Jump to content

Problema turometru Fabia


Lucian Bogdan
 Share

Postare recomandată

Salut,

 

Astazi am observat o problema destul de ciudata la Skoda Fabia 1.4 16v AUA, turometrul peste 1800rpm merge sacadat si cateodata da impresia ca se blocheaza putin la 2000rpm. A mai intalnit cineva problema asta? De la ce sa fie?

 

http://www.youtube.com/watch?v=QDpAWufI7a0&feature=youtu.be

 

 

Multumesc!

Modificat de Lucian Bogdan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu VCDS faci un Output test pe 17 Intruments. Asa vezi daca problema e din ceasurile de bord.

 

cam asa arata. 

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai lucrat ceva pe la cutia de viteza?Pare sa fie de la senzorul dupa cutie ce indica kilometrajul.Verifica,curata mufa senzorului.Vezi contactorii mufei sa faca contact bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum cateva zile s-a schimbat pompa de servo.. la cutie nu s-a umblat !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost pana jos si am facut testul la instrumente.

 

La primul test, turometrul a mers sacadat dupa ce a trecut de 2000rpm, a doua oara mi s-a parut ca a mers normal. Am pornit masina si la accelerare peste 2000rpm tot sacadat urca.

 

Am mai observat ca vitezometrul dupa ce face o tura completa si se opreste, ramane acul cam la 110 km/h ! Nu trebuia sa se opreasca la 100 km/h?

 

Or fi de vina ceasurile?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citeste putin topicul asta.Nu ai umblat la senzor dar si senzorul este totusi o piesa iar piesele se pot defecta din anumite cauze.

 

http://vwforum.ro/topic/37658-kilometraj-si-vitezometru-nefunctionale/?hl=turometru#entry582941

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Topicul respectiv nu are nicio legatura cu prima problema pe care a mentionat-o Lucian.

In acel topic se discuta despre senzorul G22: vehicle speed sensor. Daca senzorul G22 nu este functional sau ar fi cu probleme, in cluster nu ar fi functionale vitezometrul, kilometrajul.

Senzorul G22 este pe cutia de viteze, chiar la imbinarea planetarei /cutie.

Uite:

aax78.jpg

 

El a prezentat in prima postare ca are probleme cu turometrul. Turometrul nu ar fi functional daca senzorul G28 engine speed sensor care este fixat pe blocul motor, si citeste turatia arborelui cotit....ar avea probleme de conexiune sau ar fi defect. Daca senzorul G28 ar fi defect, nici motorul nu va mai porni, sau daca va reusi sa porneasca motorul, nu ar sta la ralanti. Doi senzori asa dintr-o data....mi se pare un pic ciudat.

Senzorul G28:

zvprt5.jpg

Poate sa-i curete, dar nu cred ca va rezolva ceva.

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma gandeam si eu..uneori apar probleme dupa anumite reparatii care nu au legatura cu vechea defectiune.Daca apar imediat,trebuie cercetata inprejurimea. Daca a facut Output test cu motorul oprit nu are legatura cu senzorii.Posibil ceasul sa fie defect daca motorul merge bine cand turometru se blocheaza.

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

atunci e din ceasuri, deci lasa-le asa pana da caldura si isi revin... 

 

iar daca nu isi revin, lasa-le totusi asa ca nu are rost sa umbli sa le schimbi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Poate nu e musai sa schimbe ceasurile.

Lucian Bogdan si eu cand am umblat la ceasuri am strans/apasat prea tare limbile si mergeau sacadat, la turometru si la vitezometru se si bloca de ex: dadeam pana la 120km/h franam mai agresiv pana la 40 sa zic el cobora pana la 80 si apoi daca acceleram sa zic pana la un 60 real el imi arata 100, tin minte ca mergeam la un moment dat pe un pod cu maxim 30(nu imi permitea locu mai mult) si el arata 100, eu ma simteam :icon_rambo: :bom:

Acuma revenind la cazul tau te intreb daca a umblat cineva la ceasurile de bord? Altfel e cam ciudat sa se desincronizeze.

Totusi daca pe 17 instrument la test iti merge limba sacadat eu cred ca e din ceasuri. Poti sa mai ceri alte pareri.

 

http://vwforum.ro/topic/23745-lumini-de-bord-fabia/page-13

Iei topicul asta, il citesti din cap in coada si te poti apuca de treaba. Se scot relativ usor, un plastic, 2 suruburi, apoi mare atentie cand le tragi afara, nu forta in plexiglas si atentie la mufe. Dupa ce ai dat jos tu trebuie sa scoti doar plexiglasul si apoi incepi procedura de scoatere a limbii si o pui la loc dar nu apasa foarte tare. Atentie se invarte limba doar intr`un singur sens, mi se pare ca de la stanga la dreapta trebuie so o dai peste cap pana iese si cand bagi la fel.

Sa revii sa ne spui cum ai rezolvat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!