Jump to content

Golf 4 1.6 16V cosum


virusu90
 Share

Postare recomandată

Sonda lambda lucreaza cand se incalzeste motorul.Lasa sonda de nu ai probleme.Daca este veche(10 ani) poate sa lucreze mai greu sau nu in parametrii dar de nu ai alarma las-o in pace.Curata senzorul map si injectoarele si mai vezi dupa aceia.Distanta pe care o faci de 5 km(dus) o faci in 10 minute sau 20 min?Consumul este cam mare ar trebui sa fie pe la 10% dar cand toate functioneaza in parametrii normali.Este cam greu sa-ti spuie cineva care sunt cauzele ele fiind multiple chiar si uleiul popa ulei etc.Curata mai intai ce ti-am spus mai ales injectoarele.Vezi ca sunt aditivi pt injectoare, pune in rezervor cand este pe jumatate plin chiar daca pe aditiv scrie sa fie plin(asta in caz ca nu le-ai curatat de ani buni).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Voi reconecta sonda,constat ca nu e absolut nici o diferenta in afara martorului aprins,distanta o parcurg in appx 15min cateodata 20,apa ajunge la 90 cu 5 min inainte sa ajung la destinație,uleiul a fost schimbat acum 2 luni(10w40),filtrul de benzina si restul filtrelor de asemenea schimbate.voi curata senzorul map.multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adica faci cam 20 de minute dus pt 5 km?Daca da asta insemna ca stai mult in trafic mergi mult cu a 2 a.Incearca sa treci intr-o treapta superioara dupa ce treci de 20mii rot/min.Mai vezi consumul si in alte conditii nu numai cand te duci la munca.Daca mergi mult cu a 2-a este normal sa ai asa consum sau de ai multe stopuri trafic mare etc.Normal ar trebui sa faci 5km in 10 min cu un trafic normal,cursiv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am lamurit,faptul ca merg dimineata cu motorul rece si pe distanta scurta sunt motivele pentru care consumul mediu este mare,am avut de facut mai multe drumuri prin bucuresti,si dupa 40km destul de aglomerati imi afiseaza un consum mediu 9.5,consum normal zic eu.multumesc pentru raspunsuri,drumuri bune:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut. Am G4 1.6 16V BCB, Consumul in oras (Poiesti) este de 8L/100KM ca si medie. Alimentez petrom 95 si schimb la turatii aproximative de 2000 cu un stil domol dar nu lenes. Ca si idee, consumul este influentat in primul rand de temperatura motorului, distanta parcursa si de cat de brusc apesi acceleratia. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 2000 e foarte putin, schimba cel putin la 3000 de ture. E ca si cum eu cu diesel-ul schimb treptele la 1600-1700 de ture. Consumul de 8 e ok, zic eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   Din contra, dieselurile moderne trebuie "guitate", adica turate mai tare decat benzinarele aspirate pentru ca sa nu se imbacseasca EGR, turbina, DPF. Cum colegul spune ca are un stil domol, 2000 de ture este bine, de fapt asa indica si cartea - manualul original primit cu masina daca vrei consum mic. (daca nu credeti, va pun poza). Normal ca daca este deal, masina incarcata, graba mare, etc, schimbul de viteze poate fi si la 4000 ture, dupa necesitati.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa cum a spus antescriitorul meu, conform cartii originale din Germania, ptr un consum minim urban, producatorul recomanda schimbarea treptelor inferioare (pana la treapata 4 inclusiv) la 2000 rpm, fara accelerari bruste si apasarea brusca a acceleratiei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Consumurile declarate in carte sunt total aberante si lipsite de adevar , sotia detine un g 4 1.4 cod BCA an 2004, si numai 90000 de km la bord, consumul mixt nu am reusit sa-l scot niciodata sub 9l/100 km, in afara sub 7,5, nu am trecut, iar in oras in jur 11l/ 100 km.

Masina se compora excelent dar consumul ptr un motor de 1.4 este destul de exagerat.

Cumnatul meu are audi cu motor de 2000 cm si are consumul identic cu al meu .

Concluzie ce declara in carte sunt povesti !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consumul dat in carte este calculat, asa cum imi pare ca s-a spus aici, in anumite conditii.

Cat despre consumul tau, intr-adevar este maricel dar sunt sigur ca se datoreaza sinstilului de mers dar, parerea mea, si submotorizarii deoarece consider ca motorul de 1.4 este micut ptr caroseria G4.

Cum am scris deja, eu scot la motorul de 1.6 cam 8-8,5 in oras si undeva la 9-9,5 iarna. Afara inca nu am facut drumuri lungi sa ma pot pronunta.

Totusi, benzinarele au o caracteristica: cat ii dai atata papa! Asa ca mersul "smucit", turat si sportiv costa!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Era pe unde va o vorba cum ca in primii 2 Km consuma cat un tanc, in primii 4 cat un camion si abia dupa aceea mai seamana consumul cu a unui autoturism.

Dati-va si voi seama ca iarna ii trebuie motorului cca 5 Km sa se ajunga la temperatura optima. In acei Km veti constata ca veti avea consum si de 12-13 L, contand desigur si timpul dintre pornite si plecarea de pe loc, timp ce-l recomand de 2 minute sa ajunga totusi motorul sa mearga rotund.

 

Daca dupa acele 2 minute si dupa cateva sute de metrii rulati va uitati pe cb, va garantez ca sub 40-50 L/100 nu va arata. Dupa 1-2 Km scade undeva la 20 L, apoi pana in 4-5 Km ajunge desigur si in fctie de trafic intre 10 si 13.

Mie doar dupa 6-7 Km imi ajunge in jur de 10 si daca merg in jur de 10 Km vad si 9 L/100 insa recunosc ca stau poate si 3-4 minute pe loc destul de des, fapt pt care pornesc din start cu o medie de vreo 70 L/100. 

 

Vara e alta poveste, acolo dupa 10 secunde de stat pe loc in 2 Km e cald motorul si obtin consum si de 8 in oras lejer.

 

De schimbat schimb in fctie si de trafic desigur,insa incerc sa nu scad sub 2500 ture. 

Exclus treapta a 2-a unde in ambuteiaje apuci sa mergi si cu 1200 ture.

 

Masina va fi subturata atunci cand cuplul oferit de motor e prea mic pt acceleratia ceruta.

Astfel, poti fi subturat si la 2000 precum nu poti fi subturat la 1500.

 

Cartea recomanda pt un stil econom schimbul la 2000 cu mentiunea sa nu se scada sub 1200.

Va dati seama ca astfel de regim de exploatare nu poate fi intrunit decat in niste conditii rutiere de exceptie, anume carosabil perfect, trafic lejer, mers foarte relaxat, fara graba, cu acceleratii usoare si uniforme, fara pic de bruscare caz in care devii subturat cat ai zice peste.

 

Altfel, pt o dinammicitate mai mare, e recomandat schimbul treptelor in jur de 3000 ture astfel incat in treapta imediat superioara sa avem in jur de 2500 ture.
Motorului nu ii va conveni deloc si vor apare detonatii la orice piscare mai mare de acceleratie cand esti la 2000 ture si mai mic, deci atentie cei ce schimbati la 2000 caci veti cobora la 1500 ture in treapta urmatoare si daca aveti nevoie de un mers mai accelerat veti fi foarte subturati.

 

Extraurban la fel, poti obtine consum de sub 6 la un mers normal, in limite strict legale, apropiindu-se si de 5, insa aici conteaza si combustibilul folosit, rezistenta la inaintare a pneurilor, presiunea in pneuri si nu in ultimul rand gradul de incarcare a masinii.

 

La mers relativ constant, cu accelerari usoare, recomand pastrarea turatiilor intre 2000 si 3000 rpm asta pe a avea un consum scazut. Insa, daca vreti sa depasiti, sub 3000 sa nu va prinda depasirea, retrogradati si porniti accelerarea ideal la min 3500 ture.

Veti vedea ca masina accelereaza mult mai bine decat daca s-ar incepe la 3000, nu mai spun sub 3000 cand e lensinata complet.

 

Oricum, faptul ca nu are turbo e un mare avantaj, cu exceptia depunerilor ce pot avea loc in motor si consumul crescut pt ca subturarea costa combustibil, efectele negative nu sunt asa de grave precum e cazul motoarelor turbo.

 

Benzinarele precum au spus si antecolegii mei, sunt f sensibile la piciorul greu, orice dozare incorecta a acceleratiei si mersul preponderent accelerat penalizeaza autonomia, consumul sarind cu 1-2 L in plus fata de normal.

 

Ca un sfat ce vi-l pot da, dupa o accelerare, cand ajungeti la viteza dorita slabiti acceleratia cu un mm, astfel incat veti iesi din regim usor de accelerare in regim de mers constant, iar castigul instant de consum va fi intre 1 si 0.5 L, poate si mai mult, fctie si de viteza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

va garantez ca sub 40-50 L/100 nu va arata.

 

La mine iarna - cand plec cu motorul rece consumul instant este de maxim 19L/100km. In general am facut o regula ca daca temperatura exterioara este sub 5 grade ma duc si pornesc masina cat timp ma imbrac sa plec la serviciu. Pentru mine nu e nici o problema ca am masina parcata exact in fata usii - 2 metri distanta de la usa de la intrare.

In cei 16 km care ii fac pana la munca, ajung la un consum mediu de 6,7 - 7,2 L/100km, in functie de conditiile de trafic si vreme. Asta se datoreaza faptului ca de acasa pana la munca am drum intins si ii dai si 100km/h lejer.La intoarcere ii dau si 120km si o las in frana de motor dupa ce trec un deal.

 

Veti vedea ca masina accelereaza mult mai bine decat daca s-ar incepe la 3000, nu mai spun sub 3000 cand e lensinata complet.

 

Confirm. ADZ_ul meu dupa ce trec de 3000rpm parca are alt motor sub capota. Chiar si cu a 4-a, peste 3000 RPM simt acceleratia.\

 

Ca un sfat ce vi-l pot da, dupa o accelerare, cand ajungeti la viteza dorita slabiti acceleratia cu un mm, astfel incat veti iesi din regim usor de accelerare in regim de mers constant, iar castigul instant de consum va fi intre 1 si 0.5 L, poate si mai mult, fctie si de viteza.

 

Si asta este total adevarat. Eu ma gidez foarte bine dupa timonerie: dupa ce accelerez sa ajung la viteza dorita, dau drumul mai mult la acceleratie pana intra intr-o mica frana de motor, tin mana pe timonerie si apas acceleratia pana simt timoneria ca se misca, ceea ce confirma faptul ca lantul cinematic se transmite de la motor catre roti si nu invers. Astfel obtin un consum foarte bun.\

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tehnics, eu nu ma refeream la consum instant ci la cel mediu.Poate nu am fost eu f explicit in post.

Daca stau cateva minute cu motorul la ralanti, dupa cateva sute de metrii, consumul mediu imi arata acea valoare. De aceea in cativa km e greu sa ajungi la un consum de bun simt, tocmai pt ca statul pe loc iti trage in jos media.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut....de curiozitate intre ce valori trebuie schimbata viteza? (RPM) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti schimba intre 1500 si 6000 rpm ; pt un mers economic si calm, schimba intre 2400-2800 rpm, dai treapta 4 la 50-60 km/h si mentii viteza constanta legala in oras ; colegul muraru dan ti-a explicat mai sus..de aceea unii numai au chef sa ajute cu sfaturi..pt ca altii nici nu isi dau interesul sa citeasca sau sa caute o informatie..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ştiu ce declară cartea, dar al meu golf consuma afară pe distanţe mari 5,2-6,5 (în funcţie de încărcarea maşinii şi de roţi) în mers regulamentar (adică sub 100km/h) şi fără accelerări inutile , AXP 1,4 din 2001, Golf Variant.
Însă dacă se conduce cu 110-130, consumul creşte substanţial, ajungând la media la 8-9.
În oraş 8-10, iarna până la 13.

Până la urmă totul depinde de stilul condusului.

Apropos, în 2007 aveam la firmă un Beetle nou nouţ cu motor 1.6 benzină, cutie automată. Consuma enorm la drum lung. Din Iaşi în Constanţa nu ajungeau 60 de litri de benzină chiar dacă am mers cu ea cu viteză sub 100km/h. Cei de la reprezentanţă au verificat-o de n-şpe ori, spunând că totul e în limitele normalităţii. Mai era şi lenoasă maşina aia. 


 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Era bun un consum de toyota pe benzina pe motoarele astea de golf 4 :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nici Toyota nu e o minunatie la consum...am o Toyota Iq si in oras, momentan e la 8% si e jumatate de masina....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Muraru Dan, foarte frumos explicat. Si eu am un consum de 12 L exclusiv urban. Aceeasi problema, 2-3 km pana la serviciu, motorul rece, se simte. De schimbat, schimb intre 2000-3000 turatii de obicei. Benzina folosesc de la Rompetrol Efix 98, mai ales acum ca e iarna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

 

 

tin mana pe timonerie si apas acceleratia pana simt timoneria ca se misca

 

:eek:  pe ce timonerie tii mina cind conduci ?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se referea probabil la schimbator. Tii mana pe schimbator si simti miscarea data timoneriei de motor cand e in sarcina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine trebuie doar sa privesc schimbatorul, miscarile sunt foarte accentuate, am schimbat suportul dogbone si suportul din stanga motorului insa nu m-a ajutat, imi piate spune un coleg ce sa mai verific? Multumesc

Un An Nou Fericit Tuturor!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am schimbat suportul dogbone si suportul din stanga motorului insa nu m-a ajutat, imi piate spune un coleg ce sa mai verific? Multumesc

 

incearca o smecherie: cauta spray de vaselina si da cu spray toate imbinarile de la schimbatorul de viteze ( tre sa te bagi pe sub masina ) si ai sa vezi ca exista o diferenta.

Eu aveam niste probleme la schimbarea scoaterea din viteza a II-a: cand scoteam din viteza simteam ca agata. Am schimbat suportul de la motor din stanga - cel care e pe cutie - si nu mai am nici o problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine nu agața deloc, intra ft bine in toate treptele, singura problema este miscarea fata/spate care apare cand trec peste denivelari sau decelerare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!