

 

Ref. la aburirea farurilor, am vazut ca scrie in manual, ca este normal sa se abureasca farurile.

 

Si ca un fapt divers, FABRICA ne informeaza ca durata medie de utilizare este de 8 (OPT) ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Du-o la buyback si ia logan, vei fi mult mai fericit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa iau loganul de unde? din parcare?

Te las oricand sa faci un test cu loganul meu care face in curand 10 ani, si o sa ramai surprins pozitiv. Cutia la logan si acum dupa 10 ani merge ca-n prima zi, si este mai usor de manevrat iar levierul nu scoate zgomote ca la octavia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru unii membrii doamne fereste sa spuna cineva ceva rau de o masina din cadrul grupului VW ca si sariti ca arsi . Da asa este Octavia are suspensie tare pe denivelari scurte nu este asa confortabila ca alte masini inclusiv Logan la aspectul asta . Pentru suspensia nerafinata a fost penalizata si de revistele de specialitate inclusiv Auto-Bild o revista mai mult decat pupatoare de dosuri VW . Haide sa nu ne mai umflam in pene ca nu este VW cea mai tare din parcare mai ales in zilele astea ! De curiozitate ai mers cu Skoda Octavia 3 sau ai impresia ca si Skoda este Audi la suspensie ?

Modificat de Teodoreanu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am audi acum, am avut skoda inainte. Nu are nicio relevanta. Nu ai cum sa compari jante 17 cu jante 15 pe logan, mai ales cand vine vorba de luat gropi. Daca pune jante pe 15 pe Octavia nu mai simte nimic dar apoi se plange de ruliu si ca se simte aiurea pe viraje. Pana si pe 16 se simte mai bine la gropi.

Oare tu ai condus logan cu jante pe 17?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Logic că a condus Logan cu jante de 17". Cum altfel să le compare direct?!

Desigur, nu este o dimensiune de jantă comună pentru Logan însă probabil că unii au posibilități. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca tot vreti sa faceti o comparatie, va mai dau un exemplu, un megan 2 cu roti de 16 identice cu ce am acum pe octavia. Am pus cauciucurile de iarna care sunt pe 16".

Meganul zici ca-i pe perne de aer, si are tot vreo 10 ani vechime. Nu simti nu auzi cand treci peste sine de tramvai.

 

Dar de zgomotul suspensie la octavia ... ca-i mult mai zgomotoasa ca la logan.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă discutăm de Megane 2 atunci să facem treaba cât se poate de subiectivă. L-am condus și eu acum "ceva ani" și, pe langă faptul că a fost benzinaru' cu cei mai puturoși 110 cai, nu era deloc "pernă de aer". Adică simțeai că treci peste șinele de tramvai deși poate nu era atât de dură suspensia precum spuneți voi că este la O3 (căci eu nu reușesc să percep chestii anormale dpdv al suspensiei).

Lăsând toate astea la o parte, din cele spuse de Teodoreanu înțeleg că este un lucru cunoscut despre O3 (sigur a mai fost amintit și de către proprietari) și prin urmare nu înțeleg de ce să-l tot aducem în discuție. Nu cred că-și cumpără nimeni Skoda cu gândul că va primi o mașină "de clasă superioară" deci nu văd cum ar putea cineva să "sară ca ars" atunci când iese la iveală "adevărata valoare" a mașinii.
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o intrabare : cand ati cumparat masina nu ati testat-o si voi sa vedeti daca se potriveste asteptarilor voastre ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vă pierdeți timpul degeaba sau pana acum am impresia ca unii de pe aici au fost șeici și s-au plimbat cu mașini de aur. Eu am condus 10 ani ambele logan și pot sa zic ca ma simt foarte bine în skoda. Nu însemna că logan este o mașină proasta dar nici ca skoda este o mașină impecabila. Dar nu am ce sa reproșez la skoda pana acum. Poate simțurile mele sunt mai atrofiate?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca argument in plus in spiritul diversitatii opiniilor fiecaruia in raport cu paleta larga de plusuri/minusuri (pe care le are orice masina), mie de exemplu zgomotul levierului la schimbarea vitezelor nu imi displace, ci dimpotriva, "imi gadila urechile intr-un mod placut" :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fara a crea un versus, dar intreb si eu ca fost posesor de 8 ani de O2 daca suspensia la O3 este altfel decat la O2, este mai slaba pe romaneste spus?

 

Si ce zgomot la schimbatorul de viteze? Pe O2 chiar nu se auzea nimic si cursa era foarte fluida.

 

Ce pot confirma eu acum este diferenta intre suspensii la Megane 3 ST si Golf 7, la Megane suspensia este mai moale, treci mai usor peste denivelari, inclusiv bump-uri, nu se aude cand lovesc rotile, insa ca si comportament la drum extraurban imi convine suspensia de pe Golf 7. Nu inteleg de ce unii spun ca pe O3 ar fi moale (era un user care spunea ca e barca) si altii se plang de zgomot.

Modificat de codz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa stiti ca referitor la suspensie ... Mie fata de leonul meu vechi mi se pare o imbunatatire mare in ce priveste confortul. Iar zgomote nu am sesizat, e destul de silentioasa. Singurul minus este ruliul destul de pronuntat. Dar sub nici o forma nu e "barca". Poate o fi doar la 1.8 asa tinand cont ca are punte independenta spate. Si referitor la logan intr-adevar are amortizoare moi si oricum te doare inima mai putin cand iei vreun crater.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu m-am legat doar de simpla comparatie intre 'octavia pe jante de 17' si 'logan' care, dupa parerea mea, mi se pare deplasata, pentru ca eu ma gandesc ca, indiferent de masina, ca e logan/megane/fiat sau chiar tot octavia, daca aceasta are jante pe 15, va fi clar mai confortabila si va absorbi mai bine socurile, indiferent daca e suspensie independenta pe spate sau nu. Sunt absolut sigur ca loganul din dotare al colegului, care are 10 ani, nu are jante pe 17, probabil nici macar pe 16. Sa spui ca loganu e mercedes pe langa octavia, strict la comparatia asta, nu mi se pare corect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema cred ca se pune altfel: e octavia de 3x mai multa masina decat loganul? Personal zic ca nu e dar pretul ar spune altceva. Aici e buba.

Legat de suspensie, fac comparatie intre aceeasi suspensie cu punte de pe O3, pe care o am pe Leon, si independenta de la Dacia, pe care o am pe Duster: in ceea ce priveste zgomotele produse de suspensie si confort arou-ul e net superior. Dar vine pe 215/65/16 vs 225/45/17...si 1500kg vs 1370kg.

Modificat de cristi511
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

8 ani am condus Megane 2 cu roti pe 16 exact dimensiunea pe care o am si pe Octavia 3 , raman la parerea mea pe denivelari scurte , linii de tramvai , calmatoare de trafic etc Meganul 2 este confortabil si suspensia nu face galagie . Test drive am facut inainte sa cumpar masina nu unul mai multe dar am acceptat sa fac un compromis am inghitit suspensia mai dura pentru calitatea de fabricatie mai buna si speranta unui pret de revanzare mai bun ( acuma dupa scandalul asta ma indoiesc ca asa va fi cu pretul de revanzare ) .

 

@bZ1 esti foarte spiritual ! Are o relevanta mare suspensia de pe Audi nu este pe Skoda sa fim clari  , exact cum  jante de 17 nu ai sa vezi pe  Logan .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu inteleg legatura cu Audi - serios acum? Ai vreun complex in privinta asta de tot aduci in discutie faptul ca am audi?

Eu ma refer strict la Octavia. Am avut 6 ani jumate O2FL. Da, avea suspensie independenta sau multilink, cum vrei tu sa-i spui.

Am luat-o cu jante de aliaj pe 15 din fabrica, dupa doi ani mi-am luat jante AM pe 17 si de otel pe 16. Diferentele le simteam de fircare data cand faceam un schimb iarna/vara sau invers.

Pe 15 confortul era maxim, pe 17 era minim dar manevrabilitatea si cum statea in curbe crestea considerabil. Pe 16 era o mixtura de confort (in plus fata de 17, in minus fata de 15) si manevrabilitate (in plus fata de 15 dar in minus fata de 17).

Cred ca asta se aplica la orice masina, nu iau in considerare DCC unde se schimba treaba.

Repet, nu poti compara Octavia cu jante pe 17 cu Logan pe 15. Ori pui 15 pe octavia (daca iti permite motorul) ori pui 17 pe logan (habar nu am daca este posibil).

Acum pe audi am jante pe 16 si suspensie sport din fabrica doar ca si cauciucurile sunt 225/60/16 si absorb mai bine socurile. Masina se misca foarte bine asa si nu am de gand sa cumpar jante mai mari in viitorul apropiat, nu tin neaparat la aspect si chiar ma gandesc ca o sa-mi scada confortul din cauza suspensiei sport.

Modificat de bZ1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu la Logan simt diferenta fata de skoda.. Cu loganul parca am perne de aer cand trec peste o groapa, insa cu skoda cand iau o groapa face ca naiba, parca se rupe..

Din punctul meu de vedere Loganul meu din 2005 full option este mai bun decât skoda cand vine vorba de gropi..

Am sa iau într-o zi in test drive un logan 2015 sa vad cum e față de asta vechi..

Oricum masina buna nu înseamnă Mercedes S class, înseamnă sa te tina.. Degeaba ai masina scumpa daca azi iti pica un senzor, maine un led, poimaine nu iti mai merge consola etc.. Complicat nu înseamnă neapărat interesant.. Pe mine unul ma interesează sa fie masina rezistenta în timp si sa aiba consum decent.. Nu pot sa zic ca nu imi doresc 500cp si alte nebunii.. Pana la urma pe autostrada merg cu 130 si cu loganul si cu S class.. Imi place sa stau fara grija de maine ca sunt sanse sa imi pice o piesa ceva.. Oricum cele mai bune masini sunt cele vechi din păcate.. Sper sa ajung in 9 ani sa mai am skoda intreaga fata interventie la motor si altele.. Peste 5 ani vor arata precum modelul octavia 2 care e oribil in comparatie cu cel actual..

Din cauza populației producția de obiecte a devenit stricta privind calitatea, tot ce se fabrica este din carton pentru a reduce costurile.. Nu prea mai exista nimic bun, pana si mancarea din supermarket are gust de plastic.. Ne apropiem de un sfârșit.. Nu skoda e problema ca fabrica ieftin, problema este ca asa se cere pe glob.. AUDI are multe piese de skoda si este la pret triplu..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa e suspensia la O3, rigida si zici ca se rupe. Asa a fost si la prima mea O3, asa e ai la asta a doua, mai noua. Parca, parca, putin mai soft la O3 model 2016. Am facut test drive si cu Loganul nou...pluteste,inghite tot fara sa para ca se rupe. Am facut test drive si cu G7 si e mai soft si nici nu pare sa se rupa la orice canal sau taietura in asflat. Nici O3 nu se rupe, doar te atentioneaza ca in timp, daca o vei tot da im gropi se va si rupe ☺, sau vei deregla direcția...

A, si am mers vreo cateva sute de km si cu un Mini Cooper modelul nou, si pe drumuri rele, desi e f rigida suspensia, spre sport, nu prea sughite, se aude, dar nu ca si cum s-ar rupe, ci pare f legata.

Ps: eu am luat si prima data, si a doua oara O3 desi stiam cum e suspensia... Dexi constient. Desi ma deranjeaza genul asta de suspensie, nu știu de ce nu am tinut cont... [emoji5]

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu va zic sincer ca m-am gândit mult pana sa aleg intre un duster nou la 16000 eur și octavia la 22700 cât am dat eu în final ( inclus aici voucherul rabla). Nu am suportat la duster cutia de viteze. În rest nici un reproș. Va zic sigur ca dacă peste 3 ani duster o sa aibă cutie automata easy-R și poate câțiva căluți în plus voi schimba skoda pe un duster

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am avut opel astra h si dupa ce am trecut pe o3 suspensia mi s-a parut de 2 ori mai buna. depinde mult cu ce o compari dar cu logan-ul nu as compara-o.

Intr-un logan suspensia este foarte ok dar pentru gropi si atat, ma simt in ea de parca stau pe picioroange si in curbe am senzatia ca se rastoarna masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...si cand treci pe langa TIR parca vrea sa te ia cu el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

renault si frantuzoaicele, in special cele facute pentru europa de est, au suspensia semnificativ mai moale decat masinile (nu suv, sav, etc) din grupul vag. Calitatea amortizarii cred ca e un subiect de la o clas mai sus de octavia incolo. Pentru circulatie pe drumuri proase nici una dintre candidatele de mai sus nu-s prea potrivite, asa ca e ca si cum ne-am plange de inaltimea de trecere in vad la matiz.

Stabilitatea, amortizarea buna p denivelari si pretul nu se gasesc in buget de o3

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Repet si eu intrebarea, la O3 au schimbat suspensia fata de O2 in sensul ca au facut-o mai proasta?

 

La O2 nu am avut niciodata in 8 ani probleme de stabilitate sau de suspensie zgomotoasa.

 

Si a doua intrebare, la O3 este alta suspensie decat la Golf 7? In fata si separat in spate, unde pe spate sunt de doua tipuri, comuna si multilink.

Modificat de codz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • kthor changed the title to Sfaturi achiziție Octavia 3

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!