Jump to content

ESP - Electronic Stability Program


toni
 Share

Postare recomandată

la plecarea de pe loc intra in functiune 2 sisteme distincte :

- ASR - sistem ce evita patinarea rotilor prin reducerea turatie. Deci limiteaza turatia, iar efectul resimtit este ca masina ar avea aderenta ,dar nu se tureaza motorul. Sistemul este bine gandit si doar in zapada afanata incurca, cand intr.adevar este utila o patinare mai violenta.

- EDL - blocare electronica a diferentialului - diferentialul mecanic distribuie toata puterea la roata care se invarte cel mai usor, deci la cea care patineaza , care nu are aderenta. Edl intervina si franeaza doar acea roata, obligand astfel transferul de putere la roata care are ceva aderenta.

Sistemele sunt complementare, impreuna avand eficienta foarte buna, dar in anumite situatii deosebite e utila decuplarea lor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

@andrei_221 de ex. zapada afanata mai ales la urcus pe un deal ceva. Acolo fara decuplare ASR sau ESP in sine nu prea faci fata. In rest ESP chiar isi face treaba in limite decente (Minuni nu poate face nici un sistem modern - prea multa incredere in aceste sisteme duce la tragedii...) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Mergeam spre Brasov, in serpentine la Oituz urcam agresiv in treapta a2a de viteza (sa fi fost 40km/h), cand mi-am dat seama ca am viteza prea mare si intru pe contrasens, am tras brusc de volan si a inceput sa intre ESP-ul (deja nu mai aveam 40 ci vreo 25-30km/h), nu stiu daca ma corectat prea mult, nu mi se parea ca ma ajuta...asa ca i-am dat a1a si am calcat acceleratia. A plecat instant pe traiectoria ideala.

Asta cu un Golf 4 1.6, cutie manuala. Cred ca ajuta ESP-ul, dar mai bine ma bazez pe mine, si urmatoare masina obligatoriu o sa aiba tractiune integrala (din ratiuni de siguranta, pentru ca tot masina de oras vreau).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ESP nu are rolul si nu are cum sa-ti corecteze traiectoria in mod activ; actioneaza selectiv frinele si gazul ca sa ajute masina sa pastreze traiectoria data de volan si astfel sa nu iesi in decor. Nu va pozitiona niciodata masina pe curba in locul tau. Iar sistemele 4WD nu fac asta, numai masinile cu tractiune vectoriala au asemenea capabilitati, sa aseze masina in mod activ pe viraj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun, și dacă eu frânez blană, mai ajută cu ceva ESP? În sensul că poate să elibereze frâna selectiv, doar pe de o roată, două sau trei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dap.

Asta face de fapt ABS -ul, ca sa ramina directia functionala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, știu ce face ABS, dar eu am întrebat dacă ESP poate corecta traiectoria (de exemplu să mă redreseze dintr-un derapaj) dacă frânez blană.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, dar te poate impiedica sa intri in acel derapaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesante discutii,masini cu tractiune vectoriala ?Care sunt alea @vdragos?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Noul X6, Audi S6 etc. Sunt cele care pe difful spate au cuplaje stinga-dreapta (care functioneaza pe acelasi principiu cu haldexul) si care pot varia controlat cuplul intre rotile aceleiasi punti pentru o mai buna inscriere pe viraje.

Modificat de vdragos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai simplu: un diferential normal echilibreaza pasiv diferentele de rotatie intre rotile aceleiasi punti cind masina ia viraje. La cele cu tractiune vectoriala diferentialul decide in mod activ cit cuplu pune pe fiecare roata ca sa imbunatateasca agilitatea - adica poate insuruba masina pe curba sau dimpotriva, functie de cum accelerezi sau misti volanul. Dar suntem deja offtopic.

Modificat de vdragos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are cineva idee cum functioneaza optiunea Offroad Detect cu care este dotat ESP-ul de pe A4 Allroad? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Conform descrierii oficiale, cind senzorii detecteaza conditii alunecoase la viteza mica, ESP - ul devine mai permisiv ca rotile sa poata patina, pentru a ajuta la despotmolire, iar ABS -ul intervine mai tarziu, pentru ca atunci cind frinezi in noroi, sa nu se afunde rotile.

Modificat de vdragos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

directia vectoriala ( Torque Vectoring) este mai eficienta pe masinile cu motoare electrice pe puntea fata, care acceleeeaza o roata si franeaza pe cealalta, cum este si noua Honda Nsx.

Dar sistemul are limitari si nu intotdeauna este bun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

As avea si eu o intrebare daca ma puteti ajuta?la masina din semnatura am esp si ma contraziceam cu un prieten ce are G4 1,9 tdi 115 cp ce zicea ca nu imi merge esp-ul din cauza ca eu cand pornesc de pe loc pot sa scartai rotile si pe el nu il lasa din cauza esp-ului.din cate stiu eu ala este ASR-ul care nu lasa sa scartai rotile de pe loc.Va rog luminatima si pe mn

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ASR este intergrat in ESP, daca ai esp ai si ASR. 

La tine, la punerea contactului se aprinde si ABS si ESP?  cu motorul pornit, cand apesi butonul de ESP, se aprinde becul ESP in bord ?

LA diagnoza apar ceva erori ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da cand pun contactul se aprinde si martorii de la Esp si de la Abs,si cu motoru pornit cand apas butonul de la esp se aprinde martorul de la esp.la diagnoza nu am nici o eroare inafara de airbag-ul pasagerului.Dupa ce am achizitionat masina dupoa cateva saptamani am mers pe un drum cu multe curbe si uneori mi se aprindea martorul de la esp si ramanea asa cateva zile dupa aia disparea.I-am sch softul de la computerul de bord din cauza ca la cald se chinuia masina sa porneasca si dupa aia totul a fost ok.Mi sa mai intamplat iarna cand era ger afara dimineata cand porneam masina sa raman martorul de la esp aprins cateva secunde,opream masina o porneam si se stingea.Maine merg la mecanic cu o pb la masina si am sa vb cu el sa vad el ce zice.Apropo cand mi se invart rotile in gol pe orice suprafata martorul de la esp in palpaie pana prind aderenta rotile

Modificat de softflo26
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa iti faca o diagnoza - salvezi erorile si le postezi aici - dupa care o sa iti zicem de unde este problema

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mers ieri la mecanic mi-a facut o diagnoza si nu a dat nici o eroare inafara de airbag-ul pasagerului,mi-a explicat mai pe limba mea cum functioneaza esp-ul,data viitoare o sa il rog sa imi puna diagnoza pe stick si o postez aici.A mers si el cu masina mea sa vada daca functioneaza sau nu esp-ul.Raspunsul lui fiind ca merge perfect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

salutare! am o intrebare pentru cunoscatori: Din cauza unor probleme la sistemul esp este posibil sa imi blocheze diferentialul? Este vorba de 4motion. mai explicit, puntea spate nu are diferenta de rotatie intre roata stanga si cea dreapta, asta o simt in viraje.

Modificat de simmon
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Daca exista probleme, acestea genereaza coduri de eroare care pot fi citite cu VCDS.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

diferentialul pe spate e componenta mecanica, nu o sa genereze niciun cod. Suspenzi puntea spate si invarti de o roata, in mod normal ar trebuia ca roata de pe partea opusa sa se invarta in sens invers. Daca se invarte cardanul , il blochezi si repeti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 years later...

Salut! 

Am și eu o problema cu un golf 4 mi se aprinde ESP ul în bord din mers și nu știu de la ce. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai pus un tester ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!