Jump to content

Acumulator/baterie - sfaturi alegere, schimbare, etc


mmneg
 Share

Postare recomandată

12 hours ago, RealThing said:

Sunt dopuri (fara filet), se scot usor cu 2 surubelnite, cu care faci parghie cu marginea in acelasi timp. Atentie la ochi, mai ales cand le pui la loc, sa nu-ti sara acid (eu le scoteam/bagam doar cu ochelari de protectie). 

Așa e, confirm. Am scos TOATE capacele, în toți elemenții acidul era la nivel normal, deci peste plăcuțe, și in toți elemenții acidul era la același nivel. De unde am dedus că acești acumulatori sunt într-adevăr fără întreținere. 

La fel, fiecare element eliberează bule mici de gaze, în mod egal, ceea ce îmi spune că nu am niciun element scurtcircuitat și că cei 6 elemenți se încarcă la fel. Curentul de încărcare în acest moment (după 20h) este de 1A (măsurat cu ampermetru înseriat). Sper ca bateria să fi fost pur și simplu descărcată, din cauza temperaturilor negative și pentru că am circulat puțin cu mașina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

6 hours ago, Nautilus said:

Bateriile AGM pot da mai mulţi amperi CCA la aceeaşi greutate, faţă de cele cu acid în forma lichidă. Sau la fel de mulţi amperi CCA, dar dintr-o baterie mai mică şi mai uşoară.

În schimb, sunt mult mai pretenţioase când e vorba de căldură, pe care nu o suportă. Fiindcă sunt făcute să nu piardă gaze sau vapori. Iar dacă se încălzesc dincolo de punctul la care îşi mai pot recombina gazele şi le pierd prin valva de siguranţă, mor definitiv, fiindcă nu se mai pot realimenta cu apă distilată.

De asta ar fi o idee bună ca o baterie AGM să fie izolată în aşa fel încât să nu sară de 35°C, sau montată în portbagaj ca la BMW. Sau, dacă asta nu se poate, prevăzută cu o conductă prin care să îi vină aer de răcire din masca radiatorului.

Salut,

Eu am un AGM pe  masina din descriere , cu motor 1.4 TSI 170 CP , care se incalzeste destul de tare vara ( simt la pedale ) si vad ca  a rezistate o vara. iar la rece porneste decent, no stress.  Am luat-o la recomandarea site-ului Varta ptr masina mea. 

Om vedea cand crapa... va tin la curent. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am avut 3 ani Varta

a murit de tot dupa 3 ani

am luat apoi Exide Premium 100Ah En 850A , au trecut iar 3 ani

am fost acum 2 saptamani in Ardeal si a fost ger de rupe , nicio problema

si a mers si incalzirea in scaune tot timpul pe drumuri scurte

in general fac doar drumuri scurte , maxim de 8-10 ori pe an drumuri lungi ( peste 80 km - pana in 400 km , deci nu foarte lungi ) unde apuca sa se incarce

fac porniri - opri dese si la pornire cere curent mare de la baterie

asa ca am ramas suprins de ea si e posibil sa o schimb cand e cazul tot cu Exide daca nu aflu de alta marca pe care sa o testez

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut Tavitara,

 

Ce model de varta era? Gama blue cumva ? 

 

Merci 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut

sincer nu mai tin minte ca sa confirm daca era Blue ( foarte posibil sa fi fost ) , daca mai gasesc ceva factura , ma uit

Modificat de tavitara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Impresii după prima săptămână cu bateria hibridă:

E imună la temperaturi scăzute. La -6°C, după ce maşina a stat neatinsă în frig 2 zile, învârte electromotorul fără nicio problemă, mai bine ca o baterie clasică (acid în forma lichidă).

Schimbarea în bine a comportamentului maşinii în viraj. Chiar şi cu cauciucuri nepotrivite cu anotimpul, reci, pe asfalt la fel de rece. După montarea bateriei hibride, a barei stabilizatoare Eibach pe spate şi a altor piese mici neesenţiale, raportul maselor faţă/spate s-a schimbat cu vreo 36-38 kg, şi socotind masa maşinii în prezent cam 1320-1325 kg, asta înseamnă aproape 3%.

Erori în ECU: nu sunt. Torque nu detectează nimic.

Voltajul generat de alternator: 14,6 V cu motorul rece, 14,4 V cu motorul cald. Cu mai mulţi consumatori electrici (faza scurtă + proiectoare + încălzire în scaun + dezaburire lunetă) 14,2 V.

Voltajul cu motorul oprit 12,6-12,7 V. În timpul acţionării electromotorului scade până la 9,4 V.

Aştept ziua de sâmbătă să vedem cât de bine se descurcă la -15°C.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a dus bateria originala dupa 9 ani de zile... Ce ziceți,merita sa o pun direct pe redresor? Sau sa rog un prieten sa-mi dea curent cat sa pornesc masina si dupa sa o las la încărcat pe redresor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa 9 ani, greu de crezut ca o sa o mai pacalesti mult timp.... poti incerca sa o pui la incarcat, posibil sa nu mai ajute la nimic - doar sa amane sfarsitul, pt cateva zile

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca cel mai bine o schimbi. Totusi are 9 ani de zile... te-a tinut destul de mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bad luck Brian, m-a luat gura pe dinainte, sa nu mai laudati nimic ca se razbuna. Dimineata merg cu bateria la masina, curata, incarcata, incalzita, o pun sus, dau sa pornesc dupa ce bineinteles am lasat camera de ardere sa fie incalzita de cele 4 bujii Bosch schimbate de 35 000km si functionale, si evident, a fost primul rateu de cand e masina la mine cand nu a vrut sa porneasca la prima cheie. A pornit balbait la a 2a, semn ca bateria e pe duca, cu toate ca arata voltaj mare 12.6-12.8 V incarcata, cred ca nu mai are amperajul necesar sa invarta, asta nu am cum sa aflu decat la un tester special.

 

Daca mai face figuri 1-2 zile, am ochit o noua baterie Caranda gama premium Maxima Heavy Duty de 80 Ah care intra in locasul pt baterie. De ce Caranda? pt ca am stat la masa cu respectivul si mi-a lasat o impresie buna, si da, stiu ca piesele vin importate si sunt ansamblate la noi, insa nu s-a plans nimeni de ele.

 

https://www.sawauto.ro/baterie-auto-caranda-maxima-80ah/PWSRYZVU

 

Bateria aia de o laudam pe pagina anterioara, a intrat in a 5a iarna totusi, nu stiu de ce aveam impresia ca-i mai tanara. In fine. Drumuri bune, si atentie la sleaurile de gheata formate pe stradutele mici, azi la intoarcere acasa am intra pe strada Ionescu Emanoil si am crezut ca las acolo toata bara fata si baia de ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 baterii caranda ca in link-ul tau am cumparat iarna trecuta pentru masina mea si pentru un peugeot 2.0 hdi. 

A mea deja m-a lasat de 2 ori si a trebuit sa o pornesc cu cablurile, in conditiile in care de fiecare data a murit de pe o zi pe alta. Trebuie sa ma duc la garantie cu ea sa vad ce se intampla pentru ca abia are un an si o luna si deja face figuri.

Cealalta, merge fara probleme, porneste masina si dupa cateva zile de ger, insa, motorul ala hdi cred ca poate fi pornit si cu o baterie cu jumatate din amperajului carandei, deci nu prea pot compara.

P.S. Daca esti prin zona militari Bucuresti, poti sa vii sa imi dai si mie curent :)) 

Modificat de mihai.onu94
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu ti-as recomanda EXIDE ,  ceva de genul  : Baterie auto Exide Premium 85AH EA852  -   in locasul de la golf incape  (99%) .  Si pe mine incepe sa ma lase Varta Blue Dinamic dupa 3 ierni ... ,  din cate pot sa spun este foarte slaba comparat cu altele si nu o recomand.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am cumparat in decembrie 2015 o baterie Moll Kamina Classic  din aceea cu carcasa alba, 74 Ah, garantie 30 de luni. Vanzatorul mi-a zis ca bateriile astea se pun si in echiparea originala VW si mi-a aratat ceva cod pe baterie care incepea cu VW si ceva numere (nu stiu daca codul respectiv are vreo relevanta oricum).

Cert e ca bateria si-a facut treaba foarte bine pana in prezent, desi iarna trecuta masina era pornita odata la 3 - 4 zile si faceam doar drumuri scurte. In perioada asta circul aproape in fiecare zi cu masina, dar tot drumuri scurte de maxim 7 km. Ieri a pornit fara probleme la -12 sau -13 grade cat aveam in garajul de tabla.

Modificat de Laurentiu M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca tot e sezonul pozelor cu zapada si a bateriilor moarte, am schimbat-o si eu pe a mea. Am ales Varta 70Ah start-stop. La codare cu VCDS nu a mers codul din poza  (cel de langa QR code). Aveti idee care e codul BEM la bateria asta?

15991362_1360618343990783_907092656_o.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai codul ca nu e originala.

Codeaza  070 VA0 1111111111

070- sa vada ca e de 70

VA0- producatorul Varta

Modificat de Clawoodyou
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru masina cu start/stop poate fi o problema daca bateria nu e AGM si nu are coduri BEM

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va multumesc pt recomandari, orice baterie as lua o sa fie ceva premium nu eco. Renunt si la Caranda, Varta si Boch oricum nu as fi cumparat, iar Rombat nu pt ca nu vreau sa experimentez.

 

Ramane Moll si Exide, Doomy 85 Ah mi se pare overkill, normal la ce putini consumatori am, cred ca e ok o baterie de 72-80 Ah, max 80.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Varta silver de 74 ah sau banner de 80 daca incape in locas. In orice caz niciuna nu mai tine cat originalul, maxim 4 ierni geroase...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Varta nu cumpar, poti sa nimeresti Turcia. M-a tinut o baterie de care nu a auzit nimeni 5 ierni, de ce nu ar tine o firma serioada macar tot atat? nu accept 3-4 ierni, pt atat imi iau Rombat cu garantie 3 ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

crede-ma ca nu se mai aplica regula de brand la nimic in ziua de azi, iar bateriile sunt loterie. Am vazut destule varta, bosch, exide, picate 1-2 ani... 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si atunci noi cum ne protejam sa nu luam ceva prost? Ramane doar garantia, si atunci iei bateria cu cea mai mare garantie. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si verificarile stipulate in certificatul de garantie la 6 luni (varta, rombat, exide, stiu ca au asa ceva in certificat) trebuie citit bine certificatul de garantie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la Moll se cer verificari la 6 luni, cel putin la magazinul de unde am luat eu. Varianta premium de la Moll se numeste M3 Plus si are o garantie de 40 de luni. Nu stiu daca In Romania se vinde vreo baterie cu garantie mai lunga de atat. Doar ca costa cu vreo 100 lei mai mult decat varianta MOLL Kamina Classic  sau o Varta Silver.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!