Jump to content
Sign in to follow this  
szrobik

DIY - Inlocuire intinzator lant distribuite - motoarele 1.8T

Recommended Posts

szrobik

Inlocuire intinzator (variator) lant distributie. Motoarele 1.8T.

Simptome:

-          Dupa incalzirea uleiului motor se aude o bataie specifica de lant in partea din spate a motorului (zona intinzatorului J ). De obicei, la aceste motoare, se manifesta la un rulaj de peste 200.000km. In cazul meu aceasta bataie a aparut la aprox 235-240.000km.

Piese necesare:

-          Intinzator 058199088E (eu am ales SWAG, care a venit cu seria polizata si intr-un colt era vizibila sigla de audi…deci banuiesc ca tot acest intinzator vine si pe original) – pret aprox 1450-1500lei (SWAG) – necesar

-          Garnitura intinzator 058198217 (am ales ELRING) – pret aprox 25-30lei (ELRING) - necesar

-          Lant distributie 058109229B (firma producatoare pentru echiparea OE este IWIS la fel si pentru SWAG – asa ca am ales si acest reper SWAG care este IWIS reambalat) – pret aprox 115-125lei (SWAG) – acest reper nu este necesar, dar se recomanda inlocuirea lui.

-          Garnitura capac supape 058198025A – nu este necesara inlocuirea garniturii, daca nu aveti pierderi de ulei sau daca a fost inlocuita inainte cu putin timp – pret aprox 50-60lei (ELRING sau REINZ…altceva nu recomand)

-          Simering ax came (doar de la admisie puteti inlocui) - 038103085C (am ales ELRING) – pret aprox 25- 30lei (ELRING)

-          Spray curatitor + 0,5L nitro diluant – pret aprox 10lei/spray si 7lei/diluant

 

Scule necesare:

-          trusa de tubulare;

-          trusa de chei fixe/inelare;

-          cheie dinamometrica;

-          torx T30

-          set imbusuri

-          set surubelnite

-          presa pentru intinzator (cod OE 3366) – de obicei vine cu intinzatorul nou

-          blocator pentru amortizorul hidraulic de la distributie (recomandat)

 

1.      Se indeparteaza capacul motor si capacul superior de la distributie

2.      Se aduce motorul la “semne”. (PMS cil. 1) (atentie: motorul se roteste doar de la arborele cotit cu o cheie de 19mm). (fig. DIY1)

3.      Se vor demonta bobinele de inductie.

4.      Se vor demonta conductele de ventilatie din partea dreapta. Sunt 4 suruburi unde aveti nevoie de imbus de 5 (daca nu gresesc). Si 2 suruburi cu cap de 9mm. Recomand sa inlocuiti si colierele.

5.      Se de-clipseaza mufele de la injectoare

6.      Se slabesc piulitele de la capacul supapelor. Sunt 9 la nr.

7.      Se indeparteaza senzorul de pozitie de la axele cu came (se afla pe admisie)

8.      Se slabeste intinzatorul de la cureaua de distributie

9.      Se comprima amortizorul hidraulic si se introduce blocatorul, sa ramana in pozitie comprimata. (se poate si fara blocator, dar in acest caz va trebui il comprimati la loc si sa pastrati distanta de aprox 6-10mm) (poza este o ilustrare la A4 b6 amortizorul si rola arata putin diferit)

10.  Se demonteaza capacul si se spala cu nitrodiluant daca sunt depuneri.

11.  Se indeparteaza garnitura de la capac

12.  Sa faceti semn pe lantul de distributie si pinioanele de pe axele cu came (pentru siguranta vostra!) . Intre pinioane va trebui sa aveti 7 zale.

13.  Se comprima intinzatorul cu scula speciala 3366.

14.  Se vor indeparta protectiile de plastic impotriva stropirii de pe axa de admisie.

15.  Folosind torxul de T30 se slabesc suruburile de la capacele de la axele cu came. Sa incepeti din spate si sa faceti TREPTAT.

16.  Demontati intinzatorul si lantul de distributie. Cu aceasta ocazie puteti verifica si tachetii hidraulici. La 200-250.000 daca ati folosit ulei corespunzator si ati respectat intervalele de servicesare nu are trebui sa aveti probleme, eventual mici urme de pitting pe axele cu came.

17.  Se inlocuieste garnitura de la intinzator (prealabil sa curatati zona unde se monteaza)

18.  Se monteaza lantul si intinzatorul nou. (atentie la semnele facute la pasul 12). Suruburile de la intinzator se vor strange cu 10Nm fiecare.

19.  Se strang suruburile de la axele cu came. TREPTAT. Cuplul de strangere 10Nm. Recomand sa faceti in 2 pasi. Apropiati suruburile, se strang cu 5Nm si la final cu 10Nm.

20.  Inlocuiti simeringul de la axa cu came de la admisie – daca este cazul (recomand – pentru ca in timp cauciucul isi pierde proprietatile, se intareste si produce uzuri pe axa cu came)

21.  Se procedeaza invers demontarii. REPET: Atentie la cei 6-10mm de la amortizorul hidraulic. Piulita intinzatorului se va strange cu 27Nm.

22.  Cupluri strangere:

Capacul lagărului la chiulasă Nm10

Regulatorul axului cu came la chiulasă 10 Nm

Capacul pentru traductorul Hall la axul cu came 25 Nm

Carcasa pentru traductorul Hall la chiulasa

10 Nm

Pinionul axului cu came la axul cu came

65 Nm

Opritor pentru ştuţul dinamometric de la suportul încuietorii 28Nm

23.  Inainte de a porni motorul verificati semnele de la distributie!!! Sus la axe si la fulia de arborele cotit. Daca nu e la semne demontati “fata” si incepeti din nou.

 

post-13869-0-07911500-1389689551_thumb.j

post-13869-0-86583200-1389689558_thumb.j

post-13869-0-50343300-1389689583_thumb.j

post-13869-0-38894100-1389689589_thumb.j

post-13869-0-66227800-1389689598_thumb.j

post-13869-0-95406100-1389689603_thumb.j

post-13869-0-55455400-1389689611_thumb.j

post-13869-0-55374300-1389689619_thumb.j

post-13869-0-20535500-1389689627_thumb.j

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri