Jump to content

Acumulator/baterie - sfaturi alegere, schimbare, etc


mmneg
 Share

Postare recomandată

544401042.jpg

 

Experienţa cu o Varta B36:

 

Timp de utilizare: a doua iarnă pe care o prinde.

Caracteristici: 44 Ah, 420 CCA, polaritate normală.

Dimensiuni: 175 x 175 x 190 mm

Masa: cca 10 kg.

 

Incidente în serviciu:

 

1. O descărcare completă (până când nu mai putea nici măcar aprinde bordul) din pricina unui senzor care a ţinut ventilatoarele de la radiator în funcţiune o noapte întreagă. Pornire cu cabluri, reîncărcată în mers, nu a mai făcut figuri.

2. O descărcare până la punctul în care nu mai avea forţă să învârtă electromotorul, din pricina alarmei care a funcţionat multă vreme (nu ştiu motivul). Pornire cu cabluri, reîncărcată în mers, de multe luni de zile se comportă normal.

 

Porneşte uşor motorul la prima acţionare chiar şi la -11°C dimineaţa, porneşte la prima acţionare la 3-4°C după ce maşina a stat o săptămână neatinsă, în zăpadă. De când a fost instalată a avut tot timpul voltajul la borne 12,6 - 12,7 V cu motorul oprit.

 

Oficial este subdimensionată. Nu doar pentru 1.8T, pentru orice maşină VAG, chiar şi 1.2HTP, fiindcă şi acela are baterie de 55 Ah din fabricaţie. Bateriile de 43-44 Ah sunt echipare OEM pentru Ford Fiesta 1.2 şi Fiat 500.

 

Am instalat-o ca experiment, pentru a elimina 5-8 kg (bateriile de 60 Ah de la diverşi producători au între 15 şi 18 kg) din afara ampatamentului.

 

Costă foarte puţin, chiar sub 200 RON la unii dealeri. Dacă ar rezista măcar 3 ani în serviciu, ar fi profitabilă în comparaţie cu bateriile de 60 Ah care costă cu 50% mai mult.

Modificat de Nautilus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

O recomandare de baterie AGM pt modelul din semnatura are cineva? M-a lasat azi-noapte :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exide,Moll ,Banner,Varta

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De marcile astea am auzit si eu. Totusi era vorba de o recomandare, ma refer la un anumit model testat si de altii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai bine iei una de la reprezentanta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

A venit frigul si la mine, si odata cu el si probleme la pornire dimineata.

Pe masina am o baterie Varta Silver 77Ah, cumparata in Noiembrie 2013.

La -10° invarte fara probleme;

La -18 (20)° cat au fost aseara, n-am reusit sa o pornesc (a invartit de 4 ori si s-a dus).

Astazi, am mers hotarat sa o schimb; cu ce... tot varta :(, bosch sau exide.

Am insa doua nelamuriri:

- o fi alta cauza in afara bateriei? (valorile bateriei: 12,5 fara consumatori si motor oprit; 14,5 cu consumatori si motor pornit, la relanti); apropo, circul zilnic cu masina 20 km.

- bataria face fata la temperaturi de -10°; sa nu mai tina curent dupa aceasta valoare? O mai pot recupera (completare apa? .. n-am verificat daca este necesar).

Multumesc pentru idei!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

masoara curentul in standby - nu cumva sa ai un consumator ascuns...

 

cam devreme sa te lase bateria, dar nimic nu e imposibil.

 

incarcarea este ok.

 

bateria trebuie sa te ajute sa pornesti si la aceste temperaturi - e adevarat ca se descarca mai repede cand e frig, dar nu peste noapte, daca totul este ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu motorul oprit si fara consumatori, valoarea masurata a fost de 12-12,5.

Dupa pornirea de dimineata (ora 6.30), am parcurs 10km; la destinatia am repornit masina si invarte foarte bine.. eu cred ca incarca bine alternatorul (si confirmat la service, azi)

Exact aceeasi problena (conditii de frig) mi s-a intamplat de rev, deci nu e prima data. In rest, fara simptome.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu, nu asa. Consumul in stand by in masori cu masina incuiata si cu un aparat de masura/ampermetru, inseriat intre baterie si borna.

 

consumul trebuie sa fie undeva pana in 40mA

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

Am o nelamurire :

 

E ok  din punct de vedere tehnic sa schimb o bateri originala de 60Ah si 480A CCA (en)  cu una de Varta AGM tot de 60 Ah dar cu 680A CCA (EN)  ? 

gen asta : http://www.varta-automotive.com/en-gb/products/automotive/silver-dynamic/560-901-068

 

Diferenta de 200 CCA nu e prea mare pentru instalatia electrica a masinii ?

 

Merci

Andrei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diferenta de 200 CCA nu e prea mare pentru instalatia electrica a masinii ?

N-are nici o treabă. Ăla este curentul maxim suportat de baterie pentru un timp foarte scurt (pe timpul acţionării demarorului de exemplu).

Curentul (mai corect spus intensitatea curentului)este o mărime care depinde atât de tensiunea generată cât şi de rezistenţa circuitului (I=U/R)

Cu alte cuvinte un consumator absoarbe doar atât curent cât are nevoie şi poate să aibă şi 1000000 CCA că nu o să păţească nimic maşina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta nu e relevant cu o baterie cat de cat noua.

A mea este OEM, varta, din septembrie 2008.  Deci daca nu imi face suprize, trece a 8a  iarna. Nu a fost incarcata niciodata la redresor, nu a dat niciodata rateu la pornire, chiar daca au fost lasate aprinse pozitii, radio, etc. A pornit si la -25 de grade. regimul de exploatare este necorespunzator, naveta zilnica la munca, traseu scurt, nu se incalzeste apa nici la 50-70 grade iarna, 5-6 porniri prin oras zilnic, etc

 

Asta ar fi relevanta observatia despre o baterie.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am cumparat ieri o baterie Varta Silver de 77 a pentru un golf 4.

Bateria are garantie 2 ani cu conditia sa se verifice incarcarea la masina din 6 in 6 luni.
Mi se pare o porcarie.Iar bateriile rombat nu mai au 3 ani garantie ci numai 2 fara obligativitatea de a verifica incarcarea decat la achizitie.

Pretul la Varta a fost de 310 ron cu bateria la schimb.

Modificat de vortexo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru masina din semnatura, stiti  ceva o marca americana ,  cred ca cele americane , o sa fie probleme cu dimensiunile , dupa cate stiu  eu trebuie sa am bateria  278 x 175 x 190 , am gasit ceva de la deka  (americana )  dar cred ca o sa fie probleme cu dimensiunile    ce-a de  80 ah  -800a   are dimensiuni 315 x 175 x190  , se pare ca este mai lunga ,  iar ce-a de  70 ah -760a   are dimensiuni  de 278 x 179  x 190  este cu 4mm mai lata ,  daca nu gasesc    ceva american  cu dimensiunile  exacte   ce i-mi recomandati dintre    banner, (austria) ,  baren ( austria) ,   moll (germania)  , tudor (exide)- franta ,  steco (franta) ,     ar fi indicat sa montez o baterie  tehnologie AGM  si start stop plus , porniri fac destul de multe dar nu am consumatori in plus , multumesc   astept pareri 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

va salut colegi,

 

ce inaltime trebuie sa aiba bateria pentru golf4 AZD ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce stiti de bateriile Heavy Duty " de camioane" ? sunt baterii de 100-110Ah care mi-ar incapea fizic.  Sunt putin mai scumpe decat acelasi amperaj din categoria pentru autovehicule.  Au oare ceva mai bun in constructie? 

 

Sper sa nu fie considerata reclama linkul meu. http://www.autowebshop.ro/p/72589/acumulatori-auto-rombat-terra-m11-110-ah-700-en-borna-normala/

 

sau http://www.autowebshop.ro/p/34388/acumulatori-auto-exide-professional-110-ah-en750-borna-normala-eg1102/

Modificat de noobsound
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu (prea) conteaza marimea, la diesel conteaza puterea pe care o livreaza , acel cca este standardizat la -18 grade C ( cat livreaza bateria la temperatura standard). Cum dieselul are raportul de comprimare aproximativ 1:20 comparativ cu 1:10 un benzinar obisnuit  ... pare logic.  

Daca masina nu are start / stop si vrei o baterie supradimensionata, pune una pentru start stop dar pretul de 2-3 ori  :D

Modificat de yuk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este supradimensionata o baterie de 100Ah pentru masina mea.  Ma refeream daca constructiv are anumite beneficii, eventual sa tina mai mult de 4 ierni cat m-a tinut bateria banner de 100Ah. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

baieti chiar nu stie nimeni  de unde se pot cumpara baterii americane, deka   sau acdeco ?  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

depinde si de regimul de folosire. Am avut pe un T5 din 2009 2.0 tdi, bateria de fabrica de 61 Ah/ 540A EN. Si in ziua de azi merge , masina avand 235.000 km. 

Deci eu as merge pe una de max 85Ah cu 7-800 A curent de pornire. Nu are rost sa lestezi masina cu ceva mai greu. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tarox, pentru mașina ta du-te la primul magazin și cumpără o baterie bosch-varta-rombat, cele care costă ~300 lei, nu te complica cu super-baterii americane, oricum nu te ține mașina cât te ține bateria :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!