Jump to content

Acumulator/baterie - sfaturi alegere, schimbare, etc


mmneg
 Share

Postare recomandată

cum se desface capacul la varta black sa verific nivelul? cum sa trag de el? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Decat Varta Black mai bine un romabat calciu romanesc. Indeosebi pt cei cu motoare pe benzina.

Parerea mea.

Eu am avut un Varta blue care mi-a mancat nervii. Am luat calciu de la rombat si vad ca merge f bine. Avand in vedere diferenta mare de pret in favoarea Romabt sincer daca ma tine macar 3-4 ani nu voi lua altceva niciodata. M-am lecuit.

 

Legat de pbma ta Jag, ar trebui sa ai niste capacele cu un sant in forma de + pe ele. Bagi o surubelnita in acel sant si scoti dopurile. Daca nu ai dopuri, atunci e capsulata si nu mai ai ce-i face.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e capsultata cred, prin "eticheta" se vad cerculete dar cand o dai la o parte e doar plastic. capacul pare detasabil , adica nu e turnat peste restul. dar nu iese cand trag de el cu mana/unghiile. cu surubelnita n-am fortat de frica sa nu ii fac ceva ireversibil.

 

pe mijlocul capacului sub eticheta are un sant mare aproape cat toata latimea lui. 

 

o las asa si o sa-i intreb pe aia cand o verifica de "6 luni" daca se poate scoate si cum. 

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna,

pentru un golf IV 1.6 benzina, ce baterie si model Rombat puteti recomanda?

Multumesc

In caz ca nu ai luat inca bateria, mare grija sa alegi conform catalogului lor expirat pt ca altfel nu iti dau garantie. Eu m-am certat cu ei pt ca am luat una de 55 de Ah in loc de 75-80 cum recomanda catalogul lor obosit si fac figuri la garantie ca cica merge cu suprasolicitare, pe care nu au fost in stare sa o explice. Atata timp cat invarte motorul sa porneasca incape in locas si se incarca orice tip de baterie datorita alternatorului de 90 Ah, nu vad rostul figurilor, drept urmare a acestor figuri din partea lor, le-am facut reclamatie la ANPC.

PS. Cataloagele Varta si Banner recomanda in jur de 55-63 Ah.

Modificat de dizy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am masurat-o la garantie de 6 luni(5 si ceva mai exact) si a avut 14,2V cu motorul pornit. in iulie la montare a fost 14,0V in aceleasi conditii(motor pornit si totul stins).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, pt un Golf 5 (2008), Diesel 1.9 ce baterie recomandati? Mentionez ca mai are de sustinut un subwoofer si un amplificator. Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai mai sus un link..e asa greu ? :) ~ 80 AH..marca..depinde de ce ai bani ; caranda, rombat premier, varta blue / silver , exide, etc..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e greu, am aruncat o privire peste linkul respectiv; doar ca eu nu ma pricep ca la capacitatea standard sa mai adaug ceva si pt amplificator, subwoofer s.a.m.d.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am luat de curant un rombat cyclon de 55 a/450 150ron(cu baterie la schimb)..am si sistem audio pe ea, is curios cat tine

Modificat de oneal22
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam 2 ani..maxim 3...cat e garantia..dar la banii astia tot e ok :) gasisem si eu la 170 lei de 62 AH cu montaj si baterie la schimb ; dar mai trag de ea ca inca nu si-a dat duhul :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Dupa 4 ani, cred ca m-a lasat Varta 74 Ah Silver Dynamic. Tot dupa 4 ani am schimbat-o si pe cea originala o, Varta 61Ah 330A / 540 EN.

 La rece porneste binisor dar la cald face figurile de mai jos. Am incercat s-o 'redresez' dar dupa 3 zile a revenit problema, patesc cum se vede in filmulet, dupa ce merg mai mult cu masina si se incalzeste bine motorul.

De data asta voi merge pe o baterie cu o putere mai apropiata de cea originala, o Varta Silver Dynamic 63Ah.

 

https://www.youtube.com/watch?v=3l6Y4oIkYkI&list=UUwOFJrVo5y_4KPOKJWSFlng

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca ai tdi..de 61-70 o sa pun eu la ibiza..nu e cam mica pt tine ? Aia e moarta rau coane :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cumva tu ai probleme cu pornirea grea la cald? Că nu prea este normal să pornească la rece şi  să facă aşa după ce ai mers ceva cu ea. Nici cea mai leşinată baterie nu ar trebui să facă aşa la o maşină care porneşte normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pot spune ca da insa la fel se manisfesta si inainte de a schimba bateria anterioara. Dupa aceea, 4 ani de zile n-am mai avut probleme. Din cate am mai citit se datoreaza si unui electromotor mai obosit si se corecteaza fie prin reparare sau printr-o modificare de soft care ar modifica mix-ul de combustibil. Din cele enumerate, prefer inlocuirea bateriei :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta este o problemă destul de des întâlnită şi este discutată pe un topic. În locul tău pentru situaţia asta aş lua totuşi o baterie mai mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Improspatez si eu acest subiect cu o parere personala. Inaintea venirii frigului am inlocuit acumulatorul masinii din semnatura o Varta blue dinamic 80A 720A EN care avea 9 ani si 4 luni cu un acumulator Varta sylver dinamic 85A 800A EN care a costat 455 ron cu acumulator la schimb. Testul bateriei a fost zilele astea cand afara au fost -13 grade C si pot spune ca bateria merita toti banii. La pornire a invartit motorul de saracul a pornit de frica. Se cunosc acei 800A EN la -13 grade. Pentru cei ce vor sa schimbe acumulatorul masinii dau un vot pozitiv pentru acest model. Va urez un 2015 mai bun si fara peripetii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Porneste lejer, mai ales ca e noua si are o putere foarte mare. A mea varta black are ceva anisori (nu stiu unde sa ma uit ca sa vad exact) si pe la -15 a luat-o cu o foarte mica ezitare. Cu precizarea ca in 2013 am omorat-o la maxim cu ascultat muzica si incarcat laptopul prin invertor. Redresata cu un incarcator cu procesor, vad ca inca se tine. Nu am facut testul acum, la -22 grade, insa am incredere ca nu ma lasa cu buza umflata. Totusi, daca as vrea sa ma conving, trebuie sa las motorul cel putin jumatate de ora, sa se incarce cat de cat acumulatorul, dupa efortul depus.

Vad la unii ca pun contactul de doua-trei ori, sa incalzeasca mai puternic bujiile incandescente. O sa incerc si eu metoda asta, cu doua contacte apoi demaror, sunt curios daca se imbunatateste ceva la pornire. In orice caz, ii invidiez pe cei cu Webasto sau pe cei care au garaj incalzit. Dar am si o varianta sa contracarez aceste probleme, iau un incarcator destept (ca Marcel nu mi-l poate lasa pe-al lui la infinit), il cuplez la borne si il scot doar inainte sa pornesc motorul. In felul ala, bateria e revitalizata si mentinuta non-stop in parametri optimi. Curent nu consuma mult, cam cat doua-trei mobile lasate la incarcat. Absolut suportabil, daca as dori sa stiu ca "fie iarna cat de grea, porneste masina mea".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

azi am schimbat bateria la masina.

bateria veche era o varta blue care abia mai invartea pe gerul asta.

am facut o poza la codul de pe ea, dar nu reusesc sa imi dau seama cand a fost fabricata.

daca stie cineva cum se extrage data sa ma lamureasca si pe mine :)

Multumesc!

 

c75dd2377987978.jpg

 

later edit:

dupa ce m-am grabit sa postez am gasit pe un alt forum si scriu aici pentru alte persoane care nu stiu cum sa afle: a mea era 2011

Codul incepe dupa cum urmeaza:

- daca incepe cu litera C - Ceska Lipa, Cehia - locul de fabricare;
- daca incepe cu litera H - Hanovra, Germania - locul de fabricare;
- apoi urmeaza 3 coduri;
- dupa aceea este iar una din literele de mai sus (C sau H);
- dupa litera, daca vine 2 (care inseamna anul de fabricare) - 2012, daca este 1 inseamna 2011, daca vine 0 inseamna 2010;
- dupa an, este scrisa luna: 04 - aprilie, 05 - mai, 06 - iunie, etc;
- dupa luna este scrisa ziua: 3 - a 3-a zi din luna, etc.

Ultimele 2 cifre din cod, formeaza codul ce este atribuit unui agent din fabrica unde a fost fabricata bateria.

Modificat de puricele
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat si eu azi bateria cu o Varta Silver de 74Ah. Pe masina era montata cea originala din 2008 tot de varta produsa dar de 70Ah. Porneste la fel acum indiferent ca e rece sau cald motorul, cea veche facand diferente :). Am pus si testerul de curiozitate pe cea veche si curentul de pornire ramas era de ~300A(en) dupa spusele testerului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi m-a lasat bateria si nu stiu de care sa cumpar. Cea originala era VARTA 70 Ah, dar am auzit ca nu mai sunt bune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am Varta Black, dar nu aș putea să o recomand. În orice caz, ia una mai puternică, garanție cât mai mare. Depinde și de buget.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cat te-a costat bateria Varta Silver 74 Ah?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

varta silver 74Ah 750A EN, aprox 360-390 lei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!