Jump to content

Acumulator/baterie - sfaturi alegere, schimbare, etc


mmneg
 Share

Postare recomandată

poti incerca sa o pui pe redresor o noapte - si apoi sa eviti drumuri scurte cu porniri-opriri ale motorului.

 

si asa (poate) te va scoate din iarna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Anul asta nu mi-au dat garantie pe masina prietenei daca acu nu era exact in specificatia data de fabricant(aveau ei catalog), deci nu am putut pune cu 5A mai mare...fite?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Au fost marlani.

La Bora acum 2 ani mi-am luat un Exide de 74Ah, si in catalogul de atunci pt motor ca al meu trebuia de 70 sau mai putin parca. Si mi-au dat garantie, fara probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vanzatorul tau are prea multi clienti :) Probabil folosesc orice tertip ca sa nu se complice cu garantia, gen montat doar in service autorizat si "specificatia data de fabricant".

Mie mi-au pus Varta Silver 74AH. Simulatorul varta da baterii intre 70 si 85 dar de 74 sunt listate doar Black si Blue.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Săptămâna asta având la Lidl redresor auto și îmi păreau ok specificațiile, am cumpărat unul pt a pune bateria la încărcat. Am dat-o jos de pe mașină aseară deși nu mi-a mai dat semne de oboseala și am verificat-o. Ochiul magic e negru (negru - nivel ok, clar - nivel scazut), nivelul este cam 2 cm peste minim, tensiunea măsurată după ce am dat-o jos de pe mașină 12,75v, deși nu o pornisem 2 zile, iar ieri dimineață a pornit perfect și pe parcursul zilei am făcut un drum mai lung de ~70km după care cel puțin vreo 10-15 porniri cu drumuri de 1-2 km în interval de câteva ore, cu toți consumatorii porniți mereu (a/c, faruri, radio, ștergătoare pe alocuri). Asa ca am fost uimit că avea 12,75v deși am chinuit-o cu multe porniri după 2 zile de stat în frig. În schimb am o mica fluctuație la ralanti, când parchez în garaj se observa la lumini puțin. Bun, pun bateria la încărcat, în 20 min deja încărcătorul afișează ca bateria e încărcată complet și începe încărcarea de întreținere pt a menține bateria încărcată complet pana o deconectez de la el. În condițiile astea cred ca nu e cazul sa cumpăr alta, nu? Nivel ok, încărcare completă. Voi verifica și curentul în stand-by când o pun la loc pe mașină astazi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Vreau sa ma ajutati sa iau o decizie.Vreau sa schimb bateria la un Golf 4 hatchback 1.6 16V AZD si nu stiu care sa o iau.

http://www.rombat.ro/ro/product/premier-12-v-65-ahsau http://www.emag.ro/baterie-auto-varta-silver-63ah-563400061-d15-18603/pd/D8GQ1BBBM/

Rombatul are Amperaj si curentul de pornire mai mare, dar nu stiu daca este atat de calitativa ca si Varta.Astept niste sfaturi.Momentan as merge pe Rombat datorita puterii mai mari,Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bateria rombat pare a fi din ultima generatie si are 3 ani garantie fata de 2 la varta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Am nevoie de un sfat. Am găsit bateria descărcată la un golf 4 1.6 16V variant. A lăsat soția un bec de la usa spate deschis. Am fost la un service și la test au ieșit următoarele : 10.13V, 92Amperi.. Tipu a zis ca trebuia sa iasă minim jumătate din 540A. Mai are rost sa o pornesc pe cabluri? Mai ales ca vine și iarna risc sa rămân fără curent? Mulțumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cat a stat aprins becul de la portiera?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O noapte. Momentan am reușit sa o pornesc de la alta mașina. Am mers 40min și acum o sa încerc mâine dimineață.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Becul ala de la portiera cred ca are 5W daca nu ma insel. Asta ar insemna in 12 ore, cam 5W/12V * 12h ~ 5Ah... Ceea ce ma face sa cred ca baterie e pe duca. Fie becul chiar de 10W, tot trebuia sa porneasca

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc pentru sfat. O sa urmăresc cum de comporta în următoarea zile. Am în vedere o baterie Tudor de 64Ah. Cred ca este ok ptr golful meu. Ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Rombatul are Amperaj si curentul de pornire mai mare, dar nu stiu daca este atat de calitativa ca si Varta

Am Rombat pe Golf, benzina, cu motor AZD din 2009 si si-a facut datoria foarte bine. Inca nu da semne de oboseala. Pe vechea masina am avut 2 generatii de Rombat care m-au tinut cate 5-6 ani. Totul e sa fie "proaspata" cand o cumperi,, nu tinuta cateva luni prin depozite. Nu folosesc zilnic masina, dar oricum saptamanal. Conteaza la durata de viata si regimul de folosire. La Taxi nu va tine atat, asta e clar

Modificat de goofy4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salutare!Acumulatorul cu care a venit masina echipata un Banner AGM 68Ah imi spune ca nu va trece iarna ,dealtfel in ultimul an a suferit doua cicluri complete de reincarcare.

Rasfoind paginile cu experientele voastre tot nu am reusit sa ma decid care o sa fie urmatorul acumulator asa incat va cer sfatul. Ca optiuni as avea:

Moll Start-stop plus 70Ah- 795ron 40luni garantie

Exide AGM - 70Ah -595ron- 24luni garantie

Tudor AGM 70Ah- 562ron- 24luni garantie

Varta start stop plus-70Ah- 480ron- 24luni garantie

Rombat AGM VRLA-70Ah- 512ron -24luni garantie

Fiind din Deva, Rombat are si un magazin aici

Va multumesc ptr ajutor!

Modificat de arcas
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Autoturismul e dotat cu sistemul start/stop astfel ca e obligatoriu sa fie AGM

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare.

 

In aprilie 2012 am cumparat masina din profil cu o bateria Banner de 66Ah, curent de pornire 510A (EN), pe care o folosesc si acum, deci asta ar fi a patra iarna cu bateria asta, de cand e la mine. Cand au fost zile mai friguroase invartea putin mai greu daca o lasam 2 - 3 zile nepornita...dar a pornit de fiecare data. La fel a facut si iarna trecuta, dar am trecut iarna cu ea si peste vara nu am avut probleme. Azi am fost sa-mi verific bateria la un magazin de baterii, in cadrul promotiei de verificare gratuita  si aparatul de verificare a aratat ca mai are disponibili doar 320A si afisa ca trebuie inlocuita bateria. Tipul de la magazin a zis ca se mira cum mai porneste masina cu ea. Mi-a spus ca si de noua era cam subdimensionata pt motorul meu...dar asa am cumparat masina cu bateria asta.

 

Voi ce parere aveti? Mai pot trece iarna cu bateria asta?

 

Vanzatorul mi-a recomandat o baterie MOLL Kamina Classic de 70Ah, garantie 30 de luni. Modelul asta am inteles ca este sau a fost in echiparea de fabrica la unele modele VW diesel, chiar mi-a aratat o stanta de VW AG pe rama ei. Pretul era de 400 RON, a zis ca ar fi cel mai bun raport calitate pret din ce baterii au la magazin, care s-ar preta la motorul de 1.9 TDI. Curentul de pornire la rece pe eticheta la bateria asta este de doar 640 A, dar cand a pus testerul pe ea, a afisat o valoare in jur de 850 A. La o Varta Silver de 77 Ah cu curentul de pornire afisat pe eticheta de 780 A, aparatul arata doar 750 A....deci se pare ca eticheta poate fi inselatoare. Varta ar fi la 465 RON.

 

De la MOLL ar fi un model mai performant M3 Plus de 75 Ah, cu 40 luni garantie, dar asta e 525 RON, cam prea mult pt bugetul meu.

 

Daca schimb bateria as fi tentat sa merg MOLL Kamina Classic de 70Ah caci are un pret bun si garantie mai mare ca si Varta. Ar fi ok acest model de la Moll?

 

Merci.

Modificat de Laurentiu M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bateria de fabrica pentru masina ta avea 61 Ah si 540 A EN. Asa o am si eu pe masina, trece a 8a iarna acum. Se simte ca e mai slaba, dar porneste fara probleme.

 

referitor la ce a aratat aparatul la verificare, conteaza si tipul de standard dupa care masoara bateria (poate sa fie EN, DIN, CCA, EN2 ) ceea ce face sa difere rezultatul masuratorii.

Poate sa arata mai mult cu un 5-10%, dar niciodata mai mult.

 

Dupa parerea mea, asta e foarte potrivita pentru masina. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ Laurentiu!

 

Daca la temperaturile de acum ai  curent de descarcare 320A  eu zic, ca nici la -5 grade nu v a mai porni masina.Curentul de descarcare specificat pe eticheta trebuie sa fie livrat la -18 grade(cel putin la rombat).

Am avut rombat premier de 75 Ah(750A),a tinut 4 ierni, a 5 a nu o mai ducea sigur.La verificare avea curent de pornire doar 510 cu toate ca erau afara 10 grade.Am inlocuit o cu alta,care are 3 ani garantie(cica).

Ramane de vazut daca v a  tine la fel ca cea veche sau mult mai putin....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@laurentiu

Mie imi suna a organizare ciudata si nu in interesul clientului adica a ta - campanie gratuită de măsurare a bateriei oferită de un vânzător de magazin care imediat ce o depistează parca la comanda pe a ta iti oferă o solutie de cumparare a alteia - probabil ca ai dat detalii in magazin despre cum nu crezi ca te mai tine bateria - de acolo se orientează respectivul pentru ca se poveste zilnic de diverse tipologii de clienti - plus ca e foarte simplu sa isi deregleze aparatul sau nici măcar sa nu fie avizat metrologic - astfel cumulat cu uzura normala a bateriei plus cu faptul ca tu o crezi cu probleme ca ai luat-o second cu masina si iată o metoda de vanzare ce nu va da gres - iar sa masori cu un aparat fara sa ai idee cum a fost gândită bateria de la marca respectiva e cam degeaba - ai consumator in scurt nu indica bine, pornesti AC la masurare - pare descarcata, baterie slaba calitate nu da curent suficient la pornire si in sarcina are probleme - da eroare la masurare - as zice sa te informezi bine asupra deciziei de cumparare si poți încerca si o baterie romaneasca - Caranda sau parțial romaneasca - Rombat - marfa nemțească a pierdut teren la multe in timpul de azi - ciocolata lor austriecii si elvețienii o știu de industrială si mizerabila la calitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@minitehnicusbv, campania gratuita de verificare a bateriei e oferita de Varta, nu de magazinul cu pricina: http://www.varta-automotive.ro/ro-ro/support/battery-test-check/Verificarea se poate face la orice magazin participant in promotie. Acuma normal ca fiecare magazin incearca sa-si vanda marfa, dar omul parea destul de bine-intentionat. Eu nu am dat nici un detaliu despre baterie inainte de masurare. Masurarea s-a facut cu motorul oprit, fara nici un consumator. Afara erau in jur de 2 grade.  Acuma despre aparatul folosit la masurare, nu stiu ce standard folosea. Omul a introdus capacitatea bateriei si curentul de descarcare de pe eticheta si i-a afisat rezultatul postat mai sus. Ce mi s-a parut ciudat e ca a masurat 2 baterii MOLL cu aparatul acela si la amandoua curentul de descarcare era mai mare decat cel de pe eticheta. Si Moll si Varta in specificatii folosesc standardul EN.

 

Oricum de aceea am intrebat si aici, ca sa aflu si parerea voastra, stiu ca in comercianti nu te poti increde. Poate voi mai merge si in alt loc sa mai fac o verificare..dar cam stau cu morcovul, ca sa nu ma lase bateria fix de sarbatori, cand voi pleca din localitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am Moll de 70Ah de 13luni multe nu pot spune ca este noua , in garantie, pornirea este usoara, povestea este asemanatoare cu a colegului Laurentiu M, bateria originala este de 61Ah la mine anul trecut la primul ger sub -5 grade a dat semne de oboseala(7 ani), sigur nu treceam iarna cu ea, abia invartea, norocul ei ca motorul porneste din prima cheie.Nu am asteptat sa moara am luat acest Moll cu bateria veche la schimb am dat 360Ron, consider ca la diesel dupa 4-5 ani  este nevoie de alta, mai ales daca, cazul meu folosesc incalzirea PTC, caldura in scaune, duze incalzite, dezaburirea, clima...... consumatori mari de curent.

 

Laurentiu, eu zic sa-ti iei de acum bateria, nu astepta primul ger ca tot nu scapi, macar acum ai de unde alege si nu e nebuneala, eu asa am procedat, stai frate linistit fara stress ca nu iti porneste masina, exact cand ai mai mare nevoie atunci te lasa.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@calin.g, bateria ta Moll este modelul Kamina Classic cu garantie 30 de luni? Arata ca in poza de mai jos?

 

post-7178-0-39797800-1449931019_thumb.jp

 

As lua si eu de asta, doar ca mi se pare valoarea curentului de pornire de 640A putin cam mica.

Modificat de Laurentiu M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!