Jump to content

Incalzire in scaune after-market


matcat
 Share

Postare recomandată

Foarte interesant ce spui tu, Fresco. Pare mai putina bataie de cap cu montatul unui astfel de sistem. Dar mai sunt si unii (ca subsemnatul) :icon_thumright: care ar fi interesati sa stie exact ce trebuie sa cumpere si unde sa mearga sa faca montajul fara sa-si bage ei nasul in instalatia electrica a masinii. Tu unde ai montat sistemul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte interesant ce spui tu, Fresco. Pare mai putina bataie de cap cu montatul unui astfel de sistem. Dar mai sunt si unii (ca subsemnatul) :icon_thumright: care ar fi interesati sa stie exact ce trebuie sa cumpere si unde sa mearga sa faca montajul fara sa-si bage ei nasul in instalatia electrica a masinii. Tu unde ai montat sistemul?

Salut

Ai nevoie de urmatoarele :

Set incalzire in scaune de la WAECO----1 BUC

Butoane originale VW Stinga+ Dreapta----2 buc

Termistor 10-15kOhmi------2 buc

Siguranta 15 A ---------1 buc

Montajul l-am facut inpreuna cu un prieten, el de profesie mecanic, eu electronist. Toata tarasenia a durat in jur de 6 ore.

Detalii in legatura cu instalarea acestiu sistem gasiti in acest topic, singura deosebire este acest termistor care se monteaza in scaun si drept urmare nu mai este nevoie de acel montaj auxiliar .

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu mi-am comandat astazi butoane, de pe ebay.de. 28E cu tot cu transport (2nd hand, ce-i drept). sper sa ajunga saptamana viitoare. daca ajung... weekendul viitor is pus pe fapte mari :D

in cazul asta o sa ies sub 100E tot "mod"-ul asta :P o sa studiez si schemele electrice, sa vad cum e cu termistorul :vaidecapulmeu:

L.E. Fresco, tu ai pus termistorul doar pe o rezistenta. E suficient atat? sau ar trebui monitorizata si cea din spatar, avand in vedere ca sunt cate 2 rezistente pentru un scaun?

Modificat de virgilutz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iluminarea butoanelor (pinul1) se leaga la pinul 3 de la dimmer switch.

Butoanele se leaga in paralel. Se leaga prin siguranta de 15A la 12V permanent (pinul 4) si prin 7,5A la 12v prin contact (pinul 5) si la masa (pinul 6).

rezistentele se leaga in serie intre pinul 2 si masa.Termistorul de 15K se leaga intre pinul 3 de la buton si masa si se monteaza in sezut.

IA uitati ce vinde omul: http://vwforum.ro/index.php?showtopic=21219 Cineva interesat?

Modificat de al bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schema electrica in attachments:

o sa studiez si schemele electrice, sa vad cum e cu termistorul :Driver: L.E. Fresco, tu ai pus termistorul doar pe o rezistenta. E suficient atat? sau ar trebui monitorizata si cea din spatar, avand in vedere ca sunt cate 2 rezistente pentru un scaun?

Cum am mai spus rezistentele se monteaza in serie, e destul sa fie monitorizata doar una .

incalzire.zip

Modificat de al bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fresco, tu ai pus termistorul doar pe o rezistenta. E suficient atat? sau ar trebui monitorizata si cea din spatar, avand in vedere ca sunt cate 2 rezistente pentru un scaun?

Buna

Este suficient , sunt legate in serie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

care e puterea n W sau rezistenta in ohmi a rezistentelor originale ?

Mi-au sosit si mie rezistentele de la WAECO, am tras un ochi prin cutie ca de mai mult nu am prea avut timp. Parca Ice_2k le-a legat in paralel cu toate ca cele originale sunt in serie...

Modificat de hremus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am lamurit cum se leaga... Insa nu stiu partea aceea cu gaura unde sa o pun pe sezut sau pe spatar???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

La o luna de la montarea si utilizarea incalzirii in scaune am observat ca cel al soferului, nu se mai prea incalzeste. Am desfacut scaunul am schimbat senzorul am facut cateva masuratori si nik, Banuiam butoanele dar am desfacut la butoane si am pus alimentarea pernei direct la 12V sa vad ce se intampla si nu se incalzea decat un pic. A urmat iar scaunul jos si o verificare mai amanuntita unde, dupa cateva masuratori am observat ca nu am legatura la masa, am desfacut spatarul unde pe firul ce ducea la masa era o mica piesa (un termostat). M-am inarmat cu un cutter si o penseta si m-am apucat de operatie. Dupa 10 min am "extirpat" acel termostat. Il am prin masina pe undeva, o sa fac si o poza. De atunci nu prea pot lasa la 5 mai mult de 2 min. Intrebarea me ar fi: Butoanele au vreo protectie pentru supraincalzire??? E de ajuns protectia prin termistor ??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am montat si eu kitul de la Waeco am facut rost si de butoane originale, urmeaza sa desfac din nou scaunele sa pun termistorii, momentan am pus in locul lor o rezistenta fixa de 10 k ca altfel nu am caldura in scaune.

Hremus, ai legat in paralel cele doua tepte (I si II) de la chit? se pare ca acel termostat de protectie este legat pe firul de masa al rezistentelor. Este posibil sa nu "duca" ambele rezistente in paralel, pt ca in cazul functionarii cu butoanele din chit (cele basculante), primeste curent pe treapta I rezistenta de putere mai mica, iar pe treapta II este alimentata rezistenta de putere mai mare, nu functioneaza ambele niciodata.

Daca se leaga in paralel cele doua trepte curentul care trece prin acel termostat de protectie este dublu, se incalzeste si cedeaza.

Eu am folosit doar treapta II, daca se strica am rezerva treapta I :lol:

Butoanele nu au protectie la supraincalzire, trebuie acele termostate in scaune.

Modificat de adi_bm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am lasat butoanele alea de 1 si 2 standard si daca pun ori pe 1 ori pe 2 se incalzesc foarte greu, e clar ca atunci cand se incalzesc pe 2 se incalzesc destul de tare le pot suport mult si bine dar nu pot face nk sa mearga mai repede ?

asa e si la voi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine la scaunul soferului(cel fara termostat) la o temperatura afara de -8, -9 grade, masina stat peste noapte, daca pun la 5 in vreo 2-3 min , nu mai pot sta pe scaun.

Adin_bm, ai dreptate ce zici tu cu termostatul ca trece curent mai mult prin el (treapta 1+2). Era facut praf, cand un scuturam se ausea ceva in interior.Nu stiam de acel termostat din perna de spatar(nu am observat-o). De la montarea am folosit fir de 1,5 in loc de 1,0(cum era original) la toate cablurile de la butoane la scaune (3 de fiecare). Alimentarea butoanelor cu 12V permanent am facut-o prin fir de 2,0 din borna 30, si trecuta printr-o siguranta de 15A (in blocul cu sigurante acolo unde era locul pt scaune incalzite). Masa am prins-o direct pe caroserie, mai exact, pe partea metalica de deasupra blocului de sigurante print-un surub M4.

Daca folosesti doar treapta II se va incalzi destul de greu la temp scazute afara, iar in aceleasi conditii treapta I este ca si cum nu ar fi.

gabriel eu unul am folosit doar pernele din kitul WAECO, restul este VW, adica butoanele si instalatia. Cu am zis ambele trepte sunt legate in paralel, si comandate de butoane, in functie de reglaj(potentiometru) si informatia primita de la un senzor (termistor) asezat pe fiecare perna.

Modificat de hremus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Offf pai ca sa le alimentez pe ambele in paralel imi trebuie si mie butoane si de skoda 2 butoanele sunt aiurea de cumparat ca vin cu multe pe el si cu ecranele de la cima si mai multe cred.

Gasesc undeva butoane originale de octavia 2?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Poate va ajuta asta ! :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

are cineva un ghid de reparatii al scaunelor incalzite ??? ma intereseaza in mod special cum se desface tapiseria, am probleme cu incalzirea in scaunul din stanga :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu nu am vazut sa explice cineva cum se desfac scaunele (tapisetria), daca ma poate ajuta cineva cu vreo idee ar fi bine venita...MULTUMESC

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gata am aflat cum se desfac scaunele :blink:

o sa-l desfac zilele astia si o sa revin cu cateva poze

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am achizitionat 2 huse electrice pt scaunele fata si acum ma gindesc cum sa le alimentez, ca amindoua odata cred ca iau curent mult, si nu as vrea sa deteriorez instalatia electrica. Astept parerile voastre, da cit mai repede ca la munte e frig .asa arata.

Modificat de misu tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar fi bine sa faci instalatie separata. Sa alimentezi direct din 30 printr-un releu si o siguranta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut. am citit si vizionat ceea ce se afla in aceasta sectiune, dar fiind mai mult decat novice, as avea totusi o intrebare. la scaunul pasagerului, dupa ce am mers vreo juma' de ora cu incalzirea pe 5 si cu un nesimtit de vreo suta de kg asezat pe scaun, s-a intamplat urmatorul fenomen: a inceput sa miroasa a ars, a iesit un firicel de fum din scaun, care mi-a si gaurit tapiteria scaunului (de undeva de pe la jumatatea distantei dintre imbinarea cu spatarul si limita dinspre picioare si pe partea dreapta, aproape de extremitatea dreapta a scaunului). intrebarea este: se mai poate face ceva sau scrie pe scaun, "altul nou" ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta depinde de tine daca te deranjeaza "gaura din tapiterie". Rezistenta electrica se poate repara, cu scaunul scos afara, data tapiteria jos, lipit firul, montat la loc, totul vreo 2 ore de munca....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut. am citit si vizionat ceea ce se afla in aceasta sectiune, dar fiind mai mult decat novice, as avea totusi o intrebare. la scaunul pasagerului, dupa ce am mers vreo juma' de ora cu incalzirea pe 5 si cu un nesimtit de vreo suta de kg asezat pe scaun, s-a intamplat urmatorul fenomen: a inceput sa miroasa a ars, a iesit un firicel de fum din scaun, care mi-a si gaurit tapiteria scaunului (de undeva de pe la jumatatea distantei dintre imbinarea cu spatarul si limita dinspre picioare si pe partea dreapta, aproape de extremitatea dreapta a scaunului). intrebarea este: se mai poate face ceva sau scrie pe scaun, "altul nou" ?

Un croitor bun cred k te poate ajuta...evental era bine daca postai o poza cu problema!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...
Pentru cei care sunt din Cluj sau aproape de Cluj, am gasit ieri un atelier ce se ocupa cu alarme, audio si cam orice electronica de masina si aveau instalatie de scaune incalzite. Cred ca era ca a lui danubius, cel putin butoanele aratau la fel, dar danubius a uitat sa precizeze ca au doar 2 pozitii de incalzire, fata de cele originale care au 4 sau 5. Pretul era de 450RON si cred ca era inclus si montajul.

Saluatre prieteni ,

Am si eu o problema la incalzirea in scaune si sper sa pot fi ajutat.Masina mea nu are din fabricatie incalzire(nu are codul pe cartea service) lucru care se poate vedea pe bord , adica controlul incalzirii se face dintr-un buton (pt fiecare scaun) care are 3 pozitii: pe mijloc nu incazeste , in stanga (pozitia I)incalzirea se simte mai putin in dreapta (pozitia II) incalzirea e la max.

Mentionez ca scaunele sunt exact ca la orice golf, originale din fabricatie si mai mentionez ca la baza scaunului , in spate vine un cablu de dedesupt si intra(chiar jos sub tapiterie). Cu cateva ore in urma am constat ca nu mai incalzeste nici unul din scaune dupa ce azi dimineata functiona perfect . Imi poate spune cineva care ar fi cauza?????.......daca e siguranta unde se gaseste ea caci pe panoul de sigurante soclul corespunzator e liber ...... evident daca masina nu a fost schipata din fabricatie. Sper sa imi pute-ti da o solutie caci eu unul nu am mai vazut acest sistem .... Mentionez ca am masurat curentul , dupa ce am scos butoanele dar valoarea lui a fost nula.

Va multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!