Jump to content

Sfaturi achiziție Octavia 3


Eto
 Share

Postare recomandată

@sosoktm, eu zic ca o sa regreti lipsa Driving Mode Selection, mai ales pe o motorizare ca a ta. Optiunea e cu atat mai utila atunci cand ai si DSG, cum o sa ai tu. Sunt diferente mari de comportament intre extreme (Eco si Sport), iar pe Individual poti sa-ti faci tu un mix asa cum iti place. O optiune interesanta la DSG cand esti pe Eco e ca stie sa faca coasting, adica o scoate din viteza cand esti in mers si iei piciorul de pe acceleratie. Cand ai Driving Mode Selection, pe Individual, poti sa setezi inclusiv viteza cu care se misca farurile xenon adaptive (daca ai).

 

Subscriu si eu la ACC (0 probleme in 12k km) si KESSY. KESSY e ceva ce folosesti in fiecare zi si aduce o "eleganta" in interactiunea cu masina pe care nu o realizezi la inceput.

 

Nu stiu cine ti-a spus sau unde ai citit ca FA merge doar pana la 40 km/h, dar merge si la viteze mai mari. Eu am primit alerte si cand am mers la viteze ce nu pot fi mentionate aici :).

 

PS: Mie ACC mi-a gestionat f bine inclusiv situatii de genul mers cu 130-140km/h autostrada si frana la sub 80 km/h, cand se hotaraste cate un TIR-ist ca e foarte safe sa depaseasca la viteza aia cand e autostrada aglomerata. :)

Modificat de TudorM
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am patit si eu, o singura data, si chiar era acoperit de mizerie. Iti apare insa pe maxidot ca sistemul nu functioneaza. Se rezolva intr-un minut cu o perie; iar daca se murdareste la loc in timp scurt, inseamna ca vremea e chiar mizerabila, si atunci probabil nici nu prea merita sa folosesti CC sau ACC. Dar in rest chiar e foarte fain, m-a surprins foarte placut pe autostrada.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@katada...multumesc de urare...azi incep cele 14-16 saptamani, am achitat avansul.

@barqqsanu....Nu ma deranjeaza prea tare problema cu obturarea senzorului din bara, pe zapada nu prea sunt adeptul sistemelor cale  "lasa mai putin volan" la sofer. Am luat si acc, inteleg ca se poate dezactiva din soft daca tin neaparat, dar din experientele colegilor de forum functioneaza decent. Asa cum size si adig, un servetel cred ca rezolva. Daca ninge prea tare, mergem mai incet si doar din pedale, ca la dacie :)  Kessy nu m-a inspirat deloc, e chestie de gust. Prea multi bani pt prea putin. De acord insa ca e mai comod sa nu butonezi la fiecare intrare/iesire in masina.

@tudorM....stiu de coasting pe eco, dar pt asta inseamna ca si engine e pe eco, deci fleasca. Si pe o2 la vale o mai scot uneori in N, pentru economie, dar nu acolo castigi mare lucru, ci din greutatea talpii. Nu vreau eco :). Driving mode m-ar ajuta doar pt a da pe eco a/c, desi folosesc destul de rar clima. O sa imi lipseasca butonul ECON de pe O2. Setarea la directie e singura care ma face curios, mai am cateva zile sa adaug si DMS :)  Am considerat ca padelele, prin pozitionarea lor mult mai la indemana, vor suplini acceptabil  setarile importante(pt mine) pe care le aduce  DMS

Legat de FA, asta din link e una din surse. Ce vroiam sa spun este ca fullbrake face doar sub 30 kmh . Semnal auditiv, "microfranare" si cresterea presiunii in circuitul de frana le face oricum, indiferent de viteza.  Deoarece skoda e foarte zgarcita cu informatiile, multe lucruri pe google nu prea sunt.  Daca am inteles eu corect, ACC face franare (dar trebuie sa fie pornit acc), FA e descris in link si e activ mereu. Presupun ca ACC se dezactiveaza cand pui frana, deci vad oarecum un neajuns ca FA nu intervine mai decisiv si la peste 30 kmh. Are logica, o eroare de citire a senzorului ce da fullbrake de la 1xx kmh poate sa se lase cu inlocuire de bara spate :)

http://www.euroncap.com/rewards/skoda_front_assist.aspx

Din ce stiu xenonul pe octavia e "cornering" infdiferent de configuratie, suplimentar se poate lua ILA care modifica din faza mare in faza de intalnire automat, cand detecteaza trafic (fie in acelasi sens fie din contrasens) la o anumita distanta. Inteleg ca se poate seta si modul(viteza, ca probabil unghiul maxim e fix) in care se orienteaza stanga dreapta farurule in functie de setarea volanului din DMS.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

FA se poate dezactiva foarte usor. Nu am verificat insa daca asta transforma ACC in CC da' verific azi. Partea cu "microfranare" n-am prea digerat-o, la mine a intervenit de cateva ori foarte brutal (viteze diferite, sigur peste 130 km/h la un incident) asa ca nu pot sa ma plang de pasivitate din partea FA. Nu inteleg insa de ce nu e in stare sa franeze la obstacol stationar (totusi e un sistem bazat exclusiv pe radar).

Senzorul radar se curata foarte usor, eu n-am avut pana acum probleme concretizate in mesaje pe bord din cauza mizeriei.

ILA nu aduce un spor considerabil de confort, nu e mare pierdere daca l-ai sarit (scapi si de grija camerei din suportul de oglinda). AFS-ul ar trebui sa te ajute insa mai mult (desi la mine n-am observat modificari "flagrante" ale fascicolului luminos functie de viteza da' nici n-am insistat pe partea asta).

Modificat de kthor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legat de FA, asta din link e una din surse. Ce vroiam sa spun este ca fullbrake face doar sub 30 kmh . Semnal auditiv, "microfranare" si cresterea presiunii in circuitul de frana le face oricum, indiferent de viteza.  Deoarece skoda e foarte zgarcita cu informatiile, multe lucruri pe google nu prea sunt.  Daca am inteles eu corect, ACC face franare (dar trebuie sa fie pornit acc), FA e descris in link si e activ mereu. Presupun ca ACC se dezactiveaza cand pui frana, deci vad oarecum un neajuns ca FA nu intervine mai decisiv si la peste 30 kmh. Are logica, o eroare de citire a senzorului ce da fullbrake de la 1xx kmh poate sa se lase cu inlocuire de bara spate :)

http://www.euroncap.com/rewards/skoda_front_assist.aspx

Din ce stiu xenonul pe octavia e "cornering" infdiferent de configuratie, suplimentar se poate lua ILA care modifica din faza mare in faza de intalnire automat, cand detecteaza trafic (fie in acelasi sens fie din contrasens) la o anumita distanta. Inteleg ca se poate seta si modul(viteza, ca probabil unghiul maxim e fix) in care se orienteaza stanga dreapta farurule in functie de setarea volanului din DMS.

 

Din ce stiu si ce am experimentat eu, ai dreptate. FA nu franeaza la viteze mari, acolo e doar ACC-ul daca este pornit. Vei primi alerte sonore si vizuale pe care nu ai cum sa le ratezi. Si da, la xenon si DMS poti seta doar viteza de reactie la miscarea farurilor (ajung mai repede/incet la cursa maxima). Altceva nu poti schimba.

 

FA se poate dezactiva foarte usor. Nu am verificat insa daca asta transforma ACC in CC da' verific azi. Partea cu "microfranare" n-am prea digerat-o, la mine a intervenit de cateva ori foarte brutal (viteze diferite, sigur peste 130 km/h la un incident) asa ca nu pot sa ma plang de pasivitate din partea FA. Nu inteleg insa de ce nu e in stare sa franeze la obstacol stationar (totusi e un sistem bazat exclusiv pe radar).

ILA nu aduce un spor considerabil de confort, nu e mare pierdere daca l-ai sarit (scapi si de grija camerei din suportul de oglinda). AFS-ul ar trebui sa te ajute insa mai mult (desi la mine n-am observat modificari "flagrante" ale fascicolului luminos functie de viteza da' nici n-am insistat pe partea asta).

 

FA este separat de ACC, deci dezactivarea lui nu afecteaza ACC. Cand zici ca a intervenit la peste 130 km/h esti sigur ca nu aveai ACC-ul pornit? Eu zic ca ai primit alerta de la FA, dar ACC ti-a franat masina. Si franeaza TARE cand o considera necesar. :) In legatura cu detectatul obiectelor stationare este banuiesc eu din cauza ca foloseste o forma de radar bazat pe efect Doppler (diferenta de viteza). Iar astea folosesc niste filtre care elimina rezultatele obtinute de la obiecte cu viteza care tinde spre zero. Se evita artefactele obtinute din reflexiile gardurilor, copacilor, caselor si ce se mai gaseste stationar langa/pe drum.

 

De acord cu ILA.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@kthor...si eu cred ca aveai acc pornit, parca site-ul euroncap l-as trece intre surse credibile de informatii. Functionarea FA este logica, dar nu in totalitate, sau nu pt mine. Ca functie de city-breaking cred ca ar fi trebuit sa franeze de la 50kmh in jos pe toata plaja pana la zero. Nu pot deci sa te contrazic, dar inclin sa cred ca erai cu acc on. FA cred ca e parte de ACC, adica este doar senzorul din oglinda. Acc computeaza inclusiv info de la radarul din bara si decide cat franeaza.

 

gata , a venit si numarul de comanda.

Culoarea e maro, am bagat oranmentele de "lemn" si tapiseria rosie pe scaunele sport, sper sa arate ok, mi-a parut f urat cum arata bandourile pe pe portiere pe "aluminiu". Daca nu , cu siguranta vor aparea pe aftermarket piano black sau carbon. Deja ma uit pe superskoda pt diverse :)

 

p.s. am primit si presuri de cauciuc bonus :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

FA cred ca e parte de ACC, adica este doar senzorul din oglinda. Acc computeaza inclusiv info de la radarul din bara si decide cat franeaza.

 

Aici nu ai dreptate. Atat FA cat si ACC folosesc doar radarul din bara. Una dintre camere (sunt mai multe in diverse configuratii) este folosita pentru ILA, o alta pentru LA si combinat cu niste senzori optici pentru senzorul de ploaie. Poti sa ai si FA si ACC, fara sa ai vreo camera la oglinda.

 

PS: Eu in afara de discount n-am primit niciun alt gest de bunavointa. Altii am vazut ca au fost tratati si cu flori pe capota, sticle de sampanie, lux dom'le... :)

Modificat de TudorM
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ACC era dezactivat (schimbasem soferu' iar persoana care conducea era "intimidata" de ideea lasarii controlului acceleratiei "pe mana" unui computer). In plus, FA are un mod mai "delicat" de a frana (semnal audio si frana la maxim) comparativ cu ACC (reduce usor si apoi accentueaza daca este cazul pana se panicheaza complet si cere ajutor de la sofer). Cel putin la mine, de fiecare data cand a franat FA am simtit si ABS-ul. Ca sa nu mai zic ca, spre deosebire de ACC, FA franeaza chiar daca accelerezi (in cazul in care vrei sa iesi "din scurt" ca sa eviti o situatie delicata).

La ce senzor din oglinda te referi? La mine in oglinda nu sunt decat senzorii de lumina si ploaie si camera pentru ILA.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@tudor....ca sa fie mai clar ce si cum cu camera de la oglinda, reciteste te rog textul din link. Rezulta ca se poate folosi si informatia de la camera. Ce-i drept, eu am presupus ca radarul din bara e prezent doar la ACC, nu si la FA. Eu fugeam de ACC din cauza lui, dar era funny sa ma trezesc cu el pe masina daca luam doar FA. Deci ai dreptate, "3 eye" e si la FA fara ACC. Multumesc lui kthor ca m-a scapat de viitoare situatii injurioase la livrarea masinii.

@kthor...poate camera aia e folosita de toate gadgeturile? Legat de ACC, nu rezulta de nicaieri ca franeaza doar progresiv, ci doar cat considera ca e necesar pentru a "mitiga" (prea tare formularea, nu m-am putut abtine :D   ) potentialul impact. Adica stie si el abs, daca e nevoie, eu asta as concluziona.

 

In alta ordine de idei, stie cineva daca volanul cu padele de dsg e aplatizat in partea de jos ori daca pielea e perforata? Am facut un test cu un rs dar am uitat iar dealerul habar nu a avut sa imi spuna cu certitudine cum sta treaba

p.s. pt Tudor....sa mai zic si de aparatoare noroi+montaj? tot gratuit? La RS ce-i drept nu sunt un must have, dar a mea va vedea noroi si jeg destul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu te supara...dar pe unde ai de gand sa umblii cu masina asta?? Nu-ti luai mai bine un SUV daca tot iesi in offroad "destul de des"?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca-i volan in 3 spite e sigur turtit si cel mai probabil din piele perforata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Volanul sport in 3 spite cu padele, este si turtit jos si cu piela perforata. am vazut oameni nemultumiti de model, dar eu sunt foarte multumit.

Vezi poze:

 

 

post-141858-0-62266800-1424368495_thumb.

post-141858-0-46051100-1424368502_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Despre coasting... eu nu-i vad rostul. Economie nu faci decat daca masina merge "in frana de motor", deci atunci cand iei piciorul de pe pedala dar nu scoti din viteza - sau in acele perioade cand nu accelerezi. In plus, o masina este mai stabila "in viteza", nu "la liber".

Modificat de adig
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ca nu e locul potrivit sa postez dar dacca veni vb de "coasting"... zilele trecute mergand pe oraș in modul eco, la un semafor am luat din timp piciorul de pe accelerație stiind ca se va face verde si bineînțeles ca cutia a intrat in "coasting " si cand am ajus la semafor si s-a facut verde ce sa vezi... NU MAI CUPLA VITEZA. A ramas pe ECO :) am dat pe sport si a cuplat imediat. La mine e vb de Sfânta cutie DSG 7! :)) si eu nu vad diferenta de consum intre eco si normal. Am facut proba 2 zile, trafic normal in ambele zile si pe normal am scos 7, 3 si pe eco 7,4 ... nu regret ca am luat DMS pentru ca folosesc sport si normal dar cine nu e pasionat sa-i stea masina turata pe la 3-4-5-6 mii sa nu-l ia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@katada

Multumesc pentru opinia ta.

Si eu tind mai mult spre un plus de putere vs. DSG pe 1.2 TSI.

In alta ordine de idei, in principiu rămâne O3 Elegance 1.4 TSI manuala, pachetul Clever Elegance si opțiuni extra + culoare de 1000 euro.

Asta am obținut de la dealer ca discount pentru a ma putea încadra in buget.

Eu am acum Pacific Blue pe FL si imi place, asa ca probabil voi investi cei 1000 euro in optionale.. Ceva sfaturi in privința asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pornind de la configuratia ta, eu as lua urmatoarele dotari optionale:

 

 

9S6 Afisaj Maxi-DOT color 79,36 79.36 9T1 Duze stropitoare parbriz incalzite 24,80 24.8 1SL Elemente suplimentare protectie sasiu 39,68 39.68 6T2 Iluminare spatiu pentru picioare   fata/spate   12,40 12.4 PJ2 Jante aliaj usor Denom 7x17" 209,56 209.56 UE4 MDI (Multimedia Device Interface)   USB si aux-IN   0,-   PW4 Oglinzi exterioare pliabile electric   cu iluminarea spatiului de intrare in masina si efect   antiorbire   94,24 94.24 PT2 Pregatire GSM Confort cu Bluetooth 119,04 119.04 PW8 Proiectoare de ceata fumurii 16,12 16.12 RAC Radio-CD & MP3-player Bolero MIB   cu touch screen, afisaj color si SD card slot   130,20 130.2 PJA Roata de rezerva de uz temporar 0,-   6M3 Set plase in compartiment portbagaj 48,36 48.36 8M1 Stergator luneta 73,16 73.16 PH7 SunSet   (geamuri laterale spate si luneta in nuanta inchisa)   135,16 135.16 PLR Volan multifunctional   (comenzi radio si telefon) in 4 spite imbracat in piele   incl. pachet sumar piele (schimbator viteze, maneta   frana de mana)   TOTAL 982.08

 

Ar iesi o masina foarte OK la un pret rezonabil.

Spor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@frnm...sa intleleg ca ai volan cu padele si e plat+piele perforata?(a 2 a poza pusa de tine). Speram sa fie rotund, mai ales ca in catologul de prezentare (cel tiparit, dar parca este identic celui de pe site in pdf) dar si in diverse review-uri (link, min 5:30  ) volanul e cu piele normala si fara aplatizare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@sosoktm, volanul cu trei spite, pe Octavia, nu mai este rotund, ci doar turtit, din septembrie 2014. Nu te uita la prezentari sau link-uri din alte tari.

 

Eu am comandat masina la sfarsitul lui august, doream 3 spite/rotund/cu piele neteda. Am aflat de pe forum ca vine turtit, si am luat legatura cu Skoda/Porsche RO, si am ales sa modificam comanda la volan rotund/neted/cu 4 spite. Asta e, a mea e masina combi, de familie, nu pun accent pe veleitatile ei sportive, imi placea tare mult volanul in 3 spite "normal" dar nu am mai avut ce sa fac (acum la noile modele Fabia si Superb au putut sa puna volan cu 3 spite, rotund... :grrrrrr: )

 

Daca in plus e vorba de volan cu padele, sigur este turtit si cu piele perforata, model sport.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiam detaliul cu septembrie 2014, multumesc de lamurire. Nici mie nu imi place cu aplatizarea, dar nu vreau sa renunt la padele(nu le-am ales pentru sportivitate) care sunt doar pe varianta in 3 spite, asa ca va trebui sa accept neajunsul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@adig

E ok configurația propusă, mai puțin jantele de 17..la 40-50k km pe care-i fac anual, am șanse extrem de mari sa le fac praf in vreo groapa marca CNADNR.

Am exemplu concret doi prieteni cu jante de 17 pe FL care au patit-o.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce generalizam? eu spre exemplu in ultimii 7 ani am mers 3 cu roti pe 17 si 4 cu roti pe 18 si n am spart o janta. Asta in conditiile unui rulaj mediu de 25-30k km pe an. Da, galme, pene si/sau taieturi s-au intamplat..dar jante sparte...nu. Si nu merg chiar usor si nici nu ma stresez prea tare cu gropile.

 

Asta cu 17 mi se pare de bun simt pe o masina de gabaritul Octaviei. Ai 225/45 guma care este compromisul ideal dintre look/performante/confort.

 

Parerea mea e sa mergi negresit pe jante de minim 17 pentru vara si iti iei ceva de tabla sau aliaj oe pt iarna. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK,  - si eu am Ilias :) - pai atunci pune jante pe 16" si de diferenta poti lua de exemplu parbrizul incalzit si volan sport in loc de cel clasic. Sau, daca stau bine sa ma gandesc, eu mi-am luat un set complet de jante de tabla + cauciucuri de iarna, noi, chiar inainte de a veni masina :)... Diferenta n-o sa fie deajuns, dar eu cred ca al doilea set de roti sunt o investitie obligatorie, poti s-o treci la cheltuieli de achizitie. Si dup-aia mai este si superskoda.com... 


@adig
E ok configurația propusă, mai puțin jantele de 17..la 40-50k km pe care-i fac anual, am șanse extrem de mari sa le fac praf in vreo groapa marca CNADNR.
Am exemplu concret doi prieteni cu jante de 17 pe FL care au patit-o.

 

Si-acum vin eu si te-ntreb: daca tot faci 40-50K /an, nu ar fi mai nimerit sa alegi 1.6 TDI? Presupun ca acesti km nu-i faci preponderent pe autostrada, ci pe drumuri nationale si europene. In conditiile astea se justifica un motor diesel, cu consum mai mic si cu cuplu bun, care-ti ofera spor la drum. Diferenta la modelul de baza este 300 euro... Think about it! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@frnm...sa intleleg ca ai volan cu padele si e plat+piele perforata?(a 2 a poza pusa de tine). Speram sa fie rotund, mai ales ca in catologul de prezentare (cel tiparit, dar parca este identic celui de pe site in pdf) dar si in diverse review-uri (link, min 5:30  ) volanul e cu piele normala si fara aplatizare.

Deja ti-au dat colegii raspunsul. Si eu cand am comandat masina in catalog era rotund, iar in noiembrie cand am primit masina am vazut surpiza. din fericire pt mine a fost placuta.

Modificat de Frnm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce generalizam? eu spre exemplu in ultimii 7 ani am mers 3 cu roti pe 17 si 4 cu roti pe 18 si n am spart o janta. Asta in conditiile unui rulaj mediu de 25-30k km pe an. Da, galme, pene si/sau taieturi s-au intamplat..dar jante sparte...nu. Si nu merg chiar usor si nici nu ma stresez prea tare cu gropile.

si asta cu galme, taieturi, pene e acceptabil doar pentru a avea un look "sportiv" pe un sedan banal sau pentru a putea sa intri in acelasi viraj cu 125 fata de 120 kmh? Vad ca locuiesti in Mioveni, din pacate starea drumurilor in orasele mari e mult mai rea decat pe interurban. In 215.000 km cu o2&jante 16 am facut o singura galma cand am luat in plin o groapa mare cu margini verticale, noaptea pe ploaie, pe la 90 kmh (multumesc primaria Rm. Valcea pt asta).

Bonus pe langa sensibilitatea anvelopei este transmiterea mai intensa in articulatii a socurilor, deci bani mai des in bucsaraie/amortizoare, la acelasi ritm de mers.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 ...stim ca sunt niste discutii legate fix de gusturile fiecaruia. Daca pana la urma urmei exista o majoritate care spune ca 17 e compromisul ideal  apai poate majoritatea aia are un motiv bine intemeiat. Iar anvelopele XL vor elimina aproximativ 90% din situatiile de mai sus, cu galme taieturi si pene.

 

Nu ma plang de drumuri, momentan sunt foarte ok pe aici si stiu ca in orasele  mai mari e jale ( vad Pitesti, Bucuresti, Valcea destul de des) dar pana acum 2 ani cred ca am vazut cu totii pe la tv cum aratau drumurile pe aici prin Arges. 

 

Nu contest ca exista o sensibilitate mai mare de la 16 la +17  dar sa nu uitam totusi ca e vb de o masina noua, o platforma noua, care permite inclusiv dimensiunea de 19". Asa ca piesele, componentele trenului de rulare sunt gandite atat pentru 16 cat si pentru 19.

 

Pana la urma, cel care scoate banii din buzunar ar trebui sa analizeze astfel de discutii, sa traga concluziile personale si sa decida ce e mai bine pentru el. 

Modificat de cristi511
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • kthor changed the title to Sfaturi achiziție Octavia 3

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!