Jump to content

ESP - Electronic Stability Program


toni
 Share

Postare recomandată

Da clau, asta e ideea ! Chiar ma gandeam ca trecatorii poate se gandeau 'uite-l si pe asta cum se rupe in figuri' pe cand eu voiam doar sa vad pe ce am dat banii si ce se intampla intr-o situatie limita. Repet: aveam loc berechet !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am impresia ca espul intra instantaneu. In mod normal passatul cred ca ar avea un caracter subvirator. Espul la mine face ca masina sa supravireze usor si sa o tina pe traiectorie sau cel putin asa cred. Inainte de passat am avut un ford escort tot break. In momentu in care intram prea tare in curba se ducea drept fiind destul de greu sa prind aderenta din nou. Nu reuseam sa o fac sa se supravireze nici daca incercam decat daca trageam frana de mana. Acum ma gandesc ca distributia greutati nu ar trebuie sa fie prea diferita deci masina ar trebui sa se comporte cam la fel. Nu am mers fara esp sa vad cum se comporta deoarece am ramas placut impresionat de difernte. In plus, espul pe zapada, dupa parerea mea, este mai mult decat folositor, masina chiar daca derapeaza este tinuta in niste limite si poate fi redresata cu foarte putine eforturi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu variant am avut si eu senzatia ca e supravirator. Nu avea ESP si de cateva ori am vazut cum iese de pe traiectorie, dar oricum e mai usor de corectat decat la supravirare. De aceea am zis ca urmatoarea masina orice ar fi ea, musai va trebui sa aiba ESP.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ighen mario, subvirator am vrut sa zic.... scuze si mersi de ajutor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zilele astea, cat m-am plimbat cu masina, credeam ca am inteles in mare cand si in ce conditii intra esp-ul. Am vazut ca atunci cand intru intr-un viraj, masina tinde sa subvireze, dupa care supravireaza (datorita esp-ului) controlat.

Azi, viteza 70--80 km/h, mergeam in linie dreapta, iar pe sosea incepe calvarul. Din 200 in 200 de metri, vreo 50 cu zapada. Intru cu viteza de mai sus in zapada de pe sosea...trebuia sa tin volanul virat juma' de tura, ca sa mearga drept, insa esp-ul nema. Parca nu il aveam. Am incercat cu picorul luat de pe acceleratie ,nu mergea, cu picoru pe acceleratie, usor apasat, nici asa, doar la un momentdat, am accelerat mai tare, a intrat asr, pentru ca a franat ambele roti pe fata.

Acum eu ma gandesc, aveam o deviatie mare fata de trasa pe care trebuia sa fiu. Practic, viram 180 de grade din volan si mergeam drept.

Consider ca este doar marketing cu esp-ul asta. Nu spun ca nu ajuta, insa se poate merge si fara el. Iar cand depasesti limitele, derapezi si cu si fara.

Modificat de FlorinC
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi, viteza 70--80 km/h, mergeam in linie dreapta, iar pe sosea incepe calvarul. Din 200 in 200 de metri, vreo 50 cu zapada. Intru cu viteza de mai sus in zapada de pe sosea...trebuia sa tin volanul virat juma' de tura, ca sa mearga drept, insa esp-ul nema.

ESP-ul lucreaza numai la viraje , deci tu , daca mergeai in linie dreapta , de unde ESP ?

Si nu am inteles cum mergeai in linie dreapta cu volanul virat 180 grade ( asta e juma' de tura) ...??????????????????????????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un cerc are 360 de grade.

Cand invarti volanul , formezi un arc de cerc. In cazul de fata, cand il invarti o tura, are 360 de grade.

Jumatate = 180 de grade. (adica un semicerc)

Esp lucreaza atunci cand trasa masinii nu se potriveste cu cea pe care o imprimi din directie si cand rotille au turatii diferite.(teoretic...e mai complex, dar nu stau sa explic acum)

Masina tindea sa traga spre dreapta. In caz ca nu viram stanga, ieseam in sant.

Modificat de FlorinC
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina tindea sa traga spre dreapta. In caz ca nu viram stanga, ieseam in sant.

Oricit ar trage masina intr-o parte nu o tii dreapta pe aliniament cu volanul rotit o juma' de tura in vecii vecilor !

Si sa stii ca am idee ca face ESP si ce face ASR ... dar mergeai in aliniament ce naiba ... in viraje totdeauna rotile au turatii diferite ( de-aia s-a inventat si diferentialul ) , ESP-ul doar gestioneaza diferentele de la toate rotile ...

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce? Ai idee cat sunt rotile virate in cazul de fata? Putin, iti spun eu.

In orice caz, crede-ma ca s-a putut ce am spus mai sus.

Atentie...nu m-am exprimat foarte corect. CAnd am spus ca trebuia sa tin volanul virat pentru a merge ,,drept", ma refeream la faptul ca nu ma puneam cu ea de-a latul sau sa iasa in decor ci tinea cat de cat o trasa ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inteleg perfect ce zice FlorinC.

In caz de acvaplanare se intampla la fel. Am patit-o cand am intrat intr-o balta mai adanca pe partea dreapta decat pe stanga, si, la fel, trebuia sa tin volanul foarte tare, si virat 90

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Martorul de pe bord nu clipea.

Si de obicei simt cand intra, insa acum...nu stiu ce sa zic.

...a franat la un momentdat si s-a aprins si ledul. Dar doar cand am accelerat tare. In rest... :D

Raman la ideea ca este setat din fabrica sa intre la deviatii foarte mari. Ceea ce se vede in curbele mai stramte, unde virez poate chiar mai mult de o tura si intra. ( ma refer pe zapada).

Modificat de FlorinC
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact la fel am simtit si eu. Am scris mai in spate, ca mi se pare ca intra cam tarziu. E un sistem care ajuta, insa are si el limitele lui, probabil, la noi, sunt mai mari :biggrin:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fiecare constructor auto isi seteaza ESP-ul (sau echivalentul) sa intre mai repede sau mai tarziu, dupa cum considera. Teoretic, la un model sportiv ESP este setat sa intre mai tarziu, ca sa lase soferul sa faca derapaje controlate.

Passat-ul e prima mea masina cu ESP dar am constatat si eu ca intra ceva mai tarziu. Nu e nici un defect, asa e setat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ESP-ul intra si in linie dreapta. Testat de mine.

Eram pe Traian unde linia de tramvai e si singura banda de mers. Era imediat dupa a 2-a mare ninsoare din Bucuresti. Am mers exact pe sine, am accelerat mai brutal si imediat am simtit cum "danseaza" masina(usor cei drept) si martorul din bord clipea si se auzea si un zgomot(eram cu muzica oprita). Chiar am repetat figura sa ii arat si la nevasta :P cum functioneaza ESP-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze ca te corectez dar a fost ASR-ul, testat si rastestat de multi de aici :P urca intr-o masina cu mai multi caluti si vezi ca la fiecare pornire in forta face aceeasi figura ca e vara ca e iarna :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

espu tine masina pe directia in care ti volanu deci cand mergi drept nu are ce sa intre. nu cred ca la passat espu intra mai greu decat la alte masini. probabil ca lucreaza altfel si iti da impresia asta. masina chiar daca iti derapeaza este un derapaj in limitele bunului simt care este controlat de esp. bineinteles ca espul are limitele lui nu poate sa iti mai tina masina pe directie cand nu mai e aderenta deloc. dar ajuta foarte mult. daca ziceti de passat ca intra greu incercati un hyundai tucson care cel putin la partea de control al tractiuni zic ca are o intarziere foarte mare. sesizabila mai ales pe gheata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

merge si cand ai volanul drept. Testat de mine la 80-90km/h am intrat in depasire iar pe marginea stanga drumului era o baltoaca de vreo 3-5m lungime dar drumul fiind inclinat roata stanga a trecut prin vreo 5-10cm de apa iar dreapta era pe asfalt umed. Inainte sa intru in ea am luat piciorul de pe acceleratie, si m-am prins de volan. Cand am lovit baltoaca masina a fugit intr-o parte, ESP a clipit de cateva ori, a redresat traiectoria si am continuat cu accelerarea. Nu am miscat volanul mai mult de 20-30 de grade si totusi si-a facut treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ESP-ul m-a salvat de la accident. Intr-un mers mai vitejeste pe la Cheia intr-o curba dreapta abordata cu viteza in clipa in care mai aveam 30 m pana la viraj a aparut un tir. Practic m-am tinut de volan, frana, ESP clipit in bord, tras dreapta sa intru pe traiectorie. Am simtit cum roata spate dreapta s-a franat astfel masina a intrat pe traiectorie. M-am invatat minte de atunci: fara viteza cand nu este cazul si carosabilul e inghetat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci problema a fost TIR-ul sau gheata ? Daca ai simtit roata franata inseamna ca ai avut ceva viteza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gheata si viteza. Tirul m-a pus in situatia in care mi-a aparut dupa curba si m-a fortat sa ma repliez pe banda mea. Masina a smucit violent dreapta ca si cum doar roata dreapta spate s-ar fi franat puternic (banuiesc ca ESP-ul si-a bagat coada pe aici). Oricum mi-am invatat lectia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur a fost ESP-ul. Tu aveai tendinta sa subvirezi si sa te duci spre stanga, drept in TIR. Cand ai tras dreapta, ti-a franat roata spate dreapta (si probabil fata stanga, dar mai putin) pt ca aceste roti te impingeau la stanga. Bine ca ai scapat !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca franezi si intra ABS, ESP e inutil pentru ca tu oricum franezi toate rotile la maxim.

Dar daca spui ca ti-a clipit in bord el a incercat sa te ajute cat a mai putut. Restul fortei de franare pana la blocarea unei roti a folosit-o ESP pe anumite roti pentru a te redresa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect ce zici tu. Dar ESP, care include si ABS, nu ar putea sa gestioneze pana la capat forta de franare independenta pe fiecare roata, astfel incat, desi tu franezi, el sa franeze mai tare roata care te-ar redresa, iar pe celelalte mai incet?

Zic si eu, nu dau cu parul :) Sunt doar curios. Sau e nevoie de un ESP de o generatie mai noua, sau visez eu la prajituri? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!