Jump to content

Schimbare simeringuri planetare T3


Komissar
 Share

Postare recomandată

Una dintre operatiunile pe care tot am amandat sa o fac este schimbarea simeringurilor de la planetarele cutiei de viteze.

Pe langa faptul ca pot provoca scurgeri de ulei din cutie, in capul planetarelor se mai afla si 2 capacele de plastic de unica folosinta pe langa care poate sa curga ulei de cutie spaland astfel vaselina din capul planetarelor, situatie ce va duce la o uzura prematura a acestora (cum cred ca incepuse sa mi se intample , una dintre planetare era incredibil de curata ) .

 

Asa... presupunem ca am dat cutia jos de pe masina si ca a fost golita de ulei.

Se curata zona din flansa planetarei cu o carpa - se va vedea unul din capacelele de plastic. E foarte probabil ca incercand sa-l scoateti sa-l distrugeti - nu e o problema, el este oricum de unica folosinta.

Capacelul arata asa:   http://www.secarpart.com/images/002517289A.jpg

 

image.jpg

 

Ok, dupa ce se scoate capacul, se scot siguranta si saiba de sub el (atentie, siguranta este elastica si FOARTE puternica, daca nu aveti un claste special pt. sigurante probabil ca va fi nevoie de 2 oameni ) .

Ele arata asa (am pus o poza cu ele scoate, pt. a se intelege ceva )     - evident, se curata si se pastreaza.

IMG_9082.jpg

 

Urmatoarea etapa este scoaterea flansei metalice a planetarelor. Desigur, nu este recomandat sa batem cu ciocanul sau sa fortam cu ranga.  Teoretic se foloseste o unealta VW mai complicata.

 

Metoda mea a fost sa infiletez 2 suruburi diametral opuse prin gaurile suruburilor de planetara, pt a impinge in carcasa din spatele flansei si a scoate astfel flansa.  Insa in spatele flansei se afla un capac de plastic subtire si lat, care desigur nu se mai gaseste nou :)   Drept urmare am pus niste tablite subtiri acolo unde suruburile ating capacul de plastic si am inceput sa strang, cate putin in fiecare parte.

 

IMG_9073.jpg

 

Dupa cativa mm am schimbat tablitele subitiri (panze de taiat, vechi de fapt ) cu unele mult mai groase:

 

IMG_9074.jpg

 

Dupa ce scoatem flansa ajungem la capacul de plastic.  Cu siguranta acesta e plin de jeg si din pacate este prins cu cate 2 suruburi cu cap cruce. Capul trebuie curatat bine si trebuie folosita o surubelnita de calitate care se potriveste perfect.  In caz de extrema urgenta aici ar ajuta o surubelnita de impact.

 

IMG_9076.jpg

 

Asa... presupunem ca am reusit sa scoatem si capacul de plastic ...flansa si capacul trebuie curatate bine :

 

Inainte: IMG_9070.jpg  Dupa:  IMG_9071.jpg

 

Ajungem la simering...  ar fi bine sa infasuram in jurul axului (intre ax si simering) o bucata de carpa sau tifon in asa fel incat sa nu intre mizerie in cutie. Mai ales ca toata zona este incredibil de murdara si trebuie curatata.

 

IMG_9069.jpg

 

Dupa ce am curatat zona putem incepe sa scoate simeringul.  Atentie - flansa mare in care este prins simeringul (cea cu caneluri stelate) se poate roti.  Bineinteles ca NU vrem sa o rotim sau sa-i schimbam pozitia intr-un fel.  Drept urmare simeringul trebuie scos fara a trage prea mult in sus sau in jos de ansamblu.

 

Ideea mea a fost sa dau o gaura in latura simeringului cu un punctator si sa insurubez un holz-surub lung  (carcasa ext. a simeringului e de metal) .  Astfel am putut sa trag de surub si sa scot simeringul  Oricum, simeringul va iesi foarte greu.  Eu am prins surubul cu un patent foarte mare in care am batut cu ciocanul.  Cand dam gaura in simering si insurubam holz-surubul atentie sa nu impingem prea mult si sa deterioram ce se afla in spatele simeringului (rulmenti).

 

IMG_9078.jpg

 

Simeringul scos:  IMG_9079.jpg  

 

Simering nou ( introducerea simeringului e relativ simpla, eventual trebuie impins usor pe circumferinta lui cu un fel de "paralelipiped" mic de lemn in care se bate cu ciocanul ) , desigur, se unge cu putina vaselina carcasa simeringului precum si suprafata interioara :

 

IMG_9080.jpg

 

 

Se pune capacul mare de plastic al flasnei.  Daca suruburile cu cap in cruce erau deteriorate ar fi bine sa punem unele noi.

 

Se pune si flansa planetarei.  Se unge cu vaselina interiorul cu caneluri dar si gulerul exterior care intra in contact cu simeringul. 

Se pozitioneaza flansa pe caneluri si se bate cu un tub central al carui diametru este mai mare decat al axului cu caneluri - eu am folosit o cheie de injectoare.

Se bate in principiu ritmic si nu foarte tare.

 

IMG_9081.jpg

 

Se pun saiba si siguranta scoase la inceput. Saiba se pune in asa fel incat sa impinga in siguranta si sa fie GREU sa pui siguranta. Din nou, probabil ca va fi nevoie de 2 oameni pt. asta.  Dupa ce se pune siguranta se impinge cu o surubelnita/daltita pt. a fi sigur ca a intrat pe canalul ei.  Ea nu intra DIN PRIMA.

 

 

Se pun si capacele de plastic noi.

 

IMG_9072.jpg

 

Ulterior, eu am dat si cu putin silicon de etansare peste capace.  Nu stiu daca este necesar sau nu, in manuelele de reparatii nu se mentioneaza asta ... eu am fost paranoic :)   Oricum, nu cred ca strica.  Totusi din experienta mea cu siliconul asta ar trebui asteptat cam o zi dupa aplicare inainte de a pune ulei in cutie sau a monta cutia.

 

IMG_9083.jpg

 

Si desigur, am pregatit surburi noi pt. planetare.  INTOTDEAUNA trebuie puse surburi noi dupa o interventie asupra planetarelor, iar suruburile trebuie sa fie luate de la magazinul de piese, pt. acest lucru, nu suruburi din Bricostore :) 

 

 

Si cam atat ar fi.  Good luck :)

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

foarte util komissare,dar de precizat ca operatiunea respectiva se poate face si cu cutia sus pe masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am avut alte motive pt. care am dat-o jos , am desfundat gaura de ventilatie de la cutie, am destepenit busonul de dren de ulei (nu mergea sub masina, a trebuit sa iau "pozitie" mai bine :) ) , am schimbat si simeringul de la priza cutiei de la ambreiaj, etc ... per total a meritat sa o dau jos.

 

Operatiunea asta se poate face intr-adevar si cu cutia sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

daca cumva se folosesc suruburile care vin impreuna cu burdufele de la planetara,mare atentie la lungimea lor,cele care vin impreuna cu burduful de planetara, vaselina si siguranta, sunt mai lungi decat cele originale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!