Jump to content

ESP - Electronic Stability Program


toni
 Share

Postare recomandată

Aveti voi vreo sursa unde scrie negru pe alb chestia asta? Eu nu mi-amintesc sa fi citit asa ceva in manual, ci numai faptul ca la folosirea lanturilor iarna si la mersul pe aratura se dezactiveaza obligatoriu esp-ul. In ambele cazuri este evident ca se circula cu viteza redusa, dar nu cred ca spune ca daca treci de 50km/h se reactiveaza el insusi.

Modificat de adig
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vei observa ca la plecarea de pe loc, pe zapada sau gheata, ESP-ul te va frana si nu va aparea beculetul pe bord, iar in unele cazuri aparitia acestuia va intarzia. In oricare din cazuri, efectul ESP-ului este acelasi.

Sa dea Domnu' sa avem si noi ceva zapada! :blink:

Daca mi se permite. Functia care impiedica derapajele la plecarea de pe loc si in rampa se numeste ASR, si este complementara ABS-ului, ca de altfel si ESP-ul. Cele doua functii, ASR si ESP functioneaza in stransa legatura cu ABS-ul fiind complementare acestuia. Nu intru in detalii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai putea sa intri in detalii... pt ca stii tu ceva, dar esti FOARTE departe de adevar :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Functia ESP nu este complementara ABS-ului. ESP, dupa cum spune si numele acestuia, este un program complet de functii. Include ABS (anti blocking system), EDB (electronic diferential block) si ASR (sau TC, controlul tractiunii). Deci, cand m-am referit la faptul ca ESP te va opri, nu am specificat care functie din ESP o face.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aveti voi vreo sursa unde scrie negru pe alb chestia asta? Eu nu mi-amintesc sa fi citit asa ceva in manual, ci numai faptul ca la folosirea lanturilor iarna si la mersul pe aratura se dezactiveaza obligatoriu esp-ul. In ambele cazuri este evident ca se circula cu viteza redusa, dar nu cred ca spune ca daca treci de 50km/h se reactiveaza el insusi.

in cartea de la renault megane scrie ca se reactiveaza el insusi...

cand se vorbeste despre ASR de ex, scrie in felul urmator:

citez:

"Dezactivarea acestei functii are ca efect si dezactivarea functiei de control al traiectoriei.

Iesiti din aceasta situatie cat mai rapid printr-o noua apasare pe comutatorul "1" (comutatorul pt activare/dezactivare ASR/ESP)

Functia este reactivata automat la comutarea contactului vehiculului sau la depasirea vitezei de aproximativ 50km/h.

Dezactivarea acestei functii este imposibila la depasirea unui prag de 50km/h."

mentionez ca atunci cand dezactivez esp-ul se aprinde pe bord martorul cu o masina avand o traiectorie serpuita

martorul se stinge la depasirea pragului de 50km/h...si apoi nu se mai reaprinde atunci cand reduc viteza sub 50km/h, fiind necesara pt dezactivare o noua reapasare a butonului..

atunci cand masina intra in derapaj si sunt corectat de esp, pe bord imi clipeste martorul de care vorbeam mai sus; acelasi lucru e valabil si la intrarea asr-ului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@meghitz Ce legatura are manualul de la Renault cu masinile grupului WVAG? Chiar daca este o arie de discutii generale, ele se axeaza tot pe sfera WVAG.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

normal ca acest topic se axeaza tot pe masinile VAG, dar ca sa lamuresc problema, manualul de la renault are legatura cu urmatoarele posturi:

asta:

Chiar daca eu am dezactivat din buton ESP-ul el (by default) revine in starea de veghe (deci ON) dupa ce se atinge viteza de 50km/h datorita senzorilor de viteza dupa roti (cei pe care BOSCH ii descrie in figura2).Chiar daca martorul ESP din bord era aprins (el indicandu-mi mie,ca sofer ca l-am dezactivat) dupa viteza de 50km/h devine activ,cu martorul ramas aprins,lucru ce presupune ca dupa ce viteza scade sub 50km/h el revine la starea pe care i-am indus-o eu si anume inactiv (datorita faptului ca s-ar putea sa am nevoie de dezactivarea lui pentru a iesi din situatii in care ESP-ul nu m-ar ajuta).

....

L.E.-Acest lucru este valabil la toate masinile dotate cu ESP indiferent de marca sau producator.

asta:

nu prea este valabil ce ai spus tu pt toate marcile...

.....

si asta:

Aveti voi vreo sursa unde scrie negru pe alb chestia asta? Eu nu mi-amintesc sa fi citit asa ceva in manual.....

din pacate nu am decat manualul de la masina personala, aceasta fiind renault-ul din semnatura

daca aveam manualul si de la vw de la servici si aveam si esp la ea, poate citam de acolo

.... deci firul discutiei din posturile citate de mine se referea la toate marcile in general

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:blink: chiar daca masina ta de servici este vw si nu are esp, in manual sigur o sa gasesti detalii de esp pt ca manualele sunt comnune la toate modelele indiferent de motorizare si dotari.

oricum ESP functioneaza 95% din cazuri la fel la toate marcile. (nu ma refer la felul in care intervine)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

principial esp-ul functioneaza la fel indiferent de marca masinii, bineinteles

manual nu am decat pt megane... fiind luata de noua am primit si manual la ea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate sa fie adevarat ce este trecut in revista asta (fotografii luate de pe un forum francez) cum ca ESP-ul are durata de viata doar 2 ore, adica de fiecare daca cand intra ESP-ul in fuctiune se aduna sec cu sec..pana la 2 ore..?

Asta inseamna in medie 5-6 ani de functionare.

post-5821-1172670637_thumb.jpg

post-5821-1172670643_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mi se pare o tampenie sincer... poate ne spune cineva care stie franceza care sunt motivele scrise acolo. Ce anume se strica si nu mai functioneaza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O selectie rapida tradusa, ca trebuie sa plec: Durata de viata a ansamblului de circuite electronice care reprezinta ESP-ul este de doua DOUA ore = egala cu durata de viata a masinii = 300.000 km = 10.000 ore de rulare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hm, se pare ca bosch chiar recunosc ca acea unitate centrala care "gestioneaza" esp-ul are o durata de viata de 2 ore, numai ca bosch estimeaza ca in mod normal asta ar fi suficient pt 300k km sau 10k ore de condus. unitatea se pare ca este schimbabila, dar la un pret maricel.

aud asta pt prima data.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:rolleyes: au un angajat ce a pus un timebomb ???

sa fie din cauza g200-ului ? :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit si eu. Daca folosim masina in maniera sportiva, si / sau in zone cu zapada multa, va sosi mult mai repede momentul in care ESP nu va mai functiona.

Va trebui inlocuita unitatea electronica de gestiune si conform Bosch este vorba de o cerinta a componentei hidraulice a sistemului ... pretul va fi intre 500 si 1000 EUR daca masina nu e prea veche ...

Deci decuplam ESP cand conducem sportiv ... asta stiam, dar nu ramane mereu decuplat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
sa fie din cauza g200-ului ?

Pai G200 e un sender ( lateral acceleration sender ) . De ce sa schimb unitatea centrala pentru un senzor ? :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toate astea mi se par extrem de aberante, cu alte cuvinte prostii. Nu cred ca se poate asa ceva. Pur teoretic, asta inseamna ca as putea distruge esp-ul masinii in trei ore de derdelus pe zapada, sau nu?

De ce s-ar face sistemul in asa fel? Daca perioada de viata medie a masinii este de 300k km atunci inseamna ca toate tre sa "pice" dupa ea? Mult prea aberant! Tot asta ar insemna ca dupa 10 k ore de rulare s-ar rupe puntea sau ar sari airbag-ul si din astea?!

Stiti pe cineva cu VW cu >300k km? Intrebati-l daca-i mai functioneaza esp-ul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

off topic

Aryes13:

despre asta vb la intalnire.

Toate astea mi se par extrem de aberante, cu alte cuvinte prostii. Nu cred ca se poate asa ceva. Pur teoretic, asta inseamna ca as putea distruge esp-ul masinii in trei ore de derdelus pe zapada, sau nu?

De ce s-ar face sistemul in asa fel? Daca perioada de viata medie a masinii este de 300k km atunci inseamna ca toate tre sa "pice" dupa ea? Mult prea aberant! Tot asta ar insemna ca dupa 10 k ore de rulare s-ar rupe puntea sau ar sari airbag-ul si din astea?!

Stiti pe cineva cu VW cu >300k km? Intrebati-l daca-i mai functioneaza esp-ul

nu putem sa ne luam dupa asta...

este in functie, se pare, de cat de mult intra ESP-ul..adica daca unu are 300K km..poate ca a mers numai vara pe autostrada si nu a folosit sistemul deloc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dragonballz: ;) Recunoaste ca nu este posibil! ;) ;)

Modificat de TitvsCaivs
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dragonballz: :Driver: Recunoaste ca nu este posibil! ;) ;)

Pai nu prea am ce sa recunosc..pt ca nu sunt eu nici inventator si nici fabricant de ESP.

Eu am gasit articolul asta si l-am adus aici pt dezbateri.

Poate e cineva care stie mai mult..sau poate mai cautam si gasim ceva mai mult de cat un articol.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Am cautat aseara pe net dar n-am gasit nimic care sa ma lamureasca daca-i adevarat ce scrie acolo , sau nu . :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am eu acasa un articol despre ESP in format PDF. Diseara il public aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Vlad , am si eu un articol pdf despre ESP ( o fi acelasi ? :lol: ) dar nu zice nimic despre " lungimea vietii " lui . E o descriere detaliata a sistemului si-atat . Eu am cautat pe net date despre durata lui de viata dar n-am gasit nimic . Nici macar pe site-ul Bosch sau ITT .

Modificat de aryes13
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Am vrut sa postez pdf-ul dar nu merge . Are 2,17 mb si limita e de 500kb . :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!