Jump to content

Acumulator/baterie - sfaturi alegere, schimbare, etc


mmneg
 Share

Postare recomandată

Cu puține cunoștințe în domeniu îți dai seama ca pentru consumatorii mașinii tale este suficient un acumulator de 61Ah. După cum spuneam cunosc pe cineva cu baterie Varta Silver 61Ah de 3 ani care încă tine (pe 1.9tdi ca al nostru). Acum, fiecare știe ce face cu banii lui. Personal nu consider ca e o diferență notabila de preț încât sa spun ca e o pierdere faptul ca iei o baterie de 74Ah în locul uneia de 61Ah. Dar nici nu câștigi ceva..

Eu vad toată treaba asta ca la cei care își cumpără case cu 5 camere și se folosesc doar de doua, însă se pot lauda ca au 5.

Modificat de RzzV
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mersi. Si eu am pus problema ca tine: am baterie de 61 Ah pe ea - cum am zis mai sus - si m-am gandit ca e suficienta. Insa o alta persoana avizata, m-a sfatuit sa pun de 74 Ah pe motiv ca motorul fiind acum mai vechi si mai uzat, nu mai are aceeasi compresie si are nevoie de mai mult curent. La un motor nou merge si bateria mai mica, dar nu la unul care a rulat deja 9 ani. 

Oricum, inca ezit, deoarece am senzatia ca bateria actuala si-a revenit dupa ce am inlocuit o bujie nefunctionala (vreau sa zic, mi se pare ca porneste mai bine masina, mai scurt). Dar trebuie sa astept nopti mai friguroase si sa las masina nepornita vreo 2-3 zile. Atunci poate imi voi putea da seama daca porneste ok sau nu. Nu as vrea sa schimb bateria doar pt ca actuala e veche; poate ma mai duce un timp, mai ales ca iarna e deocamdata blanda. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica nivelul electrolitului,completeaza cu apa distilata daca este cazul si pune-o la incarcat min 12 ore acum depinde si ce redresor ai .Poate ai noroc si te mai tine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Și eu am scos-o pe a mea acum vreo luna cred și am verificat-o. Nivelul este peste minim, am pus-o pe un încărcător de la lidl și am încărcat-o (în 1 ora era gata și avea 12,75v). Totuși când am folosit-o mai mult în oraș cu porniri și drumuri dese și scurte a dat ușoare semne de oboseala. După drumuri de măcar 20km își revine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@calin.g, bateria ta Moll este modelul Kamina Classic cu garantie 30 de luni? Arata ca in poza de mai jos?

 

attachicon.gif00001095_large.jpg

 

As lua si eu de asta, doar ca mi se pare valoarea curentului de pornire de 640A putin cam mica.

 

Am luat pana la urma weekendul ce a trecut trecut tot Moll Kamina Classic alba, cea cu garantie de 30 de luni, dar varianta de 74 Ah si 680 A (EN) curentul de pornire, ca era cu doar 30 de ron mai scumpa decat varianta de 70 Ah si 640 A curent de pornire. Sper ca specificatiile nu sunt doar pe eticheta diferite. Din pacate  nu m-am gandit sa verific daca are data fabricatiei stantata pe borna, pentru ca avea bornele acoperite cu ceva plastic de protectie si vanzatorul a luat-o si mi-a montat-o el si stiam ca mai nou, majoritatea bateriilor nu au data fabricatiei stantata pe borna (cel putin la Varta si Bosch asa e). Acasa am observat ca bateria e produsa in sapatamana 35 din 2015, deci produsa cu 4 luni in urma. Nu e foarte "statuta" dar se putea si mai bine.

 

Ce mi s-a parut mai ciudat e ca bateria are codul 574 012 068 scris pe carcasa ei. Acelasi cod vad ca apare si la Varta Blue de 74Ah tot cu 680 A curent de pornire: http://www.emag.ro/baterie-auto-varta-blue-74ah-574012068-e11-1776/pd/DDWQ1BBBM/. care e semnificativ mai ieftina. Sper ca nu e aceeasi baterie la baza, doar ambalajul sa difere, caci in cazul asta chiar am facut o afacere proasta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine ai venit in club. Si eu am tot moll numa ca varianta m3 de 75. Am pornit pe a doua iarna si e bine. Bateria originala a masinii a fost tot mol (karmina cred) si a tinut peste 8 ani.

Modificat de Planetara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Planetara, multumesc. Da...Moll M3 cu garantie 40 de luni e o treaba buna, dar si pretul pe masura. Era cu 100 RON mai scumpa decat asta ce am luat-o eu. Oricum sper sa ma tina si asta macar 4 ierni, caci fac drumuri scurte de obicei.

 

Inca o chestie, desi pe baterie scrie ca e Maintenance free, totusi are dopurile acelea in partea de sus. Daca vreodata v-a trebui sa o incarc pe redresor, trebuie sa scot dopurile? La bateriile care sunt complet incapsulate cum se face incarcarea pe redresor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ii scoti dopurile - prin desurubare - daca trebuie sa completezi cu apa distilata/electrolit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca este Maintenance Free mai trebuie completat cu apa distilata ?

Eu am intrebat de incarcarea pe redresor, deoarece atunci bateria "fierbe" si deci elimina niste gaze care daca nu au pe unde sa iasa cred ca e pericol de explozie. Cel putin la bateriile vechi la toate am scos dopurile cand le-am pus pe redresor...dar nu cred ca erau Maintenance Free

Modificat de Laurentiu M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Completezi doar daca nivelul electrolitului nu e la nivel. Oricum, treaba cu competarea e tipic autohtona. Tocmai de aceea dopurile sunt "ascunse" sub sticker. Am avut o varta la care spunea ca e fara intretinere si am mai resuscitat-o inca 1,5 ani prin completare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil doar la garantie sau service sa umble la dopurile alea. Si eu am ramas surprins ca avea dopuri, stiind ca e capsulata. L-am intrebat pe vanzator si mi-a zis ca nu am treaba acolo si ca nu trebuie completat. Nu cred ca trebuie neaparat scoase dopurile daca fierbe bateria cand o incarci pe redresor. Ea mai are un orificiu intr-o parte, banuiesc, pentru asa ceva.

Modificat de Planetara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La toate bateriile cu electrolit, care au doape de acces cu timpul se evapora apa, asa ca trebuie completata asta dupa perioada de garantie. Daca se incarca cu amperaj mic cum scrie la carte 10% din capacitatea ei a ta trebuie pusa la incarcat cu 0,7 Ah ora deci vreo 10 ore sa se incarce corect, nu este necesar sa scoti doapele. Doar daca o pui la o incarcare rapida.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va Salut.

Ce baterie recomandati pentru 1.6 16V AZD ? Eu am masurat bateria veche si are 207x175x190 (LXWXH),52Ah si 470A curent pornire.

E veche de 6 ani si deja azi dimineata nu a mai pornit la prima cheie.

Modificat de Anuta Adrian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

 

Revin cu o intrebare referitor la bateria achizitonata Moll Kamina de 74Ah , despre care am scris in posturile anterioare. Am un multimetru digital, cumparat de cativa ani, dar a fost ceva ieftin, pe la 60 - 70 ron. Am masurat tensiunea la borne cu motorul oprit, dupa cam o noapte de stationare si a indicat in jur de 12.35 V.

 

Pe urma in zilele urmatoare am facut un drum de 3 ore, din care cam 2 ore mers continuu, deci zic eu ca bateria a avut timp sa se incarce la maxim. Am masurat tensiunea imediat cum am ajuns la destinatie, dupa ce am oprit motorul si a indicat 12.57 V. In dimineata urmatoare iar am avut in jur de 12.4 V. Conform acestui link la o incarcare 100% tensiunea la borne ar trebui sa fie in jur de 12.7 V. Totusi eu nu am avut valoarea asta nici chiar dupa un drum de 3 ore. Motorul totusi a pornit excelent de fiecare data.

 

Acum nu ma pot baza 100% nici pe multimetrul meu, caci cum am zis, e ceva iefin. Cum as putea sa-l verific daca indica corect ? Cand am cumparat bateria de la magazin, mi-a verificat incarcarea pt garantie si totul a fost in regula. Oare sa merg din nou la magazin pt o verificare a bateriei?

Modificat de Laurentiu M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai simplu pentru tine este sa verifici aparatul masurand tensiunile scoase de sursa de la calculator, daca se abat mult de la 5 si 12V trebuie calibrat aparatul cu o sursa de tensiune speciala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte buna ideea cu verificarea multimetrului cu sursa de la caculator, merci. Tocmai am facut asta si am masurat 5.13 V si 12.03 V pe scara de 20V a multimetrului...deci eroarea nu e foarte mare.

 

Ieri am facut mai multe drumuri scurte cu mai multe porniri. In dimineata asta am masurat tensiunea bateriei, avea 12.3 V.  Dupa un drum de 180 km facuti azi inapoi spre casa am avut 12.47V la vreo 30 min de la oprire la destinatie. Ar parea ca e ceva in neregula cu bateria, caci nu se incarca la capacitatea maxima si pana dimineata cam scade destul de mult. La 12.3 V ar rezulta ca bateria e incarcata abia vrei 50% - 60%, conform linkului postat anterior.

 

Cred ca voi trece zilele astea pana la magazinul de unde am cumparat-o sa mi-o verifice si ei.

Modificat de Laurentiu M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca link-ul este exagerat, la o diferenta de cateva zecimi sa cataloghezi o baterie noua ca are capacitate la 50% mi se pare suspect, astept si eu alte pareri chiar de la cei de la care ai cumparat-o. Nu cred sa o poata incarca mai mult masina, diferenta nu este mare dupa 180km. Acum depinde si de temperatura de afara , azi nu au fost prea multe grade, banuiesc ca acea valoare maxima se poate obtine vara la +20 gr.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca totusi faceam eu gresit masuratoarea, caci masuram cu usile deblocate si probabil mergea si becul de la plafoniera. Aseara am facut din nou masuratoarea dupa inca un drum de 9 km facut in oras si la oprire aveam 12.68 cu masina inchisa. Cand deschideam masina cobora sub 12.6. Totusi dimineata am masurat cu masina inchisa si am avut 12.45. Probabil cum ai zis si tu depinde si de temperatura exterioara. Azi dimineata imi arata -1.5 grade si a pornit masina f usor. Oricum deocamdata mai studiez problema.

 

Totusi "ochiul" de verificare al bateriei la mine este negru, asa a fost si cand am cumparat bateria. Stiu ca de obicei negru indica baterie descarcata si verde incarcata, dar toate bateriile Moll cu carcasa alba la care m-am uitat in magazin aveau ochiul negru. Vanzatorul a zis ca ochiul nu este relevant.

Modificat de Laurentiu M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mulți ani ! Citeam postările mai vechi de pe-aici si eram curios sa vad cei care au cumpărat Rombat de generație mai noua ce părere au ... Mi-a murit si bateria bosch silver la numai 2 ani ... Înainte am avut Varta si m-a ținut 8 ani , aftermarket dar am vazut ca nu mai e cea fost ... Si eram curios sa vad păreri mai noi .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am cumpărat Rombat Premier de 74Ah, cu puțin sub 300 lei, în octombrie 2012, deci sunt în a 4-a iarnă cu ea și nu dă semne de oboseală. Iarna aproape că nu ies din oraș, numai drumuri scurte, sub 10 km, deci tot ce e mai rău pentru o baterie, totuși nu am probleme cu ea. E adevărat, nu îi măsor tensiunea de mai multe ori pe zi, nici nu o bibilesc toată ziua, e acolo sub capotă și singura mea pretenție de la ea e să-mi pornească motorul.

 

Dacă mă scoate din iarna asta, mă declar mulțumit de investiție.


Ceea ce pot să-ți spun însă din experiența cu altă mașină, este foarte important ca bateria să stea fixată ferm de caroserie, dacă e doar pusă acolo și vibrează și se mișcă de colo-colo, viața bateriei se înjumătățește.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am cumparat eu si acum cateva luni Rombat Premier de 74Ah, curent de pornire 640, garantie 3 ani la pretul de 260 ron.Imi porneste la sfert indiferent de temperatura, bine am si cateva luni, dar si curentul de pornire e mare, si se potriveste la fix in suport. Golf 4 1.6 16V, eu unul recomand Rombat de capacitate mai mare, plus ca acum am observat ca nici radio nu se intrerupe cand pornesc masina, la cea veche se oprea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

De unde ai luat bateria?

Online?

Sau de la un magazin de profil?
De ti a dat  3 ani garantie.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspuns ...cred ca voi lua si eu una ... ramane sa caut una cat mai "proaspata" si poate ne spune colegul de mai jos de unde a luat-o cu 3 ani garantie :beer:  :beer:  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am luat-o din magazinul de piese auto. Rec auto se numeste, si mi-a dat garantie dupa ce am dat vechea baterie la schimb si am montat-o in service la ei.

Modificat de hanesti
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!