Jump to content

Sfaturi achiziție Octavia 3


Eto
 Share

Postare recomandată

@V A L I a spus bine cu diferenta de consum. Pe spritmonitor intre motoarele 2.0 TDI 150 si 1.4 TSI 150, cu transmisie manuala este diferenta de 1.02 l/100 km in medie, in favoarea diesel.

Conform configuratorului diferenta de pret este 1950 Eur.

Acum... calculele raman sa fie facute de cumparator :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 hours ago, CristiALF said:

La 25-30k pe an, financiar este mai avantajos sa iei diesel. In maxim 1.5 ani scoti diferenta de pret de la achizitie.

 

Cum ai socotit?! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adevarat, am fost un pic neatent: am ramas cu gandul la 1.8 TSI (ca s-a vorbit despre el) + ca vad ca diferenta dintre 1.4 ACT si 2.0 TDI este de 2000 EUR aproape -> mult ! 

Intre 1.8 insa si 2.0 (diesel) -> este cum am spus :P 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din calculele facute de mine in urma experientelor avute de userii de pe acest forum am socotit ca un 6% ar fi un consum realizabil pentru 1.4. In momentul de fata eu fac numai din naveta 2000km pe luna si consum acuma 100litri de motorina/luna (cam 5%). La benzina as consuma 120 litri. Diferenta ar fi cam de 1500 lei pe an (adica cam 330 euro). La 2000 euro diferenta intre motorizare diesel si motorina ar iesi amortizare in 6 ani nu? Hai sa zicem ca scot 6,5 cu toate ca drumul meu de naveta este lejer mai deveme de 5 ani nu amortizez diferenta din diesel...la care mai adaug problemele specifice motorului diesel. 

Cam aspectele astea le-am avut in vedere pana acum pt alegerea motorului 1.4 tsi. Pare un motor fiabil... putini useri sau plans de el si probleme am vazut ca sunt mai mult la consumul de ulei.

Octavia 3 il descrieti ca un model reusit...destul de matur, inchegat si per ansamblu fiabil. Pana acum nu prea am gasit alta varianta pe la alti producatori.

 

L.E. Poate un megane sedan??

Modificat de aba81
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mare grija pentru că Sedanul e făcut pe alta platforma fata de hatch-ul abia lansat. E o mașină net inferioara. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Megan sedan se fabrica in Turcia mare grija !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca ati trecut la consum, m-a chinuit putin talentul si v-am atasat un Excel, sa va faceti o idee cu cat iesi mai "scump" daca iti iei un benzinar. Calculul e facut la 5 ani dar si la 7 ani, depinde cat aveti de gand sa pastrati masina, pentru 25.000 km anual (15.000 urban, 10.000 extraurban), comparativ intre 1.4 TSI si 2.0 TDI, ambele 150 CP

Concluzia e simpla:

Economisesti 289 Euro la benzina in 5 ani

Pierzi 376 Euro la benzina in 7 ani. Dar ai sute alte avantaje la benzinar :))))) Nu am luat in calcul asigurarea care este mai ieftina la benzina deci probabil veti ajunge la acelasi pret.

De ce v-ati cumpara Diesel? Unde e logica oameni buni? Benzinarul se incalzeste mai repede, este mai silentios, se misca mai bine, la diesel te doare capul cu Ad Blue si filtrul lui peste.... Explicati-mi si mie ca sa inteleg...

PS: Daca nu puteti descarca tabelul si aveti nevoie de el vi-l pot trimite pe mail. Am aplicat cateva formule simple, e de ajuns sa schimbati datele care va intereseaza si suma totala se va actualize automat.

TSI vs TDI.xlsx

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci teoretic nu m-am inselat cu rationamentul meu. Adevarul ca zgomotul de utilaj agricol a inceput sa ma deranjeze. Cateodata am chef sa vin mai pe silent de la munca :) Un sunet mai rafinat al motorului ar fi un avantaj in plus. De motorul 1.3 multijet de la Fiat am fost multumit dar zgomotul de diesel persista si in interior la turatii mari ....sau nu e bine izolata fonic masina :). 

Modificat de aba81
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De unde ai scos-o pe asta cu ad blue la 2.0 TDI de 150 cp ? Ca eu am motorizarea asta si nu folosesc ad blue pt ca nu este prevazut motorul sa functioneze cu ad blue . In viata reala sunt 2 litri diferenta diesel vs benzina . Unii poate prefera cuplul de la un diesel fiecare cum crede de aia sunt si diesel si benzina .  Vrei benzina cumpara nu critica deciziile altora fiecare face ce vrea pe banul lui

 .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu critic nimic, doar incerc sa inteleg. Cu informatiile pe care le am eu, plus celelalte de la tine si de la altii care probabil stiu mai multe decat mine, ajungem la o concluzie finala ;) Nu inteleg de ce te-ai suparat atat de tare, nu intentionez sa conving pe nimeni ca parerea mea este cea mai buna, din contra, astept critici constructive ca sa intelegem cu totii de pe acest forum ce e mai bine: benzina sau motorina.

de asemenea, chiar daca ar fi mai bine pe benzina si omul vrea motorina din motive personale, e alegerea fiecaruia. Nimeni nu da cu parul ;)

Cu Ad Blue ai dreptate, asta sa-mi fie pacatul :)

Modificat de Liviu_sbn
Greseli de ortografie si am mai adaugat niste idei
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma dau pe mine exemplu: nu dau 2 lei pe toate calculele alea facute intr-un excel!

Există acel moment în viața unui șofer în care cuplul unui diesel te va scoate dintr-o situație potential fatală. Pentru motivul asta din păcate niciun motor pe benzina de cilindree mica nu va fi suficient pentru mine. Fac ceva pe aia 300e economisiți în 5!!! ani. 

Mașinile se cumpără după nevoi, dorințe și efectiv cerințe de siguranță, nu făcând un excell iar bugetul se adapteaza in mod corespunzător.

 Un motor mai puternic înseamnă siguranța ta si a familiei tale. Iar pe astea nu le pui intr-un tabel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce remarc eu la colegu' cu excelu' (poate gresesc si ma corecteaza cineva) in afara de manipularea consumurilor reale si ipoteza usor hazardata a kilometrajelor, este ca uita sa factorizeze in diferenta de cheltuieli si pretul mai mare al benzinei, care e de circa 80 de euro pe an in calculul si cu preturile lui, ca sa nu mai spun ca nu se ia in calcul devalorizarea. Si uite-asa, tot din condei, devine dizelu' mai rentabil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cristi, sunt total de accord cu tine, eu am facut un table care sa reflecte strict niste calculi. Cand iti cumperi o masina nu iei in considerare doar niste calculi, ci si toti acei factori de care povestesti tu si multi altii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai atunci sa ne lamurim: 250 cuplu la 1.4 si 320 parca la 2.0. Acceleratia 0-100 e la fel. Plajele de turatie pt putere maxima 4500-6000 pt 1.4 si 3500-4000 2.0. diferenta de 70 nm intre motorizari e posibil sa iti salveze viata sau nu. Depinde la ce viteza te afli :) Nu suntem pe sosele goale ca sa poti redresa...ma se circula pe contransens. Plus ca ai cuplul asta la un motor diesel perfect sanatos si curat. Dupa o perioada se mai pierde din putere...egr...filtre particule...injectoare etc. La asta m-am gandit cand am punctat avantajele acestui motoras. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Dragos: nu am luat in calcul multi factori, fiindca nu fac un raport pentru NASA, ma interesa asa in mare, plus sau minus cei 80 de Euro chiar nu conteaza pentru mine. La fel cum nici cat consuma masina, atata timp cat nu se duce mult peste 10 in oras nu ma afecteaza cu nimic la bugetul lunar :)

Diferenta intre benzina si motorina este de 50 de bani pe litru daca nu ma insel, si chiar daca ma insel, e nesemnificativa...

Eu nu spun nimanui sa-si ia benzinar fiindca tabelul ala asta concluzioneaza (in linii mari). Doar vreau sa ajut alti utilizatori sa poata sa ia o decizie. Ia informatiile alea de acolo, sau si le modifica dupa cum considera, plus mai ia si parerea ta si a altora, pareri foarte pertinente chiar in legatura cu diesel-ul, si in final trage o linie si ia o decizie. Sub nicio forma nu incurajez sa se ia decizia doar pe baza acelui table. De aia am si intrebat si cerut explicatii cu ce e mai bun diesel-ul fata de benzina, fiindca nu sunt mare cunoscator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci la datele pe care le-am dat pana acuma e ok 1.4 sau ba....iau teapa sau nu? Userii cu 1.4 regreta ceva in alegerea facuta:)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa e, e nesemnificativa cu 400 de euro pe 5 ani, deci demonteaza concluzia scrisa cu semne de exclamare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

340nm la 2.0 tdi. Intradevar, poate că hârtia e mai darnică pentru benzinar insa in viața reala, pe drumurile pline de orice, în marea majoritate a timpului ne vom afla in zona 1600-1900 rpm unde un benzinar mic turbo e...degeaba. 

Din moment ce vorbim de achiziții de mașini noi atunci facem comparații cu masini de același calibru si mai ales din aceeași generație.  

La o utilizare preponderent citadina, cu mici devieri în extraurban tsi-ul e clar varianta mai buna. Problemele apar când, având Octavia adică o mașină spațioasă, bagi 4 sau 5 persoane + bagajele aferente...eh..in momentele alea dieselul își cam scoate banii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

11 minutes ago, vdragos said:

in afara de manipularea consumurilor reale si ipoteza usor hazardata a kilometrajelor

Consumurile sunt atat la DIESEL cat si la BENZINA cele  date de producator, nu am manipulate deloc. Kilometrajul e personalizat pentru cati km fac eu annual, atat in oras cat si in afara. Iar acel tabel ajuta utilizatorii sa si-l personalizeze.

PERSONAL, devalorizarea nu o iau in considerare, la fel, peste 7 ani o sa ma doara fix in cot ca pierd 1000 de Euro sau 2000 in 7 ani fata de cat as pierde la motorina. Vorbim de 7 ani, nu de cateva luni de zile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la incarcatura mare ai avantaj diesel nimic de obiectat...nu am precizat ca  circul 90% singur si doar in concediu si cumparaturi cu sotia. Un coleg chiar facea o gluma ca mi-ar trebui masina cu un scaun pe mijloc :))

Oricum apreciez fiecare parere si va multumesc!Sunteti useri cu destula experienta pe acest forum.

Modificat de aba81
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru colegul Liviu:  inițial zici ca e mai rentabil benzinarul ca ieși cu 300e în plus dar în următorul post zici ca nu te intereseaza că pierzi 1-2000 euro din devalorizare, pe aceeași perioadă de 5 ani. Cum e pana la urma?

1.4 tsi e un motor foarte ok  dar pus pe o caroserie de hatch. 

In lumea reala, 2 tedeiul meu are 7.3℅ la pompă, de la 4.4℅ declarat. Masina de 1350kg, circulat 90℅ din timp singur, viteza medie undeva la 60kmh, 29100 km/an.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristi511 destul de mare consumul pentru un motor atat de laudat.Totusi userii cu 1.4 care declara consumuri de maxim 6,5 tot la o medie de aprox 60!!! Ce sa mai cred?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Arunca un ochi pe topicul de consum de pe subforumul Seat sa vezi ce consumuri de "poveste" scoate tedeiul meu. 

La un calcul simplu am băgat motorina de peste 10.000 ron de cand am masina. Asta pentru amatorii de cifre.

De asta e bun cate un dus rece. Personal sunt sceptic când vine vorba de consumurile alea de 5-6℅ pentru 1.4 tsi, mai ales pe caroserii de 4.5m sau mai mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@cristiPai asta e concluzia, ca iesi mai rentabil, asta nu inseamna ca vreau benzinar doar  datorita acestui fapt. E doar unul dintre factori. Puteam sa ies mai scump cu benzina si cu 1000 de Euro ca tot ma lasa rece dieselul PER ANSAMBLU.

Si uite cum din niste pareri colegul nostru isi face o idee daca merita sau nu sa-si ia 1.4 TSI. Criticati constructiv oameni buni, fiecare parere e apreciata! Nu mi-am facut cont aici sa ma cert cu nimeni, din contra ;) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diesel versus benzină pe un subiect de sfaturi de achiziții?! :scratch:
Sper că nu trebuie să umblăm la unelte... :mop:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!