Jump to content

Acumulator/baterie - sfaturi alegere, schimbare, etc


mmneg
 Share

Postare recomandată

sper sa fie asa. :D

 

inca ceva, de ce varta nu da garantie la masina mea sub 55Ah daca masina a avut originala tot varta de 44Ah? sa inteleg ca seat a jucat la loto cand a pus asa mica? (black e prezentata ca ofera 100% curentul bateriilor echipate din fabrica )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
bbogdanmircea

Salutare.

Aveti idee daca se mai poate face cu o Varta cu care s-a mers vreo saptamana cu incarcare de 15.5 volti?

O sa schimb maine regulatorul de pe alternator, dar intrebarea mea e daca isi mai revine bateria daca primeste tensiune ok sau e deja

"fiarta ?".

Cred ca e o Varta Silver si tot pe asa ceva o sa merg daca nu se mai poate, am masina de 5 ani cu bateria asta si a pornit tot timpul la sfert,

se pare ca doar alternatorul busit a putut sa o omoare ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai mai porneste motorul sau nu?! Este curs acidul pe la borne sau nu?! Daca nu ai facut multi km extra urban nu cred ca este o problema, in ce sens a "omorit-o"?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bbogdanmircea

Bateria arata bine nu e umflata nu e curs acid.

Am masurat tensiunea cu motorul oprit si era cam 11.5 volti.

Cu motorul pornit tensiunea este de 15.5 volti.

Daca o pun la redresor cateva ore se mai repara ?

Cum pot sa-mi dau seama daca bateria e terminata, se poate masura densitatea la electrolit sau ceva de genul ?

Maine ma duc sa schimb regulatorul de la alternator si vreau sa vad daca schimb bateria sau o mai las.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimba regulatorul si dupa aia vezi daca schimbi si bateria sau o mai duci asa. Din cite stiu silver este capsulat fara service doar varta black este cu service.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bbogdanmircea

Bateria arata bine nu e umflata nu e curs acid.

Am masurat tensiunea cu motorul oprit si era cam 11.5 volti.

Cu motorul pornit tensiunea este de 15.5 volti.

Daca o pun la redresor cateva ore se mai repara ?

Cum pot sa-mi dau seama daca bateria e terminata, se poate masura densitatea la electrolit sau ceva de genul ?

Maine ma duc sa schimb regulatorul de la alternator si vreau sa vad daca schimb bateria sau o mai las.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bbogdanmircea

Aha multumesc, bateria m-am uitat acum si e o Varta Blue de 74 Ah si 680 curent de pornire.

Nici astea nu sunt cu mentenanta ?

O sa caut pe site la Varta sa vad ce spune. Ajuta cu ceva daca mai tin bateria la redresor adica sa o mai "repare" un pic ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai sistem start&stop pe masina? Nu vad profilul ca postez de pe tel. Daca da, verifica daca e codata corect pe masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bbogdanmircea

Nu n-are treaba este baterie normala de pe masina normala fara prea multe smecherii.

Sent from my SGH-I897 using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O întrebare puţin off topic.

Prin decembrie am schimbat acumulatorul şi am luat o Varta blue. Azi am constatat că este puţin umezită (cu acid) în partea de sus pe lângă capacul ăla, pe unde am indicat cu săgeţile.

post-40889-0-03995600-1408026198_thumb.j

Este sigur acid pentru că l-am gustat  şi s-a format şi puţină sare.

Încărcarea este normală, puţin peste 14 fără consumatori, tensiunea este ok, pornirea ok.

Normală nu mi se pare situaţia (la cea veche nu am păţit aşa ceva), întrebarea este: poate face obiectul garanţiei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 De obicei se intimpla uneori la urcarea in rampa sa se produca o scurgere a surplusului de acid din baterie (daca nivelul este peste linia de maxim) asta in cazul celor cu lichid(acid)....dar aici nu prea este cazul !!

Dar dupa spusele producatorului  nu ar trebui sa aiba scurgeri nici in caz de rasturnare...  :coffee_lol:

http://www.acumulator-auto.ro/julie/eshop/3-1-Acumulatori-auto-VARTA/0/5/33-Acumulator-auto-VARTA-Blue-Dynamic-72AH

Acum depinde de durata de viata garantata de producator..... si daca a fost montata/masurata corepunzator  la un service auto agreat de producator...

Undeva trebuie sa fie inscriptionata data  fabricatiei si de aici perioada de garantie...

Modificat de asterix 68
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Daca am schimbat bateria acum 1 an si incep sa am probleme la pornire - iar martorul (ochiul) bateriei e ok (e negru), inseamna ca problema e in alta parte gen electromotor/ alternator etc ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e negru, e pe duca. la o baterie corecta ar trebui sa fie verde.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La bateria mea(Rombat,vechime 30 luni) e verde, am 12,5v dimineata, dar daca las un timp orice consumator mic (ex. plafoniera), nu mai invirte. Daca o pornesc si fac 2-3 km, dimineata pot sa pornesc cu ea. Asa ca virgula chiar daca e verde poate sa-ti faca probleme.

Modificat de pistay
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e Rombat poate sa-ti faca probleme oricum.  :winter:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca am schimbat bateria acum 1 an si incep sa am probleme la pornire - iar martorul (ochiul) bateriei e ok (e negru), inseamna ca problema e in alta parte gen electromotor/ alternator etc ?

Daca ochiul este verde -baterie incarcata

                           negru-este descarcarcata si trebuie pusa pe redresor

                           transparent-lipsa lichid si trebuie completare(daca bateria este cu servisare)

Trebuie verificata incarcarea alternatorului,daca incarca bine inseamna ca faci drumuri scurte sau masina sta parcata destul de mult sau bateria cu probleme.Ce tip de baterie brad ai pus. A mea este OEM varta black si are 6 ani impliniti acu' o saptamina fara nici un fel de problema,sa vad daca ma mai tine si iarna asta :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa e Cosmin, cu Rombat e ca la loterie. Am avut pe masina veche Rombat care a tinut 5 ani, asta se pare ca moare in toamna asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bateria este OEM Varta Economic luata anul trecut de la reprezentanta; indicatiile de pe eticheta mare a bateriei sunt:

daca ochiul e negru = bine

daca ochiul e galben = nasol

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Man, nu mai porneste la sfert de cheie, fiind baterie de 9 luni, inca nu da rateuri dar se vede ca ezita. Oricum ajung la service intr-o luna pt revizie, dar sper sa ma tina.

Totusi, pe baza indicatiilor de pe eticheta (negru = bun) ma gandesc ca poate problema e in alta parte.

Fac destule drumuri lungi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai peste 140-160k km te poti gindi la o servisare a electromotorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am ramas fara curent la baterie (Rombat). Pornit dimineata (la sfert de cheie) dupa 1km, opresc masina, pun avariile si intru la un magazin (5 min), cind ies nu mai porneste (9,8v in baterie). Cosmin de la comentariul tau se trage :icon_confused: .

Modificat de pistay
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

neaparat pusa pe un redresor ca lumea. de obicei mie imi murea pe la 5 grade toamna, bateria cea veche.

 

ps: sa nu mai stationezi "cu avarii" ca uite ce se intampla.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai ca ne sar bistritenii in cap. Dar bateriile ROMBAT tot low-budget raman. :D

Pistay, alta data ia si tu o baterie adevarata. Eu n-am cobit, doar am spus adevarul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!