Jump to content

T4 - Conversie motor ARL 150cp


corvin_tdi
 Share

Postare recomandată

nu gasesc nicicum aeroterma cu clima de t4..

pana rezolv vu suportii de motor, ma ocup de altele..

teoretic, ar merge plansa de golf pusa pe t4, dar trebuie prelungita, apoi ramane problema prinderii, in sensul ca sigur ar fi "greierasi" , am vazut golfuri la care scartaie si bordul original, dapoi sa il adaptez pe t4..nu stiu daca merita munca/osteneala pt rezultatul final..

am procedat cu instalatia in felul urmator..

am taiat efectiv mufele de faruri, stopuri unitate abs, blocuri lumini, avarii, am lasat mufele :

 ce duc la rezorvor(pompa motorina,senzor nivel)senzor pedala acceleratie, ambreiaj,frana, cele doua mufe de  la immo(cluster)2 mufe de la climatronic, toate de la compartimentul motor, inclusiv senzor temp bara, radiator, comanda  termocuplelor, (am uitat sa las firele de la senzorul de temp din oglinda, sau la golf e cel din bara?)

spuneti-mi daca am gresit,.. la cluster firele taiate  le-am lasat de jum de metru, sa pot adauga comenzile de la t4, (avarii, lumini, si ce mai vine pe acolo)

Modificat de corvin_tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Maine finalizez suportii motor/cutie, si trec mai departe la planetare

Sunt bucuros ca dupa niste masuratori aproximative vor merge cele 3 radiatoare de G4,fara sa incurce filtrul de ulei, in felul acesta pot inbina usor partea electrica a motorului ARL cu mufele de la radiatoare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

spor la modificari.....te felicit si astept cu nerabdare poze si mai ales impresii dupa ce totul ii montat faci o tura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ti-am trimis PM cu numarul de telefon al cuiva care ar putea sa aiba aeroterma  de clima de T4.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am reusit cu soportii de motor, planetara stanga montata(de t4), cea din dreapta va fi cea lunga de golf, surpriza este ca axul planetar de t4 are nuturile la fel cu cea de golf, astfel, montez cap de planetara nou de T4 pe axul planetar de Golf + o flansa (distantier de 3cm) intre cutie si planetara, ca sa aiba lungimea necesara,(maine fac si flansa, din cap de planetara dinspre cutie, am incercat azi sa mai luam din interiorul ei acolo unde stau bilele, dar foarte dur materialul, cimentat, incat nu intra cutitul la strung, asa ca am facut un foc in semineu, am bagat piesa( e rosie) pana maine se raceste sper  sa se decaleasca, daca nu, incerc sa fac rost de un fier din care sa confectionez flansa,

O alta problema sunt cele 6 suruburi dinspre cutie, fiind cu 3 cm mai lungi neaparat trebuie tratate, ma gandesc la ceva prezoane de chiulasa, sunt de 10, daca stiti unde sa gasesc sau de la ce sa le iau, merci de sfat

Multumesc bullet, sun maine pentru aeroterma  ;)

Legat de fuzeta, e normal sa aiba joc fuzeta cu planetara scoasa, adica atunci cand surubul planetarei nu strange fuzeta?

la mine ambele au putin joc,ca si cum ar fi rulmetul distrus,  mie nu mi se pare normal, dar cand strang planetara, jocul dispare

Modificat de corvin_tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am rezolvat si cu pompa de motorina din rezervor, diametrul capacului este acelas, adancimea difera, insa am reusit sa adaptez si senzorul de nivel de Golf in rezervorul de T4, nu se potriveste de mutat pur si simplu, dar se poate cu cateva adaptari, bratul plutitorului l-am refacut complet , sper sa si functioneze macar pe minim corect

acum lucrez la adaptarea schimbatorului de golf , din pacate sunt cam lungi cablurile , am incercat sa desfac carcasa schimbatorului, dar nu am cum sa modific fiabil lungimea lor,(camasa e sertizata pe cablu) asa ca voi fac o bucla incat sa  "scurtez" distanta pana la cutie

stiti cumva vreun model vw care are timoneria pe cablu mai scurta ca golful? ar trebui scurtat cu 15-20 cm

Modificat de corvin_tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-a mers asa cum speram cu cablurile de la schimbator, asa ca a trebuit sa le scurtez, am reusit sa desfac camasa de la cablu din suport, insa cablul s-a rupt in tija bucsata, am reusit sa o scot decalind piesa apoi scotand cablu din ea la strung cu burghiul

Urmeaza sa caut o firma de hidraulice ca sa sertizez cum trebuie camasa si cablurile, ei au prese destepte

Acum studiez problema climatronicului, nu stiu daca aeroterma de T4 are aceiasi senzori ca si cea de Golf, sau e cu totul alta instalatie, ma gandesc sa incerc si cu o aeroterma de golf dar pt masina cu volan stanga, eventual sa fac rost de o carcasa de aeroterma, sa mut senzorii si motorasele pe ea, sa incerc sa o adaptez pe T4.

In cazul in care cumpar aeroterma de T4, trebuie sa cumpar cu tot cu instalatie , senzori, cabluri, unitate de control, sau pot adapta aeroterma la senzorii/unitatea de la golf?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

E normal sa aiba joc rulmentul fara sa fie planetara bagata. Vezi sa strangi surubul la planetara cu roata pe sol, daca nu faci asta, se distruge rulmentul in cativa km.

Modificat de MRC
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intre timp mi-am dat seama de ce are joc fuzeta fara planetara stransa

am facut si planetarele, sunt cele de golf 4 cu cap planetara spre roata de T4 noi, am pus SKF vkja 3010

pe stanga , puteam sa pun planetara de t4, are aceias lungime cu cea de golf , dar nu-mi place capatul dinspre cutie, e cu garnitura (fara capac), si e foarte mizerabil de lucrat asa cu ea.

trebuie sa dau comanda de 6 prezoane mai lungi pentru prinderea planetarei de cutie, ca sa poata prinde si distantierul

am gasit calite, dar nu filetate integral, partea ne filetata nu incape in gaura planetarei

post-106503-0-67372600-1398368394_thumb.

post-106503-0-53138200-1398368413_thumb.

Modificat de corvin_tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce chestie, parte dinspre roata e fix invers ca la Golf. La Golf e cu piulita, la T4 e cu surub...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, planetare hibrid, ax planetara si cap spre cutie de golf, si cap planetara roata de t4, (bucuria mea ca s-au potrivit nuturile de pe ax)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

flansa facuta din cap de planetara spre cutie..

post-106503-0-13827500-1398401859_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut distributia, apoi m-am apucat de instalatia electrica..

Pentru ca golful are instalatia foarte intortocheata,  a trebuit sa tai si sa cositoresc o gramada de fire, ca sa le trec prin acelas loc ca si instalatia existenta pe t4, oricum, mai este mult de munca..

Am adaptat si pedala de acceleratie de golf, (prima mea sudura)I-am facut niste urechi de prindere, ca sa nu fac nimic permanent acolo,  incet, dar progresez,

post-106503-0-37363500-1398883269_thumb.

post-106503-0-36425900-1398883387_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incredibil de multa rabdare ai,felicitari pt pasiune,asteptam cat mai multe update-uri! :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

legat de update-uri, nu stiu daca e potrivit sa le scriu in topicul asta, (mai degraba ceva de genul masina mea) asa cum scrie, e vorba de conversia motorului, dar in ultima vreme la motor nu prea am lucrat, am montat climatronicul fata/spate si aeroterma din mijloc cu electronica diferita, daca tot am umblat la bord, am izolat pe cat se poate tabla mai ales portiunile care nu aveau lipite din fabrica acel bitum

tot la bord, am luat de la alta masina izolatiile de pasla, si am pus una peste alta pe interior, cat si pe exterior, pe partea motorului, inclusiv izolatia captusita cu aluminiu de pe mijloc, cea din dreptul galeriei, plus alte spatii unde a permis ceva mai mult material

 saptamana viitoare continui cu restul izolatiilor, vreau sa fac rost de material la metru care se foloseste la instalatiile de climatizare, un fel de polistiren  dar e negru, foarte moale , cauciucat, intentionez sa imbrac panuorile , partea dinspre tabla, chiar si plasticele de pe stalpi si tavan , important  e sa gasesc materialul asta..

am facut efortul si am cumparat laudatele telescoape de pe forumurile din UK, sper sa fiu si eu multumit cum sunt si ei

saptamana viitoare urmeaza upgrade la turbina , cea de ARL se va vinde, si ii ia locul una facuta de Florin de la Turbotehnix 

Injectoarele stock au limita maxima pe la 220-230 cp, turbina va putea face presiune pana pe la 260, dar pentru asta trebuie alt ambreiaj si alte duze, (daca reusesc sa le vand, fac upgrade si la astea), deocamdata raman astea..  

post-106503-0-91825200-1399577516_thumb.

post-106503-0-00701600-1399577523_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

nu stiu daca se vede "cocoasa" in podul pedalier , a fost nevoie sa indoi tabla spre interior ca sa incapa motorul, nu a luat mult din spatiul pasagerului, chici sau nu, am reusit sa fac sa incapa.

 

galeria si egr-ul anulat la care am frezat interiorul pentru o trecere cat mai usoara, dar la care am pastrat clapeta de shut off, iar stutul de la membrana egr il voi folosi pentru furtunasul de la indicatorul presiune turbo, din interior am gaurit membrana ca sa iasa presiunea spre stut

cele doua gauri de sub membrana le-am filetat , le pun cate un surubel + poxilina pt etansare

galleria si egr-ul sunt orientate spre baterie, opus fata de cum era pe golf pentru economie de spatiu, pentru un traseu intercooler mai scurt si mai putine coturi

post-106503-0-33505300-1399609869_thumb.

post-106503-0-88633500-1399609879_thumb.

Modificat de corvin_tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

E gata si hibridul, galerie evacuare tot de ARL dar marita ca sa incapa o turbina mai mare, la fel si pe partea de compresor o carcasa de GT2052v cu alt compresor marit, sunt curios cum va trage la turatii joase, oricum, decat o turbina impinsa la maxim mai bine una mai mare sa lucreze  la o presiune confortabila, am urmarit mai degraba fiabilitatea decat puterea maxima, va fi oricum undeva la limita injectoarelor, undeva pe la 200-220 cp.

interesant e faptul ca motorul ARL stock are la 1900 rpm 320Nm fata de 295 Nm cat are motorul AXG/AHY de 2.5 111kw, din start mai puternic 1.9 fata de 2.5

despre cutie, se pare ca nu a mai pus nimeni cutie in 6 trepte pe t4, 3000 rpm la 160kmh, nu stiu cand voi apela la a 6-a , poate doar pe autostrada, dar pana acolo mai este, saptamana trecuta am lucrat la adaptarea scaunelor recaro de golf pe t4, multa munca pt ca au alt sistem de prindere, dar am reusit sa fac ceva sa fie ok, voi posta cand am timp mai multe poze la "masina mea"

 

post-106503-0-61262100-1400908648_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ARLul e PD fata de AXG/AHY care au pompa distribuitoare, deci alta tehnologie...mai bine il compari cu 2.5 TDI PD 174cp si 400N/m...Pacat ca nu s-a montat ARL pentru ca era foarte bun pentru cei care folosesc T4 ca masina de familie(vacante), si ar fi avut taxe acceptabile. Spor la treaba in continuare...respect pentru curajul, rabdarea si ambitia necesara pentru realizarea unui astfel de proiect...Ce bine era daca faceau nemtii treaba aceasta acum 14 ani... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce o termini poti sa ii dai un test pana in Turda. Sunt curios cu ce viteza poti urca "dabagaul" dealul de dupa turda cum vii spre cluj.  Sunt curios de diferenta fata de a mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As vrea eu sa fiu la etapa cu testul, deocamdata mai sunt multe de facut, in utlima vreme inamicul a fost ploaia, scoate scule, strange-le si tot asa

Am montat panoul cu masuta, a fost nevoie sa sudez piciorul si o traversa de care se prind balamalele de la masa, ca sa fie prinsa ca pe modelele multivan

In ceea ce priveste performanta, intai trebuie sa ma asigur ca nu freaca nimic la planetare (de jug),este destul de inghesuiala acolo, din fericire in jurul motorului insa va fi suficient sa trec cu tuburile de admisie, intercooler ,conductele de racire si tot ce mai vine pe acolo.

cam asa arata spatiul "marit" ca sa incapa motorul in pozitie verticala, am izolat ce a ramas descoperit cu materialul de la golf, dupa cum am mai spus, sunt doua straturi de izolatie in compartimentul motorului, suprapuse.

 

post-106503-0-56941200-1401390419_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

mi-am facut o bucurie:

dupa ce am strans (preventiv) papucii la mufele de injectoare, m-am apucat de confectionat un support pentru ceasul comparator(pentru reglarea injectoarelor PD) si am scapat un surub in ciuloasa, binenteles ca s-a dus direct pe o gaura pe care se scurge uleiul in baie, am auzit cum a ajuns pana jos.

baia fiind de aluminiu, voi incerca sa-l aduc cu un magnet la surubul de evacuare ulei, poate reusesc sa-l pescuiesc pe acolo

mecanicii din ziua de azi.. :))

Modificat de corvin_tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se mai intampla.....bine ca nu s-a blocat in alt loc.

Spor la treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

m-am blocat la partea electrica, am taiat din greseala si firele ce veneau de la contact , trebuie sa alimentez acum instalatia de golf de la contactele de cheie de t4,

merge clusterul, imo functional, se stinge dupa afisarea martorilor (cu cheia langa bobina) insa nu reusesc sa alimentez intreaga instalatie incat sa porneasca

ce anume trebuie alimentat? poate porni fara modulul de confort?(firele de la abs si  modul confort, instalatia de usi si lumini este eliminata)a ramas clusterul, mufa de diagnoza, firele ce vin si merg la ECU, instalatia catre injectoare, firele la rezorvor(sensor nivel si pompa) cele catre clima si releele care controleaza ventilatoarele, senzorii de aer, instalatia de vacuum, sensor pedala acceleratie, pedala frana si ambreiaj,  iar de instalatia de motor nu m-am atins

poate ma poate ajuta cineva cu o schema mai simpluta pentru partea electrica ce tine strict de alimentarea si functionarea motorului .. multumesc!

inca nu am bagat mufa la senzorul din radiator, cel de presiune admisie, mufele la cele doua ventilatoare, debitmetru, dar astea nu cred ca blocheaza pornirea cu ceva

Modificat de corvin_tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie sa porneasca fara ccm si abs.

Daca nu rezolvi, cu schema electrica te ajut eu. Din pacate tot in formatul pe care-l are elsa. Cu scheme electrice din autodata sau similare poti lucra mult degeaba fiindca mai au si erori. Eventual iti listez schemele si-ti marchez pe ele tensiunile necesare pentru pornire.

Diagnoza poti sa faci pe motor ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

voi incerca maine cu diagnoza

din pacate masina nu este in Cluj, aici nu aveam un garaj si spatiu suficient pentru ambele desfacute, e la 60 km de CJ

da, mi-ar prinde bine orice fel de ajutor pe directia asta cu electronica, merci!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!