Jump to content

Intrebari tehnice despre Octavia 3


Makron
 Share

Postare recomandată

Mailurils tuturor dealerilor cn le are

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu le am luat de pe skoda.ro parca. O sa ai ceva de "munca". Nu toti au mailuri insa au formular de contact online

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, poti enumera functiile pe care le are acest nou device? ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi poate explica cineva atunci cand depasesc viteza de 100km/h pedala de frana si volanul devin mai tari. Am mers in seara asta cu 160.. Era sa si mor asta e partea a 2-a.. Am observat in momentul in care am incetinit, frana devenise mai eficienta.. De la 100 am ajuns instant la 50 km si volanul numai era asa usor de manevrat.. Dupa ce am inceput sa merg normal cu 60-80, a revenit la utilizarea normala, adica cursa franei trebuia sa fie mai mare ca sa franez si volanul era mai usor.. Pana la urma acesta este un sistem de siguranta pentru vitzomani sau doar o inchipuire de a mea ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Suna a mal-funtctione dupa parerea mea. Daca era ceva pt siguranta nu aveai senzatia ca e ceva ce te incurca si sa te simti si in pericol. Eu spre exemplu nu am experimenat asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Volanul se intareste intr adevar dar frana...nu am experimentat asa ceva, sper nici sa nu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca totusi e vorba de servodirectia asistata electronic si ceea ce ai descris tu e unul din avantajele servodirectiei moderne. Pentru a avea un control mai bun al masinii, pe masura ce viteza creste si volanul devine mai greu de manevrat (eu unul nu as vrea sa invart volanul cu degetul cand merg cu 200km/h). Cat despre frana cred ca intra in acelasi sistem totul fiind controlat de calculatorul masinii. La unele marci acest sistem are si o denumire comerciala, exemplu Fiat - modul city, etc. La Skoda au "City Safe Drive" ce face oprirea completa cand mergi in oras si detecteaza un obstacol.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Modul City la Fiat, nu afecteaza decat directia, este foarte foarte "moale/usoara". Oprirea completa este Front Assist, niciuna nu au legatura cu ce descrie son1k ca i se intampla cu frana la viteze mari.

Eu nu am observat sa se comporte diferit pedala de frana indiferent de viteza de rulare, si nu am auzit de o astfel de diferentiere in functie de viteza..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Speed Sensitive Steering

An outgrowth of power steering is speed sensitive steering, where the steering is heavily assisted at low speed and lightly assisted at high speed. The auto makers perceive that motorists might need to make large steering inputs while manoeuvering for parking, but not while traveling at high speed. The first vehicle with this feature was the Citroën SM with its Diravi layout[citation needed], although rather than altering the amount of assistance as in modern power steering systems, it altered the pressure on a centring cam which made the steering wheel try to "spring" back to the straight-ahead position. Modern speed-sensitive power steering systems reduce the mechanical or electrical assistance as the vehicle speed increases, giving a more direct feel. This feature is gradually becoming more common.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Steering

Aceeasi servodirectie asistata ne face posibila si dotarea cu asistent de parcare la preturi mai rezonabile, inlocuind sistemele hidraulice.

Uite un pdf ce ofera ceva explicatii in plus, chiar din curtea VW.

 

http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_259.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Servofrana nu are asistare variabila. Este posibil ca perceptia sa fie diferita la viteza mare, deoarece distanta de franare creste in progresie geometrica in raport cu viteza (o mica viteza in plus determina un spatiu de franare mult mai mare).

Sper ca viteza mentionata ai atins-o in Germania, limita maxima LEGALA in Romania este 130 km/h.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect, nu are asistare variabila, in schimb are ajutor pe langa sistemul ABS si HBA - asistenta la franare. Descrierea sistemului e si in manualul masinii.

Sistemul de asistenţă la frânare (HBA)
Sistemul HBA este declanşat prin acţionarea rapidă a pedalei de frână. HBA-ul
creşte efectul de frânare şi ajută la scurtarea distanţei de frânare. Pentru atingerea
celei mai scurte distanţe de frânare posibile trebuie să se acţioneze pedala de
frână în continuare, până când autovehiculul staţionează.
Sistemul ABS este activat mai repede şi mai eficient când intră în acţiune HBA-ul.
După eliberarea pedalei de frână se dezactivează automat funcţionarea HBA-ului.

 

Probabil de aici si senzatia ca la viteze mari pedala franarea e mai "eficienta'.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am sesizat ceva la masina dar nu imi dau seama daca este functia kickdown si din cate stiu e disponibila pentru transmisia auto

Masina este o3 2.0, manuala si cand apas acceleratia la maxim si ating cu pedala podeaua simt ca apas cu pedala ceva ca un buton. ce este ?

Modificat de Dan Lupascu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Butonul de kickdown :))

Din ce am citit in manual, am inteles ca, la manuala are rolul de a iti da toata puterea motorului cand esti in eco si apesi la maxim.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la voi intra greu pompa de motorina/benzina in masina, trebuie sa imping foarte tare pompa ca sa intre

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este o clapeta acolo si daia intra mai greu. Trebuie sa misti putin pistolul si intra usor...aceeasi procedura si la scoatere

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La benzina nu este asa ceva ( cel putin la a mea) la mine intra ușor. ..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai la diesel e chestia aia suplimentara la gura de umplere ca sa nu poti baga pistolul de benzina (dispozitiv anti-prost pe romaneste, sau Poka Yoke pentru aia care se supara de denumirea-n romaneste), de-aia intra greu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bun, credeam ca am eu probleme cu el, ieri am reusit sa misc toata masina cand am scos pistonul pentru ca era aproape blocat

 

inca ceva, si-a pus cineva apartori de noroi? trebuie sa fac o gaura pe interior si nu am loc de roata...trebuie fac rost de o bormasina in unghi de 90 grade sau trebuie sa dau jos anvelopele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Le rotesti maxim de volan cate una pe rand eu asa am facut

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum ai reusit sa dai gaura?, cele 2 suruburi le pot pune fara probleme dar l-a a 3-a trebuie sa dau gaura si sa pun 'dopul' primit in pachet

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu merge cu roata demontata ? Stima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sau mergeti la dealer Skoda. la Avia costa 140 Ron, si se demonteaza rotile

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bolero-urile/Amundsen-urile/Columbus-urile de pe Octavia 3 sint la fel cu cele de pe Superb 2 FL sau o generatie mai noua?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt o generatie noua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Bebeee a deschis acest topic
  • vdragos a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   1 membru

    • danny_nt
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!