Jump to content

Probleme specifice motor BMP


EEXCALADE
 Share

Postare recomandată

Am fost la un scurt test cu masina, pregatirea pentru reviyia anuala..Am achizitionat cam tot ce este nevoie, ulei filtre, distributie, dar am zis sa verificam in prealabil poate mai sunt si alte probleme.

 

Si am dat de una destul de nasoala, respectiv un mesaj de la filtrul de particule...N-am vazut prea bine ce si cum, arata un mesaj mare si frumos ceva referitor la 72mg si o sugestie din partea testerului ca trebuie sa schimb filtrul de particule.

 

Cum eu circul cu masina preponderat 85% in oras, mi-a sugerat sa fac un drum mai lung inafara orasului.Precizez ca, de cand am achizitionat masina de aproximativ un an nu mi sa aprins becul niciodata.

 

Ce este de facut, daca cumva drumul mai lung afara nu ma va ajuta ? O regenerare fortata ? Nu mi-a venit in cap sa cer/intreb sa verifice cand si cum sau daca s-au facut regenerari, mea cupla.

 

Ma puteti ajuta cu vreun sfat/perere ?

 

Mersi frumos anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mergi cu a3a la 2500rpm timp de 10-15 min , de preferat sa-i dai din vcds regenerare .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mergi cu a3a la 2500rpm timp de 10-15 min , de preferat sa-i dai din vcds regenerare .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca BMP-ul meu incearca sa ma lase pentru a3a oara fara presiune de ulei. La 266 mii km ,a cedat o saiba de la pinionul intermediar care a mancat din pinionul de pe vibrocen.Noiul pinion intermediar vine diferit,modificat ,mai durabil Va urma....

post-74110-0-24052800-1444937321_thumb.j

post-74110-0-55993800-1444937326_thumb.j

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut Dragos.Urmeaza piese noi:cele trei pinioane ,pompa ulei,semering,ulei,filtru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De retinut:ca sa identific problema unui rontait intermitent am dat uleiul jos intr-un recuperator.Pe varful unei surubelnite am pus  un magnet mic,am plimbat surubelnita cu magetul in varf prin tot uleiul.Apoi am bagat surubelnita in diluat ca sa elinin uleiul.A ramas magnetul curat cu bucatele de pinion lipite.

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Auci... Mosule ma pui pe ganduri...

Citi km are masinuta...?

Reali sau banuiti reali :) ...

Oricum am oarecare regrete ca am trecut la tractor, ma impacam cu gandul ca are oarece istoric prin reprezentante...

Avand in vedere ce se intampla la VW am fost inspirat sa nu ma duc pe una euro 5... Am mers pe ideea ca, calitatea e direct prop. cu vechimea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

266 mii km reali cu toate reviziile pe server la reprezentanta pana la 180 mii cand am cumparat-o. La alte marci sunt probleme si mai grave.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai spus mai devreme ca se intampla a 3 a oara, acelasi defect la pinion, sau altceva de fiecare data? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. transmisie rotatie intrerupta de la arborii de echilibrare la pompa de ulei (imbusul de 77 mm ,modificat la cel de 100mm,actual impecabil.

2. s-a carapat in mers furtunul de tur ulei turbina (in cateva secunde am ramas fara 3 litru ulei)

3. acum urma sa se berberesca dintii de la pinioane care transmit rotatia si la pompa de ulei. (problema des intalnita la 2.0 TDI cu arbori de echilibrare) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ma gandeam la alta marca... Ci o benzinara clasica...eventual putin mai veche...

A mea are istoric pina la 260.000/2013

Banui ca real are vreo 300-330k...

Si inca vreo 7k cu mine...

Nasol momentu...

Asteptam finalul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

EEXCALADE

Imi poti spune simptomele ce te-au determinat sa desfaci pe acolo ?

 

"Am" si eu un BRD cu acelasi sistem de angrenare a arborilor ,care are un "rontait " la relantiu si pana la 1300rpm .Banuiesc si eu pinionul intermediar desi pare impecabil ;prima oara (acu doua sapt.) am dat ansamblul de arbori jos si am schimbat cuzinetii (zgomot identic ,rezolvat la un E90 N47 cu inlocuirea ansamblului de arbori) desi cei scosi nu aveau urme de uzura ,schimbat axul de 100 cu unul nou desi cel vechi avea doar vreo 15Kkm dar nu am "rezolvat" nimic ; astazi am demontat totul din "fata" distributiei si zgomotul provine din zona/spatele pinionului de pe arborele motor ,apoi am demontat si carcasa semeringului arborelui motor dar jocuri sau uzuri la pinioane nu se vad ;singurul lucru ce nu-mi pare ok e ca pinionul intermediar are un pic de joc axial .Stii cumva toleranta jocului axial al acelui pinion ? (eu l-am comandat deja ,120-130euri  :grrrrrr: )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In urma cu 2 ani am modificat hexagonul interior de la arborii de balansare si pinioanele erau in perfecta stare.Acum  a aparut un  rontait intermitent doar la relanti.Se auzea mai mult in capacul motorului.

Pinionul intermediar de fabrica  e prost conceput.Are 2 saibe subtiri,una in fata si una in spate.Pinionul uzeaza saibele si de aici face joc .Acum al meu are joc mare (3-4 mm)  axial dar si radial.

Pinionul nou vine inbunatatit si cu o singura saiba groasa.

Pinionul intermediar nu trebuie sa aiba joc.

 

Sursa repdoc :

 

07/2009
informaţii de contact VW Passat 2,0 TDI
perioada de productie: 06/2006 - 09/2006
vehicule afectate: în total în jur de 23.000
rezumat
Joc de lagăr prea redus la o roată dinţată a modulului de la arborele de echilibrare
impact
Uzură amplificată a roţilor dinţate
solutie
Înlocuirea roţilor dinţate (roţi cilindrice)

post-74110-0-79264400-1444972792_thumb.j

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am un rontait pe care il sesizez incepand cu treapta 3 in sus, de pe la 2000 rpm, atat in accelerare cat si in mers contant (dar e mult mai usor de auzit pe accelerare). E posibil sa fie acceasi cauza? Inbusul de la arborii de echilibrare l-am schimbat cu unul nou tot de 77mm acum vreo 2 ani.

 

LE: Acum am vazut ca ai specificat "perioada de productie: 06/2006 - 09/2006"; eu avand 2007, s-ar putea sa nu fie asta motivul.

Modificat de cosmin_nst
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eexcalade ai o filmare cu sunetul motorului tau inainte sa dai arborii de balansare jos? Din ce am discutat cu diversi mecanici ce au intampinat problema pompei de ulei, am ajuns la concluzia ca nu a avut nimeni probleme cu acel pinion intermediar inainte sa demonteze tot sistemul. Un singur mecanic mi-a zis ca acel pinion necesita un fel de reglaj la montare. Problema la acel pinion a aparut dupa demontarea arborilor pentru rectificarea gaurii hexagonale. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cosmin_nst

Da jos baia si verifica daca pinionul intermediar are joc.

Emilut

Nu am filmare.

Pinionul intermediar e de unica montare.Daca se umbla la el  pot fi probleme dupa.Cel nou are o procedura de montare.

La mine pinionul intermediar e intact 100% ,problema a creeat-o saiba din spatele pinionului care s-a rupt.

 

Toate pinioanele care au 2 saibe o sa faca probleme mai devreme sau mai tarziu.De aceea vw a venit in 2009 cu alt tip de pinion si o singura  saiba

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi am masurat jocul axial al acelui pinion si are 0,15mm ,cuzinetii axiali (acele inele) acum sunt destul de uzati desi acum doua saptamani erau perfecti ;joc radial undeva 0,05mm (masurat cu sublerul digital) ,cuzinetul dintre ax si pinion nu are urme de uzura ;dintii pinionului nu au urme de uzura pronuntata/anormala . 

Ceea ce nu m-a convins e aliniamentul pinionului nou cu celelalte pinioane ,dar poate pentru ca era deja intuneric si nu am montat ceva cum trebuie (am pus totul provizoriu "la mana").Maine seara o sa aflu daca "am trudit" in zadar :icon_confused:  

 

off topic

ieri cand am comandat piesele ,magazionerul nu a stiut sa-mi spuna ca kitul de reparatie e o piesa modificata (asta am vazut in foto pusa de colegul EEXCALADE )si mia adus inca un cuzinet axial separat dar nu mia adus surubul de prindere .bun ... ma duc azi si iau piesele si intreb si de cuplul de strangere (bagare in seama) ,la care magazionerul ma trimite la MECANICUL SEF ,il intreb si pe asta ,ii arat piesa ,imi cere nr. VIN ,intra in ETKA  si incepe sa deruleze poze cu distributia :tuktuk: .La un moment dat ma intreaba unde vine montat pinionul acela ,ii explic din nou sii sugerez sa se uite in ELSA pentru ceea ce ma intereseaza pe mine  :D iar el imi raspunde ca nu-mi poate imprumuta scule  :tuktuk: .Clar nu vorbeam aceeasi limba .Ceea ce m-a amuzat maxim e cat timp am asteptat ma uitam pe pereti unde erau agatate diplome de cel mai bun service obtinute cred in vreun concurs intern al Audi ,de prin 2009 pana 2014 doar un loc 2 . Ma intrebam , oare au dat spaga sau le-au scos de pe net pentru ca priceputi ...... neeehh .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:grrrrrr: astazi am inceput sa montez pinionul intermediar ,cand ma tot chinuiam sa-l regez la pozitie am observat un joc axial la pinionul arborelui balansoar asa ca am demontat iar tot ansamblul ,l-am spalat bine si ...."supriza" !!! joc axial arbore scurt - 0,08mm ,joc arbore lung -0,27mm ,jocuri ce nu le-am observat/masurat acum doua saptamani cand am schimbat cuzinetii .Bucuros pe de o parte ca in sfarsit am gasit o "proba palpabila" pentru zgomotul reclamat ,suparat (si eu ,dar sa vezi proprietarul) pe alta parte ca trebuie sa schimb tot ansamblul cu arbori ,cred ca voi trece la pompa de 1.9 daca nu gasesc un ansamblu SH .

 

PS .

masina are 214.000km reali cu proprietar "maniac si paranoic"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jocul axial al arborilor de balansare e des intalnit,dar asta nu afecteaza cu ninic si nu face zgomot.Am montat unul care avea joc aprox 2mm,nu facea pic de zgomot si dupa 2 ani totul e ok.

Ce fel de cuzineti ai gasit sa se potriveasca la arbori?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-ai pus pe ganduri :sly:  ...maine ->munca pentru patrie ;remontez totul sa vad daca mai face zgomot  :icon_bounce: .Daca se increde/indupleca sotia sa-mi imprumute telefonul sau ,fac si poze (dupa ce am reparat vreo doua cu ciocanul si dat vreo trei de pereti ,toate anul asta,mi-am pierdut dreptul de a detine un telefon "destept" :D )

  

Pana acum am facut peste 10 modificari cu ax de 100 si nu am mai intalnit joc axial asa mare (0.27) ,in general am masurat sub 0,1mm .Cuzinetii i-am luat dintr-un alt ansamblu ramas de la modificarile cu pompa de 1.9 ,desi cei scosi nu aveau urme de uzura avansata dupa inlocuire am "castigat" 0-0,01mm (masurat cu plastigage) adica erau perfecti si cei vechi .Mai am eu un "cui in cap" deoarece arborii din acest ansamblu sunt dintr-un ansamblu angrenat pe lant ,iar diferenta intre axele antrenate cu lant si cele antrenate cu pinioane e ca pinioanele celor doua axe au dintii inclinati contrariu ,desi asta nu ar trebui sa influenteze cu nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!