Jump to content

Intake Manifold Pressure ?!


voinea
 Share

Postare recomandată

Verifica sistemul de admisie si cauta neetanseitati, in special pe la coliere si/sau coturile racordurilor de cauciuc. Verifica si intercoolerul.

P.S. Posteaza si fisierul csv sau excell-ul cu logul (merita vazut si cum incearca ECU sa compenseze oscilatia presiunii de supraalimentare)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

credeam ca problema a disparut dupa ce am curatat valva N75.

DAR N E ASA.

Acum nu mai variaza. In momentul care presiunea este prea mare nu se mai accelereaza. Deci la full trothle se tureaza normal pana la 120/h dupa care stop. Iau piciorul de pe acceleratie si incep din nou, ajung la 130 si tot asa...

Dupa ce am suflat pe furtunul care comand by pass-ul si-a revenit la simptomele dinainte. Adica oscileaza la full trothle.

Nu am avut computerul sa fac un log.

Cred ca pana la urma trebuie sa desfac si eu turbina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica inainte de a demonta turbina daca nu cumva circuitul pneumatic de comanda intre N75 si actuatorul Wastegate-ului "rasufla" sau daca nu cumva membrana "ciupercii" este fisurata. Oricum primul lucru pe care l-as recomanda este schimbarea furtunelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica inainte de a demonta turbina daca nu cumva circuitul pneumatic de comanda intre N75 si actuatorul Wastegate-ului "rasufla" sau daca nu cumva membrana "ciupercii" este fisurata. Oricum primul lucru pe care l-as recomanda este schimbarea furtunelor.

pai ca sa pot ajunge la membrana ciupercii trebuia sa demontez turbina. este o pozitie acolo de nu am cum sa ajung la ea.

Oricum pargia actionata de ciupeca nu o pot misca cu mana.

Celelalte furtune le-am veruficat dar nu le-am schimbat, dar voi face aceasta operatie imediat ce am timp sa ajung la Porsche sa cumpar.

Furtunul care merge la ciuperca nu pot sa-l schimb din cauza pozitiei.

Logul de deasupra arata asemanator cu cel al lui alexrosiu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ceea ce am observat in urma compararii graficelor cu altele mai vechi este ce desi N75 da comanda de scadere a presiunii totusi presiunea pe turbina creste dupa care intra in vrie si face oscilatiile alea.

Deci:

Ori furtunul care comanda ciucerca este fisurat

Ori furtunul care baga presiune in N75 este fisurat.

Ciuperca sparta sau blocata.

O sa incerc inainte de toate cu un alt N75 de la o masina OK cu toate ca din concluziile de mai sus N75 nu are nimik.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ciuperca blocata, probabil. La mine asta a fost. Se da jos ciuperca, se misca tija cu fortza, apoi se golesc eventualele resturi de rugina prin micul orificiu de pe lateral. Eu zic ca merita incercat. La mine a mers

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU E NEVOIE SA DAI JOS TURBINA ca sa ajungi la actuator (ciuperca). Dai jos scutul si te inghesui, dar se poate. Actuatorul este fixat in doua suruburi de corpul turbinei. Trebuie sa ai grija cum tragi de ele ca sa nu le rupi. Se desfac destul de repede, fiind scurte, aprox 1.5 cm, desuruband cateva grade la fiecare miscare, datorita spatiului de manevra redus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Furtunele se verifica montand un vacuum-metru sau cu degetul.

Daca spui ca nu se misca tija actuatorului, atunci este clar ca problema este mai "jos", adica in zona turbinei. Ori actuatorul (cel mai probabil), ori mecanismul intern al vanelor blocat.

In ambele cazuri nu trebuie sa-ti faci probleme prea mari, pentru ca se rezolva fara cheltuieli mari, dar cu ceva munca.

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alex, eugen are motorul 1Z, turbina este cu wastegate nu cu vane variabile iar comanda este facuta chiar de presiunea de supraalimentare si nu de vacuum. Principiul de functionare este asemanator cu diferenta ca wastegate-ul "deviaza" gazele de evacuare pe un alt traseu cand turatia turbinei trebuie sa scada.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, my mistake.

In orice caz eu ii recomand lui Eugen sa verifice actuatorul, ca un prim pas.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, my mistake.

In orice caz eu ii recomand lui Eugen sa verifice actuatorul, ca un prim pas.

multam. Pozitia este super incomoda. Sper sa pot sa-l desfac. va tin la curent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, my mistake.

In orice caz eu ii recomand lui Eugen sa verifice actuatorul, ca un prim pas.

am verificat aseara actuatorul si am reusit sa-l misc. Nu cu mana intr-adevar ci cu ajutorul unei parghii. Merge la fel chiar si dupa 20 de miscari inchis-deschis. Deci e OK.

Problema: Cand actuatorul primeste presiune (deci impinge tija) se duc gaze la turbina sau fac by pass.??

Nu resusesc sa-mi explic fenomenul.

Nu inteleg daca nu primeste presiune, sau cand N75 trebuie sa scada presiunea nu o face.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uite un test usor de facut.

Cu ajutorul unei pompe de umflat cauciucuri dotata cu manometru, creste presiunea catre actuatorul turbinei. (deconecteaza furtunul de la n75 si racordeaza-l la pompa) daca tija se mistca in jurul valorii de 1bar totul este OK cu actuatorul wastegate-ului, daca nu atunci ori pierzi presiune pe furtun, ori actuatorul/parghia clapetei agata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uite un test usor de facut.

Cu ajutorul unei pompe de umflat cauciucuri dotata cu manometru, creste presiunea catre actuatorul turbinei. (deconecteaza furtunul de la n75 si racordeaza-l la pompa) daca tija se mistca in jurul valorii de 1bar totul este OK cu actuatorul wastegate-ului, daca nu atunci ori pierzi presiune pe furtun, ori actuatorul/parghia clapetei agata.

exact la asta ma gandeam si eu :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ceea ce nu sunt eu lamurit este daca atunci cand tija este impinsa se duc gaze la turbina sau by default toate gazele se duc la turbina si cand se inpinge tija gazele ocolesc turbina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum stiu eu ca functioneaza (nu garantez ca este corect):

Cand tija este impinsa gazele se duc spre wastegate.

De ce:

- la turatii mici: turbina poate functiona la capacitate mare fara sa existe pericolul suprapresiunii, deoarece turbina la randul ei are turatie mica.

>> parghia ramane nemiscata

- la turatii mari: turbina are si ea turatie mare si deci daca ar fi lasata sa introduca in admisie aerul, acesta ar avea o presiune prea mare. De aceea, se dirijeaza o parte din gaze spre wastegate.

>> se impinge parghia

Rationamentul l-am facut prin analogie cu ceea ce se intampla la VNT: la turatii mici actuatorul este lasat in pace, iar la turatii mari el este actionat. Din nou precizez, nu garantez ca acest rationament este corect si in cazul motorului tau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rationamentul este corect, iar tija cand "se departeaza" deschide clapa wastegate-ului atunci cand are presiune pe furtunul de comanda, presiune care este preluata din galeria de admisie si regulata de N75.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ceea ce ziceti voi pare a fi corect. insa atunci de ce in momentul in care este nevoie de presiune N75 deschide?

pe grafic se vede clar ca o data cu apasarea acceleraiei N75 inchide? adica valoarea lui in procenta scade deci baga presiune spre actuator.

In momentul cand presiunea incepe sa scada N75 nu reactoneaza in nici un fel.

Ma refer la ceea ce se intampla la timestampul 72,5

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum ai facut testul? In sarcina? Mie mi se pare ca ori ai stat pe loc ori acceleratiile au fost facute cu ambreiajul calcat.... daca e asa, nu e prea concludent. Testul trebuie facut in sarcina: viteza a 3-a, a 4-a... pe un drum unde sa poti sa ii dai "talpa" in treptele astea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum ai facut testul? In sarcina? Mie mi se pare ca ori ai stat pe loc ori acceleratiile au fost facute cu ambreiajul calcat.... daca e asa, nu e prea concludent. Testul trebuie facut in sarcina: viteza a 3-a, a 4-a... pe un drum unde sa poti sa ii dai "talpa" in treptele astea.

pai dl-alex.... de unde ai tras concluziile astea?? argumente ceva???

evident ta testul este facut in sarcina.

Totusi este un an de cand ma joc cu vag-com ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am gandit ca e facut cu ambreiajul calcat pentru ca, cel putin intre timesptmp-urile 72 si 77 turatia si throttle-ul cresc respectiv scad destul de repede.

Poate m-am exprimat gresit in postul de mai sus si imi cer scuze daca te-am jignit in vreun fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

vin si eu cu o problema.

Candva masina mea a facut probleme de limp mode. Pana pe la inceputul verii cand nu a mai intrat in limp mode, nu a mai dat eroarea si totul era super. dupa cateva luni asa am facut pus si chipul si totul era ok in continuare (chip pus in septembrie). Acum dupa un drum la care am dat talpa mai mult a revenit limp-mod-ul. Intra in limp la 120 sau 140 sau 160km/h. E aleator dar e in forja.

Am tras aseara doua loguri si le atasez. Unul fara limp pana intra in limp si unul intrat in limp si chinuindu-ma sa vad ce mai poate.

Andi pls fa tu un grafic excell cu ele.

Atasate si astept idei (oricum o sa-l caut pe tipul care l-a rezolvat pe AlexRosiu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!