Jump to content

Reglare avans (torsion value) pentru motor BKD


svimp
 Share

Postare recomandată

Salutare colegi, am facut si eu un rebuild la motorul meu, am pus distributia sus cu cale, am asezat si inelul de la simering tot asa cu motorul calat, de fiecare data ce invart motorul cade la punct toate semnele.

Motorul porneste, functioneaza, problema mea e ca am vrut sa reglez injectia si avansul, injectia am reglat-o dar avansul nu il pot regla nicicum, nu e primadata ce umblu pe acolo stiu despre ce e vorva, stiu cum se face, etc,problema e ca imi sar -62.7 si 0 la torsion value, aveti idee ce ar putea fi? sa fi nimerit sa se strice senzorul de la axa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pune distributia cu cale,se respecta procedura si atat.

La motorul respectiv nu se regleaza avansul pt ca nu are .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E vorba de BKD, 2.0tdi 16v PD

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BKD am luat in discutie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu de 8..9 ani de cat timp l-am avut tot timpul am putut regla torsion value, in general mergeam pe -2...-2.5 acolo se simtea cel mai bine, dar acum imi sta la -62.7 care nu are nici o treaba...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

torsion value nu are nicio treaba cu 1.5 - 2.5  VAloarea spusa mai inainte se refera la syncro angle.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La unele modele in VCDS Syncro angle apare ca Torsion value. 

@Sebisebi pune o poza cu grupurile 001, 004, 015 la ralanti

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 11/5/2024 at 8:17 AM, Sebisebi said:

eu de 8..9 ani de cat timp l-am avut tot timpul am putut regla torsion value, in general mergeam pe -2...-2.5 acolo se simtea cel mai bine, dar acum imi sta la -62.7 care nu are nici o treaba...

Nu ai pus distribuția cum trebuie sau simeringul cu roata fonică, unghiul de sincronizare este iesit din aria de masura!

Nu are avans...e un edc16!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 06.11.2024 at 9:22, vlahdacoroman a scris:

Nu ai pus distribuția cum trebuie sau simeringul cu roata fonică, unghiul de sincronizare este iesit din aria de masura!

Nu are avans...e un edc16!

Dupa valoriile citite si eu as zice acelasi lucru dar cum altcumva pot sa le pun, inelul si distributia au fost montate cu cale nu la semne facute cu marker (sa nu mai zic ca nu aveam de unde sa am semne pentru ca am refacut complet motorul).

chestia dubioasa e ca am incercat si cu vechiu ecu (am facut conversie de la edc16U1 la edc16U34 din cauza altor modificari), cu edc16u34 imi da eroare pe sensorul de la axa, iar pe edc16u1 nu imi da eroare (vaoriile le masoara aceleasi), ideea e ca senzorul e cel care era pe motor si era functional, doar daca nu a murit intre timp.

In legatura cu avansul miei imi apare ca torsion value, acuma ca e tosion sau unghiul de sincronizare e partea a2a dar nustiu daca e ok atata timp cat nu il masoara, eu m-am mai jucat in trecut cu valoriile dar cand ieseam din grafi ori pornea foarte greu ori nu pornea, in schimb mie in momentul de fata masina nu a fost pornita de 2 saptamani, daca merg sa o pornesc acum o ia la sfert nu sa porneasca greu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu intarziere am reusit sa fac o captura pe canale

20241107_191937.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

7 hours ago, Sebisebi said:

Dupa valoriile citite si eu as zice acelasi lucru dar cum altcumva pot sa le pun, inelul si distributia au fost montate cu cale nu la semne facute cu marker (sa nu mai zic ca nu aveam de unde sa am semne pentru ca am refacut complet motorul).

chestia dubioasa e ca am incercat si cu vechiu ecu (am facut conversie de la edc16U1 la edc16U34 din cauza altor modificari), cu edc16u34 imi da eroare pe sensorul de la axa, iar pe edc16u1 nu imi da eroare (vaoriile le masoara aceleasi), ideea e ca senzorul e cel care era pe motor si era functional, doar daca nu a murit intre timp.

In legatura cu avansul miei imi apare ca torsion value, acuma ca e tosion sau unghiul de sincronizare e partea a2a dar nustiu daca e ok atata timp cat nu il masoara, eu m-am mai jucat in trecut cu valoriile dar cand ieseam din grafi ori pornea foarte greu ori nu pornea, in schimb mie in momentul de fata masina nu a fost pornita de 2 saptamani, daca merg sa o pornesc acum o ia la sfert nu sa porneasca greu...

Problema vine de la struto-camila facuta de tine,acum vii de acasa,trebuia sa spui ca e "manarita" edc16u1 si edc16u34, au hardware diferit si alocare diferita la pini, soft diferit...etc!

Nu inteleg de ce trebuie macelarita o astfel de mașină...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e absolut nici un pin diferit, daca nu ai habar despre ce e vorba nu sari sa dai cu parul, daca nu ai stiut sunt ultimele modele de BKD care au fost eschipate cu edc16u34, acest calculator il am si eu, daca te intereseaza este calculatorul cu PP la final, nu m-am apucat sa inventez apa calda pentru ca m-am documentat foarte bine in legatura cu asta inainte sa fac ceea ce am facut si daca citeai iti dadeai seama ca se citesc exact aceleasi valori si cu un calculator si cu celalalt calculator.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca esti recalcitrant,tocmai ai dovedit ca nu ai habar,fiindca daca ai fi stiut,nu ai mai fi postat dupa ajutor!Vezi ca nu tot ce gasesti pe internet inseamna ca poți da copy paste,la tine e cu virgula...nu tot ce zboara se mananca!

Intri la categoria de dorel...ramane cum am stabilit,nota -1 pentru comportament,si zero barat pentru cunostinte!

Sper din tot sufletul sa nu ti desfasori activitatea intr-un "service" daca activezi in domeniu,te astept la training!

Te pupic!

Modificat de vlahdacoroman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, Sebisebi said:

Nu e absolut nici un pin diferit

Pai daca nu sunt diferite de ce nu ai pus acelasi tip de ecu ??? 

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acum o oră, EEXCALADE a scris:

Pai daca nu sunt diferite de ce nu ai pus acelasi tip de ecu ??? 

Edc16U1 are comanda pentru clima fix invers fata de cum am nevoie pentru noul climatronic (climatronic de Q3), edc16U34 care l-am pus este perfect compatibil in ce priveste softul, este exact de pe acelasi motor ca si al meu mai exact BKD.

mai exact ce se intampla, cand climatronicul de Q3 da comanda compresorului AC, ecu are comanda opusa si asta nu o inventez eu pentru ca s-au mai lovit si altii de aceasta problema si prin aceasta metoda se poate rezolva dar unii de pe grup se limiteaza la strict ce e masina de fabrica si nu pot accepta ca o masina se poate modifica.

 

în urmă cu 1 oră, vlahdacoroman a scris:

Se pare ca esti recalcitrant,tocmai ai dovedit ca nu ai habar,fiindca daca ai fi stiut,nu ai mai fi postat dupa ajutor!Vezi ca nu tot ce gasesti pe internet inseamna ca poți da copy paste,la tine e cu virgula...nu tot ce zboara se mananca!

Intri la categoria de dorel...ramane cum am stabilit,nota -1 pentru comportament,si zero barat pentru cunostinte!

Sper din tot sufletul sa nu ti desfasori activitatea intr-un "service" daca activezi in domeniu,te astept la training!

Te pupic!

Poti sa o iei cum vrei tu pe mine nu ma superi dar ma deranjeaza cand faci afirmatii despre mine avand in vedere ca habar nu ai cine sunt, cum lucrez, etc. Masina asta de cand e la mine absolut orice am facut la ea am facut-o eu, imagineaza-ti ca o cunosc si dupa suruburi... faptul ca am intrebat aici cu ideea ca poate s-a mai lovit cineva de aceasta problema si sa nu ma apuc sa caut nu inseamna ca habar nu am...

 

 

Revenind la masina, atat cu edc16U1 cat si cu edc16U34 masoara aceleasi valori si niciunul nu da eroare (aveam impresia ca da dar defapt atunci am mai incercat un reglaj si nu mai am eroarea de ax), ca idee repet, BKD-ul este echipat si cu cunoscutul EDC116U1 dar mai este echipat si cu EDC16U34 asta de fabrica nu conversii, chiar daca ar fi sa fac conversii stiu sa fac si asta.

 

Ideea e ca motorul a fost calat cand s-a pus ddistributia si nu calat cum se nimereste si calat perfect, a fost calat cu motorul afara nu sunt discutii ca poate nu am nimerit bine punctele sau alte chestii. dupa ce motorul a fost calat a fost montat si inelul pe vilbrochen cu scula speciala nu cum cade din cer.

 

Daca ma puteti ajuta cu problema care o am ajutati-ma dar nu ma incurcati, nu sunt cel mai jos om care habar nu are si acum pune mana pentru primadata pe o surubelnita, stiu ce face senzorul de la vilbrochen si stiu ce face si cel de la axa asta vorbind in hartiile care se gaseste in ecu. Pe mine nu ma intereseaza amanuntele si gramatica tehnica si toate prostiile, ma intereseaza daca stiti sa ma ajutati strict la problema care o am, nu v-am spus de la inceput despre inlocuirea calculatorului pentru ca stiu ce am facut si sunt identice, sa nu mai zic ca momentan e vechiul calculator EDC16U1 si si valoriile sunt tot de pe acelasi calculator.

 

Dezvatati-va odata de prostia asta ca doar pe forumuriile romanesti o gasesti, primadata apare desteptaciunea si dupa apare ajutorul, pe toate celelalte forumuri pe care activez nu intalnesc prostia asta decat pe romania.

Daca nu ma puteti ajuta spuneti-mi decurca-te singur dar nu imi veniti cu tot felul prostii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 04.11.2024 at 13:13, Sebisebi a scris:

... am facut si eu un rebuild la motorul meu, am pus distributia sus cu cale, am asezat si inelul de la simering tot asa cu motorul calat...

 

Daca te referi la simering-ul de palier cu senzor de pozitie, se monteaza cu un dispozitiv de calare special, fara acela nu reusesti in veci sa-l pui "exact", mai mult, nu se refoloseste acelasi simering.

Avand in vedere ca unghiul de sincronizare se calculeaza din informatiile de la G28 si G40, daca G28 l-ai pus deplasat ECU este dat peste cap, asta pana sa te gandesti ca sunt probleme la compatibilitatile ECU.

 

Dispozitivul se gaseste si de inchiriat, nu trebuie neaparat sa-l cumperi.

image.thumb.png.78ff066bb514aabb50d4e60102681756.png

 

 

 

Later edit, daca l-ai pus cu dispozitivul asta si ai respectat procedura eu nu am alta idee.

Modificat de Dolfin
A aparut intre timp un alt post
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu asa ceva l-am montat si e simering nou victor reinz

Modificat de R_a_z_v_a_n
Renunta la QUOTE pentru postul anterior.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As putea sa-ti sugerez un OE, diferenta de bani nu este mare.

 

Oricum garniturile Elring, de ex., au scazut in calitate mult, se intaresc repede, sunt mult sub OE.

Nici O-ring-urile de injectoare si garniturile metalice inteleg ca nu mai sunt ce erau.

Modificat de Dolfin
Am editat pentru ca am dorit sa ma refer la ELRING, nu Victor Reinz.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

31 minute în urmă, Dolfin a scris:

As putea sa-ti sugerez un OE, am mai auzit de Victor Reinz care nu era perfect. Diferenta de bani nu este mare.

 

Oricum si garniturile Victor Reinz au scazut in calitate mult, se intaresc repede, sunt mult sub OE.

Nici O-ring-urile de injectoare si garniturile metalice inteleg ca nu mai sunt ce erau.

eu am mers pe victor reinz pentru ca nu am avut niciodata probleme cu ei, de ex elring, fai, cu astia am patit sa nu fie ok de nou, oricum la problema mea tine de inel, simeringul e pentru etansare.

Pe vitor o sa tin cont de asta desi in cazul meu cel OE era mai ieftin (intr-un fel de aia am si mers pe VR).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, am corectat, la ELRING ma refeream cand am spus ca au scazut calitatea destul de mult.

 

Insa, eu personal am avut probleme cu simering de palier Victor Reinz si am schimbat cu OE ca sa fie in regula semnalul pe care il primea ECU.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine asta e dubios ca am facut totul ca la carte si nu imi da bine asa zis torsion value :P 

banuiesc ca e posibil sa imi fi murit senzorul de la axa pentru ca la inceput masura , acum dupa ceva timp a inceput sa faca figura (in mod normal si senzorul este nou...de pe vechiul motor pentru ca aveam probleme cu el)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LA tine sunt multe variabile care au putut merge prost si pe care nu nu le-ai spus de la inceput. Asa ca, reincepe cu semering palier OE si scula de fixare si abia apoi continui cu investigatiile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!