Jump to content

Sfaturi achiziție Octavia 3


Eto
 Share

Postare recomandată

Comandat acum 2 zile O3 1.6 tdi 90 cp echipare Smart plus 2-3 dotari (masina de serviciu, nu personala). Termen 20 noiembrie. Sper sa mai scada termenul odata cu reluarea productiei in fabrica.

Sigur 90 de cai si nu 105? Oricum, asteptare usoara!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil de 90 c.p., ca e masina de serviciu  :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Echipare active. 1.6 90cp configurare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da este vb de diesel de 90 cp dar in echipare Smart care este Ambition+climatronic si lampi spate cu Led.

Ca sa ma incadrez in buget a trebuit sa aleg intre ambition 1.6 de 110 cp cu climatronic si stergator luneta sau Smart 1.6 de 90 cp cu senzori parcare spate+PDG+stergator luneta (smart are climatrnic inclus). Dat fiind faptul ca o voi folosi preponderent in oras am renuntat la cai putere pt restul.

Probabil de 90 c.p., ca e masina de serviciu :lol:

Culmea, la small fleet intra 1.6 tdi de 110 cp nu si cel de 90 cp astfel ca discounturile sunt mai generoase in configuratia cu 110 cp. Modificat de Benzaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am ridicat si eu azi masina, comandata pe 26 Iunie. Pe lista de optionale am pus si SmartLink si pot sa confirm ca Android Auto functioneaza in Romania, desi nu este momentan disponibil direct din PlayStore. 

 

Configuratia mea:

1) MIB 2 in limba engleza

2) Nexus 5 in limba engleza

3) Ultima versiune de Android Auto descarcata de pe APKMirror (un site gazduit de cei de la AndroidPolice, unde sunt publicate aplicatiile Google "neatinse"). Din ce am mai citit pe net, AA s-ar putea sa nu mai functioneze cand apare o versiune noua, insa pana devine disponibila si in RO, caz in care se face update automat din PlayStore, poate fi descarcata de pe site-ul amintit mai devreme si instalata manual.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare la toata lumea. Mi-am facut cont special pt. acest topic. In momentul de fata am un logan 1.6, 90CP, versiunea ambition, la momentul respectiv era echiparea de top de la dacia, abs, ac, geamuri electrice, 2 airbag-uri, jante aliaj, vopsea metalizata.

Despre logan, pe scurt, este o masina corecta, fiabila, cu o intretinere ieftina. Ca un mic amanunt amortizoarele sau distributia se pot schimba in parcarea din spatele blocului.

Din gama skoda prima data mi-a sarit in ochi Rapidoaica, si am inceput sa fac "calculelele". Scosesem o varianta finala de vreo 16.500. Pana sa-mi cada cu tronc Rapidoaica, eram pornit pe un logan mcv, dar motoarele pe logan sunt destul de mici, iar un pret cu dotari ajunge undeva la 13k.

Apoi am vazut octavia si m-a vrajit, tot fac si refac versiuni.

Acum am ajuns la o varianta finala de vreo 22k, destul de mult pt. bugetul meu, si sunt in situatia daca merita sa fac pasul. De exemplu cu vreo 900 euro cat probabil costa casco pe un an, eu acum bag benzina vreo 9 luni, folosesc cam 2 plinuri pe luna. La logan, care a costat 9050 am avut casco din primul an pana-n prezent, acum platesc undeva la 100 euro pe an, iar in primul an am platit undeva la 1000 lei/an. (fransiza 100euro)

Nu exista termen de comparatie intre masini.

 

Octavia Style 1.4 TSI
Benzina / 1.4l / 110 kW/150 CP / Manuala, 6 trepte / 4-usi
EUR 19.787,92

Culoare exterior Argintiu Briliant EUR 375,72

Tapiterie Stofa, Culoarea tapiteriei: Onyx, Mocheta: Negru, Plansa de bord: Negru - Negru    

***CleverPack Elegance*** EUR 1.230,08

Actiune CleverPack   EUR -744,

- Airbag-uri laterale spate EUR 277,76

Duze stropitoare parbriz incalzite   EUR 24,80

Elemente suplimentare protectie sasiu   EUR 39,68

Iluminare spatiu pentru picioare EUR 12,40

Jante aliaj usor Teron 7Jx17"   EUR 209,56

Parbriz incalzit EUR 179,80

Pregatire telefon cu Bluetooth   EUR 119,04

Proiectoare de ceata fumurii   EUR 16,12

Radio-MP3-player Bolero, MIB2  EUR 130,20

Roata de rezerva de uz temporar   EUR 0,

- Senzori parcare spate EUR 317,44

Set plase in compartiment portbagaj EUR 48,36

Simply Clever Detalii EUR 49,60

Spatare scaune fata EUR 22,32

Volan multifunctional imbracat in piele EUR 16,12

Total: EUR 22.112,92

 

Fac in medie cam 15k km/an, si cam singurul dubiu in momentul de fata este daca merita sa dau 2k euro in plus pt. motorul de 1.4 fata de cel 1.2.

Dar am nevoie de fiecare sfat, probabil acum gandesc putin excitat. Recunosc ca am citit toate postarile. Deci daca aveti sfaturi, indiferent de natura lor, va rog sa mi le trimiteti.

Modificat de Creion
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut Creion,

 

Configuratia mea este foarte asemanatoare (chiar un moment m-am gandit ca m-ai plagiat :D   :D )

 

Sfaturi pe scurt:

 

- eu, desi merg cam 90 % din timp singur in masina, opinez ca merita (chiar cu prisosinta) diferenta pentru motorul de 1.4 in detrimentul celui de 1.2, 

 

- daca vrei sa mai economisesti, fa-o din alta parte, si nu de la motor: de la vopsea, jante, set plase in portbagaj si Simply Clever (le gasesti ulterior mai ieftin) dar mai ales analizeaza daca iti trebuie realmente faruri cu xenon (daca mergi mult noaptea), de acolo poti face o taiere de cost importanta

 

- la bluetooth pune-i si comanda vocala (costa doar 16 euro in plus)

 

- esti sigur ca nu vrei roata de rezerva normala (fara cost suplimentar) ?

 

- esti sigur ca vei avea deseori pasageri in spate (pentru airbag-urile suplimentare) ?

 

- cred ca ai exagerat cand ai spus ca ai citit tot topicul :D , ai fi aflat ca s-au facut asigurari Casco cu mai putin de 900 de euro pe an. De exemplu, cu fransiza aia de 100 de euro pe care o ai si tu la Logan, eu am platit vreo 400 de euro)

 

-  cel mai important sfat este sa negociezi, la configuratia asta ar trebui sa obtii lejer discount de (cel putin) 1.000 de euro

 

 

P.S. Nu te mai gandi la Logan, e la ani lumina de Octavia. Eu dupa 11 ani si 200.000 de km cu Megane 2 benzinar echipat foarte bine am trecut la Octavia si dupa 5.000 de km pot sa confirm ca este diferenta considerabila. Fara suparare, Octavia pe langa Logan e racheta cosmica. No offense.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Creion, daca esti dispus sa dai 2000 eur pt diferenta de la 1.2 la 1.4 fa-o, insa nu renunta la optiuni ca sa treci la 1.4 mai ales daca o folosesti in general in oras. Consider ca in oras nu este atat de evidenta diferenta dintre cele 2 motorizari. Eu am de un an de zile 1.2-ul si sunt multumit de el si daca ar fi sa aleg din nou nu as face efortul financiar suplimentar pt. 1.4 la nevoile si stilul meu de condus. Insa daca nu este prea mare efortul de bani, intotdeauna un motor mai mare si cai mai multi sunt un avantaj. Tu cunosti detaliile financiare si nevoile tale. Succes in alegere!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce dor imi era de 1.2 vs 1.4  :winter:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai sarit gardul rau. De la mcv, la rapid, apoi octavia...pai mai ai 2mii euro si iei superb!

Mergi pe 1.2, octavia, o am la prezentare topic, eu am dat 15500, apai cum sa iei mcv?

Cum sa dai 20 mii?

Din pat e usor sa pui miile de euro, dar cand trebuie sa si platesti banii o sa vezi.

Nu te arunca la optionale. Xenon poate iesi din schema, traiesti si fara. Jante extra, o fitza care cere bani, culoarea alb candy e frumoasa.

Vezi configuratie asa, sa vezi ce-ti mai surade.

Succes in alegere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti lau motorul de 1.2 TSI si ulterior sa ii faci o resoftare :) este suficient, zic eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Difereneta 1,2/1,4 nu este destul de mare dar,depinde de buget. Dar ca filing si toate cele este foarte mare.Un prim exemplu doar 40 cp in plus si este de ajuns pt convingere.Nu va exista regret la motorul de 1,4.Resoftare oare de ce daca doreste merge mai sus ca putere 1,8/2.0.Dar vad ca totul depinde de buget.Doar o parere. :icon_thumleft:  :icon_thumleft:  :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma conteaza bugetul. Una e 16.000 alta e 22.000.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai sarit gardul rau. De la mcv, la rapid, apoi octavia...pai mai ai 2mii euro si iei superb!

Mergi pe 1.2, octavia, o am la prezentare topic, eu am dat 15500, apai cum sa iei mcv?

Cum sa dai 20 mii?

Din pat e usor sa pui miile de euro, dar cand trebuie sa si platesti banii o sa vezi.

Nu te arunca la optionale. Xenon poate iesi din schema, traiesti si fara. Jante extra, o fitza care cere bani, culoarea alb candy e frumoasa.

Vezi configuratie asa, sa vezi ce-ti mai surade.

Succes in alegere.

Mare adevar ai grait, inafara ca am sarit rau de tot gardul din pat imi e usor sa dau din mouse.

 

Loganul face 10 ani, daca o fi sa-mi iau octavia ma gandesc s-o tin tot vreo 10 ani, nu ma gandesc s-o schimb devreme pt. ca pierd mult la revanzare.

Merg si noaptea, si cam stiu ce inseamna niste lumini bune, (tot timpul imi vine sa fac comparatia cu loganul) loganul are niste faruri foarte mari, are lumini bune, ma refer la cele din fabrica nu cu diverse modificari.

 

Cand puneam intrebarea intre 1,4 si 1,2, tot la logan ma gandeam, la diferentele dintre 1,4 si 1,6, care in cazul loganului sunt mari, se simt atat in oras cat si la drum lung, si loganul nu este o masina tocmai usoara, a mea are 1100 kg plus 130 ale mele...

Dilema ar fi, chiar daca imi da cineva 2000 euro gratis, merita sa-i investesc in motor!

 

Nevasta imi zica sa luam o garsoniere si s-o inchiriem, dar cand treci de 40 ani, anul asta i-am implinit, stiti ce se zice, iar tata imi zice sa-mi fac o casa, stau la bloc, si sa-i las apartamentul copilului. Dar ce stiu ei...! Doar eu si baiatul ne culcam cu masina in cap ne sculam cu ea in cap.

 

 

@Norman, am in spate de regula 2 pasageri, sotia si juniorul, sotia foarte rar merge in fata, am folii pe spate si ii place la umbra.

Roata ai de rezerva mi-a aparut automat cand am ales rotile.

 

@bgd_b92 nu sunt adeptul la resoftari, ma gandesc ca daca resoftarea aia ar fi fost asa de minunata o faceau din fabrica. Nu prea sunt adeptul la modificari. La logan singurele modificari au fost foliile pt. geamuri. Loganul are geamuri subtiri si are nevoie.

 

Acum cu loganul pe autostrada merg in medie cu 100-110, daca treci de 110 e foarte zgomotoasa, si am un consum mediu de 6.2, iar prin oras am norocul ca drumurile mele sunt cam inverse fata de majoritate, cand vine ea acasa eu plec, cand plec eu vine ea acasa si am un consum mediu cam de 8. Daca merg in mod normal in traficul din Bucuresti consumul se duce lejer in 10. AC pe timpul verii la mine merge non-stop, nu merg cu geamurile deschise.

 

Apropo de optionale, la logan cu 100 euro iti poti pune incalzire in scaunele din fata (incalzirea de pe reno)

 

Si daca o iau in perioada asta imi mai trebuie si un rand de roti de iarna....

 

Cred ca acum sfaturile de care am nevoie sunt cum sa negociez cu vanzatorii. Care sunt dealer-ii si cum sa-i abordez.

Modificat de Creion
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Creion:

Concluziile mele ca fost posesor de Octavia 1 care a vrut sa isi ia Octavia 3 si a ajuns sa treaca prin toate compactele accesibile de pe piata inainte sa se opreasca la Seat Leon:

1) Un Ford Focus merge mai bine decat orice altceva din clasa si in 18000 il vei lua mult mai bine dotat decat O3 la 22000. Din pacate portbagajul e minuscul(va trebui sa iei break-ul)

2) O Kia Ceed are 7 ani garantie fata de 4 la Skoda si sunt solid facute si spatioase. Si mai ieftine decat O3.

3) Un Seat Leon este aceeasi masina ca O3 minus 200 de litri in portbagaj dar plus suspensii mai bine optimizate. Faptul ca ca nu sunt atat de populare te ajuta mult la negocieri cu dealerii.

Eu unul nu am putut sa justfic o O3 la 17000 si nici la 23000...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca idee generala: unii afirma (si nu sunt putini) ca motorul este "inima" masinii, si nu optionalele. Adica, pragmatic, scopul primordial al masinii este sa transporte, respectiv sa se deplaseze (cu ajutorul motorului) si nu sa fie admirata ca o opera de arta (datorita unor accesorii/optionale ca jante, vopsea, sistem audio exclusivist, eleron, trapa, xenon, etc.).

 

Desigur, fiecare are propriile preferinte si propriul buget, asa incat ramane sa stabileasca acest echilibru asa cum crede de cuviinta  :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Creion: eu zic sa o asculti pe nevastă :))

Din cate povestesti eu cred ca iti e suficient 1.2. Fa un test drive sa iti faci o minima părere. Diferenta merita pentru 1.4 doar daca nu faci un efort prea mare pentru asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ieși destul de des din oraș merita 1,4 TSI, altfel 1,2 este suficient. Farurile cu xenon din păcate nu sunt spectaculoase, poți lua halogen fara sa pierzi prea mult. Si daca ai mereu pasageri in spate - încălzire bancheta si, eventual, airbaguri laterale spate (din banii de downgrade de la faruri)

@ ȘtefanSC : garanția de 7 ani la Kia e o gluma, după 2 ani aproape totul e "consumabil" si se repara pe cheltuiala clientului.

Modificat de tocilarie
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Creion:
La rulajul propus de tine, dpdv al costului de exploatare, nu exista diferente semnificative (altele decat costurile de achizitie) intre motorizari asa ca poti alege oricare varianta fara prea multe batai de cap. Nu uita ca achizitiile "cu banii jos" au cea mai ridicata rata in primul an si prin urmare vei dori sa te bucuri cat mai mult de banii aia. Prin urmare, alege fara rusine motorizarea pe care ti-o permiti astfel incat sa-ti asiguri cat mai multe dintre dotarile pe care tu le consideri necesare.

Lucruri pe care as propune sa le evitam pe viitor daca nu se doreste inchiderea topicului:
 -> benzina vs. diesel sau vs. intre motorizari atunci cand vorbim de rulaje anuale mici (sub 20.000 km) - diferentele lunare sunt in plaja 15-50 euro si prin urmare, comparativ cu achizitia in sine, neglijabile;

 -> ideea (total lipsita de valoare practica si care am observat ca "metastazeaza" si in alte arii) conform careia trebuie sa asociem un producator cu o limita de pret, ascunzand astfel neputinta noastra financiara - Octavia poate costa si 30k si va ramane in continuare aceeasi masina ieftina ca si Octavia de 15k, prin prisma dotarilor cu care vine in plus si comparativ cu alternativele din piata;

 -> indicarea alternativelor la achizitie fara precizarea punctelor de compromis - daca tot sugeram o marca alternativa la un pret mult mai bun putem sa mergem pana la capat si sa indicam si faptul ca motorul s-ar putea sa fie la jumatate din putere (exagerez insa ati prins ideea), TCO mai mare (daca este cazul), spatiul redus cu mai bine de 30%, idem si pentru cargo, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca varianta cu sfaturile este ca la examen, dupa ce rezolvi un subiect si revii peste el, parca ar fi altul raspunsul, nu mai esti asa de sigur de primul raspuns, nu mai esti sigur de varianta corecta.

 

Este adevarat la banii asti gasesti si alte masini, unele mult mai accesorizate (hyundai i40), dar... aici nu-i vorba de o comparatie cu alte masini.

 

O sa cer oferte, si daca mai prind cu rabla bine, daca nu astept la anul, poate mai scade si tva-ul.

 

Referitor la rotile de iarna, la logan am avut jante de aliaj in fiecare iarna, si nu mi s-a intemplat nimic cu ele, nu inteleg de ce toata lumea le recomanda pe cele de tabla, si tot dupa mine si pe timp de iarna as folosi cauciucuri cat mai late. In lunile de iarna cel mai mult te intalnesti cu sosele cu zapada batatorita sau cu gheata, mai putin cu zapada afanata, iar atunci cand e zapada mare (din experienta) fara lanturi nu prea poti sa mergi.

 

Rotile alese de mine (Teron) am inteles ca vin cu cauciucuri de 225, oare nu sunt prea mari (grele)? La gropi nu vrea sa ma gandesc, ii fac casco si sa plateasca primariile sau de la cine isi recupereaza banii casco.

 

O sa va tin la curent cu ofertele primite. Nu vrea sa ma grabesc. Nu stiu daca s-o mai aman pana prin noiembrie, si dau comanda atunci, imi vine masina in ianuarie, cu tva-ul mai mic? mai prind rabla in noiembrie?

Modificat de Creion
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Creion, de ce nu iei Skoda Rapid? Daca zici ca ai gasit o configuratie cu tot ce trebuie in 16500 EUR. De ce ai da pentru Octavia inca 5000 EUR? Eu stiu diferentele nu imi explica tehnic ci daca financiar merita pentru tine. Cu cat te uiti mai sus vei gasi mereu ceva care iti place mai mult si vei sari peste praguri de bani. Si 5000 EUR nu este putin, este benzina plus casco pe 1-2 ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am 130 kile si cam 1,99. Pt. o masina la care ma gandesc s-o folosesc minim 10 ani, aproape zi de zi, o fi un criteriu important!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

UTOPÍE, utopii, s. f. 1. Loc sau stare de viață proiectate în viitor, întruchipând modelul unei ordini social-politice și religioase ideale. 2. Proiect imaginar, fantezist, irealizabil. – Din fr. utopie.    Care ar fi argumentatia pentru ceea ce ai afirmat?  Vrei sa spui ca nu rezista  masina asta  10 ani sau ce? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Noroc cu tine, ca ne-ai dat copy-paste de pe dexonline cu un inteles al cuvantului "utopie"; nu conteaza ca nu ne foloseste la nimic si puteai petrece timpul necesar postarii sa te antrenezi la tinut respiratia - ceea ce ar fi fost mai util. tuturor -, noi iti multumim.

Modificat de mike.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate cei care o folosesc deja sunt in masura sa dea un sfat mai apropiat de adevar, referitor la cati ani rezista, cum am tot  zis si mai sus, am facut o comparatie cu loganul, care la anul in aprilie face 10 ani, acum are cam 130k km si la modul cum il folosesc eu mai merge multi ani.

 

Pana acum la un pret total de 22.255 am obtinut o reducere de la dealar de 1780, cam 8%.

Modificat de Creion
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • kthor changed the title to Sfaturi achiziție Octavia 3

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!