Jump to content

Discuții generale Superb 3


Makron
 Share

Postare recomandată

sincer arata bine. nu stiu la ce te astepti in ziua de astazi de la noi modele. tine cont ca trebuie sa respecte niste tendinte de design de identitate a marcii.

eu consider ca s-a ajuns deja pe un planjeu in ceea ce priveste partea de interior adica e clasicul volan cu bordul deasupra si toate butonelele, jucariile si display-urile sunt puse in consola centrala dintre scaune. De aici intrevin niste chestii legate de jucarii ( adica te duci inspre masina "smart" cu toata electronica aferenta si senzoristica peste tot)

pe dedesubt nu mai ai cum sa reinventezi roata si te gandesti cum sa  faci aceleasi lucruri cu costuri mai mici.

nu o sa mai vedem curand un trend ascendent legat de evolutia motoarelor asa cum am vazut din 2000 pana acum. ci doar se umbla la fineturi, la materiale, la aliaje ca sa faca aceiasi branza cu bani mai putini cum spuneam, masina vanduta la aceleasi preturi (mari) si profit maxim.

 

intr-adevar nu e mare diferenta.

-volanul este redesenat dar tot rotund

-ceasurile redesenate dar tot acolo, displayul intre ele poate o fi si color acum cu rezolutie buna

-climatronicul este identic dar restilizat

-columbus-ul sau bolero-ul cu display mai rasarit si mai smart

-frana de mana electronica(ca noutate)

-niste butonele de pe usa pe consola, unele in plus altele in minus 

 

vrajeli. nu as numi asta NOUL model cred ca mai degraba un face-lift si ajungem la aceiasi poveste ca la pasat.

cam asta-i povestea.parereamea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@75NOR: Tocmai de acest lucru imi este teama, sa nu se faca aceeasi trecere ca cea de la O2 la O3: plastice dure si in general cost saving pe toate planurile (la O3 s-a renuntat la puntea spate multilink - la S3 nu va fi cazul, dar am mentionat ca si planificare de reducere a cheltuielilor de productie apoi o prezentare de marketing care sa minimalizeze impactul acestui regres tehnologic).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Absolut de acord cu Quino si radumelinte: vrajeli la capitolul gadgeturi si electronica, in rest, cost saving la greu

 

Daca asa va arata in realitate S3, eu ma intreb, cam care a fost logica celor de la Skoda sa inlocuiasca actualul model S2 FL dupa doar un an? 

 

Este foarte simplu: costa mult mai putin sa produca Superbul cu MQB, decat Superbul 2 FL, fara MQB.

MQB inseamna o comonalitate fantastica a parturilor cu aplicabilitate uriasa la nivel de produse in tot VAG-ul.

Pentru ei e foarte simplu: costa infinit mai putin sa cumperi 1milion de bucati dintr-o piesa, decat 10 piese diferite, fiecare a cate 100 000 bucati. 

Asta ca si cost saving vs. purchasing power.

 

Lucrez pentru un client german, intr-o fabrica de electronice si ati fi surprinsi ce inseamna "cost reduction" azi. 

 

Apropos, ca fapt divers: Composition Media/Color Media costa mult mai putin sa fie fabricat decat familia Bolero/ Columbus/ RCD 310/ RNS 510. E foarte pe bune faza.

 

Restul de gadgetistica este praf in ochi ieftin, dar vandut foarte scump catre clientul final.

 

 

Inca ceva: daca frana de mana electronica ca avea aceeasi fiabilitate ca cea de pe Passat B6 si B7, e clar ce urmeaza. 

Modificat de 75NOR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceva nu se leaga in logica ta...nu ca te-as contrazice dar, platforma aia a Passatul B8 si pe cate se va produce si S3, mie petsonal nu mi se pare ca ar produce niste masini ieftine, din pct de vedere al clientului binenteles, pana acum eu am citit doar ca B8 este extrem de scump fara sa impresioneze prin nimic altceva...deci, pe logica asta, eu zic ca si S3 va fi, tot scump, oricum mai scump decat S2 FL, chit ca, zici tu, scad costurile de productie semnificativ...bun, intrebare retorica, pt mine, in curand probabil si pt alti, de ce sa-mi cumpar S3, mai scump decat ce am acum, in conditiile in care nu primesc mare lucru in plus sau, mai bine spus, altii ofera probabil tot cam aia dar, in ambalaj mai placut, mai fresh, mai actual, mai cum vrei sa-i zici insa cu + in fata...?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e nimic gresit in logica lui 75NOR. A vrut sa spuna ca MQB e mai ieftin de produs. Asta nu inseamna neaparat preturi de vanzare mai mici comparativ cu generatiile anterioare. De ce? VW nu a avut in gand o reducere de preturi, din contra. Scopul este profit mai mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Despre ce butoane de deblocare este vorba? Nu sunt langa inchidere deschidere geamuri?
Oricum superb 3 este destinat celor cu superb 2 sau mai vechi, nu celor cu s2fl. Pana si la smartphonuri o mai mare diferenta se vede din doua in doua generatii si nu de la an la an

Din ce vad in loc de Auto pe climatronic buton central este cel de incalzire parbriz daca nu ma insel, iar Auto a fost trecut in dreapta. Ideea este ce se elimina , adica in locul lui ce era?

Cumva optiunea de MAX AC ?

Modificat de Serban F
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceva nu se leaga in logica ta...nu ca te-as contrazice dar, platforma aia a Passatul B8 si pe cate se va produce si S3, mie petsonal nu mi se pare ca ar produce niste masini ieftine, din pct de vedere al clientului binenteles, pana acum eu am citit doar ca B8 este extrem de scump fara sa impresioneze prin nimic altceva...deci, pe logica asta, eu zic ca si S3 va fi, tot scump, oricum mai scump decat S2 FL, chit ca, zici tu, scad costurile de productie semnificativ...bun, intrebare retorica, pt mine, in curand probabil si pt alti, de ce sa-mi cumpar S3, mai scump decat ce am acum, in conditiile in care nu primesc mare lucru in plus sau, mai bine spus, altii ofera probabil tot cam aia dar, in ambalaj mai placut, mai fresh, mai actual, mai cum vrei sa-i zici insa cu + in fata...?

Asa cum spunea si Hayate, totul tine de marirea marjei de profit/masina.

MQB este mai ieftin de produs datorita comonalitatii subansamblelor, dar pretul de vanzare al masinii creste. In conditiile in care "manopera de productie" scade si ea datorita eficientizarii proceselor de productie datorita cresterii comonalitatii pieselor, rezulta un profit mai mare.

Profit = Pret vanzare masina  - costuri productie masina (adica "manopera" + cost piese)

 

Ca sa nu le sara piata in cap, vin cu gadgetistica mai multa in masina pentru a justifica in ochii clientilor pretul mult mai mare de vanzare al masinii. Gadetistica care, asa cum spuneam mai sus este mai ieftin de produs (tip reper raportat la tip reper) fata de generatiile mai vechi de gadgetistica 

Vin cu 2 exemple aici: sistemele infotainment si componentele electronice care compun masina (procesoare, circuite, placi de baza mult mai ieftine decat acum 5-6 ani)

 

Ca sa spunem lucrurilor pe nume: nu e era nici o nevoie reala de S3, se mai putea merge cu S2, dar costurile de productie au cerut introducerea lui S3.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:) pai atunci, asteptam si noi astia cu S2FL pana pe la mijlocul lui 2016, cand, probabil, va aparea S3 FL, sa simtim si noi ceva diferenta intre modele, sau poate pana atynci ieftinesc S3 in asa masura incat va parea afacere, cam cum pare acum S2FL pentru cine vrea da-si schimbe masina...ca o concluzie in ceea ce ma priveste, eu astept masina sa apara la dealeri, vreau sa vad la ce preturi cu dotarile+motoarele care ma interesează si apoi, probabil o sa-mi dau mai mult cu parerea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum superb 3 este destinat celor cu superb 2 sau mai vechi, nu celor cu s2fl. Pana si la smartphonuri o mai mare diferenta se vede din doua in doua generatii si nu de la an la an

 

Ce te face sa spui asta ? 

 

Care e diferenta dintre S2 si S2 FL ?

La interior difera doar forma volanului si materialele de pe scaune. 

Singura diferenta tehnica este Start/Stop inexistent la S2 non FL.

Estetica modelului (faruri/stopuri) este o chestiune de gustibus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Discutăm, analizăm dar finalitatea e una si aceeasi. Consumatorul decide. Iar varietatea consumatorilor este atât da mare încât niciun producător auto nu va muri de foame sau nu-şi va simţi orgoliul rănit. Apropos, Sorindf,  nu cred  ca afirmaţia ta ar  deranja vreun utilizator vag. Orientarea altor colegi spre ford mondeo este o optiune personală care nu aduce nici beneficii şi nici pierderi posesorilor de skoda.

 

Producătorii se străduiesc sa păstreze cota de piată din portofoliu, sa  mai câştige ceva din cotele de piaţa nou apărute sau daca e posibil din cele deja existente ocupate de alţii.

 

Până nu apare modelul live este prematur să facem presupuneri cu privire la calitatea materialelor. Şi, indiferent de percepţia de downgrade a unor aspecte ale modelului, acesta se va vinde în parametri preconizati de vag deoarece per ansamblu potenţialii consumatori evaluează produsul în ansamblu.

 

Referitor la raportul dintre costurile totale per produs si pretul de vânzare nu stiu dacă acesta va aduce un salt atât de mare al profitului încât să putem stigmatiza atitudinea vag de a fi direcţionată spre cresterea profitului.

 

La nivel de Ro preturile vor fi putin peste actuala generatie. Fac următoarea predictie- superb 3, ambition, dsg, 190 cp, pret 26.500 cu tot cu tva 24%

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai da pui micile diferente dintre S2 si S2 FL  dupa care pui micile diferente dintre S2 FL si S3, iar intre S2 si S3 vor fi ceva diferente in caz ca vrei sa schimbi masina neaparat.

De la scaune la procesoare la platforma la design, la motoare etc.

Intre S2 si S3 sunt ceva diferente, nimeni nu mai schimba ceva foarte drastic intre generatii.

Doar in anii 90 cand se trecea de la Golf 1 la 2, de la 3 la 4 si de la 4 la 5, dupa care a intrat sistemul de FL daca nu ma insel

 

Aici e si chestie personala sincer, eu o data la 4 ani schimb masina/masinile ca sa mai prind cat de cat si un pret de revanzare si ma plictisesc repede :)

 

Eu de la S2 as trece la S3, dar de la FL la S3 nu. De la golf 5 la golf 7 iara, de la B6 la B8 

Modificat de Serban F
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la raportul dintre costurile totale per produs si pretul de vânzare nu stiu dacă acesta va aduce un salt atât de mare al profitului încât să putem stigmatiza atitudinea vag de a fi direcţionată spre cresterea profitului.

 

La nivel de Ro preturile vor fi putin peste actuala generatie. Fac următoarea predictie- superb 3, ambition, dsg, 190 cp, pret 26.500 cu tot cu tva 24%

 

Sa stii ca orice firma urmareste cresterea profitului, e firesc sa fie asa. In plus MQB a necesitat o investitie de cel putin 100 mil Eur, deci va trebui amortizata.

E absolut ok sa fie asa, nu stigmatizam. Doar observam , caci, nu-i asa, suntem niste baieti pasionati de masini si avem cat de cat pretentia ca intelegem cum functioneaza "apa calda"

 

In ceea ce priveste predictia ta, sa te auda cineva care este Brand Manager Skoda pe Romania :)

 

Lasand gluma la o parte, cred ca esti optimist: DSG+190 nicio sansa sub 29-30k in primul an. Gandeste-te ca un B8 CL190+DSG e in zona de 35k. Ar fi -17% sub B8, ceea ce face sens.

 

In 26k probabil Ambition + 190 6M.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun, atunci sa ma exprim altfel... Nu-i putema acuza ca vor sari calul pentru a obtine profituri mari.

 

Cat priveste pretul...Wanna bet, pe un pilsner urquell ca sa ramanem tot in Cehia?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu nu vreau sa pariez, dar cred ca esti putin cam optimist. mai realiste sunt preturile lui 75NOR +/- ceva in functie de dotari/pachete.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect, nu-i putem acuza.

 

De altfel, mi se par mai "cinstiti" baietii din Mlada, decat verii lor din Wolfsburg :)

 

In ceea ce priveste pretul...wow ! Daca Ambition + 190 DSG va fi < 27 000Eur TVA inclus, promit un Pilsner Urquell pe Fan Curier cu mentiunea "fragil" :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu cred ca nici un diesel de 2l cu DSG n-o sa fie sub 27k pt. Ambition (pret de lista, fara rable, etc.). Dar daca Mazda6 facelift va apare la preturi mai mici sau Mondeo isi pastreaza discount-urile de acum si dupa primul trimestru poate mai lasa si Skoda din pret...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Povesteam pe topicul B8-lui de o comparație intre preturi

http://vwforum.ro/index.php?/topic/109315-Passat-B8#entry2509073

Posibil se vor păstra cei 10%, deci un DSG 190 va sari binișor de 30k.

Unii dintre noi vor fi mulțumiți ca este o evoluție importanta fata de 2FL, alții vor fi nemulțumiți asemănarea cu Octavia (trust me on this one

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  Daca S3, ambition, 190 dsg va trece binisor de 30.000 atunci ar ajunge tot pe unde este acum Passatul  B8 190 dsg CL - 31.500.    Am rezerve..Eu zic sa avem putintica rabdare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Termenul de comparație era HL vs Elegance, am pastrat comparația...

Da, un Passat CL este 32,000 dacă ii pui și o culoare metalizata însă, după cum spuneai, pana nu vedem echipările Superbului, comparam mere cu... niște eventuale pare :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, noi aici vorbeam despre predictia mea ca un ambition 190 dsg nu va trece de 27.000 iar NOR, cipo si, mai nou, Fyl s-au inscris, la rand, cu cate o bere. Sa inteleg ca tu nu te alaturi lor :rolleyes:  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Vina mea... sunt dupa doua zile de sedinte :)

 

Nu ma dau la o parte de la bere niciodata, fie data, fie bauta, fie ambele :D. Raman un cifrist si imi mentin parerea ca cei 10% vor ramane, mai ales ca si Superbul intra in categoria amortizare MQB 

Eu merg pe 29k :D

 

LE: cel mai devreme se va lansa in Romania in luna Iulie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Lansare oficiala a importatorului.

Masinile vor veni probabil ceva mai devreme (iunie) iar preturile vor fi undeva aprilie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mazda 6 facelift vine cu preturi mai mari cu 500 euro fata de pretul de lansare al modelului (atentie,nu preturile actuale care sunt cu cateva mii de euro mai mici datorita iminentei aparitiei facelift-ului). Am inteles ca schimbarile sunt destul de mari in banii astia.

Modificat de edi10000
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand vedem oficial primele poze si prezentarea de la superb 3 si cand de la mazda 6 fl?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • kthor changed the title to Discuții generale Superb 3

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!