Jump to content

Problema Cutie Viteze Automata - Tiptronic Audi A4-B6


Leone_PTM
 Share

Postare recomandată

Buna ziua. Am si eu o problema la o cutie de viteze model tiptronic pe un audi a4 b6 2004 de 2.5tdi . In mare parte cutia de viteze sta in modul de avarie (imi palpaie in bord cu rosu treptele de viteza) , insa cutia functioneaza si schimba toate treptele , doar ca in unele cazuri pleaca mai greoi dupa loc fiind nevoie sa o accelerez mai mult sau daca apas brusc acceleratia cate o data urca in ture aproximativ 200rpm si dupa 1 secunda coreleaza si cutia cu motorul , insa tin sa specific ca doar cate o data , si in general la prima pornire , plecare sau comandare a cutiei , iar in mare parte merge bine (zic eu, fiind prima cutie de acest gen) , schimband fara probleme chiar daca este in modul avarie. Si are momente cand iese din modul avarie si functioneaza perfect in regula , fara probleme . Daca s-a mai confruntat cineva cu aceasta problema si/sau are idee care ar fi problema , rog a-mi lasa si mie un raspuns fie pe thread fie pe privat.

Ceea ce am mai observat este faptul ca atunci cand este in avarie si o trec in modul sport , se tureaza pana pe rosu , insa nu are acea ”smuceala” , lucru sesizabil atunci cand cutia iese din avarie . Pe modul sport cand nu este in modul avarie pedala de acceleratie reactioneaza lafel ca la benzina , raspunand foarte rapid la apasare si creand astfel acele smuceli.

 

Specific ca masina am achizitonat-o de curand si este prima masina hidramata , cat si faptul ca baiatul de la care am cumarat-o mi-a spus ca lui ii facea asa de cand a luat-o de afara (aproximativ 2ani) , si ca anul trecut in vara i-a schimbat uleiul+filtru de la cutie. Dupa 1luna de la achizitionarea masinii m-am reintalnit cu el si mi-a sustinut in continuare  sa stau fara griji ca uleiul i l-a schimbat el , si tind sa il cred dat fiind faptul ca nu avea de ce sa ma mai minta , dupa ce s-a vazut cu banii si eu cu masina. 

 

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa o diagnoza cu VCDS-ul si vezi ce erori apar .

Ca asa din vorbe e greu .

Modificat de @DRI@N
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare. Am fost astazi si am bagat-o pe tester si mi-au dat urmatoarele erori :

 

Address 02: Auto Trans        Labels 01J-927-156.lbl.

 Part No SW: 8E2 910 155 G HW: 01J 927 156 HH

 Component: V30 01J 2.5ITDI RdW 3261

 Revision: 00000004 Serial number: 00000000819055

 Coding: 0000001

 Shop #: WSC 44555 001 00001

 VCID: 2B55E12789F0EB46111-5000

 

4 Faults Found

- 17090 - Transmission Range Sensor(F125)

                P0706 - 000 -Implausible Signal -Intermittent

                Freeze Frame :

                 RPM: 96 / min

                 RPM: 0 / min

                 RPM: 0 / min

                 (no units): 1.0

                 Torque: -42.0 Nm

                 Temperature: 55.0 grade C

                 T.B. Angle: 0.0  grade

                 Bin. Bits: 0001 0 0

 

18265 - Load Signal

           P1857 - 000 - Error Message from ECU - Intermittent

           Freeze Frame:

 

18201 - Transmission Output Speed Sensor 2 (G196)

           P1793 - 000 - No Signal

          Freeze Frame:

 

17101 - Transmission Input Speed Sensor (G182)

           P0717 - 000 - No Signal - Intermittent

           Freeze Frame:

 

 

Sper ca am copiat totul corect. Aceste errori le-am fotografiat dupa laptop, acestea mi-a zis baiatul ca i le-a dat pe cutia de viteze. Multumesc de ajutor.

Modificat de Leone_PTM
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca uleiul+filtrul sunt schimbate asa cum spui,atunci ramane de verificat cablajele si mufele(sa nu fie fire ciupite/intrerupte sau mufe cu contacte oxidate),daca nici in urma acestor verificari nu se remediaza problema,e de la ECU-ul cutiei.

Modificat de R Z F
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Si eu am acceasi problema ... exact aceleasi simptome si la masina mea . Doar ca la mine este 2.0i si este din 2002 .. dar presupun ca este aceeasi cutie cu 6 trepte .  Ai reusit sa rezolvi ceva ? vre-un raspuns ?  Aceeasi problema o mai are si un prieten cu Audi A8 4.0tdi   , identica .. si de la el am invatat ca , inainte sa o pornesc , daca pun contactul si trec schimbatorul pe N  ( neutru ) cutia nu mai sta in avarie.. merge normal .. pana o duc in P Parking ... Poate cineva a mai patit si stie exact , sau ai rezolvat tu , astept si eu un raspuns , multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut . Incep prin a-mi cere scuze ca nu am mai verificat forumul.

Nu am reusit sa rezolv problema , deoarece intre timp am avut alte probleme , printre care si un accident , masina urmand intr-o oarecare masura sa intre in revizie capitala. Sper ca pana la sfarsitul lunii , jumatatea lunii viitoare sa rezolv o mare parte din probleme printrre care si aceasta , si voi revenii cu detalii imediat dupa aflarea exact a problemei cat si cu rezolvarea.

 

Stima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Aceeasi problema o am si eu cu A4 din 2006, merg de ceva timp cu ea, inca nu mi-a facut nimic deosebit.

Am vb cu un tip de la un sevice si mi-a spus ceva de niste pini care se mananca si pilitura rezultata cade in anumite locuri.

M-a indrumat sa imi iau un calculator de cutie second hand si din doua sa-mi faca unul. Toata afacerea facand 350 euro.

Ce parere aveti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Buna seara. Din pacate nu am mai intrat pe forum din cauza ca ultima perioada a fost una destul de nefasta pentru mine si masina ... 

In primul rand masina a suferit un accident (o doamna a crezut de cuvinta ca i se cuvine ei prioritatea pe cedeaza....) , nu ar fi asta o foarte mare problema , daca nu am traii in romania , si dintr-un simplu accident si o nebuna , am asteptat 1luna si jumatate de la politie verdictul clar de nevinovatie , dupa care a urmat parte de asiguratori , am fost la constatare , iar domnul de acolo cu o nesimtire si cu un tupeu fantastic mi-a dat usa la inlocuti si vopsire partiala  ... Am zis ok , nu ar fi nici asta o problema deoarece oricum intentionat sa o vopsesc toata , doar ca nici in ziua de azi nu mi-a fost si nu doresste decontarea aripii spate (deoarece este foarte scumpa si necesita foarte multe ore de inlocuire) , in  masura in care masina este la Porsche Vest si cei de acolo au constatat si semnalat ca aceasta nu este reparabila , cum de altfel mai am si constatarea de la alte 3serviceuri autorizate (constatare platita personal) . Firma de asigurari cu pricina fiind culmea , Allianz Tiriac pe care toti ii lauda . Acum sa vada toata lumea ce sau pe cine lauda mai exact , si ca nu mereu o asigurare scumpa este si una buna !   Deci din luna Iunie stau cu masina in parcarea , blocului si a service-ului mai nou . 

 

Acum On Topic. Nu am reusit din pacate  din cauza celor intamplate sa rezolv problema cutiei (aceasta fiind in momentul de fata cea mai mica problema a mea) .

Din ceea ce ma documentasem si eu inainte , da ar fi si aceasta varianta a computerului de la cutie , care este asezat undeva in capul cutiei si este mascat de un capac , in comparatie cu alte modelule care il au sub mocheta pasager dreapta din ce am inteles.Teoretic daca dispui de un elevator , rampa , canal  este destul de usor de ajuns la el , insa eu nu am reusit inca sa ma ocup.

Problema ar fi ca oxideaza mufele , pinii , insa nu ar necesita inlocuire,  nu stiu daca trebuie sa te grabesti in a cumpara un alt calculator , pana nu il desfaci pe cel vechi si vezi daca necesita sau nu inlocuire , sau cel mai  important ,daca de acolo este problema. Din ce spuneau multi , ar necesita doar curatate , cu putin smilgher fin , un spray de contact si sa te joci putin cu mufa pe pini (sa o bagi/scoti de cateva ori) pentru un contact mai bun. 

 

Vezi sa nu mai fie problema uleiului . Din ce ma mai documentasem mai era problema , ca multi inlocuiesc uleiul insa nu o fac corespunzator , si nu umple cutia exact cu uleiul necesar , si de acolo si eroarea aceea . Dar cea mai simpla de verificat pare a fii mufa /pinii calculatorului  , dupa incearca si o "reincarcare" cu ulei la cineva specializat , am auzit persosane care dupa verificare ar mai fii intrat chair si 2l (deci clar umplerea s-a facut defectuos prima oara si nu s-a introdus cantitatea necesara de ulei in cutie) .

 

Succes si asteptam detalii .

Modificat de Leone_PTM
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

Buna ziua

Sunt de ceva timp posesor al unui Audi A4 B6 1.9 Tdi 131 cp Automat. Am o problema cu cutia de viteze, merge bine pana cand o ia razna (se tureaza singura, nu mai intra in nici o viteza si bordul se face pom de craciun), am facut o diagnoza nu are nici o eroare pe cutie, doar una pe motor. Atasez poza cu eroarea, daca ma poate ajuta cineva as fi recunoscator.

Multumesc anticipat.

20180929_134535.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   Nu te supara dar unde vezi tu eroare doar pe motor?  Powertrain inseamna ansamblul motor-cutie de viteze. Missing message from TCU inseamna ca nu vede calculatorul de cutie de viteze. TCU  = triptronic computer unit. Vezi sa nu fie mufe oxidate la el, sau fire roase. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   Scuze, TCU=transmission control unit, dar in principiu tot aia este, adica calculatorul de cutie de viteze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles in principal ce inseamna eroarea, dar e pe engine eroare, daca dau pe transmision nu imi da erori ... am lasat-o la un service pentru investigatii, sper sa o rezolve

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am revenit cu un feedback, am fost la un service specializat in electronica auto si mi-au spus ca calculatorul cutiei este de vina. Doar ca au spus la eu am calculatorul in cutia de viteza ... mi se pare ciudat !?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!