Jump to content

Acumulator cu probleme?


raduku
 Share

Postare recomandată

Buna.

Am si eu o mica problema la Audi-ul meu A4. Am observat anul trecut ca daca nu il pornesc o perioada mai mare de timp, de 2-3 saptamani, nu reuseam deloc sa-l pronesc. Masina statuse in garaj. Nu avea curent nici macar sa deblocheze usile din telecomanda, ori sa aprinda vre-un bec la bord. Am pus un redresor pe baterie, apoi am pornit-o. Dupa ceva timp, patesc acelasi lucru, dar de data asta dupa o saptamana si ceva de repaus in garaj. Intre timp, prin oras, foloseam un Lupo, consum mic, te invarti mai usor, gasesti parcare...

Ma hotarasc sa schimb acumulatorul. Iau un Bosch nou, toate bune pana ... acum. Tot dupa vreo doua - trei saptamani de pauza cu Audi in garaj, cand incerc sa pornesc masina, tot lipsa totala curent.

Intrebare: este ceva firesc sa se descarce atat de repede un acumulator, chiar daca nu e folosit deloc? Unul nou? Bosch? Sa fie vre-un consum mascat de curent? Poate ma ajutati voi...

Oricum, de-acu inainte cred ca o voi porni cel putin la o saptamana.

Astept "provincia"...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este normal... verifica alternatorul daca nu ai la alternator vreo dioda puscata, sau alte belele. Cel mai simplu, cu masina oprita, contactul luat jos, iei borna de plus si o pui inapoi. Teoretic nu ar trebui sa faca scantei, caci nu ai nici un consumator pornit; unii zic ca se poate sa ai o flama mica mica (da micca) pt ceasuri de bord si alte chestii, dar la audi mi se pare ca si alea sunt oprite fara contact. Daca ai flama, atunci alternatoru papa bateria. E singura chestie alimentata direct de pe baterie. Sa mai verifici si incarcarea, poate nu incarca bine, ar trebui sa ai in jur de 14 V, eu am 13,5 si acuma schimb curele si role la alternator, sa vad ce se intampla, ca daca trebuie sa-l dau jos...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina respectiva are foarte multa memorie: casetofon, ceas de bord ,diferite calculatoare si nu in ultimul rand vreo alarma (care ia si eaputin dar sigur) . este normal sa se descarce la asa perioada. Eu recomand daca nu folositi mai mult de 3 zile masina ,sa luati o borna jos si nu o sa mai aveti probleme cu nici o baterie si nu va faceti griji pt ca eventual codul de la cas se pierde si e nevoie de tastat din nou in rest nu se intampla nimic cu masina (memoriile se sterg singure la 100 de ani ,in nici un caz cand se ia borna jos)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in rest nu se intampla nimic cu masina (memoriile se sterg singure la 100 de ani ,in nici un caz cand se ia borna jos)

Nu prea cred. La mine in manual scrie ca cand (;)) iei borna de la baterie se sterg erorile din memoria ECU. Si asta am testat si vazut ca e asa. (Masina din semnatura)

Oricum omu' sa puna un ampermetru in serie cu bateria, sa inchida tot (usi, consumatori etc.) si sa o armeze. Daca consuma peste 50 mA atunci e posibil sa aiba o scurgere de curent undeva.

Rombat de exemplu specifica clar ca nu da garantie la masinile care consuma mai mult de atat cand sunt "oprite".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sau mai este ceva, verifica daca firul de la alternator care duce la indicatorul de bord nu e iesit, eu am patito la micrubuz si alternatorul baga dar nu suficient ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

(memoriile se sterg singure la 100 de ani ,in nici un caz cand se ia borna jos)

Exemplu: inchiderea centralizata isi memoreaza defect la o usa si nu mai trimite comanda la ea.... deci nu se mai deschide sau nu se mai inchide... nu ?

Poti cu vag-comu sa resetezi eroare si e ok, sau... surpiza... iei borna jos cateva minute si merge; so, luatu bornei jos sterge anumite memorii. Banuiesc ca sunt aici membrii care iti pot da mai multe exemple.

Legaturile facute calumea inseamna ca teoretic nu ai nici un consumator pe baterie. Cele din fabrica iti asigura pornitu fara probleme. Doar iarna, cand e f frig, si nu ai garaj cum am inteles ca raduku are, se descarca bateria, isi pierde din proprietati. Legaturile facute after market, sau de altii "injineri" putin priceputi, care la oprirea anumitor functii sau chiar la scoaterea contactului nu se opresc, e acolo ai consum pe baterie. Si, dupa cum am mai zis, la audi dupa ce iei contactul, se opresc toate functiile, inclusiv ceasul de bord; mie imi ramane luminat doar becu de avarii, dar sa fim seriosi, ce consum are ledu ala...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@maxu, cata inteligenta are ceasul ala ca, dupa ce iei contactul si il repui, sa stie pe unde a ramas?! :P se dezalimenteaza doar afisasjul, in rest, este alimentat. Tot asa si alarma, crezi ca se alimenteaza "telepatic"?! Nu prea! Si or mai fi si altele. Asa ca, legaturile facute ca lumea, culmea, fac sa ai consumatori si in stare de repaus.:P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@maxu, cata inteligenta are ceasul ala ca, dupa ce iei contactul si il repui, sa stie pe unde a ramas?! :P se dezalimenteaza doar afisasjul, in rest, este alimentat. Tot asa si alarma, crezi ca se alimenteaza "telepatic"?! Nu prea! Si or mai fi si altele. Asa ca, legaturile facute ca lumea, culmea, fac sa ai consumatori si in stare de repaus.:P

Hmmmm, ai dreptate, am si eu o baterie de 1,5 v la ceas si mere de vreo 2 ani fara sa am probleme, si niciodata nu a trebuit sa o pun pe redresor. :P

Ma refeream ca acei consumatori nu iti "omoara" bateria in cateva zile de nefolosinta.

Cat despre alarme, la fel. Am vazut alarma care in 3 zile papa bateria de era omu innebunit. Solutia - a gasit pe cineva care i-a aratat ca imobilizatorul motorului era legat aiurea si ii papa bateria. Culmea alarma era montata de o firma autorizata, care, dupa multe baterii descarcate, a decis sa nu mai monteze imobilizatorul alarmei, ca cica nu ai avea nevoie....

Ah, da, sa nu uit, cineva spunea ca atata vreme cat esti in aria de acoperire a satelitilor gps, cel putin la Audi a4, nu poti regla ora ca se regleaza automat....

Modificat de maxu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eeee, asta-i alta problema. Posibil sa aibe un consumator "nedorit", mai ales ca a schimbat si bateria. Cum spunea si andREI, trebuie pus instrumentul pe ea. Pana atunci.....doar presupuneri.

Modificat de xxleeus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu prea cred. La mine in manual scrie ca cand (:() iei borna de la baterie se sterg erorile din memoria ECU. Si asta am testat si vazut ca e asa. (Masina din semnatura)

corect si e un lucru chiar util :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o alarma uzuala consuma in standby ~0,5A, iar daca masina sta in frig o luna, e foarte posibil sa iti termine complet bateria. Am patit-o eu pe vremea cand aveam doo masini (adica o masina si o dacie) si intr-o iarna am umblat doar cu dacia de frica sa nu turtesc audi pe ghetus, si dupa 3 saptamani nu mai aveam curent in baterie nici sa deschid usile (baterie varta, de ~1 an), mai mult de-atat, am scos dopurile si am gasit gheata in baterie. I-am dat korent de la alta masina, a pornit, si s-a incarcat din mers, nu a fost nevoie sa o pun pe redresor.

La masina din semnatura i-am scos borna de nenumarate ori, si nu am avut nici o problema la re-punerea lor, se reseta totul, iar ceasurile din bord am impresia ca isi faceau un self-test, turometrul si vitezometrul se duceau pana la maxim, apoi inapoi la minim, iar pe computer se aprind pt cateva secunde toate iconitele, si afiseaza 88:88, dupa care totul revine la normal.

Se reseteaza doar totalizatorul zilnic, computerul si, bineinteles, toate memoriile din mp3player (posturi radio memorate, setari de sunet, si scoate cd-ul afara).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@maxu, cata inteligenta are ceasul ala ca, dupa ce iei contactul si il repui, sa stie pe unde a ramas?! :( se dezalimenteaza doar afisasjul, in rest, este alimentat. Tot asa si alarma, crezi ca se alimenteaza "telepatic"?! Nu prea! Si or mai fi si altele. Asa ca, legaturile facute ca lumea, culmea, fac sa ai consumatori si in stare de repaus.:P

printre altele fac garantiile la baterii si in 3 saptamani pe frig (reactia dintre acid si placi e slaba) un bistabil cu 2 leeduri descarca o baterie atat cat sa nu mai dea motorul bine peste cap ,deci cum am spus mai sus daca nu se circula mai mult de 3 zile luati o borna jos pt ca nu se intampla nimic rau :P .

ps. cu bateria descarcata cand se prezinta clientul in garantie si pe acest frig risca sa ii fie anulat certificatul de garantie pe motiv ca bateria a inghetat din cauza densitatii sub 1,15 a electrolitului sau inca un motiv :bateria sulfatata sau baterie suprasolicitata pt ca la capacitate pornire sa zicem de 60 % incep sa se curbeze placile cand se da la automat .

ps 2 . eu nu am anulat nici o garantie :( dar va spun ce cred ca este util fiindca am facut scolarizare la rombat bistrita si la bosch.

sau mai este ceva, verifica daca firul de la alternator care duce la indicatorul de bord nu e iesit, eu am patito la micrubuz si alternatorul baga dar nu suficient :P

:P corect dar alea sunt putin depasite adica sunt masini care se autoexcita alternatorul prin becul din bord,daca ala se arde dintrun motiv anume atunci o sa incarce la turatii peste 3000 rpm. la generatia noua este acelasi principiu dar mult imbunatatit adica se excita printrun leed si de la 800 rpm( nu e nevoie de o pedala ca la alea vechi :blink: )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

printre altele fac garantiile la baterii si in 3 saptamani pe frig (reactia dintre acid si placi e slaba) un bistabil cu 2 leeduri descarca o baterie atat cat sa nu mai dea motorul bine peste cap ,deci cum am spus mai sus daca nu se circula mai mult de 3 zile luati o borna jos pt ca nu se intampla nimic rau :( .

scuza-ma ca te corectez, stiu ca esti in bransa, dar circuitul despre care vorbesti nu este unul bistabil (care, asa cum ii spune si numele, are doua stari stabile, si are nevoie de un impuls pt a trece dintr-o stare stabila in alta), ci un circuit astabil.

:blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Teoretic nu ar trebui sa faca scantei, caci nu ai nici un consumator pornit; unii zic ca se poate sa ai o flama mica mica (da micca) pt ceasuri de bord si alte chestii, dar la audi mi se pare ca si alea sunt oprite fara contact.

______________________________

la dacia sigur nu o sa faca scanteie in schimb la astea noi (ma refer la vw nu la roabe :( ) o sa faca destul de mare :P .un consum normal ar trebui sa aprinda un bec de 5 W si nu unul de 15 W ! ( cand nu este aparat de masura se pune in serie cu o borna) dar la stationare de 3 saptamani cu echipament de fabrica se va descarca.

ps .numai la italiene se taie toata alimentarea cand se ia contactul ,exceptie face lumina de avarie.

scuza-ma ca te corectez, stiu ca esti in bransa, dar circuitul despre care vorbesti nu este unul bistabil (care, asa cum ii spune si numele, are doua stari stabile, si are nevoie de un impuls pt a trece dintr-o stare stabila in alta), ci un circuit astabil.

:(

fie cum zici tu nu ma supar ce sa fac daca proful ala de electronica era tampit de altfel daca era bun nu terminam cu 10 :P :blink: , si de aia e forum sa discutam liber conteaza ideea :P

Modificat de vioelectric
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

circuit astabil: Circuitul astabil este circuitul de impulsuri care are doua stari cvasistabile si care trece dintr-o stare in alta fara comanda exterioara. [...]

circuit bistabil: Trecerea circuitului basculant dintr-o stare in alta se face, de obicei, cu ajutorul impulsurilor de comanda. [...]

asta ca sa fim siguri ca vorbim despre acelasi lucru :blink:

nu contest cunostintele tale, urmaresc posturile tale si intotdeauna esti foarte documentat, si ai ajutat multi membri sa isi rezolve problemele, dar ori profesorul era beat la curs, ori tu erai preocupat de vreo colega buna de-a ta de facultate :(

ok, oricum suntem offtopic, sa ramanem in continuare la posibile cauze de descarcare accidentala a bateriei.

:(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ SHARANEL, consumul de care vorbesti (0,5 A = 500 mA), atunci cand masina este garata, este un consum foarte mare (accidental).

Matematic, in 24 ore, se consuma din baterie 0,5 A x 24 h =12 Ah. Practic, in 3-4 zile bateria este descarcata cat sa nu-ti mai porneasca masina.

Corect este ca acest consum sa nu depaseasca 0,05 A = 50 mA totalizand alarma si ceilalti consumatori care sunt alimentati chiar si cind cheia este scoasa din contact. Dealtfel, alarma armata consuma in jur de 20 mA.

Asupra acestui consum de curent in gol maxim au cazut de acord cam toti producatorii de baterii (Varta da max. 40 mA, Rombat da max. 50 mA).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Subscriu la cele spuse de @ofil. Eu am dovedit o baterie ignorand un consum de 150 mA.

Lui @vioelectric, as vrea sa-i spun ca o baterie care isi pierde capacitatea in 3 zile, este o baterie cel putin obosita. Probabil ca la o asemnea baterie se referea si el. :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt de acord cu toate parerile si intradevar eu incerc sa ajut cu ce stiu (aceasta este intentia adevarata :D si de altfel si eu am invatat una alta de pe acest forum) si eu am spus unele concluzii din ceea ce am intalnit la garantii (asta nu inseamna ca nu difera de la caz la caz).

Da o baterie care cade in trei zile de obicei este "la inceputul sfarsitului" dar sunt nenumarate alte cauze care fac sa scada densitatea electrolitului prin urmare ingheata electrolitul sau se distrug elementii prin suprasolicitare s.a. . Principalele cauze cum sa spus mai sus si in plus stilul de exploatare al unui acumulator depinde de nr de porniri , adica regim de" taxi " foarte multe porniri si mers putin neincarcanduse inapoi bateria -> 1 saptamana -> 2 -> 3... si aceasta scadere(datorita cumularii sau diferentei mari intre porniri si regenerare) a densitatii duce indirect la suprasolicitarea si distrugerea acumulatoarelor. De altfel ati vazut si dvs ca, cei care fabrica acumulatoarele indiferent de firma sau "blindat"(fiecare acumulator are pe certif. de garantie o gramada de conditii scrise in care nu se schimba acumulatorul in t.g.) in felul ca orice se intampla pica clientul de vina . La ora actuala sunt 3 cauze pt care fabricantii schimba acumulatoarele in termen de garantie si anume:1. baterie intrerupta(se manifesta printrun fasait la actionarea demarorului) 2. baterie care fierbe 1 sau 2 elementi la actionarea dem. (element in scurt circuit ESC ) si 3. elementi care comunica adica 1,2,3,4 elementi care sunt sub densitatea de 1,28 si ceilalti sa fie la 1,28 (baterie cu compartimente prost lipite cazuri rare ). Acestea sunt cazurile recunoscute de fabricanti ca "defect de fabricatie" restul le pun in carca utilizatorului si de aceea am incercat sa fac colegii de forum atenti la stilul de folosire pt ca la solicitarea schimbarii unei baterii in t.g. esti pus la lupta cu morile de vant in sensul ca fabricantii castiga chiar eventuale procese in instanta cu protectia consumatorului,deci eu zic ca este mai bine sa cautam solutii si sa prevenim ca vreunul din noi sa ajunga sa se ia de gat cu aia de la garantii.

sper sa fie util... :D

Modificat de vioelectric
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!