Jump to content

T4 - Conversie motor ARL 150cp


corvin_tdi
 Share

Postare recomandată

am omis un fir de masa cu papuc pe el din aproprierea ECU, a pornit la sfert (inca nu are admisie si evacuare, nici antigel , dar macar stiu ca a pornit,) acum pot continua cu instalatia electrica, ca deocamdata sunt toate insirate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca mai ai orice fel de probleme electrice te ajut oricand cu schemele electrice. Ti le si listez sa le poti lua cu tine unde ai nevoie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pana la urma am modificat o galerie, nu imi place neaparat poziitia, trebuia ceva mai inalta iesirea sa pot scoate capacul de axa, (acum nu pot scoate capacul doar daca dau si galleria jos) insa am tinut sa sudez tot flansa, tocmai pentru a putea cupla corpul egr, (am "scobit" tot ce tinea de egr si am lasat doar clapeta shut off)

legat de instalatia electrica, nu-mi place ca am cam multi consumatori, cand pun borna la baterie face destul de multa flama, iar afisajul electronic este pornit in clusterul de golf, oare care e firul care alimenteaza afisajul si care ar trebui trecut prin contact, sa nu-mi afiseze nimic doar cu borna pusa? 

post-106503-0-93104900-1402635109_thumb.

Modificat de corvin_tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pinul 1 de pe mufa albastra de la ceasuri trebuie trecut prin contact.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

merci!

s-a ars releul care controleaza bujiile, nu stiu daca coindidenta sau nu, insa dupa vreo 2-3 minute de la pornirea motorului s-a simtit miros  de ars, am oprit, era releul negru cu 9 pini, fierbinte, cu urme de plastic topit pe exterior..

sunt foarte curios daca s-a ars din cauza mea, sau acum I-a venit momentul, data inscriptionata pe el era din 2012(bosch), deci sigur nu original

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cateva probleme de rezolvat la adaptarea clusterului de golf

1 -  la mufa albastra , pinul 29(warning light for brake fluid level)

      vreau sa folosesc senzorul de nivel de pe t4, sa fie citit de calculatorul de golf

      am taiat firele ce vin de la senzorul de golf, habar nu am unde mergeau, cel de golf se afla cumva pe cele cinci mufe colorate de sub parbriz,? (ce culoare si pe ce pini, daca se poate)

 

2 -  la mufa verde, pinul 6(low level washer fluid ) cum anulez eroarea,? pe rezervorul de t4 nu am indicator nivel si nici nu-mi trebuie, pur si simplu vreau sa nu-mi arate warning-ul

 

3 -  la mufa verde , pinul 7(brake pad indicator) la fel, nu vreau sa ma mai atentioneze cu placutele, cum anulez warning-ul?

 

4 - la mufa verde , pinul 12(air cond. system cut-off ECT signal) imi explica cineva ce este? vreau sa montez si dubluclimatronicul de t4, stiu ca trebuie sa dau semnal la ECU pentru AC, pe care pin trebuie dat semnalul?

 

5 - tot la mufa verde, pinii 23,24,25 MFI call up button (banuiesc ca sunt pentru navigarea in meniul clusterului), cum adaptez asta la manetele de t4?, sa adaug undeva 3 butoane, sau se poate face adaptand maneta mai recenta de t4?

 

6 - la fel ca la punctul 1 dar e vorba de  senzorul de nivel la antigel, vreau sa folosesc vasul si senzorul de t4, cum fac?

 

stiu ca sunt cam multe de explicat , dar poate cineva are chef si timp sa-mi raspunda, vreau sa montez odata bordul, si pana nu fac legaturile astea nu pot pentru ca vreau sa fixez toata instalatia de golf in asa fel incat sa fie fixa si izolata, sa nu-mi faca vreun scurt sau alte probleme sub bord

multumesc!

Modificat de corvin_tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 si 3 se face din coding, pe instruments.

 

5 - nu merge pusa maneta de la G4? Sau macar batul manetei, cel cu butoanele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

merci MRC, am rezolvat cu punctul 2 si 3

 

cu brake switch cred ca stiu ce e de facut, (am pastrat intrerupatoarele de la ambreiaj si frana , intentionez sa le folosesc , din cate stiu motorul are nevoie de ele) 

raman cele doua erori de rezolvat, ABS si AIRBAG (modulele nu mai exista in instalatie) se poate face prin coding sa nu le mai citeasca, sau daca nu, cum scap de ele?

 

trebuie sa caut si pinii la care se leaga senzorul de nivel la antigel , imi genereaza STOP pe cluster 

merci !

 

Friday,20,June,2014,08:56:00:62939

VCDS Version: Release 12.12.0 (x64)
 
                Address 01: Engine       Labels: 038-906-019-ARL.lbl
Control Module Part Number: 038 906 019 KG
  Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 0000SG  5342
           Software Coding: 00002
            Work Shop Code: WSC 01266  
           Additional Info: WVWZZZ1JZ4W052468     VWZ7Z0C7999828
                      VCID: 66C350130292162E0EF-4A3A
3 Faults Found:
 
16955 - Brake Switch (F) 
            P0571 - 35-00 - Implausible Signal
18044 - Powertrain Data Bus 
            P1636 - 35-00 - Missing Message from Airbag Controller
18057 - Powertrain Data Bus 
            P1649 - 35-00 - Missing Message from ABS Controller
 
Readiness: 0 0 1 1 1 
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am rezolvat si cu senzorul de nivel, am luat semnalul de pe mufa clusterului de t4 , functioneaza!  ;)

Modificat de corvin_tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

un capat de bara  pe dreapta a trebuit taiat sa iasa, avea si joc mare..

problema e ca nu stiu ce sa pun in loc, am cautat pe site-uri dupa codul motor ABL 1.9 si erau zeci de variante!

la pivoti, am cumparat lemforder, capatul de bara sa zicem ca se uzeaza ceva mai repede, dar chiar nu stiu ce sa cumpar

poate ma ajuta cineva, e vorba de t4 1.9 abl 1996  wv2zzz7th221596, merci mult!

 

in oraselul unde am masina desfacuta, sunt doar 2 piese auto, la unul vanzatorul e chiar paralel, iar la celalalt este o femeie( nu sunt misogin dar chiar nu ma poate ajuta) asa ca un cod, o informatie mi-ar prinde foarte bine

Modificat de corvin_tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti trimit in privat un numar de telefon.Un prieten bun din Targu Mures are magazin de piese si service.

Sper sa te ajute.Daca ai nevoie ii poti cere sa iti trimita pe mail poza piesei respective.

Modificat de bullet123
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci, probabil luni!

Desi a trecut destul de mult timp de cand m-am apucat de masina, treburile au mers incet, chiar foarte incet, primul impediment fiind lipsa pieselor necesare( o buna parte din ele second - aeroterme, instalatii electrice etc) dar si multele ajustari pe care a trebuit sa le refac.

Daca ar fi sa reiau experienta aceasta, probabil as merge pe motorul AFN, mult mai simplu si usor de adaptat pe o cutie de t4

Problemele au tinut  in primul rand de "adaptarea" pozitiei motorului la caroseria de t4, suportii motorului, tot felul de masuratori , ultima chestie de care m-am lovit a fost grosimea axului planetar la cele de golf, sunt mult mai groase, si-mi freca in bratul superior, apoi cand am montat noile telescoape si ele mai "grase" imi frecau tot in planetare, apoi cand in sfarsit am gasit pozitia de compromise imi atingeau tot ele, planetarele in bieleta antiruliu, cu astea a fost mai simplu pentru ca le-am scurtat cu vreo 3-4 cm, in felul asta bara stabilizatoare a coborat si s-a departat , din fericire are cursa destul de lunga si am avut spatiu pentru asta

Daca n-as fi facut asta din pasiune probabil o lasam balta, (mi-a trecut prin cap) dar nu vreau sa ma innec ca tiganul la mal, mai ales ca acum motorul e pe pozitii, planetarele montate , traseul de intercooler e facut, instalatia de vacum la fel.

Inca la partea de dubluclimatronic sunt in urma rau, desi aerotermele sunt montate, imi lipseste o conducta de freon de la mijlocul masinii spre fata, tubulaturile de antigel in fata nu stiu sa le leg,(acum e pe direct radiator-motor fara aeroterme)va trebui sa casc ochii la un t4 cu instalatia completa ca sa-mi dau seama care unde vine, apoi sa adaptez asta la motorul de golf

Nu am inca unitatea de control al climei, nici ventilatorul de la aeroterma din fata (asa am cumparat-o, cu actuatori dar fara ventilator) aveti cumva idee de la ce aeroterma sa iau acel motoras, poate e la fel pe vreo alta aeroterma, cel putin de pe aeroterma simpla fara clima nu se potriveste.

Sper ca in curand sa fac cateva manevre cu ea, deocamdata nu se poate, nu am montat bordul, nu am filtru de aer(imi trebuie carcasa de 2.5 ca sa pot monta debitmetrul de golf in ea), scaunele si panourile interioare (asta-I simplu).

Am tot cautat pe net ceas de presiune turbo, sa fie fara vacum si cu gradatie de 2 bari . Nu stiu de ce sunt toate cu vacum, (n-am ce face cu gradatia aceea pe diesel)eu nu vreau sa montez de fita, ci pentru ca sa pot monitoriza mereu presiunea, intentionez sa pun si un ceas  pentru instalatia de vacum, (nu pe admisie), si un voltmetru digital, toate mici si discrete

Sper ca prin resoftare sa se poata scoate citirea de abs si airbag, sa nu-mi mai apara pe cluster, odata cu asta cred ca fac si immo off(am doar o cheie de la golf)

Am decupat si desprins din sudura elementele de caroserie ce trebuie schimbate, saptamana urmatoare trebuie sa continui cu tinichigeria.

Cam atat la update, sper macar ca ce am terminat nu mai trebuie refacut in vreun fel, pentru ca incep sa ma cam satur (mai ales si pentru ca lucrez singur la masina)

Weekend placut si masini fara probleme :icon_thumleft:!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sper ca nu te lasi pagubas si termini proiectul inceput. Sunt foarte curios ce o sa iasa si pentru mine asta ii unul din proiectele interesante de pe acest forum.

Spor la munca si poti sa ne delectezi si pe noi cu poze cand ai timp si chef.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu sper sa nu abandonezi,cind intru pe forum ma uit la sharan daca sa scris ceva dupa care intru aici sa vad ce ai mai facut la masina,astept cu nerabdare sa termini si poate ma dai o tura cu ea pentru ca sunt tare curios cum o sa decoleze!!Fi tare si nu renunta la proiect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc de incurajari!

azi am facut marunte ajustari, modificari, printre care si servo directia, ma gandeam oarecum ca pompa de golf poate lucreaza la presiuni mai mari ca cea de t4, dar totul e ok, a trebuit sa sudez un cot la mufa "hidraulica" ca pe golf avea alta orientare, stiu ca se poate face ceva profi la serfice de specialitate, dar inca nu pot misca masina din loc, si deocamdata e bine asa

am montat radiatoarele pe pozitii, instalatia electrica de t4 minimizata undeva dupa far,(ocupa cat o sticla de 1l)

din pacate partea de climatronic ramane nefacuta, dar sunt nevoit sa inchei lucrarea cat mai repede, intre timp voi strange piesele necesare, ma informez, si cand am totul desfac inca odata in fata si refac traseele de apa si freon

am observant ca, clusterul de golf vine foarte aiurea in loc la cel de t4, cu o inclinatie gresita, oare trebuie sa tai din acea rama de t4, sau pe modelele cu bord nou este acea rama potrivita pentru clusterul nou?

desi era motor abl, are mufa de diagnoza, am reusit sa ma conectez pe modulul de airbag, de immo si can, nici nu stiam ca se poate pe modelul asta, ne avand ecu

stiu ca ventilatoarele de golf au fiecare cate 2 trepte, oare se poate adapta acel releul ce comanda ventilatoarele la clima de t4, sau trebuie sa merg pe releu de climatronic de t4?

sunt inca multe de rezolvat, n-am gasit inca capac de filtru de aer pt debitmetru, sper sa gasesc ceva conducta flexibila sa pot adapta debitmetrul de golf undeva dupa filtrul de aer existent

Modificat de corvin_tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

poate ca voi nu veti vedea schimbari, dar pentru mine faptul ca am scos masina din curte e un mare pas inainte

nu stiam cum va functiona cutia,  daca debitul pompei de la pedala de ambreiaj de t4 se va pupa cu debitul necesar rulmentului de presiune de golf, daca va debraia corect, daca spatiul ramas planetarelor e sufficient la denivelari si curbe( bracaj maxim), daca etajarea cutiei de golf ar fi o problema pentru o masina mai grea ca t4 etc

testul a fost facut cu bordul vraiste, fara manete de semnalizare, fara aripi fata, bara ,masca si faruri, drumul destul de rau, de la pietris la gropi de tot felul, asfalt peticit etc

prima impresia de cum am ridicat ambreiajul sa ies din curte, a fost ca masina pleaca de pe loc foarte usor, cursa pedalei este corecta, nu e nevoie sa turez mult , nu trepideaza, nu agata, ceea ce m-a bucurat enorm, apoi ajungand pana in treapta a 3-a , ca rapoartele se potrivesc si plecarea de pe loc e una normala, totul functioneaza cursiv, directia servo parca mai silentioasa si usoara, fara acel moment neplacut la capat de cursa al volanului

desi nu m-a interesat acum suspensia, s-a simtit mult mai ferma, fara balans  si sunete caudate (pivotii cumparati dar inca neschimbati) dar fara sa scuture, oricum urmeaza sa observ asta pe viitor, nu in 10 minute de viraje si frecat masina pe stradute

motorul clar mai silentios in interior decat 1.9 abl, nu stiu daca incercarea de a o antifona cat mai bine da rezultate, sau simplu fapt ca e un motor mai performant

cuplu se simte foarte bine la plecarea de pe loc, practic fara niciun efort, insa odata ce creste turatia de la relanti totul e foarte lin si pasnic , silentios

debitmetrul nu e legat la admisie, atarna undeva (cu mufa bagata sau cu ea scoasa nicio diferenta) evacuarea dupa turbina e cea stock de t4 mai ingusta decat cea de arl( urmeaza sa fie refacuta la un diametru corect,( care sa fie?)) iar softul e cel stock, fara sa se tina cont de noua turbina mai mare

ca si comparatie, cu aceste minusuri, masina trage cam la fel ca si abl-ul, dar mult mai silentios si constant, nu e nevoie sa urc in ture ca sa am putere , e prezenta inca de la inceput

nu am vazut pic de fum dupa mine , desi ma asteptam sa fie mult cu harta nepotrivita la turbina mai mare

urmeaza neaparat sa introduc debitmetrul pe admisie, acum am filtru sport(chinezarie provizorie si horcaie admisia fara carcasa de filtru) sa fac resoftarea egr off, decat, abs si airbag off, evacuarea, si sa termin cu climatronicul

am reusit sa fac cumva legaturile la conductele de apa (aeroterme) nu stiu inca daca sunt facute corect ca si traseu,(sunt calde furtunele pe intreaga instalatie) insa am incercat sa le inghesui cat mai bine, compact, si culmea, am o gramada de loc in compartimentul motor( fata de colegul "noobsound" cu al lui t4 2.5 150 , la care nu am reusit sa urmaresc tot traseul cautand cu mana, vizual nici atat)

la finisaje e inca foarte mult de lucru, la interior ma refer, ca la exterior mai mult decat tinichigeria + vopsit  nu am de gand sa-I fac

voi incerca sa fac un fel de consola pentru schimbator, ceva sa maschez zona de timonerie de golf (care e in interior) dar asta deja e lux, las pe cand am terminat cu aspectele mai importante

din pacate intru in criza de timp, nu mai pot aloca timp masinii, scurtez pe cat se poate conversia cat sa fie masina functionala, apoi printre "randuri" strang ce e necesar  si fac ce a ramas cand pot

per total, sunt foarte multumit de ce am facut, insa e inca mult de lucru!

cateva poze, ca sa va faceti o idee in ce hal e :))

post-106503-0-87594300-1405119742_thumb.

post-106503-0-05664200-1405119890_thumb.

post-106503-0-36165800-1405119921_thumb.

post-106503-0-55640400-1405119955_thumb.

post-106503-0-35119300-1405120004_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma bucur pentru tine si masina.E bine ca faci progrese si ca ceea ce ai facut pana acum e bine facut.Mult succes mai departe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Super,bafta multa in continuare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astept sa o termini , sunt curios cum sta pe drum cu amortizoarele alea Sachs HD mult laudate :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am ajuns la partea de soft, Voinea m-a rugat sa fac un log pe engine  001 si 011 , problema e ca turbina nu lucreaza cum trebuie, e posibil ca sa fie in limp mode din cauza erorilor astora?:

16955 - Brake Switch (F)
            P0571 - 35-00 - Implausible Signal
18044 - Powertrain Data Bus
            P1636 - 35-00 - Missing Message from Airbag Controller
18057 - Powertrain Data Bus
            P1649 - 35-00 - Missing Message from ABS Controller

maf-ul inca nu e legat pe admisie, dar e bagata mufa in el( cu sau fara n-am vazut nicio diferenta

 e posibil ca din cauza celor de mai sus sa nu faca turbina boost?

vacumul este verificat, pe partea asta totul e ok

pe langa erori, in bord imi apare spira de bujii intermitent, semnul exlamarii si martorul de engine

Log-Log.txt

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina nu trage deloc, nu ma pricep sa umblu la ecu, ma ajuta cineva cu problema asta?

Sunt astea sunt erori care nu lasa turbina sa faca boost?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum te astepti sa-ti lucreze turbina fara MAF montat corect ? Rezolva prima data problema asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totusi , ma asteptam ca ecu sa-i dea niste valori aproximative, incat sa mearga macar decent..

Mai mult de 40-50 cp sigur nu are acum.

Incerc sa rezolv cat de repede si cu admisia

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca sa mergi cu mufa scoasa, cu ea bagata nu simte senzorul aerul trecand.

 

Erorile alea nu influenteaza mersul masinii. Poate n-ai pus bine vreun vacuum. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!