Jump to content

Cablu ars la baterie Golf 4 1.6


der_makabere
 Share

Postare recomandată

Azi cand puneam lichid de parbriz din gresala am oservat ca ceva nu este in regula la capacul de la baterie.

Cand l-am desfacut am observat ca plasticul este topit in jurul cablului negru asa cum se observa si in poze.

Aveti idee din ce cauza s-a intamplat si ce e de facut?

Nu am observat nimic in comportamentul masinii.

Scuze daca s-a mai discutat despre problema asta, nu am timp sa caut. Trebuie rezolvat repede.

Multumesc

post-110752-0-93563600-1395130996_thumb.

post-110752-0-69596300-1395131005_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce se vede acolo, se pare ca a fost rezistenta de contact mare si s-a supraincalzit papucul. Desfa cablul si da cu smirghel tot ce face contact.

Modificat de MRC
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tehic explicatia e corecta. Cauza e contactul imperfect, adica piulita slabit. Bine ca ai sesizat la timp. Remediaza cum ti-a zis MRC, si strange bine (cu simt de raspundere) surubul respectiv, cati si pe celelalte (sa nu fie si altele slabite). Curata bine mizeria si intre sigurante. E de la sine inteles ca e bine sa dai jos borna de + si ce mai e pe acolo, sa poti lucra mai comod.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie schimbata rigleta si mers la un electrician sa vada care este cauza.Posibil contact imperfect.Firul negru parca ca zik ca duce la alternator.

post-64586-0-56495200-1395135968_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da,firul negru vine de la alternator.e des intalnita aceasta problema la acest cablu de incarcare,contact imperfect.cand am fost ultima data la electrician,problema cu electromotorul,primul lucru asta a facut,a verificat ce tensiune vine pe platou de pe acel cablu.si nu era ok incarcarea,chiar daca nu avusesem probleme.in consecinta a desfacut piulita,curate bine toate suprafetele cu o perie rotativa si facut punte intre acel smoc de fire si papuc cu fludor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Okay

Am rezolvat problema (sper)

-am mers la piese auto 360lei

-am fugit de la piese auto la dezmembrari 80lei, cumparat, montat

 

in prima poza este un colaj mai detaliat cu dezastrul

 

In a doua poza este o diferenta intre piesa defecta si cea cumparata

Pe fisa arsa scrie 110A iar pe cea cumparata scrie 150A

Poate afecta in vre un fel?

post-110752-0-08871000-1395144099_thumb.

post-110752-0-21157600-1395144139_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E diferenta in functie de motorizare sau alternator,90 ah benzinare /120 ah diesel etc.

Cam asta e explicatia logica din cate stiu eu.Siguranta respectiva este schimbabila si iti poti pune de ce valoare vrei in functie de ce valoare are siguranta veche.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Okay, dar poate fi vreo problema daca cea noua este de 150A in loc de 110A cat era cea originala?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Proleme nu ai, atat ca daca vei avea pe viitor o problema la alternator, siguranta de 150A (specifica unui alternator pt diesel) nu te va mai proteja corespunzator. Cauta o siguranta noua de 110A, o montezi si esti in parametri tehnici.

 

Marirea valorilor la sigurante afecteaza componentele si instalatia electrica atunci cand apar defectiuni. Inca un aspect, nu te juca cu valorile pe acolo... gandeste-te ca pe acolo circula curenti in mod normal de pana la 110A.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gasesti siguranta din aia la 2 lei la orice magazin de piese auto.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unii zic ca trebuie unse acele piulite

Ajuta la ceva?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu trebuie, acolo nu ajunge apa.

eventual un spray de contacte sa inlature umezeala (condens)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e de glumit cu sigurantele si releele astea, fie ele si de 2-3 lei. Daca pui o siguranta mai mare, ai avantajul ca poti conduce linistit cu motorul in flacari. Siguranta clasica are rolul de a se arde si de a intrerupe legatura electrica care se supraincalzeste. De aceea atunci cand gasesti o siguranta arsa este recomandat sa verifici si circuitul electric.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Nu trebuie unse cu nimic. 

Acum am vazut topicul, asa as fi procedat si eu, cablu si capac din dezmembrari, de preferat aceleasi fuzibile.

Asta deja e compromisa, smirghelul e o solutie temprorara, pe varf de munte.

 

PS: nu reiese, dar ai schimbat si cablul cel negru?

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cablul negru nu pare afectat. Poate fi asta cauza?

Doar l-am curatat putin.

Acum am pus siguranta de 110A cat era initial.

Imi faceam griji de unde o cumpar dar am gasit una buna in cutia veche.

 

Mai ramane sa aflu care a fost cauza

Am uitat sa mentionez ca acum un an am schimbat releul de incarcare.

Modificat de der_makabere
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sfatul meu ar fi sa faci un test suplimentar, porneste masina si mai multi consumatori electrici(faruri, ventilatie, dezaburire), dupa 2-3 minute verifica daca nu cumva papucul si cablul negru sunt fierbinti.

 

Am avut aceleasi simptome si problema nu era de la cutie ci de la contactul imperfect intre cablul negru si papuc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am facut testul si l-a picat

dupa 5 min s-a incintat

ce e de facut?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Contactul imperfect poate aparea si intre cablu si papuc nu numai intre papuc si piulita -  din cate vad eu in poza firele alea de cupru sunt cam coclite,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alternatorul saracul nu are nici o vina, problema este contactul imperfect intre cablu si papuc.

Ai 3 variante de a rezolva problema, o alegi pe cea care iti convine:

1. Cumperi un cablu nou cu papuci facut de vw (costa vreo 100 ron)

2. Mergi la cineva care are cleste de sertizat si iti sertizeaza alt papuc, te costa cativa lei papucul plus manopera persoanei respective. Sa nu incerci sa il sertizezi tu cu patentul pentru ca nu vei putea sa obtii o conexiune perfecta.

3. Faci rost de un letcon mai puternic si cositoresti papucul vechi sau unul nou pe cablu. Este foarte important sa cureti foarte bine zona pentru a obtine o lipitura corecta, sa nu folosesti pasta decapanta, aceasta are prostul obicei de a oxida cuprul in timp.

Eu am ales varianta 3, din punct de vedere electric am obtinut un contact perfect, probleme pot aparea doar daca una din parti este fixa iar cealalta vibreaza atunci se pot reteza litele din cablu.

Modificat de Cristi N
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru siguranta optez pentru varianta 1

De curiozitate... il poate schimba si un nepriceput ca mine sau merg direct la un meserias?

Modificat de der_makabere
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ar trebui sa fie prea complicat, doar ai grija sa deconectezi prima oara capatul din cutia de sigurante, astfel te asiguri ca nu faci vreun scurt. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Si eu, se pare ca multi altii am avut aceeasi problema ...din intamplare, umbland pe la motor / baterie (motor pornit) am atins din greseala aceasta borna si m-a ars la degete iar capatul cablui de Cu avea o culoare inchisa ... aceasta se datoreaza papucului care se pare ca este neadecvat pentru aceasta legatura;  eu l-am schimbat cu unul ca cel din imagine (papuc cupru stanat 16/6)  si am folosit o presa; bineinteles ca am scos si o bucata din cablul vechi deoarece era copt si l-am inadit folosind o mufa de imbinare, tot din cupru stanat si folosind presa (la presare, la papuc am folosit o combinatie intre bacuri 16+10 pentru o presare mai buna); cu motorul pornit am aprins farurile si am pus degetul pe toate bornele; nu s-a incalzit nici una, cum se intampla inainte. Am folosit acelasi suport (l-am curatat) si am schimbat suruburile de la cablul alternator si cel de la baterie, ca sa pot sa le strang mai bine.

O sa incerc sa pun poze.

 

post-110980-0-58347800-1410033134_thumb.  post-110980-0-37231600-1410033146_thumb.  post-110980-0-83878500-1410033153_thumb.

 

Tehic explicatia e corecta. Cauza e contactul imperfect, adica piulita slabit. Bine ca ai sesizat la timp. Remediaza cum ti-a zis MRC, si strange bine (cu simt de raspundere) surubul respectiv, cati si pe celelalte (sa nu fie si altele slabite). Curata bine mizeria si intre sigurante. E de la sine inteles ca e bine sa dai jos borna de + si ce mai e pe acolo, sa poti lucra mai comod.

.... nu trebuie strans chiar cu simt de raspundere deoarece risti sa se invarta surubul (capul lui sta in suport intr-un locas tot hexagonal si se poate roti la o strangere mai puternica);

 

........................... a desfacut piulita,curate bine toate suprafetele cu o perie rotativa si facut punte intre acel smoc de fire si papuc cu fludor.

... se face cu cositor, are punct de topire mai ridicat decat fludorul;

 

Okay, dar poate fi vreo problema daca cea noua este de 150A in loc de 110A cat era cea originala?

... trebuie neaparat de 110 A

 

Unii zic ca trebuie unse acele piulite

Ajuta la ceva?

... nu, daca papucul nu e strans bine degeaba dai cu vaselina;

 

Alternatorul saracul nu are nici o vina, problema este contactul imperfect intre cablu si papuc.

Ai 3 variante de a rezolva problema, o alegi pe cea care iti convine:

1. Cumperi un cablu nou cu papuci facut de vw (costa vreo 100 ron)

2. Mergi la cineva care are cleste de sertizat si iti sertizeaza alt papuc, te costa cativa lei papucul plus manopera persoanei respective. Sa nu incerci sa il sertizezi tu cu patentul pentru ca nu vei putea sa obtii o conexiune perfecta.

3. Faci rost de un letcon mai puternic si cositoresti papucul vechi sau unul nou pe cablu. Este foarte important sa cureti foarte bine zona pentru a obtine o lipitura corecta, sa nu folosesti pasta decapanta, aceasta are prostul obicei de a oxida cuprul in timp.

Eu am ales varianta 3, din punct de vedere electric am obtinut un contact perfect, probleme pot aparea doar daca una din parti este fixa iar cealalta vibreaza atunci se pot reteza litele din cablu.

... cea mai buna varianta si ieftina este nr. 2, numai ca trebuie folosita o presa cu bacuri, care strange pe toata suprafata papucului (bac 10+16 pe papuc de 16/8) si nu cleste de sertizat;

... nu as recomanda var. 3;

Modificat de direx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Va salut

Stie cineva codul cablului...as vrea sa il schimb am aceeași problemă cum a avut colegul,mulțumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!