Jump to content

Sfaturi achiziție Octavia 3


Eto
 Share

Postare recomandată

Am facut test cu acest motor atat in oras cat si in afara orasului si a fost destul de zvelt simtindu-se bine cuplul.

In cei 150 km pe care ii avea masina obtinuse un consum mediu de 6,6 l/100km.

Motorul este destul de bine izolat fonic, cutia avand 6 trepte in regim de croaziera inafara orasului sta destul de relaxat.

La relanti din afara masinii motorul are un tzacanit dar cred ca e ceva obisnuit la motoarele in 3 cilindri.

Daca mai ai ceva intrebari punctuale incerc sa raspund.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Povestea este cam asa : Am facut drive test cu O3 Tsi 1.4, TDI 1.6, TDI 2.0. Toate 3 echipate Style. Motorul care mi-a placut cel mai mult a fost 2.0 TDI dar in acelasi timp si singura masina cu Driving mode selection, evident data pe modul sport. Tot cea cu motor de 2.0 a fost singura masina cu suspensie sport si jante de 17 inch.

Intrebarile mele sunt :

Merita acea suspensie sport cu jante de 17inch? Mie mi-a placut in comparatie cu celelalte, suspensie normala, jante de 16 inch. Dar in acelasi timp am luat o groapa care mi-a dat un croseu in rinichi. Poate o suspensie sport cu jante de 16 inch ar fi mai potrivita?

Driving mode selection (modul sport) pe 1.4 TSI si/sau 1.6 TDI ar fi de ajuns cat sa nu merite diferenta de 1500 euro pana la 2.0 TDI?

Multumesc aniticpat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Ca posesor de O3 Elegance 2.0 TDI 150 CP MY 2015 iti recomand cu incredere sa mergi pe 1.4 TSI ACT la motorizare. Este imbatabil la consum si dinamica. Daca iti permiti, Driving mode selection cu DCC (800E) te va ajuta sa iti reglezi amortizoarele la suprafata de rulare si nu vei mai avea probleme cu spatele. Eu am jante pe 16 si suspensia tot tare mi se pare.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca esti prima persoana de pe acest forum care pune 2.OTDI-ul de 15O CP in fata 1.4TSI 15O CP... eu le stiu pe amandoua ca in familia foarte apropiata le am pe amandoua motorizari... Drive Selection este fain... extraurban doar Sport ca altfel efectiv ai degeaba aceste motorizari... legat de suspensia sport iti zic ceva interesant. Suspensia sport desi este mai joasa cu 1.5cm, dar are arcuri mai puternice si masina nici macar la incarcare mai puternica nu se lasa asa in jos. In timp ce cea normala desi sta mai sus, la incarcare se lasa in ultimul hal, stiu ca am avut Octavia...si chiar azi a semnalat cineva pe forumul marcii... in rest da,  masina devine mai rigida si o sa simti orice denivelare si gropi...eu am acum Leon FR 2.O TDI si stiu ce zic ca in rest are acelasi tren de rulare sport ca si O3 cu cea sport... insa 2.O TDI iti recomand doar daca faci drumuri multe extraurban ca DPF-eul EU 6 este foarte nasol la aceasta motorizare si se infunda foarte repede, iar ca reprize 1.4TSI si acesta au aceleasi reprize doar ca redau altfel, TSI-ul este mai fin... si la mers tare TSIul consuma ceva mai mult dar diferentele nu mai sunt mari... eu daca nu as umbla atat cat o fac acum as lua benzinarul. La 1.6TDI sper ca nu te-ai gandit serios pe langa motorizarile mai inainte discutate...Alegere usoara iti doresc! + RCA de doua ori mai scump la excrocii de la asigurari pe ce, cu 1.4TSI de 15O nu la fel te poti duce???? Taxe iarasi mai mari... revizie mai scumpa desi acolo cred ca numai litrul ala de ulei ar fi in plus...

Modificat de Andrei1980
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am DCC si mi se pare o inutilitate draguta, cit credeti ca o sa va jucati cu butonul ala? Inca un buton de apasat ca sa mergi cu masina? Nu are nicio logica, pe mai toti deranjeaza SS ca trebuie dezactivat la fiecare cheie dar nu deranjeaza DCC ca trebuie sa-l butonezi functie de mood ... Iar vis a vis de fiabilitate, e bine de stiut ca avem colegi pe forum care au avut probleme cu amortizoarele DCC cam devreme, iar una bucata amortizor e in jur de 20 de bulioane si la platforma MQB inca nu se gaseste nimic aftermarket ... Iar la PQ 35 se gaseste un singur tip aftermarket la 8 bulioane, doar pe spate. Asa ca masurati de mai multe ori si taiati o data.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

20 hours ago, Andrei1980 said:

Cred ca esti prima persoana de pe acest forum care pune 2.OTDI-ul de 15O CP in fata 1.4TSI 15O CP... eu le stiu pe amandoua ca in familia foarte apropiata le am pe amandoua motorizari... Drive Selection este fain... extraurban doar Sport ca altfel efectiv ai degeaba aceste motorizari... legat de suspensia sport iti zic ceva interesant. Suspensia sport desi este mai joasa cu 1.5cm, dar are arcuri mai puternice si masina nici macar la incarcare mai puternica nu se lasa asa in jos. In timp ce cea normala desi sta mai sus, la incarcare se lasa in ultimul hal, stiu ca am avut Octavia...si chiar azi a semnalat cineva pe forumul marcii... in rest da,  masina devine mai rigida si o sa simti orice denivelare si gropi...eu am acum Leon FR 2.O TDI si stiu ce zic ca in rest are acelasi tren de rulare sport ca si O3 cu cea sport... insa 2.O TDI iti recomand doar daca faci drumuri multe extraurban ca DPF-eul EU 6 este foarte nasol la aceasta motorizare si se infunda foarte repede, iar ca reprize 1.4TSI si acesta au aceleasi reprize doar ca redau altfel, TSI-ul este mai fin... si la mers tare TSIul consuma ceva mai mult dar diferentele nu mai sunt mari... eu daca nu as umbla atat cat o fac acum as lua benzinarul. La 1.6TDI sper ca nu te-ai gandit serios pe langa motorizarile mai inainte discutate...Alegere usoara iti doresc! + RCA de doua ori mai scump la excrocii de la asigurari pe ce, cu 1.4TSI de 15O nu la fel te poti duce???? Taxe iarasi mai mari... revizie mai scumpa desi acolo cred ca numai litrul ala de ulei ar fi in plus...

Salut,

Referitor la comparatia 1.4 TSI 150 - 2.0 TDI 150, iti pot spune ca am facut un drive-test cu un Leon FR cu 1.4 TSI ACT 150 la cateva luni dupa ce am luat Octavia 2.0 TDI si la sfarsitul testului am cam regretat alegerea motorului diesel de 2L. Motorul 1.4 TSI m-a impresionat la toate capitolele. Trage incredibil, in brosura TSI este mai rapid cu doar 0.3 s fata de 2.0 TDI la sprintul de 100kmph dar pe sosea este mult, mult mai fasnet intrucat nu se simte turbo-lag-ul la fel ca la TDI, are un consum exagerat de mic cand mergi pe tempomat cu viteze la care ACT este activ, nu ai treaba cu regenerarea DFP. Urmatoarea Octavia pe care o voi cumpara va fi cu acest motor (sau cu urmasul lui de 1.5 L). Motorul 2.0 TDI este rentabil acum doar daca tragi greutate foarte mare dupa tine, rulota / remorca, etc.

Modificat de bogdanmazilu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Absolut de acord cu cele descrise mai sus. La mers finut 1.4TSI ACT consuma mai putin ca 2.0TDI 150 CP. Doar la mers tare se iveste un consum in favoarea TDI dar nici acolo nu cu mult(maxim 1%). Doar cu masinile incarcate bine si pornit AC iese mai bine TDI la cuplu... in plus 1.4TSI ACT are cutia mai bine etajata daca vorbim de cea manuala. La dsg insa dieselul are DSG 6 pe ulei si benzinarul DSG 7 pe uscat care este mai nereusit atat prin finete schimb viteze cat mai ales lipsa fiabilitate...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine punctat, daca vrei TSI cu tractiune fata si cutie automata lucrurile sunt mai complicate intrucat DSG7 are un istoric dubios. Si asta cred ca este cam singurul dezavantaj major al lui 1.4 TSI 150 fata de 2.0 TDI 150. Fiabilitatea pare a fi cam la fel la ambele motoare.

Modificat de bogdanmazilu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu iti zic atat: in loc de 2.0TDI mergi pe 1.8TSI si nu o sa regreti alegerea facuta cat o sa tii tu masina. Iesi cu 1K eur mai ieftin, motorul e mult mai rafinat, are reprize foarte bune, nu ai batai de cap cu DPF si bonus: se incalzeste mai repede iarna :). Diferenta mare la consum o sa simti doar daca mergi mult in afara orasului. Daca o freci mult prin oras diferenta o sa fie undeva la 1-2l / 100km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 minutes ago, barqqsanu said:

Eu iti zic atat: in loc de 2.0TDI mergi pe 1.8TSI si nu o sa regreti alegerea facuta cat o sa tii tu masina. Iesi cu 1K eur mai ieftin, motorul e mult mai rafinat, are reprize foarte bune, nu ai batai de cap cu DPF si bonus: se incalzeste mai repede iarna :). Diferenta mare la consum o sa simti doar daca mergi mult in afara orasului. Daca o freci mult prin oras diferenta o sa fie undeva la 1-2l / 100km.

Adevarat, 1.8 TSI este alegerea optima daca vrei performante maxime dar nu vrei sa dai banii pe vRS. Mai vine standard si cu suspensie independenta pe spate si deci ai un plus de confort la rulare. Un mix frumos pentru un sofer cu ceva experienta in spatele covrigului.

Daca esti limitat la buget, vrei un consum de diesel si iti sunt suficiente cele 8 secunde pentru sprintul 0-100, 1.4 TSI este best-buy.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 20.06.2016 at 11:56 AM, Andreescu77 said:

cristiansen077, da, varianta Style are xenon. Din punctul meu de vedere Style, la Octavia, este cea mai bună alegere pentru că are o echipare destul de echilibrată. În ceea ce privește opționalele, fiecare și-o configurează, peste stoc, în funcție de buget, nevoi și gusturi, care nu pot fi comentate. Același lucru l-aș putea spune și despre motorizare și cutia de viteze.

Mie mi-a venit mașina, este la dealer (m-a chemat să o văd și m-am conformat), dar de intrat în posesia ei intru tocmai săptămâna viitoare, cred că undeva pe 27-28, când vor fi gata toate formalitățile vizavi de mult așteptatul și trâmbițatul program REMAT.  

Eu pe a mea, 1.4 tsi, Style, argintie, manuală, am scos-o la 17.300, cu rabla, la începutul lui aprile. Peste stoc am pus doar volan multifuncțional îmbrăcat în piele, geamuri spate și lunetă în nuanță închisă, senzori parcare spate, pregătire telofon cu Bluetooth, proiectoare de ceață fumurii, Bolero MIB2 de 6.5”, elemente suplimentare protecție șasiu, iluminare spațiu picioare față/spate.

Altceva nu m-a interesat.

@Andreescu77 mi se pare ca ai scos un pret f bun pt nivelul de echipare. Poti sa ne spui de la ce dealer ai primit oferta respectiva si daca ai folosit ceva tehnici speciale de negociere?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1,8TSI pret 20.200EUR style+pachet drumuri grele+stergator luneta

Am vrut un "upgrade" fata de 1,6 benzina Renault si Toyota conduse pina acum si pot sa confirm ca "se simte" si din punctul meu de vedere merita.

Ca alternativa am avut oferta de Toyota Avensis 1,8 benzina, 22.000EUR cu ceva optionale in plus fata de Skoda.

De ce Skoda:

- portbagaj mai mare si mai accesibil (copil mic 1,5 ani) 

- putere mai mare 180 vs 147 CP pe o masina mai usoara. M-am temut de comparatia cu masina veche Megane 1,6 107CP super usoara (renault-ul avea 1040Kg )

- am o Toyota Auris cu o gamada de "mici probleme" la 8 ani si 65.000 km (+ ieri a rupt cureaua de accesorii)

 

Am 2 intrebari:

- motorul se simte in pedala de ambreiaj . Nu tremura/nu deranjeaza... dar simti cum se invirte motorul... pe masinile vechi nu am intilnit

- turbina are "lag", adica daca apesi hotarit la 2000-220RPM te "impinge in scaun" de 2 ori. Din nou, nu deranjeaza, dar nu am termen de comparatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

kosmix, nu am folosit nicio tehnică specială de negociere iar mașina am luat-o de la Avia Motors Pantelimon. Am obținut acest preț pentru că, repet, nu am pus pe ea peste stoc decât ceea ce mi-a trebuit. Nimic în minus și nimic în plus pe care să dau banii de pomană. Am ținut cont de sfatul dealerului vizavi de ceea ce merită și ceea ce nu merită să pui pe mașină peste ce are ea ca și nivel de echipare.

Personal, îi sfătuiesc pe cei care doresc să-și comande o Skoda, să și-o configureze în așa fel să nu pună pe ea lucruri care nu le vor folosi sau nu le  vor fi utile ca apoi să regrete banii dați.

Exemplu, eu nu i-am pus navigație pentru că n-aș fi avut nevoie de ea (predominant o folosesc în oraș iar afară doar în vacanțe) și să dau 300 și ceva de euro numai de dragul de a o avea, n-avea rost. Pentru asta folosesc mobilul și pe ăsta destul de rar.

 

 

 

 

 

 

 

Modificat de Andreescu77
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Colegii. Motorul de 1.2 TSI fara fata la 4 persoane ? Adică te poti baza in depasire daca dai drumul la AC banuiesc ca nu se gatuieste. Am un prieten bun care vrea sa isi cumpere acest motor. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se simte cand e masina incarcata (dar defapt la ce masini nu se simte...).  La depasiri pe drumuri nationale trebuie sa retrogradezi, folosesti trapta 3 pentru depasiri mai in forta. Pe autostrada nu ai probleme.

Depinde mult si de ce masini a condus inainte cat si de stilul lui de condus.

Recomand drive-test ca sa isi faca o parere obiectiva.
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

12 hours ago, lucaflo26 said:

Colegii. Motorul de 1.2 TSI fara fata la 4 persoane ? Adică te poti baza in depasire daca dai drumul la AC banuiesc ca nu se gatuieste. Am un prieten bun care vrea sa isi cumpere acest motor. 

Salut. Eu am motorul de 1.4 TSI 150 CP si se comporta foarte bine cu masina incarcata (4 persoane plus bagaje). Daca ar fi sa aleg din nou, as lua 1.2 TSI fara sa stau pe ganduri, mai ales ca majoritatea timpului circul singur sau maxim 2 persoane + bagaje. Parerea mea este ca motorul trebuie ales in functie de scenariul de utilizare cel mai des folosit, de aceea 4 persoane plus bagaje este, in cazul meu, exceptia. La fel ca @V A L I recomand test drive ... cu 4 persoane :). Bafta la achizitie !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Am și eu două întrebări.

Prima. - La motorul de 1.4 tsi și tip de combustibil minim 95, ce îmi recomandați pentru o funcționare optimă a motorului, un plus de putere și reducerea consumului? 98 sau 100?

Pănă acum, de când am luat-o, aproximativ o lună și jumătate, am alimentat-o cu benzină ecto sport 98 de la Lukoil. Merge excelent dar vreau să știu dacă pot folosi și combustibil cu cifra octanică mai mare de 98.

A doua. - La cutia manuală, este normal acel zgomot, ”agățare”, de introducere în treaptă? Există posibilitatea ca acest lucru să fie din cauza faptului că ”unealta” este nouă urmând în timp să se ”lase”? Ea intră foarte bine în viteză dar face acel mic zgomot ca și cum ai arunca-o în viteză și nu ai introduce-o ușor. Nu mă îngrijorează, doar mă strezează puțin pentru că nu știu ce-i. Zgomotul, din câte se pare, este de la manetă.

Mulțumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prima întrebare nu sună deloc OK întrucât riscă să declanșeze un "versus" între benzinele normale și cele premium. Există deja topic pentru așa ceva deci dacă se va ajunge la astfel de discuții voi fi nevoit să le ascund.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Andreescu77

Prima. Incearca si benzina premium Petrom, Rompetrol, Mol, OMV, minimum 2 plinuri de fiecare. Masina ta e noua, cred ca dupa ce termini rodajul ar trebui sa incerci testul cu benzinele premium. Incearca si benzina de 95 pentru mers in Bucuresti, comparativ cu celelalte.

A doua. Masina este noua, daca nu te deranjeaza, mai dai un ragaz, poate dispare. Daca nu, si se agraveaza, este in garantie, mers la reprezentanta.

@kthor. Stiind ca discutiile sunt lungi, pareri subiective, etc., poate un topic de genul "Benzina pentru TSI (doar)generatia EA211" nu ar fi chiar o greseala. Topicul mentionat de tine e cam vechi, ceva nou nu ar fi totalmente inutil. Nu consuma hartie, citeste cine vrea...

Modificat de Alunakis
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

În manualul de utilizare se specifică faptul că benzina cu cifră octanică mai mare se poate folosi fără restricții iar la autovehiculele cu benzină COR min. 95, așa cum este al meu, utilizarea benzinei cu cifră octanică mai ridicată decât COR 95 poate duce la sporirea  puterii și la diminuarea consumului.

Muțumesc pentru răspunsuri. Precizez de la început, vizavi de cobustibil, că nu doresc polemică ori pornirea unor discuții subiective. Aveam unele neclarități pe care le doream lămurite. Mă voi limita la a proceda precum cele menționate în manualul acesteia de utilizare.

Întrebarea era adresată în contextul în care curiozitatea mea este cifra octanică maximă pe care aș putea-o folosi.

În ceea ce privește schimbătorul, am să-i mai dau răgaz în speranța că acesta se va ”lăsa” și acel mic zgomot va dispărea.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Andreescu77

Da, asa este trecut in manualul de utilizare la benzina "min.95". In tot grupul VAG, doar in manualele de utilizare Skoda si Seat Toledo, apare aceasta precizare. In celelalte se spune ca se poate folosi benzina cu cifra octanica mai mare, fara alta precizare (doar in manualul VW, se precizeaza ca nu aduce nici un avantaj folosirea benzinei cu CO mai mare). Motoarele sunt aceleasi, unele facute la Mlada Boleslav, dar... Probabil difera maparea, doar ei stiu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Buna. In aceasta perioada vreau sa schimb masina si poate revin in grupul VAG(si acum regret greseala ca am vandut G5-ul cumparat nou dupa doar 3 ani) iar Octavia este printre modelele care imi plac. A aparut o ocazie pt un 1.4 TSI de 140 cp din 2014, dar nu stiu daca mai sunt probleme cu acest motor. Problema lantului/curelei s-a rezolvat? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are lant, are curea cu interval extins de schimbare. Maninca nitel ulei daca te dai la ea, alte probleme nu ar fi. Si mai au ceva zgomote tehnologice la cutiile manuale.

Modificat de vdragos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru o parare mai obiectiva iti recomand topicul dedicat 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor,

Plecand de la premisele:

- benzina;

- cutie automata

- istoric dubios DSG 7

Pareri/sfaturi:

- 1.4 TSI DSG7 sau 1.8 TSI 4x4 DSG6?

- DSG6 de pe 1.8TSI 4x4 e "umed" (aici voi discuta si cu dealer-ul sa obtin confirmarea lui in scris)

Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!