Jump to content

ESP - Electronic Stability Program


toni
 Share

Postare recomandată

Asta cred ca era clar. :) Ce nu era clar, era daca mai poate interveni ESP atunci cand tu deja franezi?

Acum de-abia am inteles pana la capat postul lui Sp!der, iar al meu nu mai avea rost :D

Probabil ca daca ai franat pana a intrat ABS, nu are ce sa mai faca ESP. Corect in totalitate ce a zis Sp!der mai sus.

Mea culpa :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta cred ca era clar. :) Ce nu era clar, era daca mai poate interveni ESP atunci cand tu deja franezi?

Acum de-abia am inteles pana la capat postul lui Sp!der, iar al meu nu mai avea rost :D

Probabil ca daca ai franat pana a intrat ABS, nu are ce sa mai faca ESP. Corect in totalitate ce a zis Sp!der mai sus.

Mea culpa :P

Cred ca ESP continua sa actioneze cata vreme sesizeaza un derapaj, indiferent daca franezi sau nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu stiam ca ESP nu intra atunci cand functioneaza si abs-ul.

De altfel am si testat de foarte multe ori. Duceti-va prin parcari la bricostore (ca sunt mai libere, acum cat mai e zapada) si testati. Viteaza 40, franati pana la podea si virati BRUSC. O sa va intoarceti de-a latu'fara nicio greata.

Apoi faceti acelasi lucru, fara sa franati , ci tineti usor piciorul pe acceleratie. Rezultatu va fi altul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

normal ca este al rezultat daca franezi sau daca ti accelratia. trebuie incercat in parcare o data cu espu si o data cu el scos sa vedem daca este vreo diferenta in felu in care se comporta masina. eu banuiesc ca e pentru ca in caz ca franezi si faci curba espul prabil actioneaza scazand din puterea de franare pe unele roti chiar daca se mareste distanta de franare macar isi pastreaza directia care o vrei tu, lucru care mi se pare mai important decat sa franzei mai repede si sa cazi in prapastie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ,

Astazi, in momentul in care am plecat de pe loc accelerand puternic , am simtit niste vibratii neobisnuite ... gen senzatia pe care o ai atunci cand franezi puternic si intra ABS-ul . Sa fi fost vorba de ESP sau ASR ? Voi ce parere aveti ? :)

Modificat de Hooligan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea sincera e ca nu ai cautat deloc pe forum, altfel gaseai cu siguranta un topic stufos cu descrierea functionalitatii acestor sisteme. Mai mult, in aria tehnica apare chiar pe prima pagina, deoarece topicul este LIPICIOS.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am aflat ce ma interesa ... exact cum banuiam si eu ...

Multumesc SHARANEL pentru indrumare , desi ai fost unpic arogant . Asa e , topicul este destul de " stufos " . :ceuameni:

Modificat de Hooligan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Daca ESP-ul influenteaza dinamica transversala, nu imi explic de ce intr-o noapte, cand am vrut sa iau o curba am iesit pur si simplu de pe banda mea si m-am trezit pe contrasens. Marturisesc ca era gheata jos, dar am intrat cu viteza redusa (80-90 km/h) ridicand chiar putin piciorul de pe acceleratie. Aveam 2 masini in fata, ele si-au pastrat directia, eu m-am dus in lateral. Am cauciucuri de iarna bune, ESP-ul nici nu s-a aprins in bord la faza respectiva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai probabil raspuns este urmatorul. ESP nu urmareste sa te tina pe banda ta pt ca nu stie care/ unde e banda ta :Driver:

ESP actioneaza cand trasa reala a masinii nu este similara cu trasa intentionata de sofer (citita de senzori). Inseamna ca nu ai anticipat bine curba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci eu am virat normal si ca de obicei, dar masina a parasit "trasa intentionata de sofer" ajungand pe contrasens. Conform unor explicatii anterioare ar fi trebuit sa franeze automat niste roti...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

trebuia sa invarti mai mult de volan :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea e sa nu va culcati pe urechea ca are masina esp si va salveaza din nush ce situatii ca nu e asa. ESP-ul te ajuta in situatii limita, dar nu sfideaza legile fizicii. Daca masina ti-a fugit nici sa nu te gandesti sa pui chiciorusul pe frana, baga-l tare in accelaratie asta daca ai in ce baga, ca sa incerci sa te scoata, adica ceva de genul derapari controlate. Cat a fost iarna ati avut timp sa exersati cu drifturile in parcari, urmeaza vara si nu uitati ce ati invatat iarna asta. Dar ca sa faci in asa fel sa scoti masina dintr-o derapare trebuie sa te mai ajute si asfaltul, ca daca tu derapezi intr-o curba si dai peste niste denivelari cat casa poporului poti avea si mama esp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am observat ca pe gheata sau asfalt foarte alunecos (mazga), ESP-ul intra ori prea tarziu, ori nu prea poate sa corecteze prea mult traiectoria. Sper pe asfalt uscat sa fie altfel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@mario75: nu generaliza, depinde foarte mult de cauciucuri/suspensii/etc

am facut eu zeci de teste iarna asta si e OK. Facut stanga-dreapta din volan (mult/rapid) pe zapada si masina ramanea pe traiectorie. Scos ESP = am facut 90+ grade :icon_cool:

Intors cu frana de mana cu esp pus = rotit la jumatate fata de fara

Invartit ca nebunul cu esp scos, tot intra la un moment dat, foarte tarziu ce-i drept (il auzeam caraind pe la frane :somnmare:)

Am mai incercat si aseara pe uscat si m-a indreptat cand eram de-a latu :rolleyes: eu zic ca e ok...

Acum evident ca o sa vina "soferii" de-aci sa zica "ce faci ma, te dai de-a latu cu esp pus ?" ...

Modificat de Dreadfull
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauciucurile sunt toate la fel. Cel putin asta e singurul lucru care conteaza. Pe gheata, polei, mazga e egal.

Am mai comentat si in urma despre cat de repede sau cat de mult intra ESP-ul.

Probabil ca daca doar apesi pe buton ca sa il dezactivezi, nu il dezactivezi de tot.

Am avut "placerea" sa simt cum fuge masina de sub mine, efectiv fara ESP, deoarece mi s-a sfaramat un inel magnetic de pe care citeste senzorul ABS turatia rotii, si toate sistemele de siguranta antiderapare au fost efectiv scoase din uz. M-am pus de-a curmezisul intr-o curba cu linii de tranvai, asta in aceleasi conditii in care in aceeasi curba, cu ESP-ul functionand, doar a dansat putin de spate.

Parerea mea e ca ESP-ul functioneaza chiar daca nu palpaie martorul in bord. Dar daca ai veleitati de sofer de WRC, sau te-ai jucat inainte cu o masina fara sisteme de siguranta, si stii sa o controlezi, atunci ai sanse sa intervii si sa "pacalesti" putin ESP-ul si sa te inscrii pe alte traiectorii decat cele dorite.

Pentru soferii de duminica, ESP-ul e sfant, totusi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ESP-ul influenteaza dinamica transversala, nu imi explic de ce intr-o noapte, cand am vrut sa iau o curba am iesit pur si simplu de pe banda mea si m-am trezit pe contrasens. Marturisesc ca era gheata jos, dar am intrat cu viteza redusa (80-90 km/h) ridicand chiar putin piciorul de pe acceleratie. Aveam 2 masini in fata, ele si-au pastrat directia, eu m-am dus in lateral. Am cauciucuri de iarna bune, ESP-ul nici nu s-a aprins in bord la faza respectiva.

Ceea ce a spus overseas, dar cu alta formulare:

Deoarece tu ai avut o "glisare" laterala, din cauza fortei centrifuge si nu o rotatie in jurul axei verticale a masinii.

Cu alte cuvinte, pentru unghiul de volan pe care-l aveai, forta centrifuga era in limitele normale pentru ESP si directia masinii era pe directia dorita prin volan.

Dar tot aceeasi forta centrifuga, datorita acoperirii cu gheata a curbei, a facut ca masina ta sa gliseze/alunece lateral, cu amblele axe - fata si spate - cu aceeasi viteza. Daca doar una din axe ar fi glisat/alunecat - sa zicem spatele - s-ar fi generat o miscare de rotatie e in jurul axei verticale, miscare care nu ar fi fost normala pentru unghiul de volan pe care-l aveai si atunci ar fi intrat ESP.

Modificat de alex_pescaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ESP are senzor atat de acceleratie laterala cat si de rotatie in jurul axei.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa...si? Din functionarea celor 2 senzori, eu inteleg asa: yaw rate sensor detecteaza tendinta de rotire in jurul axei verticale si lateral acceleration sensor masoara forta acestei rotiri. In concluzie, sunt de acord cu explicatia lui alex_pescaru.

Modificat de xxnelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci, esp intra doar daca ambii senzori detecteaza ca ceva nu e in regula?

Ca sa vada diferenta de alunecare dintre cele 2 axe nu ar mai fi nevoie de cel de acceleratie laterala. Eu cred ca trebui sa intre ESP.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine zici; de vazut, vede alunecarea (yaw rate sensor ) dar, mai trebuie sa se stie si acceleratia/ forta acestei alunecari si asa cum am spus, aceasta este masurata de senzorul de acceleratie. Eu asa am inteles din manual.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine zici;

Cam ai dreptate, daca ar fi doar cel de rotatie nu ar sti cat sa intervina, daca ar fi doar cel de acceleratie laterala nu ar sti unde sa intervina, deci se completeaza unul pe altul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de plecat cu totu in lateral sa ma mut pe contrasens am patito si eu. espu cred ca isi da seama de o eventuala diferenta dintre viteza rotilor. eu cand am patito nu pot sa zic daca a intervenit esp sau nu pentru ca eu cand am vazut ca ajung pe contrasens am pus frana dar nu am tras de volan mai mult sa ma intorc ...espu degeaba este daca noi nu ii zicem unde vrem sa mergem. cred ca toti senzori se completeaza intre ei nu cred ca sunt de ajuns doar cei 2 de mai sus

Modificat de forceturbo
Respecta regulamentul forumului si regulile limbii romane.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa cum a zis alex si xxnelu, pare foarte logic ca ESP sa nu intre cand toata masina pleaca lateral cu toate rotile deodata. Este similar cu alunecarea unei masini de-a latul, ce sa faca ESP in cazul respectiv ? In cazul cand pleaca masina cu totul in lateral, trasa intentionata de sofer nu se schimba, se muta tot planul. Poate evreun matematician in zona sa explice mai bine :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!