Jump to content

T4 - Conversie motor ARL 150cp


corvin_tdi
 Share

Postare recomandată

de cand am pus motorul de golf aveam temperatura antigelului de 75 grade,(in bord indica corect 90)azi am inlocuit termostatul, in scurt timp temperatura s-a stabilizat intre 85-90 grade pe vcds, sunt curios in ce masura va influenta consumul o temperatura optima

in urma cu 1 saptamana schimbasem si senzorul g62 , imi dadea eroare, intermitent

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

azi, am plecat mai fortat intr-o curba(20-40 kmh)si am ramas fara transmisie

initial, am crezut ca a cedat ceva pe la ambreiaj, dar apoi am constatat ca de la planetara stanga e problema

cu frana de mana trasa si bagata in vit 1, articulatia(flansa) de la cutie se invarte ,(cu mici sunete straine) dar axul planetar nu se invarte, sa fi iesit din siguranta doar?

daca a iesit din siiguranta, oare o pot baga la loc fara sa mai desfac burduful?

Modificat de corvin_tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Axul planetar e prins de tripoda care e in spatele flansei, nu? Cel mai probabil e problema undeva intre tripoda si axul planetar - sunt prinse intre ele doar pe niste caneluri, zimti, dinti, cum vrei sa le zici. Cred ca forta a fost prea mare pe o singura roata si a distrus acele canale iar axul planetar se invarte in gol in tripoda. 

post-61162-0-66434400-1415472654_thumb.j

Asta e de Alfa Romeo, dar ca forma si functionalitate sunt asemanatoare. Dintii aceia din centrul ei, unde intra axul planetarei, cred ca s-au dus cu totul. 

 

 

Modificat de Emy D
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sincer, nu cred ca de la canelurile alea vine problema, ar fi un rontait constant, uniform, pe cand la mine e un sunet neregulat

materialele acelea sunt super dure, stiu ca am incercat la strung sa frezez putin din flansa unei planetare, nici vorba sa intre cutitul in ea, am reusit greu doar dupa ce am decalit materialul.

oricum, urmeaza sa desfac, si sper eu, sa fi iesit din caneluri, tocmai pentru ca lungimea planetarei a fost ajustata pentru ce aveam eu nevoie, e posibil ca sa fie o mica lipsa din lungimea ideala, si de asta sa fi fortat siguranta iesind.

stau foarte prost cu finantele acum, nu vreau decat sa o pun in functiune, pentru ca am nevoie de masina

intrebarea ramane, (daca doar a iesit din siguranta, implicit de pe axul planetar) se poate pune la loc fara sa desfac burduful?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

planetara prea scurta ! a spart colivia aia care tine miezul ... am intampinat asta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aha, deci sa ma pregatesc de cap planetara spre cutie

alta dilema:

 la T4 , motorizarea de 2.5 150 cai diametrul axului planetar e la fel ca la 1.9 ABL? intreb asta pentru ca eu am montat planetarele de golf din teama ca axul planetar de t4 nu va rezista la cuplul motorului ARL, dar asta mi-a dat probleme micsorand spatiul dintre planetara si bratul superior, ma obliga sa tin suspensia fata destul de ridicata, planetarele de golf fiind mai groase

fiindca nu am incredere in prezoanele lungi pe care le-am pus la strangerea planetarei cu  cutia, ma gandesc sa renunt la distantierele dintre planetara si cutie, iar lungimea necesara sa o dau prin imbinarea axului planetar de golf cu cel de t4, si anume frezat putin din interiorul tevii de golf(daca e necesar) si introducerea axului planetar de t4 la cota de presare, apoi sa sudez cele doua, in felul acesta, pe portiunea unde este aproape de bratul superior sa am planetara de t4 care e subtire si plina, eliminand problema de atingere dintre cele doua chiar si la suspensia coborata

Modificat de corvin_tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am rezolvat cu planetara deocamdata, 250 planetara second, 100 (doua burdufuri) 40 manopera de mutare a capetelor de planetara(n-an vrut sa ma mazgalesc in halul ala pe maini) si munca mea de a desface si pune la loc planetara 

Cam asa arata planetara cu flansa, sincer cred ca mai lipsesc 1-1.5 cm din lungimea ideala, asa ca ma gandesc la o planetara mai lunga, adica sa aiba cu vreo 5 cm mai mult ca cea de golf (stanga).

Daca are cineva o planetara de golf 4 6 trepte lunga/ scurta  defecta, sunt bucuros de a o primi pentru teste, vreau sa imbin prin sudura un ax planetar de golf cu cel de t4

post-106503-0-23149600-1415812417_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

de cand am pus jantele de iarna pe 15, consumul a scazut cu 2l

in oras intre 8-9l/km, in afara 6-7, desigur, doar cand merg frumos!

n-as fi crezut ca asa mult conteaza cauciucurile, si mai exact circumferinta rotilor

cred ca la o cutie scurta, t4 de 1.9 , I-ar prinde excelent jantele astea pe 17, ar ajuta la viteza finala mai mare la aceias turatie a motorului

pornirea de pe loc s-a imbunatatit cu cele pe 15, fiind treptele mai "scurte", pot debraia mai usor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Am citit cu interes tot topicul, cap-coada si te felicit pentru treaba facuta! Am facut si eu o conversie pe un t3 caravelle, donatorul fiind un golf 3 1.9TD AAZ si sunt foarte multumit fata de 1.6D care il aveam. Daca ai mai modificat/ajustat ceva, tine-ne la curent. 
Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

deocamdata climatronicul functioneaza (dar nu-I legata comanda la compresor, iar aeroterma din mijloc nu functioneaza deloc, desi pe direct merge)

planetarele trebuie modificate, din cauza grosimii axului de golf, spatial este f limitat intre telescop si bratul superior, la unele denivelari freaca in ele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare ,sunt nou pe forum si am un t4 motor 1.9 abl,68cp,si vreau un up-date ,cunoaste cineva ce se poate face?

Pot schimba cu un motor 1.9tdi cu mai multi caluti?110-130?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Idem ca si mariusturcu...

ABL 68 cai... Ma dispera ca zici ca vine nu merge...

Ma gandesc sa iau de pe undeva o masina donatoare, completa cu motor TDI. Degeaba o sa aiba caluti... C nu duce cutia... Tre cutie... Si uite asa dilema...

Din ce am citit cica treava merge astfel:

- motor TDI nu stiu cod

-ambreiaj de T4 2,4D

- cutie viteze de 2,5 nu stiu cod

Dar ma gandesc si la blocul motor cu seriile lu' Rar prajit... Ce ar potrivi ca interne pe bloc de ABL?!?!?

Motorul acela de 130 si ceva de cai de e pe Skoda Superb intra pe T4?

Daca nu macar un ALH de 90 de cai ca am avut pe Sk Octavia Tour ... I.am dat vre.o 600.000 si inca mergea brici...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Dar ma gandesc si la blocul motor cu seriile lu' Rar prajit...

 

Pai daca schimbi motorul cu totul, cu un altul... unde-i problema? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Schimb" motoru in sensul ca as cam utiliza blocul vechi pt a pastra seriile....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Asta am inteles, dar intreb: de ce nu schimbi motorul cu totul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt ca dpdv legal nu ai voie! Am intrebat si eu cand calaream T4 si mi-au raspuns ca nu am voie sa pun un motor mai puternic. Nu conteaza ca pe t4 au fost montate si motoare de 2.5 de 150 cp. Ai 1.9 de 68 cp? Ai voie tot de 1.9 si cu putere pana in maxim 75-80 CP.

Solutia e asta: pastrezi blocul de ABL pe care pui chiulasa/injectoare/turbo de ALH (90cp) AFN(110cp) si apoi merge adaptata o cutie de 2.4 de pe T4. Sau pinionul de treapta 5-a schimbat cu cel de pe masina donatoare.

Si asa iti faci masina, cu motor ABL in acte si fizic...dar de fapt cu 90/110 CP. Mai pui si de-o resoftare si asta e. Daca la noi nu se poate lucra altfel cu capetele patrate de la RAR?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Emy D, chiulasa, injectoare, turbo de AFN/ALH...ok, dar merge cu pompa de injectie de ALH?

Electronica trebuie modificata/schimbata?

Ideea e ca nu prea ma pricep la modificari de genul, m.ar ajuta un tutorial/topic/ etc unde exista informatii complete ca sa incep cu calculele ;) sa vad ce bani si timp trebuie sa investesc.

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte bun articolul,am sa ma apuc de treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa ce ai scris articolul mai am cateva nelamuriri Emy D .!  Daca pun motor AFN pe ABL trebuie si instalatia electrica cu calculator?,pompa injectie si alternator?

 Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da , ai nevoie de tot, in afara de blocul motor.

App: motorul de ALH se preteaza cel mai bine. AFN-l o sa iti ceara o modificare: turbina nu intra la fix in habitaclul motor si trebuie sa il modifici: sa faci un pic de spatiu pt ea. ( un fel de umflatura inspre habitaclu pasageri).

In rest, daca va descurcati cu engleza, va pot da link-ul de pe forumul englez unde au facut o gramada de modificari se genul asta. Si sunt explicate pas cu pas.

Ps: sa nu credeti ca e simplu. Dar nici imposibil nu e :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles ca ALH are90 cp si AFN 110cp? AS dori de 110cp chiar daca trebuie sa tai ceva.Are importanta de masina donatoare?A4 sau VW pasat?

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are importanta masina donatoare. Cel mai simplu e sa fie tot un Vw, ca sa iei si ceasurile de bord. O sa ai nevoie de ele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Folositi PM pentru asta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

I-am gasit un frate, n-am rezistat si l-am luat .. tot un ARL

post-106503-0-37450500-1427487842_thumb.

Modificat de corvin_tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oaaa, si care e proiectul? Sau...ce urmeaza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!