Jump to content

Dezactivare totală ESC la Golf 7 si derivatele


Golf TDI
 Share

Postare recomandată

Bună seara, am dat o căutare pe forum si nu am vazut sa fie dezbatuta problema asta. De asemenea m-am uitat pe forumuri de profil si din alte țări si am găsit variante, dar destul de neplăcute/incomode.

Una ar fi să "dezactivezi" senzorul de "yaw" din calculatorul de esp/abs iar masina nu mai citeste miscarea in jurul axei verticale, dar asta aduce urmatoarele probleme: 1. Trebuie activată/dezactivată din tester doar, nu se reactivează la apasarea unui buton sau la repornirea motorului, 2. Nu mai functioneaza cornering-ul xenon.

Si alte variante la fel de neplăcute dar nu stiu cat de eficiente ar fi: Scoaterea unei sigurante (nu am studiat exact care) sau Scoaterea/intreruperea firului unui senzor ABS.

 

Problema e că nu inteleg de ce nu s-a putut pune din fabrică acel buton, atata timp cat pe GTI, GTD si .:R există. E atât de diferită masina pe partea de calculatoare cat sa nu permită asta? Sunt curios la un 4motion dacă s-ar putea face asta. Sau si mai bine... de ce nu s-ar putea comanda din fabrică optional montarea acelui buton ca si la modelele de mai sus. Din filmarea de mai sus, trag concluzia ca se poate cumva... Sau asa mult să permită doar dezactivarea antipatinajului, care intr-adevăr se poate...

 

Iar despre motivul pentru care ai face asta, e pur si simplu curiozitatea DE CE nu e asa, si faptul că poate odată pe an ajungi in vreo parcare unde să mai experimentezi reactiile masinii in diferite conditii. Cel putin la Goflul actual am testat lucrurile astea, si mi-a fost deosebit de folositor in cateva situatii cand au apărut căruțe in curbe cu vizbilitate redusă, si cu nisip pe jos, etc. M-a ajutat foarte mult mai ales avand in vedere ca actualul Golf are doar ASR.

 

Multumesc, si as avea rugămintea să nu facem un topic de dezbatere daca e bun sau nu ESC-ul/ESP-ul, ci să rămânem la subiect si doar cu informatii clare.

Vă multumesc!

Modificat de Golf TDI
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Teoretic, din cate stiu, la apasarea butonul se dezactiveaza doar ASR (traction control), ESP-ul ramanand activ. Si, din ce review-uri am vazut eu pana acum, nici la GTI 7 nu se poate dezactiva ESP-ul. Nu stiu cum e la .:R insa...

 

Daca e sa privim si partea plina a paharului, dupa dezactivarea ASR, ESP-ul isi face simtita prezenta destul de tarziu. Testata chestia asta pe masina mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect, asa stiam si eu ca doar ASR-ul se dezactiveaza la apasarea butonului.In schimb imi place partea plină a paharului pe care o vezi :) Adică faptul ca ESP-ul intervine destul de tarziu... sunt curios la 4x4 cat inseamnă târziul ăsta :D Totusi cred că in filmarea de mai sus era dezactivat complet.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ASR si ESP sunt functii (aproape complet)  ortogonale! ASR taie gazul cand rotile rup contactul cu asfaltul datorita unei accelerari bruste, in timp ce ESP franeaza gradual si independent rotile pentru a redresa masina care derapeaza in curbe. A nu se confunda cu ABS, care e cu totul alta functie, ASR si ESP doar folosesc informatia de la senzorii ABS!

 

In filmul de mai sus a fost dezactivat numai ASR. ESP-ul nu se poate dezactiva prin buton pe nicio masina (ar incalca numeroase legi), cel putin in Europa. Uite aici de pilda:http://www.theautochannel.com/news/2009/04/14/456801.html

 

De asemenea, ESP-ul nu reactioneaza "mai tarziu" sau mai rapid daca o alta functie a masinii as fost dezactivata! Sigur, poate fi o parere subiectiva ca ESP-ul ar actiona mai tarziu, dar daca lucrurile chiar asa ar sta in realitate, eu sincer nu m-as mai urca in masina aia si as duce-o pe platforma la service! Exista safety requirements extrem de severe pentru ESP (vezi de pilda ISO 26262) si o masina care nu le respecta nu are voie sa iasa pe poarta fabricii.

Modificat de Geisterfahrer
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, stiu ce face fiecare dintre sisteme, si nu ai cum sa confunzi cu ABS. In schimb gresiti la partea in care afirmati ca nu se poate dezactiva la nici o masina. ESP-ul se poate dezactiva. Iar link-ul pe care l-ati postat spune ca trebuie sa fie obligatoriu instalat ESP-ul standard pe masina, nu spune nimic de faptul ca trebuie sa nu se poată dezactiva.

La o căutare de esp off pe Golf, primul rezultat e ăsta :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ASR si ESP sunt functii (aproape complet)  ortogonale! ASR taie gazul cand rotile rup contactul cu asfaltul datorita unei accelerari bruste, in timp ce ESP franeaza gradual si independent rotile pentru a redresa masina care derapeaza in curbe. A nu se confunda cu ABS, care e cu totul alta functie, ASR si ESP doar folosesc informatia de la senzorii ABS!

 

In filmul de mai sus a fost dezactivat numai ASR. ESP-ul nu se poate dezactiva prin buton pe nicio masina (ar incalca numeroase legi), cel putin in Europa. Uite aici de pilda:http://www.theautochannel.com/news/2009/04/14/456801.html

 

De asemenea, ESP-ul nu reactioneaza "mai tarziu" sau mai rapid daca o alta functie a masinii as fost dezactivata! Sigur, poate fi o parere subiectiva ca ESP-ul ar actiona mai tarziu, dar daca lucrurile chiar asa ar sta in realitate, eu sincer nu m-as mai urca in masina aia si as duce-o pe platforma la service! Exista safety requirements extrem de severe pentru ESP (vezi de pilda ISO 26262) si o masina care nu le respecta nu are voie sa iasa pe poarta fabricii.

PE masina m ea se dezactiveaza si ESP. Si se poate coda ABS astfel ca la apasare scurta sa se dezactiveze ASR si la apasare lunga sa se dezactiveze si ESP. Asta la platforma G6 si o2 FL.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Al Bundy, asta a fost un raspuns corect:) Asta vreau sa aflu, daca ar exista posibilitatea asta si la G7. Si ESP-ul poate actiona diferit... la fel cum si ABS-ul poate fi diferit de la masina la masina, de ex la Golf4 lucreaza cat trebuie, la Golf 5 e prea sensibil.

Trimis de pe al meu LG-E986 folosind Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie vazut pe un G7 daca esiste posibilitatea de dezactivare din VCDS.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

In primul rând LA MULTI ANI, si tot ce e mai bun in Noul An!
In al doilea rand, ia uitati-va si voi ce am descoperit acum :) La minutul 1:34 e important de vazut :)

Modificat de Golf TDI
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce am reusit sa gasesc fotografii si pe mobile.ro, cele cu 4motion vin cu butonul de ASR/ESC

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!