Jump to content

Discuții generale Superb 3


Makron
 Share

Postare recomandată

Nimic mai fals. Și la Skoda îți bagă pe gât navigație, kessy și alte tâmpenii doar că vrei un anumit motor sau suport bluetooth.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 1/4/2017 at 9:44 AM, 75NOR said:

Domnilor (posesori de Superb 3), va rog sa va uitati in CIV-urile voastre si sa-mi spuneti si mie daca apare in CIV la capitolul "roti" o indicatie anume de roti M+S. In CIV-urile de dinainte de 2014 inclusiv - nu se treceau indicatii de M+S la roti.

Din discutiile recente - de pe alt topic - colegii cu alte masini au semnalat ca le apare in CIV indicatie clara de roti M+S...ceea ce e destul de nasol daca dai peste un asigurator chitit sa fie 100% "by the book"

Mersi.

Referitor la ce spuneai, uite o poza la CIV-ul masinii mele. Nu scrie nimic de M+S nicaieri. Cu ocazia asta am vazut si eu cat scrie ca are rezervorul, puteam sa bag mana in foc ca vazusem ceva de 50-55l, dar de fapt e 66l, iar in realitate intre >70l daca esti in zona de jos a rosului. Observ si diferenta de zgomot din carte comparand cu ce apare pe CIV-ul colegului care ti-a raspuns atunci. Totusi cred ca e vorba de zgomotul motorului din exteriorul masinii, ca in interior, in stationare, efectiv nu se aude nimic, e acelasi zgomot ca si atunci cand e motorul oprit.

20170107_135939.jpg

Modificat de RzzV
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Amandoi aveti tsi din ce inteleg eu si cred ca amandoi 1.4 tsi, deci de unde diferenta de zgomot din talon ? Cred totusi ca este de la anvelope ca pare scrisa sub anvelope (desi ce legatura are cu stationarea :) ) si ce diferenta mare de zgomot intre masinile voastre, ori efectiv pe una din carti e o grseala :) 

Modificat de corbu33
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la faza lunga automata de care s-a discutat cateva pagini in urma, in seara asta am analizat cum functioneaza sistemul pe un BMW seria 5 full led. Si ce sa vezi? Exact la fel, este mai lent decat faza mea lunga manuala. Deci cred ca nu e o "problema" la Skoda neaparat, ci pur si simplu asa functioneaza sistemul.

Am remarcat astazi dupa mult mers pe serpentine + zapada ca ESP isi face treaba mult mai bine decat pe modele mai vechi de Skoda, VW, Audi. Efectiv redreseaza aproape perfect masina inclusiv atunci cand pe jos e gheata + zapada. Am incercat multe derapaje controlate, nu am reusit din pacate.

Si inca un aspect, nici cu frana de mana nu ai cum sa faci sa derapezi controlat. Cand ridici de buton, iti franeaza brusc toate 4 rotile si te opreste, in niciun caz nu te arunca de fund. Deci in mers, daca trag frana de mana, franeaza toate 4 rotile, nu doar spatele. Asa ca, adio drifturi cu masina asta :) (nu ca ar fi facuta pentru asa ceva...dar de cateva ori pe an, putea fi putin fun).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@RzzV: mersi de captionul cu CIV. 

La Mentiuni, acolo unde ai trecut CO si An model 2017, nu ai trecute si alte roti ? Adica gen 18'' ? 

Ref la frana de mana - o sa-mi lipseasca cea manuala de la actualul Superb si nu pentru drifturi, ci pentru fiabilitate...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@rzzv Si eu am testat frana de mana si imi franeaza toate rotile si apoi se dezactiveaza automat. Safety first.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si cam pana la ce viteza se poate activa frana de mana?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce am citit, frana de mana actioneaza ca o frana de urgenta, adica o poti actiona si la 50km/h sa zicem, desi efectul e brutal rau - din experientele celor care au incercat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@andreutzu o poti trage si la 50 la ora, ideea e ca e cam cum spune @75NOR, actioneaza ca o frana de urgenta, iti franeaza brusc toate cele 4 roti si te opreste brutal (as zice mai brutal decat daca apesi pedala de frana la maxim) daca insist, altfel franeaza brutal vreo 2 secunde cred, apoi o elibereaza si te avertizeaza ca esti in mers si nu stiu ce...

@75NOR Nu am alte dimensiuni de roti trecute mai jos. Nu stiu de ce toata lumea se plange de frana de mana electrica, mie mi se pare mai "fiabila" decat cea manuala care in timp se mai slabeste. In plus, probleme iarna poti avea cu oricare dintre ele daca o lasi trasa la -20 de grade. Ironie sau nu, mereu am zis ca dezactivez Autohold ca sa nu ramana masina parcata cu frana de mana in zilele astea cu ger, si mereu am uitat. Dar pana acum nu am sesizat nicio problema, se elibereaza frana imediat cand bag in viteza si incep sa dau drumul la ambreiaj.

Modificat de RzzV
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@RzzV: uite punctul meu de vedere, ref. la de ce detest frana de mana electrica.

La toate masinile la care ai cutie manuala, cand e frig/umiditate, ca sa nu ai surprize cu frana de mana care lipeste placutele pe discuri si sa te trezesti ca te chinui sa pleci din loc, e simplu: o poti lasa in viteza. Asa faceam la Passat si am reusit sa nu am probleme (prea multe) cu frana de mana electrica, erau situatii cand evitam sa o folosesc, dar blocam masina cu transmisia in 1 sau R si era ok.

La cutiile automate, nu e ok sa o lasi in P, toata masa masinii se va "sprijini" in acel pin de blocare din cutie. Si in manual spune ca nu recomandat sa o lasi doar in P. Si atunci, trebuie sa tragi frana de mana. Daca ai frana de mana manuala - cum am la superb 2 - e ok, poti controla tu "cat" sa tragi frana de mana: doar pana la primul dinte, doar pana la al doilea, etc, in functie de necesitati.

Daca ai frana de mana electrica, aia de fiecare data se trage "de tot", adica are doar 2 pozitii: "netrasa" si "trasa la maxim", nu "stie" sa isi varieze gradul de strangere in functie de nevoile specifice.

De asta nu-mi place combinatia DSG + frana de mana electrica, iti dispare propriul control. Ce se poate intampla: blocari, lipiri placute de discuri (care se rezolva prin smucituri, rezultand depunere de exid pe discuri, care e greu de curatat fara sa faci santuri in disc) si uzura prematura a intregului sistem, pentru ca tot timpul "trage frana la maxim". 

Ca si producator - ei au rezolvat problema si e o solutie in trend. Nu-i intereseaza ca tu, ca si consumator, vei avea costuri mai mari la intretinere pentru ca vei ajunge sa schimbi discurile spate si placutele spate mult mai repede decat ar fi normal. La Passat, deja in al 4-lea an al masinii aveam probleme cu frana de mana - era defect clasic la B6 - si evitam sa o folosesc, pentru a nu ma trezi dimineata ca nu mai pot pleca din loc. Crezi ca e defect de garantie, sau e reper supus uzurii, care nu face obiectul garantiei ? 

Bine ca la Seria 3 in continuare s-a mers pe frana de mana clasica :) Si nu cred ca e pentru a-i lasa pe "baieti" sa aiba cum sa se invarta in parcare la Ikea :P 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

On 1/7/2017 at 9:16 PM, corbu33 said:

Amandoi aveti tsi din ce inteleg eu si cred ca amandoi 1.4 tsi, deci de unde diferenta de zgomot din talon ? Cred totusi ca este de la anvelope ca pare scrisa sub anvelope (desi ce legatura are cu stationarea :) ) si ce diferenta mare de zgomot intre masinile voastre, ori efectiv pe una din carti e o grseala :) 

Nu chiar, la mine e fratele mare din familia TSI. La ralanti e întradevăr mai gălăgioasă - cam vibrează geamurile (alea non-termopan) dacă las mașina pornită fix lângă o clădire.

@RzzV Scrie ca e 3T, nu 3V în CIV ... e corect sau nu? (mașina e din 2016)

@75NOR Avantaje și dezavantaje. Aia manuală e nasoală - trebuie să tragi foarte tare de ea ca sa țină mașina în pantă. La cea electrică, dacă ții mașina în garaj/prelată nu cred că mai are probleme de fiabilitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A auzit cineva de probleme la masini cu frana de mana electrica? Ca eu n-am auzit. In schimb la cele clasice, cu duiumul (ok, sunt mult mai multe masini cu frana de mana clasica, dar totusi).  Eu nu imi fac griji prea mari nici pe gerurile astea, la mine tot timpul este activata automat.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@CristiALF: Tizule, nu vorbim de primele 2 ierni. Banuiesc ca (si tu) vrei sa tii masina mai mult, nu ? 

In fine, eu am expus experientele mele, cu ambele sisteme. Putem depasi momentul, zic :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am patit eu cu autohold zilele astea sa nu pot pleca de pe loc, lectie invatata. Dar bine, -19 grade peste noapte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@sln: si cum ai rezolvat ? ai chinuit ambreiajul pana s-a smuls/deblocat, sau ... ? (zgomotul ala metalic cand se desprind placutele de pe discuri e sinistru, zici ca se rupe puntea spate de pe caroserie)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ionelmc Sincer nu am fost atent, nu stiu daca scrie 3V sau 3T. 3V ar trebui sa fie sedan si 3T combi, nu? Totusi, nu-mi dau seama daca glumesti sau nu, banuiesc ca nu are cum sa faca un zgomot sesizabil 2tsi fata de 1.4tsi, cel putin de afara mi se pare acelasi sunet in stationare. Eu aveam impresia ca ai tdi. E ciudat ce scrie in cartea ta totusi..par a fi date de zgomot pentru tdi, nu tsi.

@75NOR Ai dreptate probabil, dar in acelasi timp am mai multi cunoscuti care nu au dezactivat niciodata frana de mana cand au oprit motorul iarna, si totusi dupa mai multi ani de utilizare nu au avut probleme. Poate la Passat B6 era o problema a sistemului, sa speram ca intre timp e revizuita. Eu nici dupa -20 de grade noaptea, la Octavia, cu frana de mana trasa, nu am patit sa o gasesc intepenita dimineata, pur si simplu a plecat normal. Din ce zice totusi colegul @sln, bag de seama ca nu :) 

Modificat de RzzV
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asteptat inca 5 min, batut putin etrierii sau cum se numesc cu coada de la maturice si pana la urma si-a dat drumul fara zgomote suplimentare, doar cu o mica retinere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

12 minutes ago, RzzV said:

@ionelmc Sincer nu am fost atent, nu stiu daca scrie 3V sau 3T. 3V ar trebui sa fie sedan si 3T combi, nu?

Stati asa:

3T = Superb 2, cum am eu

3V = Superb 3, cum aveti voi

Si mie mi s-a parut ciudat zgomotul ala trecut in carte, adica prea mare. Uita-te si la colegul @sebip, ca el are diesel, e imposibil 2.0TSI sa fie mai zgomotos...

Modificat de 75NOR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zgomotul ala ii greșit.  Sau nu îmi dau seama cum ii mai mare în staționare fata de în mers!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesanta discutia cu frana de mana. A me nu s-a blocat deloc iarna asta... Am totusi o nelamurire: la mine se pune automat frana de mana cand opresc motorul sau cand deschid usa la sofer cu motorul pornit. Cum as putea oare sa nu se mai traga automat. De ex vreau sa dau cu spatele cu usa deschisa dar nu ma lasa frana... Cu sa procedez?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@nsm Scrie si pe bord cum sa faci. Daca vrei sa dai cu spatele cu usa deschisa, apesi pedala de frana inainte, apesi butonul de frana de mana (sa elibereze frana de mana) si apoi dai in spate linistit. Asa se poate dezactiva frana de mana si cand opresti motorul, inainte sa-l opresti, tii pedala de frana apasata, lasi frana de mana si apoi opresti motorul. Totusi, daca nu tii pedala frana apasata cand opresti motorul si nu ai Autohold activat, nu-ti trage frana de mana. Daca ai Autohold activat, mereu cand opresti motorul trage frana de mana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

16 hours ago, RzzV said:

@nsm Scrie si pe bord cum sa faci. Daca vrei sa dai cu spatele cu usa deschisa, apesi pedala de frana inainte, apesi butonul de frana de mana (sa elibereze frana de mana) si apoi dai in spate linistit. Asa se poate dezactiva frana de mana si cand opresti motorul, inainte sa-l opresti, tii pedala de frana apasata, lasi frana de mana si apoi opresti motorul. Totusi, daca nu tii pedala frana apasata cand opresti motorul si nu ai Autohold activat, nu-ti trage frana de mana. Daca ai Autohold activat, mereu cand opresti motorul trage frana de mana.

Aoleu, zici ca e procedura de decolare pentru Airbus 380 :) 

Apropo, ca sa nu-mi incarc memoria de pe acum (caci sunt batran si ma chinui :P ) detaliile astea sunt scrise in manual, sau ma apuc sa dau print la posturile tale si le tin la parasolar pentru cand o sa am nevoie ? (ca la avion, check-list-ul inainte de decolare) 

16 hours ago, RzzV said:

@The_Ego Zgomotul sa zicem ca e posibil sa fie mai mare pe golf din cauza unei antifonari mai slabe, dar cu viteza...e dubios. Oare valorile chiar sunt măsurate la fiecare masina cu omologare individuala și de acolo sunt diferențele?

Nu masoara nimeni dinamic la noi. Se iau valorile date de producator in COC-ul fiecarei masini.

Nu e chiar atat de dubios, diferenta de viteza vine mai mult din "gearingul" cutiei de viteze, din raportul din cutie. Superbul are raportul final mai mare, de aici rezulta viteza mai mare. Aerodinamica influenteaza doar marginal, dar e clar din cutia de viteze. Avand in vedere ca ambele au scuturi pe sub masina, verificati doar CX-ul ca sa vedeti cat e din aerodinamica. Caroseria sedan are avantajul stabilitatii mai bune la viteze mari datorita apasarii suplimentare generate de curentul de aer peste portbagaj, pe cand la hatchback se genereaza turbioane in partea din spate, in zona cu hayonul

Nu e strict pe model, dar ca regula generala sedanul are in zona de 0.25-0.27 CX-ul, iar hatchback-ul in zona de 0.32-0.35 CX-ul 

Superbul Greenline (adica suspensie -15mm) are 0.263 CX-ul.

Golf 7 Bluemotion e dat cu doar 0.27 CX-ul. GTI-ul e dat la 0.32CX-ul

Modificat de 75NOR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@75NOR nu stiu daca gasesti in manual tot ce am zis pe aici, eu nu am citit in manual, ci doar am urmat niste actiuni pe care le-am vazut ca fiind logice. Atunci cand ai usa deschisa si vrei sa misti masina din loc, pe maxidot apare atentionare sa apesi frana si se aprinde un martor verde ca la DSG care iti spune sa calci frana inainte sa schimbi din P in D sau altceva. Dupa ce apesi frana, am incercat sa las frana de mana si am vazut ca merge, apoi se misca normal masina.

Inca o chestie interesanta din pct meu de vedere e faptul ca nu te lasa sa dai la cheie daca masina e in viteza si nu ai ambreiajul calcat (valabil pt cutii manuale). Daca dai de cheie si e a1a cuplata, iti apare pe maxidot sa calci ambreiajul si te atentioneaza ca masina e in viteza, nu incearca sa porneasca cu ea in viteza, abia apoi dupa ce o scoti din viteza poti porni motorul. Dupa o saptamana de mers cu DSG, cand m-am suit in Superb am dat la automat fara sa scot din viteza sau sa calc ambreiajul (imi iesise din reflex), asa ca sistemul e foarte bine gandit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!