Jump to content

suport alternator SB


alyn_xwt
 Share

Postare recomandată

de curand am cumparat un 1.6 td SB care are facuta conversie la fulii late. Problema e ca nu pot folosi suportul actual deoarece masina de pe care am luat motorul avea a/c si eu nu am. Pot folosi suportul de alternator de la motorul meu 2.0 2e? Si inca o intrebare, pot baga totul din alternatorul de diesel (este bosch de 90a) in alternatorul meu care il am eu (valeo de 70a)? Problema e ca la cele cu a/c alternatorul este fix si cureau este intinsa de o rola separata si la modelul fara a/c cureaua este intinsa de alternator cu un arc (cel putin asa are asta al meu cu fulie lata).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pana la urma mam lamurit si suportul alternatorului de 1.9 td (asta imi trebuie mie) este acelasi cu ce am eu pe 2.0 2e. Cu alternatorul inca nu mam lamurit daca pot baga totul din cel de 90A in cel de 70A.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fiind Valeo-bosch  , putin probabil ca se pot  inlocui internele. 

Daca ar fi fost bosch  -  90  in unul de 70   carcase asemanatoare,diferenta doar de suporti,ar fi mers.

Ai servodirectie? fulia la arbore si pompa apa de ce este ? AAZ ?  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fulia de la arbore este aceeasi si la 1.9 si la 1.8, 2.0 benzina, fulia de la apa o pun pe a mea de 2.0, pompa fiind aceeasi, si da am servo. Fulia de pe arbore la cele cu fulie lata sunt aceleasi la toate(cu sau fara a/c).

Alternatorul vad eu cum fac sa il prind acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fulia  de la servodirectie ,este V-belt? Ce nu  sunt sigur , fulia mare  pentru pompa de apa si alternator   este corp comun cu cea mica pentru servodirectie ?  Sau sunt separat ,si prinse cu acceasi suruburi?

Sb-u are fulie dubla V-bel ,cu amortizor,   as vrea sa il trec si eu pe pk  ,insa   in aplicatia in care se afla motorul, fuliile pentru V-belt   vin la limita ca spatiu, daca e diferenta mare de  10- 20 mm intre fulii  (ca latime) ,nu o pot monta,loveste. .

Fulia 6pk ,  am vazut din scheme  ,ar avea undeva intre 39 si 41 mm  ''latime'',

Poate cinva sa masoare ansamblul de fuli (6pk + fulia mica pentru servodirectie)  ce latime are?   

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pompa de servo vine cu aceasi curea pe ambele tipuri de fulii. O sa iti fac vineri poza la cum am pe passat (la fel imi vine si pe diesel si pe benzina). Fulia pompei de apa difera in functie de a/c. Adica daca nu ai a/c este lata si cureaua este intinsa de alternator si daca ai a/c pompa de apa are fulie subtire si cureaua este intinsa de pompa de servo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles, sistemul e fara ac, totusi daca se poate isi iti incape o ruleta acolo, poate masori ce latime au fuliile  montate una in alta., din marginea celei 6pk  pana in marginea celeilalte V beld.de la servodirectie.

Eu banuiesc ca  undeva intre 55 mm si 70 mm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu am avut cand sa fac poze dar iti spun sigur ca are loc cu fulii late. am un prieten care are abf pe mk2 si cumnatul meu are 1.8 de 90cp de golf mk3 montat pe mk2, ambele motoare montate cu fuliile late de mk3.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stie cineva daca pot folosi suportul original pentru alternatorul de SB sau sunt total diferite suporturile pentru fulii late fata de cele pentru fulii subtiri?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

am pus 2 poze ca sa vezi cum vine cu fulii late si mie imi incap 2 degete intre fulie si lonjeron. daca nu ai servodirectie poti scoate fulia subtire pentru ca ele de fapt sunt 2 fulii, nu una singura.

post-79137-0-65074100-1396978115_thumb.j

post-79137-0-35162700-1396978119_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

ce am mai descoperit intre timp:

- daca nu ai a/c pe masina ia fulia de la arbore+ fulia de la pompa de apa + alternator

- daca ai a/c acelasi principiu ia totul de pe ea

 

fuliile difera, eu pe sb am avut fulii late pentru a/c, masina de pe care am luat motorul avand a/c. in seara asta am descoperit ca fuliile difera, in sensul ca diametrul lor este diferit, cea pt a/c este cu mult mai mare decat cea fara a/c.

diferenta este atat de mare incat in momentul in care am montat fulia pompei de apa era antrenata direct de fulia de pe arbore.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este acceasi situatie si in cazul fuliilor pentru v belt. 

Exista mai multe tipuri de fuli (diametru) , Sb,JR  au un tip de fulie,  CY JP JK si ce mai sunt au alt tip de fulie, benzinarele alt tip de fulie etc.

 

Eu daca nu am dimensiunile fuliilor , nu pot cumpara inainte, sunt limitat de spatiu, spatiul disponibil este de suprafata a unei fuli  cu 2 canale v belt cu acceasi diametru +   intre 1 pana la 3 cm .maxim.

Motorul ruleaza intr-o alta aplicatie,spatiul fiind limitat . 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu dimensiunea fuliei e problema. problema e cat de mult iese in afara fulia (cum e et la jante). a trebuit sa folosesc fulia cu care a venit motorul pentru ca daca lasam fulia de la 2e imi ramanea spatiu intre fulie si lonjeron doar 5 mm.

acum cu fulia lata care este pe ea(de fapt cu totul montat nu atinge in fulia pompei de apa, dar distanta dintre ele este de cam 5 mm) am loc sa bag mana lejer intre lonjeron si fulia subtire de pe motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu citesti codurile pieselor,e fix pix ,nu ajuta la nimic. Nu poti sa ai incredere in faptul ca ai gasit o piesa montata pe un motor ,neaparat a fost montata de fabrica pe el . Prin cate maini au trecut masinile astea, ai un exemplu masina ta, fuli schimbate din v-bel in pk . 

Modificat de sorin1988
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai sincer nu stiu ce sa zic. am gasit passat b3 2.0 2e si cu v-belt dar si cu fulii late de fabrica.

ideal este sa iei totul de pe un 1.9 td. vine totul la fix.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!