Jump to content

Dulie topita bec ceata Golf 6 - Informativ


sintaxxa
 Share

Postare recomandată

Va salut.

 

Dupa un drum continuu de peste 1000km, in conditii de noapte, ceata deasa, ploaie si ninsoare pe aclocuri, in momentul in care am parcat masina si am stins farurile de ceata s-a aprins martorul de avertizare bec ars. Farul de ceata spate incetase sa mai lumineze. Am demontat suportul in care este pusa dulia si am putut constata, asa cum se poate vedea in pozele atasate, ca dulia de plastic a becului de ceata este topita, iar bornele nu mai sunt in contact.

 

Reparatia o voi face in regie proprie, fara a schimba intreg ansamblul. As dori totusi sa stiu daca s-a mai lovit cineva de o asemenea problema, daca un astfel de comportament s-a regasit si la alte dulii ale becurilor de frana, semnalizare etc si daca un astfel de eveniment poate conduce la un incendiu.

 

 

Stima.

 

post-66797-0-38282200-1389615061_thumb.j

post-66797-0-56997200-1389615065_thumb.j

post-66797-0-94571900-1389615070_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din moment ce are part number pe el trebuie sa-l gasesti ca piesa de schimb.

 

Se incalzeste o dulie in momentul in care creste rezistenta de contact, deci acolo aveai o problema cu oxidarea contactelor sau lamelele nu apasau picioarele becului suficient de tare.

 

In orice caz, este imposibil sa fie nevoie de bec de ceata pe parcusul unui drum de 1.000Km, este ireal, becul se foloseste doar cand/cat este ceata densa, nu la orice ceata, nu pe ninsoare/ploaie.

Chestia asta face parte din cursul de Defence Driving al celor de la Rally Napoca Academy sau Titi Aur.

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Becurile de 21W degaja foarte multa caldura. Nu e niciun bec de 21 W la o masina care sa arda continuu. Cele de frina au 21W dar merg putin. Eu cred ca e un fel de eroare de proiectare,nu s-a testat ansamblul ala pornit atita vreme fara intrerupere.As vrea si eu sa atrag atentia asupra utilizarii excesive si nejustificate a lampii de ceata care este deosebit de deranjanta pentru cel din spate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5K0945259  Suport bec pe hayon stg in jur de 85 lei piesa noua.

Problema este din cauza concactului imperfect si la astfel de becuri cu contact prin ,,mustati'' exista riscul de contact imperfect fata de becurile clasice cu dulie la care contactul este mult mai bun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e normal sa se topeasca, indiferent de modul de utilizare.

Dar nu e normal nici sa mergi atata timp cu luminile de ceata aprinse. E foarte deranjant pentru cel din spate. Ele se folosesc atunci când plouă torenţial, ninge abundent sau este ceaţă densă.

La octavia am activat si al doilea stop de ceata, dar am folosit aceste lumini cred ca de 5 ori in 6 ani, ultima oara acum 3 saptamani. Nu cred ca in total au stat aprinse 2 ore. Oricum, stopurile de octavia sunt destul de vizibile numai cu pozitiile aprinse. Consider de bun simt ca atunci cand iesi din zona cu ceata sa le stingi (nu mai vorbim ca e chiar ilegal sa le folosesti aiurea). Mai vezi cate unul care merge si in oras cu ele aprise, desi e vizibil pana si orizontul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspunsuri.

 

Acesta pare sa fie motivul topirii: contactul imperfect sau defect de fabricatie; in momentul in care am scos becul din dulie prezenta pe ambele contacte urme de "flame". Dulia becului de ceata este diferita de dulia celuilalt bec. Acest lucru se poate vedea in imaginile atasate. Este posibila gasirea-folosirea unui conector diferit pentru acest ansamablu?

 

Inlocuirea elemntului cu unul nou asigura garantia ca acest lucru nu se va mai intampla? 

 

 

Stima!

 

 

 

PS: Pentru a nu continua discutia offtopic, as dori sa clarific un lucru. Sunt intru totul de acord ca proiectoarele si farul de ceata deranjeaza in momentul in care sunt folosite necorespunzator. Numai masina personala o conduc in jur de 40k km pe an indiferent de conditiile de drum, fenomene meteorologice sau intensitate trafic, incercand sa fac parte dintre soferii educati din trafic: fara blitz-uri, fara claxoane, fara mers cu proiectoare pornite cand nu este strict necesar. Oricat poate parea de ireal un drum in care sa ai nevoie de proiectoare pornite 80-90-100% din timpul de condus este posibil pe orice fel de distanta, fie 1km, fie 1000km (exemplu_1000km_cu_ceata: ruta germania, austria, ungaria, romania). Din pacate acesta a fost si cazul acum cand s-a circulat fara stationari cu 90% din timp avand nevoie de proiectoare de ceata (din cauza cetii dese + ninsoare + lapovita).

 

Un far de ceata nu are cum sa deranjeze participantii din trafic aflati in spate atat timp cat se conduce pe vreme cu vizibilitate scazuta iar dumnealor ar trebui sa pastreze distanta regulamentara in astfel de conditii.  Fara sa fiu inteles gresit: Un curs de conducere defensiva este bun oricui, inclusiv mie. Resurse sa fie. Final de offtopic.

post-66797-0-83583100-1389624311_thumb.j

post-66797-0-89840300-1389624320_thumb.j

post-66797-0-60550400-1389624328_thumb.j

post-66797-0-78670500-1389624335_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am avut eroare de bec ars din cauza becului de ceata , dupa ce am mers cu el pornit cam 30-40 minute.am demontat si am vazut ca becul era ok, doar ca nu facea contact .Incep sa cred ca e ceva comun sa nu stea fest acolo si de aici toate complicatiile.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lamelele de contact sunt doar cate o bucata per parte,si in opus becul (mustatile lui)se sprijina in plastic ?

Daca este asa pot sa afirm :ce jeguri de oameni si ce economie de materiale....

Cat costa in + sa foloseascametoda clasica?

 

post-64586-0-10848900-1389625221_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e niciun bec de 21 W la o masina care sa arda continuu.

Becul DRL de la Jetta are fix 21W.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect,mi-a scapat atentiei. DLR este si o traznaie relativ recenta. Insa in far e alta situatie, acolo halogenul frige de multe orimai tare ca un bec, farul e specializat pt chestii fierbinti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lamelele de contact sunt doar cate o bucata per parte,si in opus becul (mustatile lui)se sprijina in plastic ?

Daca este asa pot sa afirm :ce jeguri de oameni si ce economie de materiale....

Cat costa in + sa foloseascametoda clasica?

+1. Chiar ca au gandit cu picioarele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cum am precizat mai sus reparatia s-a facut in regie proprie. Initial am cautat o dulie care sa poata fi lipita in locul ramas prin eliminarea celei vechi... nu a fost gasita - ramane de cautat.

Solutia mai putin "tiganeasca" gasita pe moment a fost incarcarea cu cositor a bornelor becului astfel incat presiunea lamelelor duliei sa fie ridicata, iar suprafata de contact marita. Dulia a fost curatata de depunerile rezultate in urma topirii plasticului, becul pus in pozitie (chiar fara urechea de plastic lipsa nu prezinta joc sau pericol de a iesi din dulie). Ansamablul a fost montat si este functional. Voi continua sa urmaresc evolutia materialului si dupa folosirea pe durate mai lungi a acestui bec.

 

As fi incantat sa gasesc o solutie mai buna, afara de schimbarea intregului ansamblu. Rog pe oricine are o idee/realizare mai practica sa o prezinte.

 

Stima!

post-66797-0-92624900-1389776063_thumb.j

post-66797-0-71141200-1389776074_thumb.j

post-66797-0-10856300-1389776083_thumb.j

post-66797-0-06204400-1389776093_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Singura solutie civilizata este schimbarea ansamblului si folosirea corecta a luminilor de ceata.

 

Plasticul din soclu deja a fost incalzit si s-a oxidat accelerat, de acum incolo va deveni casant la temperaturi joase.

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai mergind pe solutia ta, dar dusa pina la capat : pe terminalele alea lipite cite doua fire litate, da circa 6-8cm lungime. Capetele libere ale firelor lipite pe lamelele soclului, inafara soclului. Astfel ai elimina definitiv riscul unui contact imperfect si nu te-ar mai durea capu'

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Aceeasi problema o am si eu cu dulia topita si chiar nu merg mult cu becurile de ceata. Mi s-a spart odata furtunasul de lichid de parbriz pentru luneta si aveam numai lichid in haion, ma gandesc ca ar putea fi si de la asta. Am schimbat pozitia becului si uneori se stinge eroarea din bord. O sa incerc si eu sa adaug niste cositor pentru a sta becul fixat mai bine si daca nu o sa functioneze o sa caut un ansamblu nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!