Jump to content

Sfaturi achiziție Octavia 3


Eto
 Share

Postare recomandată

Si pe mine cum se simte puntea spate pe drumuri cu denivalari mici si dese sau crapate? In unele reviewuri am citit ca ar fi mai "saltareata" si zgomotoasa ca O2...pareri de la proprietarii celor 2 modele (eventual care au condus mult timp cele 2 masini)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am condus O2 deci nu ma pot exprima.

Pe moment O3 am un pic peste 43.000km in bord. Da, la trepidatii se simte/aude, insa nu am resimtit sentiment de "saltareata".

Trebuie sa recunosc, ca pe drumuri proaste/mai proaste o las incet, nu merg ca prin "branza" cu ea. Sunt alte aspecte care poate ma deranjeaza la masina, insa suspensia fixa spate nu este printre primele. In rest predau stafeta de "sfaturi" la altii care au mai multa experienta inclusiv si cu O2

 

Modificat de ToniM
Sters double...
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O2 FL am avut 5 ani. Avea tren de rulare independent pe spate care se comporta intersant... era predictibila era multilink pe spate, pe drum rau la viteze mici iti dadea senzatia de tren de rulare mai dur dar de fapt era setatata mai moale si asta iti dadeai seama in curbe luate mai tare... Momentan am Seat Leon cu suspensie spate identica ca si O3 doar setata un pic mai sport din cauza echiparii FR. Nici macar cu asta nu este saltareata, in curbe pe astfalt uscat sta cu 2 clase mai bine ca si fosta O2, insa pe umed dar mai ales zapada gheata este mai impredictibil... are tendinta de a pierde aderenta dintr-o data(probabil tren de rulare mai dur). Deci cine vrea O3 sa NU faca psihoza din cauza trenului de rulare spate fix, ca la condus normal pentru un sofer normal este insesizabila diferenta fata de ce era pe O2... atat ca sunt alte marci care dau mers mai lin pe drumurile patriei de categoria a doua. Legat de stabilitate nu se poate plange in marea majoritate a cauzelor, chiar se tine bine. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vorbit cu dealerul si mi-a comunicat ca unele modificari pentru MY2017 constau in inlocuirea luminilor din portiere cu benzi reflectorizante (urat!) si atasarea unei umbrele sub scaunul pasagerului... plus ajustarea in sus a preturilor.

Cine a optat pentru pachetul Dynamic: sunt ok, confortabile scaunele sport? (contradictie, stiu insa...). De asemenea daca e adevarat ca se aude benzina din rezervor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu cum sunt scaunele acelea Sport, dar nu cred ca sunt probleme. Oricum insa, daca vrei ca interiorul de O3 sa arate cat de cat decent, acea optiune de vreo 300 EUR sau cat costa, este aproape obligatorie! In echiparea Style este un pic de tragedie la interior..

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@mednick - Scaunele sport sunt foarte, foarte confortabile si ofera un bun sprijin lateral. Drumuri de 6-700km nu pun absolut nici o problema dpdv confort. Singurul aspect oarecum "negativ" il reprezinta vizibilitatea din spate (ma refer la ce vad pasagerii din spate privind in fata, nu la vizibilitatea soferului inspre spatele masinii!), usor obstructionata de constructia "monolitica" a scaunului (tetiera este corp comun cu spatarul). Pana acum nu m-a deranjat rezervorul, Singurele momente cand se percep (extrem de) usoare clipoceli sunt cand nivelul benzinei este intre plin si putin peste 3/4, doar la manevre pe loc si cu radioul oprit. 

Modificat de PaulT
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci de feedback, pentru mine un aspect era faptul ca nu se regleaza tetiera (la O2 o ajustam fie pentru sprijinul complet al capului fie o inclinam astfel incat sa imi sustina doar regiunea cervicala si e foarte comod asa). Insa fix azi am observat ca la O3 nici scaunele standard nu ofera o tetiera reglabila axial nu doar vertical...e de luat in seama pachetul sport in cazul asta. SunSet merita? adica la Negru sau Topaz brown ce as alege eu reflecta semnificativ radiatiile solare?

L.E. Se  merita CANTON? Bugetul fiind limitat, sa renunt la pachetul Dynamic pentru Canton sau se aude absolut ok si pe Bolero cu difuzoare suplimentare?

Modificat de mednick
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunset merita, si dpdv utilitate si dpdv look. In combinatie cu geamurile atermice reflecta suficient. Prin prisma pretului, Canton merita cu prisosinta. Diferenta fata de sistemul stock (verificat pe VRS-ul de test drive, cu ceva vechime si folosit suficient cat sa fie rodat) este mare, desi difuzoarele de pe masina mea inca nu sunt in parametri optimi, avand ore putine de functionare ( masina are o luna). Eu am luat Columbus, dar cred ca strict dpdv calitate sunet cu surse normale (radio, cd audio, mp3...) nu prea sunt diferente si Canton-ul ar trebui sa sune la fel de bine si pe Bolero. Personal consider ca nu merita sa renunti la nici una dintre optiuni (Dynamic si Canton) si mai e o chestie care merita luata fara discutie (volanul sport tesit, cu piele perforata). Sumele nu sunt mari si masina o iei pentru o perioada destul de lunga, plus ca se poate negocia mai bine cu dealer-ul cu cat pui mai multe accesorii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Topaz Brown si Negru sunt culori foarte elegante. Negru este insa pretentios la mizerie. Eu stau in Bucuresti si in afara de alb simplu nu cred ca o sa ma iau vreodata alta culoare la masina: reflecta cel mai bine radiatia solara, se repara usor (si fara eventuale diferente de nuanta) si se combina bine cu Sunset. Iar banii economisiti pot fi bagati in alt optional. Desigur, ar fi oribil ca pe strazi sa vedem numai masini albe :P

Daca as fi in situatia sa aleg intre Canton si pachetul sport Dynamic, as alege pachetul sport pentru confortul scaunelor. In plus, unii forumisti care au optat pentru Canton s-au plans la un moment dat, pe acest topic, de unele zgomote in boxe. Iar Columbus are si unitate CD, ceea ce prezinta un usor avantaj in combinatie cu sistemul audio Canton.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea: tot pentru confortul interior m-as duce in defavoarea sistemului de sunet. Cele 8 boxe sunt destule, nu cred ca se face discoteca in masina, insa daca ai si copii, vezi cum stau cu raul de masina referitor la vizibilitatea din spate cu scaunele sport.

Sunset exista oricum o folie ulterioara (de exemplu deschise, sau poti oricand si nuante mai inchise), pentru bas exista o solutie de bas extra - ai volum destul in portbagaj, exista solutii elegante (vezi solutia lui @corsi) ... insa...scaunele mai greu le schimbi + nu ar mai fi in acelasi material ca si bancheta din spate

Succes la comanda!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 05.05.2016 at 9:00 AM, Michael said:

O alta noutate care ar putea sa apara cat de curand in configurator este suspensia adaptiva (DCC), care va fi disponibila pentru motorizari incepand cu 150 CP, la un pret de 834 euro cu TVA. Pret care va include, desigur, si Driving Mode Selection.

Se poate configura Driving Mode Selection si Dynamic Chassis Control (suspensie adaptiva) la 834 euro cu TVA. Din cate stiu, DCC coboara garda la sol cu 10 mm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Poate cineva sa ma lamureasca si pe mine va rog in legatura cu O3.

Dealerul spune ca 1.8 TSI 4X4 vine cu DSG7 si 2.0 TDI 4x4 vine cu DSG6. Este corect? Am citit pe ici pe colo pareri contradictorii si as dori sa fiu sigur.

Mersi.

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DSG 7 este pe versiunea 4x2. DSG 6 este pe 4x4. DSG7 de pe Octavia nu duce mai mult de 250 NM iar versiunea 4x4 are mai mult cuplu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.8TSI 4X4 vine cu DSG 6 fiindca are cuplu de 280Nm , 4X2 doar 250Nm si din aceasta cauza vine cu buclucasa DSG 7.

2.0TDI avand minimum 340Nm momentan, vine in orice varianta cu DSG 6.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si pe Tiguan cum au pus DSG7 la 340nm?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E alt DSG 7, DQ 500.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristiansen077

Ca fost proprietar de Octavia 3 (11 luni am tinut o), pot spune ca suspensia spate mi s a parut veriga slaba a masinii. Ulterior, am detinut octaia 2 rs 2008 combi, care cu jante pe 18 era peste Octavia 3 (nu era zgomotoasa, nu simteai ce simteai in O3, desi masina era sport). Dupa cele 2, nu am avut ce face si mi am luat O2 facelift 1.8 tsi cu pdg... asta mi a pus capac,...nu am mai rezistat si am revenit la o firma mai slab cotata, dar care este mai aproape de gusturile mele referitoare la suspensii. La O3 am bifat optiunea luminilor ambientale in spate, dar acestea se aprindeau pe rand, cand pe stanga, cand pe dreapta, iar dupa o lovitura gen capac sub scaunul unde nu functiona isi reveneau miraculous, deci nu le recomand. Daca s ar intampla sa imi achizitionez o masina noua, skoda nu s ar afla pe lista masinilor care ar face obiectul. Sper sa nu va impacientati, dar firma asta a fost o dezamagire pt mine, poate datorita asteptarilor prea mari de la o masina de duzina

Modificat de cristiansen077
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai am aflat  ca pachetul Dynamic vine obligatoriu cu jante pe 17". Cum afecteaza tractiunea/confortul, tinand cont ca e cu motorasul de 1.0 tsi? Subiectiv, la O2, cand trec de pe jantele de 15" (de iarna) la cele pe 16", simt masina putin mai lenta in acceleratii...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desi inca nu a testat nimeni 1.0 tsi in ambele ipostaze, cel mai probabil se va pastra aceeasi logica ca si in cazul altor motorizari - accelaratii o idee mai lente si o eventual o directie ceva mai greoaie; iar legat de confort (care e oarecum discutabil) - va fi putin mai scazut in acceptiunea majoritatii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O intrebare stupida din partea mea: ce diferenta in "confort" exista intre 1.0 ... 1.2 ... 1.4 .... Aceeasi intrebare as indrasni si la capitolul directie.... Nu e aceeasi suspensie ?!? Nu e acelasi sistem de directie ?!? Personal, in afara de diferenta de kg care ar putea avea influenta asupra celor 2 aspecte de mai sus, ai mei 2 neuroni nu leaga A de B :(

Multumesc anticipat pentru elucidarea acestui mister pentru mine.

Modificat de ToniM
typos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10 hours ago, mednick said:

Tocmai am aflat  ca pachetul Dynamic vine obligatoriu cu jante pe 17". Cum afecteaza tractiunea/confortul, tinand cont ca e cu motorasul de 1.0 tsi? 

Daca ar fi sa optez pentru Octavia cu suspensie semi-rigida si motor 1.0 TSI, as merge pe jante de 16. Esti sigur ca daca bifezi doar pachetul sport Dynamic e nevoie sa configurezi si jantele de 17? Configuratorul spune altceva: doar daca optezi pentru reducerea data de actiunea pachet Design Style (care include pachetul sport Dynamic) atunci configuratorul iti cere si jante de 17. Dar poate e o greseala in configurator.

Daca as opta insa pentru Octavia cu motor 1.4 TSI, atunci as merge pe jante de 17 si... suspensie adaptiva :)

 

Modificat de Michael
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Michael suspensie adaptiva ? Se poate configura asa ceva pe 1.4 Octavia?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, ToniM said:

O intrebare stupida din partea mea: ce diferenta in "confort" exista intre 1.0 ... 1.2 ... 1.4 .... Aceeasi intrebare as indrasni si la capitolul directie.... Nu e aceeasi suspensie ?!? Nu e acelasi sistem de directie ?!? Personal, in afara de diferenta de kg care ar putea avea influenta asupra celor 2 aspecte de mai sus, ai mei 2 neuroni nu leaga A de B :(

Multumesc anticipat pentru elucidarea acestui mister pentru mine.

Pai nu este :D 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

32 minutes ago, ToniM said:

@Michael suspensie adaptiva ? Se poate configura asa ceva pe 1.4 Octavia?

Suspensia adaptiva este disponibila pentru motorizari de la 150 CP in sus (nu si in echiparea Active). Dar e disimulata in configurator sub a doua varianta a optiunii Driving Mode Selection. Daca in dreptul acestei optiuni vizualizezi Detalii, o sa apara "si Dynamic Chassis Control".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Michael ha, acest aspect nu cred ca era posibil acu ceva timp, probabil ma insel :)

In cazul acesta poate la anul voi ramane la aceeasi caroserie, alta motorizare ^^

Modificat de ToniM
typos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!