Jump to content

ESP - Electronic Stability Program


toni
 Share

Postare recomandată

Afirmatia ta e ok si din descrierile pe care le-am vazut pana acum (pe scurt ce-i drept). Cum am spus si mai inainte, e foarte posibil sa gresesc. Din ce inteleg insa, Esp este o combinatie intre transmisie, motor si ABS. Daca e asa, faptul ca Esp se foloseste de info prvenite din mai multe surse active si controleaza foarte rapid componentele amintite se poate spune ca ruleaza constant cu interventii sporadice. Din experienta mea, am vazut semnul de esp licarind in bord doar de cateva ori pana acum si anume cand am pierdut aderenta de tot pe noroi, pe zapada sau iarba si atunci intr-adevar masina se rupea. Am intrat insa in depasiri periculoase mai mult sau mai putin nevoit la viteza la care (si cu cauciucurile uzate peste limita) cu masina fara esp sau cu esp dezactivat as fi derapat si martorul Esp nu a licarit defel. Tin minte ca am intalnit masini audi la care pe gheata am primit mesaj pe computerul de bord ca am depasit viteza de siguranta pentrurulare - nu spun ca mesajul era de la esp, insa nu vad rostul semnalizarii in bord atunci cand masina derapeaza deja cum am spus mai inainte. E o nelamurire a mea motivul semnalizarii intrarii in functiune activa a Esp. Ori e avertizarea ca s-a depasit pragul in care Esp este eficient. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ESP-ul licare in bord atunci cand el este activ pt a corecta traiectoria masinii. Traiectoria o citeste din pozitia volanului. Asa este si la VW si la Mercedes, si tind sa cred ca si la alte masini.

.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DEci, esp se bazeaza pe modulul si electronioca din ABS (cu esp ) , 4 senzori de roti, senzor de acceleratie laterala, senzor acceleratie laterala, senzor unghi volan ca sa stie cat e rotit volanul.

Esp actioneaza doar in mers, la plecarea de pe loc cand pierzi aderenta , lucreaza ASR.

esp actioneaza atunci cand intr-o curba (sau drum drept ) vede ca volanul este rotit 30 grade, dar masina are acceleratie laterala (deci fara sau spatele a fugit si se deplaseaza lateral) si acc axiala (incepe sa se invarta in jurul axei sale ) si atunci franeaza 2 roti diametral opuse si corecteaza traiectoria.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca e putin mai mult de atat. VW are o descriere mai colorata putin (chiar daca mai putin exacta:

ESP monitors your car at all times. As soon as something unusual happens - if a wheel loses grip, for example, or the car starts to slip, it helps regain control by applying the brakes to each or all of the wheels, and cutting engine power.

http://www.volkswagen.co.uk/technology/braking-and-stability-systems/esp

Modificat de moose
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ESP-ul monitorizeaza permanent deplasarea autovehiculului, fara a interveni, iar martorul ramane stins.

In momentele in care ESP devine activ si trece de la simpla monitorizare la actiune pentru corectarea deplasarii autovehiculului martorul din IC incepe sa palpaie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce spui acolo e vorba de ASR sau traction control , ESP ul contine toate aceste subsisteme, ABS, ASR, TC, cipcirip 8-|

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

Ceau,

 Revin si eu cu o intrebare. Sunt posesor, nu de multa vreme, al unui Vw Passat 2005 3BG TDI, 131 CP, si o problema cu care ma confrunt, e aceea ca nu intotdeauna, dar aproape, si in special dupa ce ating frana, imi raman aprinsi martorii de ABS si ESP, asta, nu m-ar ingrijora, sper cel putin deoarece la diagnoza, practic singura eroare ce a fost gasita masinii, atunci cand am cumparat-o a fost aceea legata de intrerupatorul pedalei de frana. In consecinta, desi nu am ajuns inca sa il schimb, sper ca dupa ce voi face inlocuirea sa nu mai intalnesc aceasta problema. In schimb, as vrea sa intreb, si imi cer scuze pentru naivitate, dar inainte am avut o "babuta", adica o masina fara asemenea sisteme, si nu stiu cum as putea sa imi dau seama daca imi functioneaza ESP-ul sau nu. De cand am mers cu actuala masina, nu am avut ocazia sa imi dau seama daca intra in functiune...imi poate spune si mie cineva cum as putea eventual sa "testez" functionalitatea ESP?....daca exista vreun semnal luminos care sa ma avertizeze cand e activ si cand nu...sau ceva de genul...?....Ms mult....

Modificat de skylux
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CAt timp nu merge switchul de la frana nu merge nici ESP.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In regula atunci, inseamna ca nici nu trebuie sa am "asteptari pana cand voi schimba acel switch. Iti multumesc mult pentru raspuns....o dilema mai putin....ma tot intrebam daca ESP-ul meu e functional sau nu....fara intentia de a deveni agasant, as vrea sa mai fac o mica paranteza, stii cumva daca situatia e valabila si in cazul ABS?....asta in conditiile in care ambii martori sunt aprinsi si par a fi legati de acel switch....multumesc in avans...cu toata consideratia..... :icon_confused: ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu merg nici ABS si nici ESP, abs poate functiona si esp nu, dar esp fara abs nu se poate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, iti multumesc foarte mult, chiar imi e extrem de utila informatia primita, altfel cred ca o mai lasam asa, avand senzatia ca efectiv acel switch e non functional, dar ca nu ma deranjeaza decat prin prezenta acelor martori aprinsi. Cele mai sincere multumiri.... :zzzzz: ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
dr_junior1980

Aveti idee daca se poate pune ASR-ul pe OFF permanent.

Adica daca pornesc motorul sa nu trebuiasca sa apas pe buton sa il dezactivez de fiecare data , sa fie gata dezactivat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se poate.. scoti siguranta de la ABS....

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dr_junior1980

se poate.. scoti siguranta de la ABS....

Ma gandeam cumva cu vcds.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si atunci nu mai merge nici ABS.daca scoti siguranta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aveti idee daca se poate pune ASR-ul pe OFF permanent.

Adica daca pornesc motorul sa nu trebuiasca sa apas pe buton sa il dezactivez de fiecare data , sa fie gata dezactivat.

Dar care e buba cu el?
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dr_junior1980

Aveti idee daca se poate pune ASR-ul pe OFF permanent.

Adica daca pornesc motorul sa nu trebuiasca sa apas pe buton sa il dezactivez de fiecare data , sa fie gata dezactivat.

Dar care e buba cu el?

Nu are nici o problema.Ma gandeam ca poate fi dezactivat asa cum sa zicem dezactivezi senzorul pentru placute de frana din VCDS.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

ESP - ul este un sistem de siguranta activa care nu se poate dezactiva decat prin scoaterea sigurantei sau dezactivarea unor senzori ai sistemului gen senzorul pozitie volan, lat / long acc, ... insa nu as recomanda.

 

Detectia de uzura a placutelor se poate dezactiva din VCDS pentru ca exista si placute care nu au senzor cu toate ca sunt constructiv compatibile cu sistemul de franare.

 

Ca si completare la ce s-a povestit pe aici legat de ESP, as mai adauga ca este un sistem care inglobeaza mult mai multe sub-sisteme decat simplul sistem de control al dinamicii masinii. As aminti la Passat B6 sistemul de curatare a discurilor de frana atunci cand se detecteaza ca ploua (se aplica de catre sistem o presiune foarte mica pe etrieri tocmai pentru a inlatura pelicula de sare formata in anotimpul iernii). Alt sistem e cel de stabilizare al ansamblului masina - remorca daca aceasta e cuplata, si asa mai departe.

 

Ca si concluzie, sistemul ESP a fost introdus ca si sistem de siguranta in vehicule tocmai pentru a incerca stabilizarea vehicolului daca aceasta este posibila => reducerea accidentelor. Acum un lucru cert este ca sistemul nu va ajuta ca vehicolul sa depaseasca legile dinamice Newton-iene si sa il redreseze oricare ar fi traiectoria acestuia.

Modificat de razor_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...
seerbanutzu

Testand ESP pe zapada-gheata intr-o parcare foarte mare , viteza 20-60 km tras brusc de volan stanga dreapta, esp lucreaza perfect insa ceva ciudat se intampla: se aprind becurile interioare ca si cum as deschide usa.Vreo idee?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Salut tuturor.


 


Nu am gasit un topic potrivit pentru ploblema mea asa ca va intreb scurt aici.


 


Zilele astea am realizat ca nu am buton pentru oprilea ESP-ului la VW Jetta din 2012 pe care l-am achizitionat de un an din Germania. 


Este o mare problema pentru mine cand afara este zapada. M-am chinuit jumatate de ora sa scot masina din fata blocului pentru ca intra ESP-ul si imi blocheaza rotile.


Acum vine intrebarea mea. A reusit cineva sa monteze un buton (vedeti atasat) aftermarket  precum este la orice alta masina pentru functia aceasta? Sau imi poate spune cineva care este siguranta, sa o scot macar pana ies din situatii de genul acesta.


Mi se pare foarte periculos, cand este zapada pe carosabil si incerci sa pleci de pe loc. Este mult prea sensibil. Poti ramane blocat intr-o intersectie si provoca un accident. 


Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ia pune mataluta mana si citeste cateva pagini in urma pe acest topic. Daca postezi doar asa, ca sa te afli in treaba, va rade toata lumea de tine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai fost de mare ajutor.....sa tot fie utilizatori ca tine. Mai bine faceai altceva in cele 2 minute petrecute sa-mi raspunzi. 

Oricum am rezolvat problema. Mersi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

liviu, la fiecare nou venit care nu citeste, rapsundem la aceleasi intrebari - nu e vb de timpul pierdut ci si de faptul ca se umple topicul cu postari inutile, aceleasi inrtebari, aceleasi raspunsuri.... si cand iti trebuie o informatie, cauti de te plictisesti - de accea ti-a raspuns asa forceturbo.

 

da, se poate monta si butonul de ESP si cel de TPMS - daca vrei pentru presiune turbo. Se cumpara butonul/butoanele, mufe, cablaj, se monteaza, se fac codarile aferente si o sa functioneze

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut tuturor.

Nu am gasit un topic potrivit pentru ploblema mea asa ca va intreb scurt aici.

Zilele astea am realizat ca nu am buton pentru oprilea ESP-ului la VW Jetta din 2012 pe care l-am achizitionat de un an din Germania.

Este o mare problema pentru mine cand afara este zapada. M-am chinuit jumatate de ora sa scot masina din fata blocului pentru ca intra ESP-ul si imi blocheaza rotile.

Acum vine intrebarea mea. A reusit cineva sa monteze un buton (vedeti atasat) aftermarket precum este la orice alta masina pentru functia aceasta? Sau imi poate spune cineva care este siguranta, sa o scot macar pana ies din situatii de genul acesta.

Mi se pare foarte periculos, cand este zapada pe carosabil si incerci sa pleci de pe loc. Este mult prea sensibil. Poti ramane blocat intr-o intersectie si provoca un accident.

Sistemul nu îți blochează rotile la plecare de pe loc.aia e frana de mana.Esp încorporează și un sistem de tracțiune care e gândit f bine.El caută tracțiune pe una din roti și da cuplu la acea roata.Tractiunea la masina se realizează prin diferențial.La un diferențial defectul este ca, puterea se transmite la roata care se învârte cel mai usor.in cazul tău o roata patinează si cealaltă sta.computerul citește valoarea rotației de pe senzorul ABS ale roților.si sesizează ca o roata "patineaza".Prin frânarea rotii respective (intervale mici ...Poate și sub 1 sec) puterea este transferată prin diferențial la roata opusa care are tracțiune mai buna.Si astfel reușești sa pleci.dezactivarea Esp duce doar la o patinare haotica.Exita caz când topești zăpadă e la frecare și reușești sa pleci și zici ca Esp e prost.

Tăierea din accelerație se realizează pt a micșora cuplul deoarece un cuplu prea mare duce la ruperea mai rapida a aderentei.

Sper ca te-am lămurit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In elvetia aveam de mers zilnic peste 15 km pe un munte cu o dubita cu 8+1 locuri. Fara esp nu aveam sanse sa urc in schimb la plecarea de pe loc trebuia sa il dezactivez tot timpul altfel nu o puteam misca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!