Jump to content

Acumulator/baterie - sfaturi alegere, schimbare, etc


mmneg
 Share

Postare recomandată

Revin cu update la Varta black 56Ah(480A), incarcata in Decembrie si din nou luna aceasta(a avut 12,5V), a tras 6,5 ore cu 3,8A(cat da incarcatorul).

Se simte un pic la pornire. Peste o luna face 1 an. :)

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
minitehnicusbv

@calin.g reply la ce ai afirmat legat de Caranda - nu cred ca ai avut vreodată o baterie de genul pe masina asa ca inainte sa arunci cu noroi intr-un brand românesc care oferă de munca si unora ca tine vezi sa nu ajungi un negru mititel pe vreo plantație din Nemtia

Experiența mea cu un moll c14 - merg in magazin si dau sa cumpar o alta marca pentru ca deabia luasem masina si imi murise in parcare dupa numai 2 zile de mers cu ea - teapa de la simpaticul de samsar Dan Rusu din Brasov - si mi se recomanda de la magazin sa iau neaparat moll ca fiind recomandat de Skoda (de unde or mai fi scos si tâmpenia asta). Plătesc mai mult pe ea cu condiția ca voi avea verificările gratuit la ei pentru ca sunt obligatorii ca sa iti dea garantie. Mi se face prima verificare la magazin unde nu exista o rampa de acces adecvată sa poți intra cu masina in curte si astfel reușesc sa avariez spoilerul mașinii cu niste preafrumoase zgârieturi - trec peste asta si peste atitudinea vânzătorului care imi spune ca asa pățesc si ceilalți care vin la ei - revin la a 2-a verificare si la refuzul meu de a urca masina pe rampa mi se spune ca mi se anulează garanția ca ei nu ies cu multimetrul din curte - in fine un rând nou de zgârieturi si revin Iulie 2015 la revizie hotărât sa ii reclam daca procedura de verificare e aceeași - nu mai e cazul deoarece Rara baterii brasov se făcuse invizibila de vreo 3 luni fara sa lase in urma vreo data de contact - sun stupefiat la moll baterii România ca deh firma nemțească sa vad cum pot rezolva - mi se spune cu nonsalanta sa merg la orice service autorizat rar din brasov si sa fac verificările rămase pe bani astfel ca ajung sa plătesc inca o data prețul bateriei deși trebuiau sa fie făcute gratuit - in final am trimis datele mele firmei care s-a mișcat doar la auzul iminentei mele vizite la cei de la protecția consumatorului si aștept sa se întoarcă cel ce se ocupa de Garanții din moll baterii România, nu se știe cand va fi asta deoarece colegii lui nu stiau cand va fi asta dar cel mai probabil având in vedere ca in câteva zile expira termenul de verificare la bateria moll C14 dupa aceasta data va apărea si dansul.

Voi reveni cu detalii dar la ce am citit pe net daca asta e calitatea germana la care va așteptați prefer la orice ora o Caranda despre care am auzit numai lucruri de bine.

@jag acum am văzut ce ai scris - de ce nu duci la garantie acea varta ca sigur daca o ai numai de un an mai ai inca unul garantie - eu la moll C14 de care am povestit mai sus am 30 luni pe certificatul de garantie. Si te întreb deoarece chiar sunt curios sa știu de ce esti dispus sa iti asumi pe banii si pe timpul tau o magarie a producătorului - ca e plin netul de povesti legate de calitatea execrabila pe Varta Black si nu cred ca or fi toate coincidente.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exagerezi. De acolo am cumparat si eu o baterie m3. Intradevar, am atins putin cu scutul dar nu au fost probleme. Fiind din Buzau nu merg in Brasov sa fac prelungirea garantiei, asa ca merg in orice service autorizat RAR si costa 10 lei. Cum sunt 7 verificari* 10 lei rezulta 70 de lei in 40 de luni ceea ce nu reprezinta o avere. Acum nu stiu ce sa zic de firma daca mai exista sau nu dar cert este ca bateriile Mol isi fac treaba. Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

minitehnicusbv

@Planetara - poți cred la o exprimare pe un forum public sa dai dovada de decenta si de politețe fata de colegii de "scris"

fara sa jignesti - eu unul știu cum arată masina mea personală inainte de cele 2 vizite atunci cand am cumparat-o si cred ca sunt cel mai in măsura sa ii apreciez starea iar faptul ca ai dat chiar si tu scutul de rampa lor vine cumva in sprijinul celor afirmate de mine - in plus eu nu am scut la Skoda octavia in schimb am o margine de spoilerul care e numai zgârieturi pentru ca poate ai văzut ca din cauza străzii foarte aglomerate pe care erau Rara baterii -Aurel vlaicu brasov - nu ai nici timp nici prea mult loc de manevra - iar in Brasov iti pot trimite pe mail devizul pentru o verificare baterie primit din service in valoare de 50 lei si având in vedere ca in 30 luni garantie la fiecare 6 luni trebuie sa dau pe acolo deci 5 vizite rezulta o valoare de 250 lei in condițiile in care bateria m-a costat 249 lei - ajung astfel sa o mai plătesc o data si in plus specific din nou ca dau banii pe ceva ce am fost indus in eroare intenționat de personalul acestui magazin ca voi primi gratuit daca voi cumpara aceasta baterie Moll.

PS cand o sa ne învățăm sa primim serviciile pentru care am plătit ? In plus la mine este o chestie de principiu nefiind dispus sa plătesc nici acei 70 lei pe care ii dai tu la buzau deoarece la bateriile Caranda românești aici in brasov am gasit pentru următoarea baterie serviciul de verificare gratuit - aceasta postare a mea este făcută in primul rând cu scopul de a scuti colegii de forum de neplacerile cauzate mie de moll baterii România prin ex-reprezentantul din brasov Rara baterii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@calin.g reply la ce ai afirmat legat de Caranda - nu cred ca ai avut vreodată o baterie de genul pe masina asa ca inainte sa arunci cu noroi intr-un brand românesc care oferă de munca si unora ca tine vezi sa nu ajungi un negru mititel pe vreo plantație din Nemtia

Si fara jigniri nu se poate?

Ai mintea odihnita sa raspunzi unui post de 6 luni.

Posteaza cate feedback-uri doresti, is binevenite, dar FARA atacuri la persoana.

Sper ca m-am facut inteles.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie sa schimb si eu bateria, dar nu reusesc sa ma hotarasc.

Clasice  intre Tudor, Fulmen, Exide 77A  (350-400lei) sau Moll M3 plus K2 - 500 lei.

EFB - astea se spune ca au rezistenta la temperature ridicate ( de, bateria amplasata in comp. motor), dar sunt pentru start/stop.

La efb variantele sunt Moll 625 lei

                                    Exide 480 lei3

                                    Varta 510 lei

                                    Rombat 410 lei

Afecteaza functionarea masinii daca montez baterie start/stop (in particular efb)? Evident nu e prevazuta cu acest sistem (touran 1.9 tdi).

Din ce am vazut bateriile EFB sunt ceva mai noi si nu am citit pereri ale utilizatorilor, fie ele bune sau rele.

Daca sunt alte recomandari, cu mare placere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu afecteaza cu nimic - rezista mai mult la ciclurile oprit/pornit motorul. Eu as opta pt una dintre cele doua

 

Moll 625 lei

Exide 480 lei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar mai fi o baterie am uitat de ea.  Erau bune odata STECO   72Ah  cu 800 curent de pornire (cred ca e cel mai mare raportat la capacitate)- 430 lei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exide avea pret bun la emag si pe epiesa-undeva la 350-400.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspunsuri, scurte, obiective, pana acum cred ca o sa incerc exide efb.

Sunt constient ca moll sunt mai bune. Deocamdata o sa testez efb-ul.

Desigur pana aflu rezultatul, (asta pentru ca sper sa ma tina vreo 6 ani) vand masina (desi nu am nici un gand) sau se schimba tehnologia.

O sa va tin la curent, poate mai ajut pe cineva la fel de nehotarat ca mine.

pronet - multumesc dar sigur e vorba de exide efb 70 AH (de fapt Exide EL700 12V 70Ah 720Aen Start Stop EFB) si nu alt model de exide?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu era ptr S&S- asta stiu sigur. Vezi totusi pe site.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Trebuie sa schimb si eu bateria, dupa drumuri scurte prin oras, porneste destul de obosita asa. Pare ca e pe moarte. Dupa un drum de 60km porneste imediat ca si pana acum fara probleme. Bateria de pe masina este cea originala (face 6 ani luna asta) de 61Ah 330A DIN (540A EN) pe care scrie Varta DE VAO. Vad ca Varta Silver de 61Ah si 600A la pornire are 242mm lungime si 175mm latime si inaltime. Ma gandeam sa iau o Varta Silver de 74Ah si 750A curent de pornire la rece, dar vad ca are lungime de 278mm lungime. Oare intra in husa masinii? Sau raman la Varta Silver 61Ah? Baterie OE costa 870lei ceea ce ma face sa cred ca nu merita diferenta de bani pt 2 ani de viata in plus (sper ca Varta Silver nu tine doar 2 ani...). Stie cineva daca intra 278mm in husa bateriei originale? Nu am posibilitatea sa masor pe masina zilele astea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu pe masina din semnatura am pus de 74 Ah si a incaput fara probleme, dar tu ai masina mai noua nush ce sa zic .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai bine masurati locasul bateriei si apoi va asigurati ca bateria noua cumparata incape.

Aceeasi capacitate de 74Ah poate avea dimensiuni diferite de la producator la producator...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie sa schimb si eu bateria, dupa drumuri scurte prin oras, porneste destul de obosita asa. Pare ca e pe moarte. Dupa un drum de 60km porneste imediat ca si pana acum fara probleme. Bateria de pe masina este cea originala (face 6 ani luna asta) de 61Ah 330A DIN (540A EN) pe care scrie Varta DE VAO. Vad ca Varta Silver de 61Ah si 600A la pornire are 242mm lungime si 175mm latime si inaltime. Ma gandeam sa iau o Varta Silver de 74Ah si 750A curent de pornire la rece, dar vad ca are lungime de 278mm lungime. Oare intra in husa masinii? Sau raman la Varta Silver 61Ah? Baterie OE costa 870lei ceea ce ma face sa cred ca nu merita diferenta de bani pt 2 ani de viata in plus (sper ca Varta Silver nu tine doar 2 ani...). Stie cineva daca intra 278mm in husa bateriei originale? Nu am posibilitatea sa masor pe masina zilele astea.

Bateria mea a implinit 7 anisori si inca functioneaza asta pentru ca am servisat-o la timp (completat cu apa distilata si pusa pe redresor)

-Baterie OE -731ron

-Baterie eco-371ron

-Baterie Moll-400ron

Daca schimbi bateria parerea mea este sa aiba -''ochi magic si doape de completare''

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi s-a propus sa o las la încărcat pe asta dar îmi e teama ca ma lasă la iarna pe ger când am nevoie de ea și nu as vrea asta. Acum ce sa zic cu redresorul, nu e cam același lucru ca atunci când mergi cu mașina un drum de 7-8 ore și se încarcă?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e acelas lucru, pentru ca nu vei putea merge 8 ore in continuu. Va trebui sa repornesti motorul de 2-3 ori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica nivelul electrolitului,completeaza daca este cazul (sigur este cazul dupa 6 ani) si pune-o pe redresor.Eu fac drumuri foarte scurte si inca ma tine si nu am emotii la iarna.Sunt colegi pe forum care au tinut bateria 11 ani dar in fiecare an au verificat/servisat bateria.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc pentru răspunsuri. Voi vedea pana la urma ce e de făcut, dar cred totuși ca pe săptămâna viitoare voi schimba bateria cu una noua. Ciudat e ca doar asa la cate o pornire da semne de oboseala, de 3 zile nu a fost pornită, iar în seara asta a pornit ca și cum era în cea mai buna forma..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am un Caranda de 80Ah si incape in locas fara probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut.La masina din semnatura am bateria de 5 ani si un pic. Dupa 3 zile cu masina nepornita am masurat voltajul --->11.6V.Imi porneste un pic cam greu ( la prima cheie..dar invarte vreo 2-3 secunde ) si nu stiu care este cauza ( bujiile sau bateria).

Cand dau cheie de pornire,in cele 2 secunde mi se aprinde si martorul de la ABS + se stinge casetofunul.

Ar trebui schimbata ?

Modificat de Anuta Adrian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pare ca te va lasa bateria.... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa nu ma mai treaca iarna asta oare ? Anul acesta de 1 mai..am lasat muzica 30min + lada de bere conectata si nu mai avea curent nici sa imi aprinda bordul....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!